Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Osaisikohan täällä joku neuvoa? Eli onnistuin saamaan läppärin Windows (11 pro) sekaisin, ja jouduin asentamaan sen uudestaan. Homma näytti toimivan, ja kone toimi taas, mutta seuraavana päivänä, kun käynnisti koneen, niin rupesi herjaamaan jotain microsoft edgen salasanaa, en ainakaan tietääkseni ole edes semmoista laittanut, ja nyt ei siis saa edes konetta auki. Itse näistä mitään ymmärrä, niin onko tuohon olemassa mitään helppoa ratkaisua (poistaa/kiertää tuo), vai vienkö vain suosiolla koneen huoltoon.
Saatko kuvankaappausta tuosta ? Kuulostaisi vähän siltä että voisi olla microsof -tilin salasanaa vailla. Senhän voi palauttaa tuolta laitteella kun laitteella jossei muista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oisko kellään Tietoviikon (TiVi) tunnuksia et vois kaivaa noi tuntihinnat artikkelista? Jos tuntuu pahalta julkaista tässä niin hintahaarukkakin ois kiinnostava..

Oisko kellään Tietoviikon (TiVi) tunnuksia et vois kaivaa noi tuntihinnat artikkelista? Jos tuntuu pahalta julkaista tässä niin hintahaarukkakin ois kiinnostava..
No, tuossa noita. Kai tuo voi ihan yleisestikin kiinnostaa, paljon softan tekeminen noin osapuilleen maksaa.

1659638327370.png

1659638360342.png

1659638393941.png

No, tuossa noita. Kai tuo voi ihan yleisestikin kiinnostaa, paljon softan tekeminen noin osapuilleen maksaa.

katso liitettä 242746

katso liitettä 242747

katso liitettä 242748

Kiitos!! 👍

Oon itse sekä ostavana että tuottavana osapuolena, tosin huomattavan paljon tätä kyseistä 100+ miljoonan kokonaisuutta pienemmissä jutuissa niin omaan silmään nää oli yllättävän edullisia. Kyllä kolmenumeroisia hintoja tuppaa olemaan kaikki perus "mikrotukea" vaativammat palvelut.

Kyllä kolmenumeroisia hintoja tuppaa olemaan kaikki perus "mikrotukea" vaativammat palvelut.
Oon laskuttanut yhdessä tuotetalossa lähemmäksi paria sataa tunti räätälöinneistä / konsultoinnista ml. kaiken maailman pikkumuutokset. Ihan käsittämätön hinta siihen nähden, mitä noissa oikeasti tehtiin, mutta eipä asiakas voinu työtä muualtakaan ostaa.

Oisin ite varmaan arvannu ainakin tuon kehitystyön osapuilleen oikeaan suuruusluokkaan. Lähinnä sen perusteella, kun jonkun verran on tullu yhteydenottoja, että haluaisko lähteä tekemään hommia laskutusperusteisella liksalla ja näissä on sit heitetty jotain paljon meikäläisen kokemuksella vois asiakkaalta laskuttaa.

Mitenköhän nämä laaupisteet on laskettu?
Varmaan tilaajan kilpailutukseen määrittelemien pisteytettävien ominaisuuksien perusteella, mutta niitä ei oltu tuossa jutussa sen enempää avattu.

Sen mitä minä olen joutunut täyttelemään omalta osaltani, niin noissa voi olla kaikenlaista erilaisesta teknologiaosaamisesta eri rooleissa toimimiseen, sertifiointeihin yms.

Varmaan tilaajan kilpailutukseen määrittelemien pisteytettävien ominaisuuksien perusteella, mutta niitä ei oltu tuossa jutussa sen enempää avattu.

Sen mitä minä olen joutunut täyttelemään omalta osaltani, niin noissa voi olla kaikenlaista erilaisesta teknologiaosaamisesta eri rooleissa toimimiseen, sertifiointeihin yms.
Melko hankalaa on vertailla. Kilpailutus ja laatu eivät missään vaiheessa oikeasti kohtaa. Vain tilattuaan voi pisteteyttää laadun. Sertit ovat sertejä, eivätkä oikeasti kerro laadusta.

Outo artikkeli.

Onko tietotekniikka jo niin pitkällä että joku taho pystyy luomaan botin joka aidon tuntuisesti kinastelee ihmisten kanssa vaikkapa twitterissä? Sen mä ymmärrän että viestejä voi lähetellä kone mutta pystyykö se väittelemään edes jotenkin luonnollisesti. Jos kerran sakkipelissäki pärjää ni luulis vänkäämisen olevan helppoa.

