Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ilmeisesti ongelmana on vain se, että modeemin WiFi kantavuus on huono?Hola, Onko vermettä jolla sais modeemin lähemmäs makuuhuonetta? ELi, puhelinpistoke tsydeemi on toisessa huoneessa? Nyt joutunu langattomalla surffata... videot..Kaapeliverkko taloyhtiön.
Ilmeisesti ongelmana on vain se, että modeemin WiFi kantavuus on huono?
Olettaen että on semisti tuore päätelaite, eli kone tai tabletti/puhelin, niin kyllähän WiFi nopeus riittää vallan mainiosti mihin vaan.
Mahdollisesti voisi siis olla WiFi-toistin ratkaisuna. Haun tulokset – Verkkokauppa.com
Toinen vaihtoehto on se, että korvaat modeemin langattoman verkon eri laitteella, esim. usein kehuttu Ubiquiti: Ubiquiti UniFi UAP-AC-LITE Dual-band -WiFi-tukiasema – Tukiasemat, 867-1900 Mbps – Reitittimet ja tukiasemat – Verkko – Verkkokauppa.com
Tuo toimii niin, että verkkokaapelilla liitetään modeemin ja se sitten tarjoaa sen WiFi verkon. Modeemista tuskin lähtee virtaa verkkokaapelin yli, joten laitetaan laitteelle virta mukana tulevalla PoE injektorilla. Meinaa sitä, että ensin modeemista verkkokaapeli siihen injektoriin (jolla on oma virtapiuha), ja injektorista verkkokaapeli itse Ubiquitiin.
Toki aina voi vaan vetää pitkän verkkopiuhan sinne makkariin.
Onhan sitten myös olemassa niitä laitteita jotka jakaa nettiä sähköpistokkeiden välityksellä. Muistaakseni oon vaan lukenut vaihtelevia tarinoita niiden käytöstä kerrostaloissa, plus muutenkin siinä tapauksessa kääntyisin laadukkaan WiFi:n puoleen.
Siis juu, toki jos kyse pelaamisesta en ikinä pitäisi langattomassa verkossa.Eikös tämä ole melkein paras vaihtoehto lopulta? Ainakin muun muassa pelatessa helpottaa kummasti elämää kun netti toimii vakaammin kun taas wifiä käytettäessä, ping pomppasi useasti kauheisiin lukemiin. Tämä korjaantui verkkopiuhalla, ei ping heittelehdi.
Toki perus netinkäyttöä ei niinkään häirinnyt, mutta yksi mikä itseäni häiritsee että piuhaa ei saa mitenkään fiksusti, vaan menee keskeltä lattiaa, ellei sitten osta älyttömän pitkää piuhaa, nyt on toki 5 metrinen, toki jos koneen siirtäisi eteiseen missä puhelinpistoke, niin ei tarvis olla niin pitkä piuha. Mutta olisi ehkä omaankin silmään jo hieman hasardia pitää tietokonetta eteisessä.
Omistan pöytäkoneen, jossa ei ole cd-asemaa.
Onko olemassa jotain ulkoista cd-asemaa (termi?), jonka saisin koneesee kiinni ja pelattua vanhoja, 1990 loppupuolen / 2000 alkupuolen pelejä?
Esim verkkokaupasta saa " kannettava kirjoitin, joka polttaa DVD+/-RW, DVD+/-R, CD-R,CD-RW ja DVD-RAM -formaateille." tai " ulkoinen kirjoittava DVD-asema". Mitä eroa noilla termeillä on? Haluan siis vain pelata todella vanhoja pc pelejä.
Kiitos!
Jos ei tule kämppään asti verkkokaapelia, eli seinästä RJ45, niin siinä tapauksessa yleensä se VDSL kulkee kyllä puhelinpistokkeesta? Kuten varmaan sun tapauksessa kun ilmeisesti tuollaisen modeemin sieltä sait?Vaihdoin internet tyypin kaapelista VDSl. No probleemana tietty, että uuden netin boxi haluaisi syödä RJ11 kaapelia ja seinästä lähtee vanhakunnon antennikaapeli, joka vanhalla kaapelimodeemilla oli juuri oikea, mutta se boxi ei tämän yhteyden kanssa juttele.
Mahtaakohan saada mistään valmiita kaapeleita moisille virityksille, vai pitääkö ostaa antenni - RJ45 kaapeli, jolle adapteti RJ45 = RJ11? Kuvat selvennyksenä, että tuollainen piuha tuommoiseen purkkiin, mikäli en nimissä ole ihan ajantasalla.
Jos ei tule kämppään asti verkkokaapelia, eli seinästä RJ45, niin siinä tapauksessa yleensä se VDSL kulkee kyllä puhelinpistokkeesta? Kuten varmaan sun tapauksessa kun ilmeisesti tuollaisen modeemin sieltä sait?
Eikö modeemin mukana tullut sitä pömpeliä minkä toinen pää menee puhelinpistokkeeseen ja toinen tuohon RJ11?
Joku about tämmönen siis
katso liitettä 156683
Sitten toki tuo RJ11 piuha.
Eli:
katso liitettä 156684
Jos tulee VDSL kaapelista, niin sitten on mulle kyllä uusi juttu.
Mutta en kyllä nyt usko että on edes mahdollista.
No siis, mä en ole kuullut että VDSL saisi toimimaan kaapelin kautta. Mun käsityksen mukaan kyseessä kuitenkin täysin eri asiat. VDSL on puhelin tai suoraan verkkokaapeli seinästä eli RJ45.Eheiiiii, seinästähän tulee tässä kämpässä vaan tuo TV-antenni Enhän mä osannut edes ajatella, kun tilasin niin tuota sopivuutta. Esim uudemmissa taloissa kun RJ11 menee kaappiin ja yleensä huoneisiin jaettu RJ45, niin eihän niissä ongelmaa. Vanha kaapelinetti tosiaan tolla antennijohdolla suoraan boxiin. Noh, huomenna kyselemään Elisa kaupalta löytyykö moista boxia, joka toimii VDSL, mutta syö suoraan TV-kaapelia, vai täytyykö peruuttaa tilaus. Täytyy sanoa, että 13,9e hinta ei olisi ollut tästä ollenkaan paha
No siis, mä en ole kuullut että VDSL saisi toimimaan kaapelin kautta. Mun käsityksen mukaan kyseessä kuitenkin täysin eri asiat. VDSL on puhelin tai suoraan verkkokaapeli seinästä eli RJ45.
Oletan olevan kerrostalo? Kuitu tulee kellarin, ja talon tekniikasta riippuen kämppiin joko puhelinpiuhaa tai suoraan verkkokaapelilla.
Voin mä väärässkin olla tuosta VDSL+kaapeli.
Lähinnä ihmettelen miten myyvät edes sitä sitten, kyllähän nuo kuitenkin katsotaan talokohtaisesti mitä voidaan tarjota.
Kyllä, mutta ilmeisesti ei kummallakin laitteella samaan aikaan.Eiks tää toimi myös pcllä? Senkun tyrkkäsee USB porttiin kii?
joo mä käyttäsin pelkästään pcllä, ei oo pleikalle tarvetta. Siis tota laitetta en pleikalle tarvii.Kyllä, mutta ilmeisesti ei kummallakin laitteella samaan aikaan.
Formaatti on eri, joten jos pistää PC se säätää sen sille. Jos pistää pleikkaan se säätää sen sille.
Varmaan jollain tavalla sen saisi kyllä säädettyä tukemaan sekä että, mutta voi olla hankalaa. Plus kumpikin laite saa vaan puolikkaan, tai muun kokoisen osan, tosta.
Mihis tämä jäi ? Monestihan kerrostaloissa (itsekin moisessa asuneena, monenlaista nettiä omistaneena) tulee sinne sulakekaappiin esim. "nousu" -niminen kaapeli johon voi VDSL modeemin kytkeä ja sieltä jakaa signaalia talon RJ45 -rasioihin mikäli sellaisia tarjolla on, tilanteessa riippuen... Tai vaikka jatkaa signaalia langattomasti. Tuonne kaappiin voi tulla myös suoraan RJ11. Jos asunto on vanha niin siellähän voi olla myös tavan puhelintöspeliliitäntä myös seinässä ?Aivan oikein, eli kerrostalo. Saa nähdä mitä sanovat huomenna.
Onneksi on sentään puhelin. Tämmöiselle nörtille elämä on ikävää ilman internettiä