Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Tarkoittaako "P660HW WLAN toimii 125 MB nopeudella seuraavilla ZyXELin WLAN clienteilla: ZyAIR G-360 ja ZyAIR G-162." että siis vaan tohon 125 megan nopeuteen tarttee jommankumman noista ?

Jep. Muilla se toimii standardinmukaisella nopeudella, esim 11Mbps tai 54Mbps. Toi 125 on Zyxelin oma "kiihdytys" joka siis toimii vain Zyxelien kesken.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Millä tavalla tietokone laskee, että 0.2*0=1.85534e-307 ?

Kyseessä on C++-kielinen kalorilaskuri ja tässä tapauksessa haluan laskea hiilarimäärän, kun hörppään 20 grammaa oliiviöljyä. Sama erikoisuus toistuu usein, eli toinen tulontekijä on nolla, mutta tulos on hyvin pieni reaaliluku, kuitenkin erisuuri kuin nolla. Voisin tietysti helposti muokata koodia pyöristämään luvut, mutta nyt kiinnostaa tietokoneiden sielunelämä ja mistä tuo nollasta eroava luku tulee.

tää kone päivitti itseensä IE 8
ei siinä, kiva selain juu mutta miten saan nettisivut näkyviin ? tai siis kun on se osoite rivi mihin kirjottaa osotteen, ja siinä reunassa se nuoli ja sitä kun klikkaa niin pitäisi aueta se nettisivuvalikko, mutta ei aukea. tyhmää kirjottaa aina osotteet uudestaan.

Laita googleen sen merkki ja malli ja ajurit/drivers, tai sitten valmistajan sivuilta voi löytyä. Myöskin http://www.mbnet.fi/ajuriapaja/ saattaa löytyä.

Mikä sen merkki ja malli on, voin koittaa katella jos et löydä. Noihin vanhoihin on aina vähän haastava saada ajuria.

Koitin etsiä, mutta en oikein tiennyt millaista ajuria olen vailla..? Siis jotain modeemiin liittyvää? Kun noita ajureita tuntuu olevan niin paljon tarjolla tuohonkin koneeseen. Kone on siis IBM Thinkpad T43. Olen koittanut siis muuten asentaa sitä yhteyttä "luo uusi yhteys" -otsikon alta. Jännä juttu kun kaverin Mokkulan sain toimimaan tuon koneen kanssa, mutta oman Telewell EA510-modeemin kautta en..

Onko olemassa printtereitä, jotka toimis jonkin langattoman yhteyden välityksellä (esim. Bluetooth)? Ja oisko tällasia rinttereitä saatavissa edes jotenkin järkevään hintaan jostain?

Saako Windows 7:n helposti asennettua Windows Xp:n rinnalle? :)

Tai onnistuuko se edes jotenkin suht helposti?

Saa. Asennuslevy vaan koneeseen ja asennuksen alussa valitaan erillisasennus päivityksen sijaan. Jos olet asentamassa molempia käyttiksiä, pitää Xp asentaa ensin. Silloin W7 tekee automaattisesti käynnistysvalikon, josta pääsee valitsemaan kumpaan käyttikseen buutataan. Xp ja W7 kannattaa asentaa eri partitioille, helpottaa elämää, jos päätät luopua toisesta.

Yksi vaihtoehto on myös vetää se siihen xp:lle vmwarella, virtual pc:llä tms. jos siihen haluaa vain vähän tutustua jne.

Juu itsellä tälläinen ongelma että yritän kirjautua yhdelle sivulle ja tulee tälläinen teksti ''cannot find your XML file, you need to upload it for'' enkä siis pysty kirjautumaan kyseiselle sivulle. Saattaa olla tyhmä kysymys sillä en näistä asioista oikeen tiedä:)

Saa. Asennuslevy vaan koneeseen ja asennuksen alussa valitaan erillisasennus päivityksen sijaan. Jos olet asentamassa molempia käyttiksiä, pitää Xp asentaa ensin. Silloin W7 tekee automaattisesti käynnistysvalikon, josta pääsee valitsemaan kumpaan käyttikseen buutataan. Xp ja W7 kannattaa asentaa eri partitioille, helpottaa elämää, jos päätät luopua toisesta.
Juuh, löytyi netistä hyvä ohje asentamiseen ja hyvin näyttäisi toimivan :) Kiitos kuitenkin! :)

Pientä Word ongelmaa pukkaa.. Jos haluaa kirjoittaa kahta palstaa rinnakkain, niin helpoin tapa ratkaista tämä on tehdä kaksi sarakkeinen taulukko ja kirjoittaa tauluko eri sarakkeisiin tekstit? Tarkoitus olisi saada toiselle puolelle suomi toiselle englanti siten että tekstit kulkee rinnakkain, mutta kuinka saa otsikot niille siten, että saa esim 2 saman tason otsikkoa samalla numerolla, kun word numeroi aina järjestyksessä heti seuraavan numeron otsikon alkuun..

hojo hojo.

Onko pojilla tiedossa sellaista ohjelmaa jolla sais kaks audioraitaa (mp3) yhdistettyä päällekkäin? jollain movie makerilla ei onnistu (ylläri) ja audacity löytyy mutta en kyllä keksi kirveelläkään miten nuo saisi päällekkäin...

Kysymys hotmailin käyttäjille tai asiasta jotain tietäville.

Eräs henkilö tilasi minulta kotisivut omalle toimilleen. Hänellä on ollut pitkään käytössä hotmailin sähköposti. Nyt uuden .fi-domainin myötä aukeaa uudet hienot mahdollisuudet sähköpostiosoitteelle.
itse olen gmailin käyttäjänä tottunut siirtämään muista osoitteista postit gmailiin, mutta gmailissa on yhtenä hyvänä puolena, että myös lähtevän postin osoitteen voi vaihtaa.
Eli voin lähettää oman domainini päätteisellä osoitteella viestiä gmail-postistani.

Nyt kysyisin onnistuuko moinen myös hotmaililla, jotta kyseinen henkilö voisi käyttää edelleen tuttua hotmailiaan uudenkin osoitteen kanssa, eikä tämän uuden palveluntarjoajan hieman kökköä sähköpostiohjelmaa?
En viitsisi moisen takia avata hotmail-tiliä ja tarkistaa asiaa.

Kysymys hotmailin käyttäjille tai asiasta jotain tietäville.

Eräs henkilö tilasi minulta kotisivut omalle toimilleen. Hänellä on ollut pitkään käytössä hotmailin sähköposti. Nyt uuden .fi-domainin myötä aukeaa uudet hienot mahdollisuudet sähköpostiosoitteelle.
itse olen gmailin käyttäjänä tottunut siirtämään muista osoitteista postit gmailiin, mutta gmailissa on yhtenä hyvänä puolena, että myös lähtevän postin osoitteen voi vaihtaa.
Eli voin lähettää oman domainini päätteisellä osoitteella viestiä gmail-postistani.

Nyt kysyisin onnistuuko moinen myös hotmaililla, jotta kyseinen henkilö voisi käyttää edelleen tuttua hotmailiaan uudenkin osoitteen kanssa, eikä tämän uuden palveluntarjoajan hieman kökköä sähköpostiohjelmaa?
En viitsisi moisen takia avata hotmail-tiliä ja tarkistaa asiaa.

Koitan vastata itse itselleni.
Lueskelin hotmailin esittelysivuilta tietoja.
Siellä luki ainakin näin:
Muuta uutta
Voit nähdä monet sähköpostitilit yhdessä paikassa, vaikka ne eivät olisikaan Hotmail-tilejä—anna kullekin oma kansio tai nouda viestit Saapuneet-kansioosi (tulossa pian).

eli edes viestien vastaanottaminen muista osoitteista ei ole mahdollista (vielä)?
Eikös tuo pitäisi toimia ihan vaan tekemällä toisesta osoitteesta siirron hotmailiin?
Eikö ota muka vastaan?

Lähettäminen ei ilmeisesti onnistu gmailin tapaan?
Kertokoon joku jos on tarkempaa tietoa tai omakohtaista kokemusta.

Koitan vastata itse itselleni.
Lueskelin hotmailin esittelysivuilta tietoja.
Siellä luki ainakin näin:
Muuta uutta
Voit nähdä monet sähköpostitilit yhdessä paikassa, vaikka ne eivät olisikaan Hotmail-tilejä—anna kullekin oma kansio tai nouda viestit Saapuneet-kansioosi (tulossa pian).

eli edes viestien vastaanottaminen muista osoitteista ei ole mahdollista (vielä)?
Eikös tuo pitäisi toimia ihan vaan tekemällä toisesta osoitteesta siirron hotmailiin?
Eikö ota muka vastaan?

Lähettäminen ei ilmeisesti onnistu gmailin tapaan?
Kertokoon joku jos on tarkempaa tietoa tai omakohtaista kokemusta.

Mä joskus tota samaa asiaa myös tutkin ja enkä mitään ratkaisua siihen löytänyt. Että koita houkutella se kaveri gmailiin. :D

Gmailissa muuten jos liittää omaan postiinsa (xxxxxx@gmail.com) esim. jonkin .fi osoitteen, niin lähettäjän kentässä näkyy usein toisessa päässä "xxxxx@xxx.fi (On behalf of xxxxxx@gmail.com)". Huomasin vaan tuon, kun ihmiset vastasivat mulle minun lähettämäni viestin. Tuo johtuu ilmeisesti vastapuolen palvelimen asetuksista. Itse oon nykyään liittänyt fi-osoitteen googlen apps -palveluun niin pääsee tuostakin. Saa samalla kunnolla tilaakin sähköposteille. Toinen huono puoli tossa ekassa tavassa on myöskin se, että ainakin mulla gmail ei aina pystynyt hakemaan liitteitä .fi-osoitteesta. Johtuisko toi jostain turva-asetuksista tms.?

Gmail on kyllä hyvä pienen yrityksenkin sähköposteille. Mulla oli aiemmin omalla virtuaalipalvelimella Dovecot ja Postfix pyörittämässä maileja ja toimi jees mutta siirsin postit sitten testimielessä Gmailiin (eli nimipalvelimelta CNAME-ohjaukset googlen palvelimille omista domaineista), siinä tulee ilmaiseksi maailman paras webmail ja runsaasti tilaa. Hyvin on toiminut tähän asti.

Ilmoittelinkin jo hänelle tänään, että hotmailisi on sen verran kökkö, ettei kykene moiseen.
Riittää ainakin toistaiseksi, että postit molemmista osoitteista tulee samaan lootaan.

Voisin toki suostutella gmailin käyttäjäksi. Siirtäköön hotmailinsa sinne. ;)

Back
Ylös Bottom