Onko tietotekniikka jo niin pitkällä että joku taho pystyy luomaan botin joka aidon tuntuisesti kinastelee ihmisten kanssa vaikkapa twitterissä? Sen mä ymmärrän että viestejä voi lähetellä kone mutta pystyykö se väittelemään edes jotenkin luonnollisesti. Jos kerran sakkipelissäki pärjää ni luulis vänkäämisen olevan helppoa.
Se vähän riippuu tilanteesta, shakkipelissä pärjääminen on lopulta suht helppoa koska sitä dataa löytyy niin paljon erilaisista peleistä ja tilanteista.

Ihmisten välisessä keskustelussa sosiaalisessa mediassa on paljon vähemmän sääntöjä ja siinä tulee enemmän tilanteita joissa voi huomata kyseessä olevan botti.

Sitten kun puhutaan tieteellisestä väittelystä niin IBM on tehnyt project debater nimellä kulkevan tekoälyn joka kykenee siihen kun aihepiiri on paljon rajatumpaa.

Tällanen oli jokunen vuosi sitten.

Edit. Linkki joka ei ole maksumuurin takana.

Miten poistetaan Word-asiakirjan tekstistä kaikki hyperlinkit niin, että se teksti jossa hyperlinkki on, poistuu myös? Pitäisi siis valita kaikki hyperlinkilliset tekstit jotenkin, jotta voi painaa deleteä niiden poistamiseksi.

Mistähän kiikastaa että windows 10 läppärillä alkanut synkroida omin päivän kellon ajan päin peetä?

15.3 ensimmäisen kerran oli kääntänyt tietokoneen kelloa 20min taaksepäin. Tämä korjautui kun meni asetuksiin ja klikkasi manuaalisesti "synkronoi oma kello" painiketta. Muutaman päivän näköjään kesti ja tänä aamuna oli kellonaika heittänyt 30min taaksepäin. Kävin taas napsauttamassa synkroinointia että korjaantui.

Tässä vielä oikeasti myöhästyy joku päivä jostain menosta kun erehtyy läppärillä ollessa katsomaan kelloa. Inhottava tuommoinen pikku heitto aina niin ei välttämättä edes tajua sitä ennekuin puhelinta katsoo ja huomaa että hetkinen.

Mistähän kiikastaa että windows 10 läppärillä alkanut synkroida omin päivän kellon ajan päin peetä?
Ootko kattonut läpi ne Date & Time settingsit ja että ne on kunnossa? Mikä aikavyöhyke, miten on automaattisen synkkauksen asetukset, mikä on käytetty aikapalvelin jne.? Netistä löytyy hyvin nopealla googlaamisella ohjeita noiden asetusten ruuvaamiseen.

Ootko kattonut läpi ne Date & Time settingsit ja että ne on kunnossa? Mikä aikavyöhyke, miten on automaattisen synkkauksen asetukset, mikä on käytetty aikapalvelin jne.? Netistä löytyy hyvin nopealla googlaamisella ohjeita noiden asetusten ruuvaamiseen.

Nuo olen katsonut läpi ja kaikki mielestäni kohdallaan kuten aina ollutkin kun en ole niihin koskenut. Kokeilen ratkaista homman ottamalla automaattisen synkronoinnin internetin aikapalvelimen kanssa pois käytöstä. time.windows.com, koska sieltä hakee jostain syystä noita vääriä kellonaikoja näköjään kun muutaman päivän välein automaattisesti synkronoi.

Kaipa se riittää kun kerran kesäaikaan ja sitten talviaikaan saa laitettua. Jos ei satu samaa ominaisuutta olemaan kuin esim mikrojen ja autojen kelloissa, että lähtee juoksemaan edellä / jätättämään useamman minuutin per kuukausi jos ei synkronoinnilla korjaile välissä tilannetta.

Nuo olen katsonut läpi ja kaikki mielestäni kohdallaan kuten aina ollutkin kun en ole niihin koskenut. Kokeilen ratkaista homman ottamalla automaattisen synkronoinnin internetin aikapalvelimen kanssa pois käytöstä. time.windows.com, koska sieltä hakee jostain syystä noita vääriä kellonaikoja näköjään kun muutaman päivän välein automaattisesti synkronoi.

Kaipa se riittää kun kerran kesäaikaan ja sitten talviaikaan saa laitettua. Jos ei satu samaa ominaisuutta olemaan kuin esim mikrojen ja autojen kelloissa, että lähtee juoksemaan edellä / jätättämään useamman minuutin per kuukausi jos ei synkronoinnilla korjaile välissä tilannetta.
Jossain on jotain pielessä, jos kello synkkaantuu tuollai pieleen, että tuo synkkauksen pois ottaminen ei varmaankaan ole mikään ratkaisu, jos edes ratkaisee tuota. Tuolla esim. jotain, jota voi käydä läpi, minä en oo mikään työasematuen ammattilainen, että osaisin näkemättä sanoa enempää: https://windowsreport.com/fix-windows-10-clock/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom