Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Windows7 ja ongelmana työpöydän taustakuvan vaihto, eli ei vaan onnistu. Joku mulkero käynyt säätämässä mun duunikonetta ja hänen laittamansa pitäisi saada veke ja uusi tilalle. Olen kokeillut tuolta mistä muutetaan tietokoneen ulkoasua, mutta ei vaan onnistu. Kikkoja/neuvoja?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Windows7 ja ongelmana työpöydän taustakuvan vaihto, eli ei vaan onnistu. Joku mulkero käynyt säätämässä mun duunikonetta ja hänen laittamansa pitäisi saada veke ja uusi tilalle. Olen kokeillut tuolta mistä muutetaan tietokoneen ulkoasua, mutta ei vaan onnistu. Kikkoja/neuvoja?

Jos satut netistä löytämään jonku silmää mielyttävän kuvan niin klikkaa hiiren oikeaa nappia ja aseta työpyödän taustakuvaksi.

Niin siis IT-osasto (mulkerot) blokanneet käyttäjien pupujussi-taustakuvat käyttäen domainin group policya. Ei luulisi haittaavan duunikoneessa.

Helpoin ja halvin keino poistaa virus koneesta? Kun chrome lataa esimerkiksi jonkun raskaan sivuston auki, niin hiiren kursori missä sininen rengas vieressa muuttuu tuollaiseksi oudoksi "pikselimössöksi" ja pomppaa ruudulla ylöspäin. Jos osoittimen vie välilehdille, niin osoitin häviää vähäksi aikaa näkyvistä, kun se menee tuonne ruudun ulkopuolelle. Hiiri toimii silti, vaikka se muuttuu ja sitä kestää muutenkin maksimissaan sen 1-2 sekunttia. Koneen sammuttaminen auttaa hetkellisesti asiaan, mutta jossain vaiheessa ennenpitkää tämä ärsyttävä ominaisuus tulee takaisin.

Pitääkö ihan viedä liikkeeseen vai saako kotikonstein pois? Kiitos jo valmiiksi neuvoista!

Helpoin ja halvin keino poistaa virus koneesta? Kun chrome lataa esimerkiksi jonkun raskaan sivuston auki, niin hiiren kursori missä sininen rengas vieressa muuttuu tuollaiseksi oudoksi "pikselimössöksi" ja pomppaa ruudulla ylöspäin. Jos osoittimen vie välilehdille, niin osoitin häviää vähäksi aikaa näkyvistä, kun se menee tuonne ruudun ulkopuolelle. Hiiri toimii silti, vaikka se muuttuu ja sitä kestää muutenkin maksimissaan sen 1-2 sekunttia. Koneen sammuttaminen auttaa hetkellisesti asiaan, mutta jossain vaiheessa ennenpitkää tämä ärsyttävä ominaisuus tulee takaisin.

Pitääkö ihan viedä liikkeeseen vai saako kotikonstein pois? Kiitos jo valmiiksi neuvoista!
Jos epäilet virusta, loppujen lopuksi helpoin tapa on varmaan ottaa kaikki tarpeelliset tiedostot talteen, formatoida levy kokonaan ja asentaa käyttöjärjestelmä uudestaan.

Jos epäilet virusta, loppujen lopuksi helpoin tapa on varmaan ottaa kaikki tarpeelliset tiedostot talteen, formatoida levy kokonaan ja asentaa käyttöjärjestelmä uudestaan.

Ei kyllä oikein tule muuta mieleen tällä hetkellä. Nortonin ja jonkin adaware nimisen ilmaistorjunta ohjelman olen käyttänyt läpi, mutta ongelma ei niillä poistunut. Pitää varmaan alkaa urheilla tuon formatoinnin kanssa sitten. Heitelkää vielä vaan muutkin ideoita, jos vain mieleen jotain tulee?!

Ei kyllä oikein tule muuta mieleen tällä hetkellä. Nortonin ja jonkin adaware nimisen ilmaistorjunta ohjelman olen käyttänyt läpi, mutta ongelma ei niillä poistunut. Pitää varmaan alkaa urheilla tuon formatoinnin kanssa sitten. Heitelkää vielä vaan muutkin ideoita, jos vain mieleen jotain tulee?!

Malwarebytes Anti-Malware

Jep. Kuten sanoin, on se forkkaaminen loppujen lopuksi se helpoin keino päästä viruksesta eroon. Kaiken maailman AV-skanneja voit kokeilla, mutta siinä voi mennä kymmenenkin tuntia helposti, kun forkkaamisessa menee tyypillisesti noin kaksi tuntia ja lopputuloskin on varma.

Ei toi rreiskan ongelma kyllä ole virusta nähnytkään. Kokeilisin Chromen lisäosien poistoa eka / uudelleen asennusta Chromelle jne. Myös toisella selaimella "ongelmasivustojen" avaaminen kannattaa testata.

Ei toi rreiskan ongelma kyllä ole virusta nähnytkään. Kokeilisin Chromen lisäosien poistoa eka / uudelleen asennusta Chromelle jne. Myös toisella selaimella "ongelmasivustojen" avaaminen kannattaa testata.
Tää on kyllä ihan totta. Itse kirjoitin nuo viestit olettaen, että kyseessä on virus. En miettinyt sen koommin mistä muusta tuollainen oireilu voisi johtua.

Kiitos asiallisista vastauksista tyypit! CCleaner on aktiivisessa käytössä, mutta ei ole vika poistunut sillä tavalla. Koneen sammuttaminen auttaa, mutta jossain vaiheessa vika tulee takaisin kuitenkin. Pitääpä kokeilla noita lisäosien poistoa tai vaikka poistaa chromen ja asentelee sen kokonaan uusiksi!

Vähän erikoinen bugi johon kyselisin apua... käytössä Roccat KONE EMP hiiri ja sähkösäädettävä tietokonepöytä. Aina kun nostan/lasken mun työpöytää niin mun hiiren yhteys katkeaa ja joudun irroittamaan ja kiinnittämään uudestaan USB-porttiin. Jotai samankaltasia ongelmia on hiiren yhteyden katkeamisella ollu netissä muillakin mutta ei tähän vastausta löydy..:cautious: Työpöydän ''moottorin'' virtajohto ei ole samassa jakorasiassa tietokoneen virtalähteen kans joten luulis ettei ota mitään häiriötä sieltä, outo homma kyllä.

Vähän erikoinen bugi johon kyselisin apua... käytössä Roccat KONE EMP hiiri ja sähkösäädettävä tietokonepöytä. Aina kun nostan/lasken mun työpöytää niin mun hiiren yhteys katkeaa ja joudun irroittamaan ja kiinnittämään uudestaan USB-porttiin. Jotai samankaltasia ongelmia on hiiren yhteyden katkeamisella ollu netissä muillakin mutta ei tähän vastausta löydy..:cautious: Työpöydän ''moottorin'' virtajohto ei ole samassa jakorasiassa tietokoneen virtalähteen kans joten luulis ettei ota mitään häiriötä sieltä, outo homma kyllä.

Useat laitteet, varsinkin langattomat tuottaa toisilleen häiriötä jakamalla saman Hz alueen. Jos vaan pystyy vaihtamaan niitä, niin kandee kokeilla.

Kuulostaa tosin nyt lähinnä huonolta suunnittelulta tuon KONE EMP:in kohdalla. Etenkin kun se on langallinen hiiri. Plus jos löytyy juttua siitä ennestään, tosin enemmän kai XTD:stä joka on sen edeltäjä.
Olen nyt tosi kauan käyttänyt langattomia tuotteita koneen kanssa, ja häiriötä ei vielä ole ollut. Langattomia pelihiiriäkin ollut muistaakseni nyt peräti 5 putkeen. Luulisi että niissä vielä herkemmin olisi jo esiintynyt ongelmia. Töissäkin mulla sähköpöytä ja langaton hiiri, niin ei vielä ole esiintynyt vastaavaa.
Tuolle ongelmalle ei varmaan hirveästi voi mitään tehdä. Ehkä jos sähköpöydän moottorin päälle laittaa jonkun metallilevyn, jos mahtuu? Jos se moottori onkin juuri hiiren alla. :LOL: Tosin mielestäni on myös hiirimattoja missä pinnoitteen alla on ohut metallilevy.

Häiriösignaali voi tulla myös johtoon eikä vain hiireen. Langaton vois olla ratkaisukin.

Luultavasti tuo johto ottaa häiriötä. Mielenkiinnolla täältä vaan tiedustelin asiaa kun kiinnostaa mikä noin outoa bugia aiheuttaa.. Pysyn kyllä tässä hiiressä kunnes hajoaa, mutta tosiaan samaa ongelmaaa ei ole ilmennyt toisilla hiirillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom