Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
HP.n kone ja laitoin system recoveryn päälle. Kone siis palautuu sellaiseen tilaan kuin oli ostettaessa. Nyt kun katson Oma tietokoneesta C.asemaa niin näyttää että yli 100gigaa on käytössä. Sitten kun avaan C.aseman ja valitsen kaikki tiedostot niin ne näyttävät vievän vain alle 30gigaa. Mikähän siellä sitten oikein voisi tämän tilan viedä?

Ei ole HP:n koneista tietoa, mutta monet noista system recovery softista "piilottaa" itsensä sinne levylle. Mutta ei kai sen noin paljoa pitäisi viedä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Uusavuton taas vauhdissa...

Mistä prkleestä johtuu se, etten saa näkymään videoklippejä netistä windowsin mediaplayerillä? Koko helvetin playeri jumahtaa täysin kun klikkaan linkkiä, eikä sitä saa enää edes pois kuin tehtävien hallinnan kautta... :wall:

Muistelen hämärästi, että ongelma alkoi internet explorerin päivityksen jälkeen... :jahas:

Siis omalta kovalevyltä klipit & musiikki toistuu normaalisti.

APUA!

Kuinka saan Wordissa ylätunnisteen valmiiksi uuteen dokumenttiin? Eli sen tyhjän tilan sinne ylös. Ei jaksais aina lisätä sitä sinne erikseen.

Miten saa XP:ssä käyttäjätilin kysymisen pois? Minulla on yksi käyttäjätili koneella ja se on järjestelmänvalvojan eli minun. Salasanaa se ei kuitenkaan siinä kysy kun koneen aukaisee.

Kuinka saan Wordissa ylätunnisteen valmiiksi uuteen dokumenttiin? Eli sen tyhjän tilan sinne ylös. Ei jaksais aina lisätä sitä sinne erikseen.

Ota uusi asiakirja, tee siihen haluamasi ylätunniste ja tallenna setti muodossa asiakirjamalli (*.dot). Kun luot uuden dokumentin, valitse Tiedosto-valikosta "Uusi..." ja submenusta "Lisää Word-malleja". Tallentamasi pohjan pitäisi nyt olla siellä valittavana. Näin siis ainakin Word 2000:ssa.

Miten saa XP:ssä käyttäjätilin kysymisen pois? Minulla on yksi käyttäjätili koneella ja se on järjestelmänvalvojan eli minun. Salasanaa se ei kuitenkaan siinä kysy kun koneen aukaisee.

Valitse Ohjauspaneelista Käyttäjätilit ja sieltä "Vaihda kirjautumisasetuksia". Itse en ole kokeillut, mutta ilmeisesti tuon "Käytä Tervetuloa-ikkunaa" valitseminen tuottaa haluamasi tuloksen.

Mulla on kone missä on xp:n käyttis , siinä on yksi käyttäjätili ja en muista salasanaa millään. Saako sen jotenkin murrettua?

Valitse Ohjauspaneelista Käyttäjätilit ja sieltä "Vaihda kirjautumisasetuksia". Itse en ole kokeillut, mutta ilmeisesti tuon "Käytä Tervetuloa-ikkunaa" valitseminen tuottaa haluamasi tuloksen.

Tuon valitseminen poistaa salasanan kyselyn ei käyttäjätilin/nimen kyselyä. ELi osaako joku auttaa?

Edit: Toinen kysymys..kun koneen jättää päälle ja lähtee itse useammaksi tunniksi pois. Kone menee jumiin. Näytössä näkyy ainoastaan työpöydän taustakuva.

Varmaan jo ollutkin, mutta en jaksa selata enäkä löytänyt haullakaan...

Eli mikähän on tullut, kun enää ei näy suoraan netistä videopätkät eikä streamit (lataa vain sivun, sanoo "valmis, mutta ei toista, osa tosin näkyy)? Oliskohan tullut viimeisimmän Firefox päivityksen jälkeen..? En ole varma.
Onko tämä nyt joku codec-ongelma ja millä korjaan.

-edit- Näköjään samantyylistä ongelmaa kuin PikkuT:llä. Tosin mulla ei vedä mitenkään jumiin ja eri selain.

Tuon valitseminen poistaa salasanan kyselyn ei käyttäjätilin/nimen kyselyä. ELi osaako joku auttaa?

Avaa suorita-ikkuna, jonka kautta suorita komento "control userpasswords2". Ota ruksi pois kohdasta "Tietokoneen käyttäminen vaatii käyttäjänimen ja salasanan". Kirjoita käyttäjänimesi ikkunaan, joka avautuu, kun klikkaat käytä-nappia. Tämän jälkeen kirjautumisen pitäisi tapahtua automaattisesti.

Varmaan jo ollutkin, mutta en jaksa selata enäkä löytänyt haullakaan...

Eli mikähän on tullut, kun enää ei näy suoraan netistä videopätkät eikä streamit (lataa vain sivun, sanoo "valmis, mutta ei toista, osa tosin näkyy)? Oliskohan tullut viimeisimmän Firefox päivityksen jälkeen..? En ole varma.
Onko tämä nyt joku codec-ongelma ja millä korjaan.

-edit- Näköjään samantyylistä ongelmaa kuin PikkuT:llä. Tosin mulla ei vedä mitenkään jumiin ja eri selain.

Mikäli kyse on wmv-tiedostoista ja puuttuvasta liitännäisestä, seuraavasta saattaa olla apua: Kopioi npwmsdrm.dll ja npdsplay.dll -nimiset tiedostot C:\Program Files\Windows Media Player -kansiosta Firefoxin plugins-kansioon.

Mikäli kyse on wmv-tiedostoista ja puuttuvasta liitännäisestä, seuraavasta saattaa olla apua: Kopioi npwmsdrm.dll ja npdsplay.dll -nimiset tiedostot C:\Program Files\Windows Media Player -kansiosta Firefoxin plugins-kansioon.

Tein tuon, mutta ei auttanut. Tällä hetkellä on kyse junnujen MM-lätkän stream-lähetyksestä.

http://akastreaming.yle.fi/vp/fiyle/fi/live_a.asx

Sain sen kyllä näkymään Media Playerilla, kun laitoin "Avaa URL":n kautta, mutta milläkähän sen saisi aukeamaan suoraan linkkiä klikkaamalla?

Tein tuon, mutta ei auttanut. Tällä hetkellä on kyse junnujen MM-lätkän stream-lähetyksestä.

http://akastreaming.yle.fi/vp/fiyle/fi/live_a.asx

Sain sen kyllä näkymään Media Playerilla, kun laitoin "Avaa URL":n kautta, mutta milläkähän sen saisi aukeamaan suoraan linkkiä klikkaamalla?

Ei auennut mullakaan. Sain kuitenkin toimimaan ihan linkkiä klikkaamallakin, kun muutin Media Playerin asetuksia siten, että asx-tiedostot avataan oletusarvoisesti Media Playerillä.

Ei auennut mullakaan. Sain kuitenkin toimimaan ihan linkkiä klikkaamallakin, kun muutin Media Playerin asetuksia siten, että asx-tiedostot avataan oletusarvoisesti Media Playerillä.

Siis näin? Ei toimi siltikään klikkaamalla. Mä en osaa... :(

Liitteet

• kuva.JPG
    kuva.JPG
    55,9 KB · Katsottu: 263
Toinen tietokoneen kaiutin meni mykäksi. Olen käynyt kaikki asetukset läpi, mutta ei ala kuulumaan. Missä voisi olla vika? Kaiuttimet toimivat normaalisti kun laitan ne televisioon kiinni.

Toinen tietokoneen kaiutin meni mykäksi. Olen käynyt kaikki asetukset läpi, mutta ei ala kuulumaan. Missä voisi olla vika? Kaiuttimet toimivat normaalisti kun laitan ne televisioon kiinni.

Käyhän ne asetukset vielä uudelleen läpi. Tai sitten äänikortti on rikki

badhair: koita tätä

Tuo testisivu alkoi pelaa tuolla paketilla eli suunta on oikea.
Ylen linkki ei toimi vieläkään. :wall:
Jatkan harjoituksia. Mulla on varmaan vaan nyt joku täppä väärässä paikassa tai joitain.

Kiitoksia avustaneille!

Tuo testisivu alkoi pelaa tuolla paketilla eli suunta on oikea.
Ylen linkki ei toimi vieläkään. :wall:
Jatkan harjoituksia. Mulla on varmaan vaan nyt joku täppä väärässä paikassa tai joitain.

Kiitoksia avustaneille!

Kokeile kirjoitta osoite riville about:plugins. Tarkista, että ainakin seuraavat tiedot löytyvät:

"Windows Media Player Plug-in Dynamic Link Library

Tiedostonimi: npdsplay.dll
Npdsplay dll
...
application/asx Media Files * Kyllä
video/x-ms-asf-plugin Media Files * Kyllä
...
video/x-ms-asf Media Files asf,asx,* Kyllä
..."

Firefoxin uudelleenasennus saattaa korjata ongelman.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom