Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Olen kasaamassa tällä hetkellä uutta konettani ja kaikki muu paitsi emolevy ja näytönohjain on paikallaan. Laitoin emolevyni mukana tulleen takakannen(eng. motherboard backplate) kopan takaa niin, että se loksahti paikoilleen ja on hyvin kiinni.

Sittin kun meinasin iskeä emolevyni koppaan kiinni niin huomaankin, että mikään kopassa oleva ruuvipaikka ei osu yhteen emolevyni kiinnityspaikkojen kanssa. En keksi mitään ratkaisua tähän, kun emolevyä on varmaan aika vaikea asentaa väärinkään :david:...

Koppa on Sonata III Silent ja emo Asus M3A78-PRO.

Eli tietääkö kukaan mikä mättää?

Sama koppa minulla, eri emo tosin, mutta nuohan on standardikokoisia. Ota se backplate pois ja mallaa sitten osuuko ruuvipaikat. Niiden liittimienhän kuuluu tulla läpi siitä backplatesta, mutta niiden saaminen kohdalleen on yleensä pienoisen vääntämisen takana.

Tuohon rumblepad ongelmaan on paha sanoa mitään. Täällä sanotaan, että UAC pitäisi olla poissa päältä kun ohjaimen asentaa. Ehkäpä lähtisi toimimaan uudelleenasentamalla?

Sama koppa minulla, eri emo tosin, mutta nuohan on standardikokoisia. Ota se backplate pois ja mallaa sitten osuuko ruuvipaikat. Niiden liittimienhän kuuluu tulla läpi siitä backplatesta, mutta niiden saaminen kohdalleen on yleensä pienoisen vääntämisen takana.

Sain lopulta pienen kikkailun jälkeen 4 paikkaa 9:stä ruuvattua ja näyttäisi melko hyvin pysyvän emolevy kiinni. Lopuista ruuvipaikoista pilkottaa about puolet, muttei niitä kyllä millään perhanu saanu kohdilleen. Nytkin ne emolevyn ulkoiset liittimet on niin ulkona kun vaan voi olla.

Kysytäänpä nyt kuitenkin mielenrauhan vuoksi, että voiko tästä koitua mitään ongelmia kun on vaan neljällä kiinni?

Toi perhanan Live Messenger taas kettuilee.

Eli latasin uudelle koneelleni normaalisti Windowsin omilta sivuilta tuon uusimman Live Messengerin (Build 14.0.8064.206). Kun yritän yhdistää niin se hakee sitä kauan, sitten pyörivät "ukot" alkavat pätkiä ja tulee error 80080005 tjms. "Singing in to WLM failed because the service is temporarily unavailable..." Server status kuitenkin näyttää että kaikki on kunnossa ja muilla tuo toimii.
Yritin tuota etsiä Googlesta ja jos jotain löysin niin en tajunnut mitään. Kohta viikon yrittänyt selvittää tuota ja asentanut miljoona kertaa uudelleen.

TroubleShooteriin ei tullut kuittauksia kohtiin IE´s Offline setting ja Wireless.
Käyttiksenä on Vista.

Testasin ilman palomuuriakin, ei toiminut. Windowsin oma palomuuri on pois päältä.

Yritin ladata myös vanhemman Messengerin, mutta kun sitä yrittää käynnistää niin siihen tulee ilmoitus uudesta versiosta. "Haluatko ladata päivityksen?" "Yes" tai "No". No sit kun painat YES niin se menee sivulle josta voit ladata tuon uuden. Painaessasi NO se ei suostu tekemään mitään.:jahas:
Ota talteen se varsinainen error koodi, ja Googleta.
On olemassa muutama tiedosto jotka voi rekisteröidä uudelleen niin usein lähtee toimimaan. Nyt en ohjeita tietenkään löydä.

Onko mitään hyvää ilmaista kovalevyn kloonausohjelmaa. Norton Ghostista mulla huonoja kokemuksia.

Vastataan tähän nyt, jos jollakin samanlaista ohjelmaa hakusessa. Eli 'Acronis True Imagella' pyöräytin kloonin noin 20 minuutissa. 15 päivän trial-versio ladattavissa netistä. Suosittelen.

Parikin asiaa, hommasimpa ulkoisen usb kiintolevyn (lacie 750Gt), noh, sepä muuten toimii mutta kun koneen käynnistää niin kone jumii tuon usbi levyn takia jo ennen windowsin käynnistystä.. eli tuo pitää kytkeä pois käynnistyksen ajaksi ja mitä katsoin niin biosin usb tuesta/asetuksista kiinni mutta taitaa olla että minun koneen biosista sopivia asetuksia ei löydy... eli niin, no jos jollain on ideoita tuohon niin hyvä.

Toinen on sitten että pitäs kopsailla tuolle usbi levylle giga tolkulla tavaraa toiselta levyltä, ja totesin että vistassa tämä on tooooosi hidasta, eli jos löytyy käyttökokemuksen perusteella vinkkiä sopivasta nopeasta file-copy ohjelmasta niin kiva olis (googlea osaan toki käyttää mutta löytyy 1001 erilaista ja ei kehtaisi montaa kokeilla...)

Tässä normaalia verkkokaapelia ostamassa netistä, niin mitä tuo suojattu niissä meinaa? Onko se vain jollain kumilla fyysisesti suojattu vai onko se jollain tapaa häiriösuojattu? Jos tarkoittaa häiriösuojausta, niin vaikuttaako suojaamattomaan se, että se kulkee antennipiuhan, kahdet rcapiuhan ja virtapiuhan kanssa samassa nipussa?

Miten ihmeessä tuohon modeemin hallintaan pääsee käsiksi?
TW-EA510 v3

OletusIP:llä (192.168.0.254) ei mitään, ei edes pingiä. Netti kyllä toimii. Hirveällä kikkailulla (ilman puhelinjohtoa käyntiin ja sitten vasta kiinni) sai gatewayn ip:n näkymään ipconfigissa. arp -a sanoo ettei ARP-vientejä löydy. Tyhjä arpa siis. Gatewayn ip:tä (eri kuin tuo oletus) pingatessa tulee nyt vastaus, mutta selaimella ei pääse sisään modeemin hallintaan. Palomuurit on pois päältä ja kaikki muukin pitäisi olla kunnossa (proxyt pois yms).

Parikin asiaa, hommasimpa ulkoisen usb kiintolevyn (lacie 750Gt), noh, sepä muuten toimii mutta kun koneen käynnistää niin kone jumii tuon usbi levyn takia jo ennen windowsin käynnistystä.. eli tuo pitää kytkeä pois käynnistyksen ajaksi ja mitä katsoin niin biosin usb tuesta/asetuksista kiinni mutta taitaa olla että minun koneen biosista sopivia asetuksia ei löydy... eli niin, no jos jollain on ideoita tuohon niin hyvä.

Toinen on sitten että pitäs kopsailla tuolle usbi levylle giga tolkulla tavaraa toiselta levyltä, ja totesin että vistassa tämä on tooooosi hidasta, eli jos löytyy käyttökokemuksen perusteella vinkkiä sopivasta nopeasta file-copy ohjelmasta niin kiva olis (googlea osaan toki käyttää mutta löytyy 1001 erilaista ja ei kehtaisi montaa kokeilla...)
Ei kai tuo USB ole jotenkin listattu käynnistys listassa BIOSissa?
Mm. tapauksia olen nähnyt että kone ei käynnisty jos USB tikku on koneessa kiinni.

Kokeile myös BIOSista ottaa pois päältä "USB Legacy support".

Mistähän voisi johtua, kun kaveri osti Elisa nettitikun ja se lakkasi viikon jälkeen toimimasta? Löytää Elisan verkon (3g), yhdistää siihen hyvin, mutta nettiin ei vaan enää pääse.

Ja sitten outouksiin :) Otin kannettavan mukaani, kun tein sille virustarkastuksen. Mun kämpillä (n. 10km kaverin luota) netti toimii moitteettomasti. Sitten kun kaveri vei koneen kotiinsa, netti ei taaskaan toiminut ollenkaan. Kaverin yläkerran naapurilla on samanlainen elisan nettitikku, joka toimii hänellä hyvin. Koitettiin sitä kuitenkin kaverin kämpillä, niin ei onnistunut nettiin pääsy ollenkaan. Eli tuotiin vaan tikku kerrosta alaspäin ja se lakkasi toimimasta.

Vaikkei se löytäisikään kaverin luona 3g-verkkoa, niin pitäisihän sen silti nettiiin aina päästä? Vaan hieman hitaammalla nopeudella. Virusta itse epäilin eniten, mutta kun kerran netti toimi hyvin päivän verran, sen mitä se oli mun kämpillä.

Ei kai tuo USB ole jotenkin listattu käynnistys listassa BIOSissa?
Mm. tapauksia olen nähnyt että kone ei käynnisty jos USB tikku on koneessa kiinni.

Kokeile myös BIOSista ottaa pois päältä "USB Legacy support".

Ei ollu käynistys listassa usb laitteita. Mun koneen biosissa kun ei ole tuota "USB legacy support" kohtaa niin nappasin ensin pois USB hiiri tuen, ei vaikuttanut, sitten kun nappasi pois myös usb näppis tuen niin boottasi usb levyn kanssa ainakin kerran.. pitää toivoa että jatkossakin toimii kun enää ei ole kuin usb kontrollerin poisto ja se varmaankin oikeasti postaa koko usbin.

Miten saan Vistan start menun (aloitusvalikko) listaan linkkejä sellaisiin ohjelmiin, joita käytän paljon?

Eli haluaisin laittaa mm. Office-ohjelmat siten että ne olisivat tarjolla heti kun klikkaan start menu -valikkoa.

Vistahan itse laitaa siihen "aloitusvalikkoon" yhdeksän eniten käytetyintä ohjelmaa...

Pistä työpöydälle kuvakeet joita käytät usein niin sitten ainakin löytyy.
Ei tarvii laittaa työpöydälle. Käynnistä-valikon asetuksista voi poistaa viimeisimpien ohjelmien näytön ja näin valikkoon voi lisätä suosikkiohjelmat (right-click, "Kiinnitä Käynnistä-valikkoon") ja lista pysyy muuttumattomana.

start.png

Missä vika kun youtube vittuilee ihan herkeämättä. Kaikki muut sivut kyllä toimii. Onko mun koneessa vika kun tulee tällasia ilmotuksia ja onko niille mitään tehtävissä:

1.
Connection Interrupted
The connection to the server was reset while the page was loading.
The network link was interrupted while negotiating a connection. Please try again.

2.
Http/1.1 Internal Server Error

Ja sen kerrankun näyttäs toimivan 3.

We're sorry, this video is no longer available

Tää ei tunnu ollenkaan menevän ohikaan :itku:

Missä vika kun youtube vittuilee ihan herkeämättä. Kaikki muut sivut kyllä toimii. Onko mun koneessa vika kun tulee tällasia ilmotuksia ja onko niille mitään tehtävissä:

1.
Connection Interrupted
The connection to the server was reset while the page was loading.
The network link was interrupted while negotiating a connection. Please try again.

2.
Http/1.1 Internal Server Error

Ja sen kerrankun näyttäs toimivan 3.

We're sorry, this video is no longer available

Tää ei tunnu ollenkaan menevän ohikaan :itku:

Serverit tod. jumissa tai tiedosto puuttuu. kokeile vaikka huomenna uudestaan.

Mun koneen biosissa kun ei ole tuota "USB legacy support" kohtaa
Oletko aivan varma? Monesti on alavalikoita joista löytyy lisää asetuksia.
Minkälainen emolevy kyseessä?

Oletko muuten ikinä päivittänyt BIOSia?

Ei ollu käynistys listassa usb laitteita.
Vielä sellaista, että mikä sulla on boot-järjestys? Jos esim. DVD ekana niin pistä ensimmäiseksi kovalevy missä on Windows asennettuna. Vaikka ei näy USB laitteita listassa niin saattaa korjaantua ongelma. Kokeile vaikka ensin laittaa takaisin ne USB hiiri+näppis, sitten vaihtaa kovalevy ekaksi listassa.

help

Mulla on fujitsu amilo li 1817 kannettava, ja ongelma on sellanen että joka kerta kun avaan koneen joudun painamaan erikseen tuota WLAN näppäintä. Miten olisi mahdollista että se aukeaisi automaattisesti kun koneen käynnistää. HP:llahan on tuo joku ohjelma mikä "avaa" sen. Kiitos vastauksista jo etukäteen. :):dance:

Back
Ylös Bottom