Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Spotifystä ei taida olla omaa ketjua, joten kysytään täällä.

Miten tuo tuntuu niin kovin vaikeakäyttöiseltä? Enkö vaan osaa? Auttakaa hädässä olevaa.

Oletetaan että haluan kuunnella Musen uuden levyn. Hommaan tarvitaan meikäläisen tyylillä 6 painallusta ja skrollailua:
- browse
- haku
- kirjoitetaan hakuun "muse"
- skrollataan jotain helvetin biisilistaa kohtaan "artistit" ja valitaan muse
- skrollataan taas jotain helvetin suositut-listaa ohi samantapaisten artistien kohtaan "albumit"
- klikataan "drones"
- klikataan "dead inside"

Ilmeisesti käytän tätä jotenkin väärin, vai toimiiko android/iOS versiot jotenkin erilailla kuin tämä WP? Tuo logiikka toki pelaisi jos kirjoittaisin hakuun "perseraiskaus" ja alkaisin kuunnella randomina aiheesta kertovia lauluja, mutta silti siinä on yksi ylimääräinen browse-klikkaus ennenkuin koko fakin hakuun pääsee.
On toki: https://pakkotoisto.com/threads/spotify-com-ilmaista-musiikkia.78787/page-43

Niin sulla on WP, viestin alkuun olisi voinut sanoa. Kyseessä kuitenkin tietokonemaailman kyssärit, ainakaan itse en miellä mobiilia koskevaksi ainakaan lähtökohdiltaan. ;)

Ei kyllä hajuakaan tuosta miten WP Spotify toimii. Veikkaus olisi että huonompi kuin iOS tai Android mikä tuntuu olevan trendi.

Androidilla kirjoitan vain "Drones" hakuun, ja eka tulos on albumi.
Eli menee:
1. Tap menu
2. Tap haku
3. Kirjoitan "Drones"
4. Tap eka hakutulos ja albumi on auki
5. Tap "Dead Inside" ja albumi lähtee soimaan

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On toki: https://pakkotoisto.com/threads/spotify-com-ilmaista-musiikkia.78787/page-43

Niin sulla on WP, viestin alkuun olisi voinut sanoa. Kyseessä kuitenkin tietokonemaailman kyssärit, ainakaan itse en miellä mobiilia koskevaksi ainakaan lähtökohdiltaan. ;)
Eipä tullut mieleen musiikin puolelta etsiä.

Androidilla kirjoitan vain "Drones" hakuun, ja eka tulos on albumi.

No persetti, piti se tietää että droidilla toimii järkevämmin. WP tarjoaa ekana biisiä nimeltä drones, se haluaa pakolla tarjota aina jotain soitetuimpia raitoja eikä kokonaisia levyjä. Toki tuo androidinkin tapa edellyttää että muistaa sen albumin nimen.

Niin, eipä tosin Androidilla toi ole paha vaik ei muista albumin nimee. Top result on heti artisti, yks tap ja seuraavalla sivulla albumit listattu top biisien jälkeen.

Ei sattumoisin kukaan tietäisi helppoa ja nopeaa tapaa vaihtaa windows 7:n "tervetuloa" -kuvaa? Netistä löysin ohjeen jonka mukaan pitäisi rekisteriin tehdä muutoksia ja sen jälkeen luoda system32 kansioon uuden taustakuvan tiedosto. Kyseistä system32 kansiota ei meikäläisen seiskasta löydy joten nyt hieman patti tilanteessa olen.

Ei sattumoisin kukaan tietäisi helppoa ja nopeaa tapaa vaihtaa windows 7:n "tervetuloa" -kuvaa? Netistä löysin ohjeen jonka mukaan pitäisi rekisteriin tehdä muutoksia ja sen jälkeen luoda system32 kansioon uuden taustakuvan tiedosto. Kyseistä system32 kansiota ei meikäläisen seiskasta löydy joten nyt hieman patti tilanteessa olen.
Itse käytän ihan DisplayFusion softaa. https://www.displayfusion.com/Features/WindowsLogon/
Multi-monitor koneilla toi on muutenkin hyvä softa.
Paitsi nyt kirjoittaessa huomasin ettei ilmaisessa versiossa voi sitä tehdä. :D
Itse olen ihan ostanut tuon, muutenkin kätevä.

Itse olen käyttänyt tätä: http://tweaks.com/software/tweakslogon/

Vaihtaa vain logon, ei muuta. Ilmainen.

Itse käytän ihan DisplayFusion softaa. https://www.displayfusion.com/Features/WindowsLogon/
Multi-monitor koneilla toi on muutenkin hyvä softa.
Paitsi nyt kirjoittaessa huomasin ettei ilmaisessa versiossa voi sitä tehdä. :D
Itse olen ihan ostanut tuon, muutenkin kätevä.
Mistä tietää että TML on aika ammattilainen näissä hommissa? Sillä on usein softa ostettu, vaikka muitakin vaihtoehtoja kun on.

Arvostaa selvästi toisten näpyttelemää työtä. Pointsit kyllä tästä. ;)

Pitäisi taas tehdä pöytäkoneeseen suursiivous ja asentaa win 7 uudelleen. Viime kerrasta viisastuneena yritän välttää yhden virheen:

Mulla on valokuitu netti ja viimeksi kun asensin käyttiksen uudestaan niin ilmeisestikin verkkokortti ei ilman päivitystä toiminut tuon reitittimen kanssa. Ja koska koneella ei päässyt nettiin niin verkkokorttia ei pystynyt päivittämään :D

Eli pitäisi ladata tuo päivitys tikulle nyt ennen kuin asennan käyttiksen uudelleen. Mutta mulla ei oo hajuakaan miten tunnistan oman verkkokortin ja että miten saan siihen erikseen ladattua päivityksen... olettaen siis että kyseessä oli verkkokortin päivitys, eikös verkkokortit ole integroituna emolevyyn eli onko kyseessä emolevyn uusi ajuri..? mutta ei kuitenkaan BIOS :D

Pitäisi taas tehdä pöytäkoneeseen suursiivous ja asentaa win 7 uudelleen. Viime kerrasta viisastuneena yritän välttää yhden virheen:

Mulla on valokuitu netti ja viimeksi kun asensin käyttiksen uudestaan niin ilmeisestikin verkkokortti ei ilman päivitystä toiminut tuon reitittimen kanssa. Ja koska koneella ei päässyt nettiin niin verkkokorttia ei pystynyt päivittämään :D

Eli pitäisi ladata tuo päivitys tikulle nyt ennen kuin asennan käyttiksen uudelleen. Mutta mulla ei oo hajuakaan miten tunnistan oman verkkokortin ja että miten saan siihen erikseen ladattua päivityksen... olettaen siis että kyseessä oli verkkokortin päivitys, eikös verkkokortit ole integroituna emolevyyn eli onko kyseessä emolevyn uusi ajuri..? mutta ei kuitenkaan BIOS :D
Juu, tosiaan aika yllättävästi jopa Windows ei usemmiten pysty asentamaan mitään "yleisajuria" jolla saisi wifin tai lähiverkon toimii.

Sun pitää tosiaan muistaa etukäteen ladata joko se lan tai wlan/wifi ajuri.

Mikä sun kone on? Jos läppäri tai merkkipöytäkone kerro mikä malli, jos joku muu pöytäkone kerro mikä emolevy.
Noilla löytää oikean ajurin minkä lataat.

Millä vitulla saa w 8.1 toimimaan dvd-levyt? Eli kone on asuksen noin vuoden vanha läppäri jossa on w8.1 ja dvd asema on olemassa. Olen se¨n jo epäuskoisena tarkistanut kahteen kertaan. Kun laitan jonkun data tai musa levyn niin toisto ok vaikka olisi poltettu dvd levylle mutta sitten taas yhtäkään dvd leffaa ei toista millään.
Googletin ja onko siis ihan totta että tässä wintoosa versiossa ei ole dvd toistoa kuin jonkun kalliin lisenssin ostamalla?

Millä vitulla saa w 8.1 toimimaan dvd-levyt? Eli kone on asuksen noin vuoden vanha läppäri jossa on w8.1 ja dvd asema on olemassa. Olen se¨n jo epäuskoisena tarkistanut kahteen kertaan. Kun laitan jonkun data tai musa levyn niin toisto ok vaikka olisi poltettu dvd levylle mutta sitten taas yhtäkään dvd leffaa ei toista millään.
Googletin ja onko siis ihan totta että tässä wintoosa versiossa ei ole dvd toistoa kuin jonkun kalliin lisenssin ostamalla?
Joo se DVD toisto poistui, tiedä sitten miksi.

Kokeile MPC-HC?
Muutenkin paras ohjelma videoiden katseluun.
https://mpc-hc.org/

Kone aika jumissa, ja vielä sillä vittumaisella tavalla, että kun yrittää hiirellä rajata aluetta, on se lähes mahdotonta, koska kone katkaisee rajauksen :D Onko mitään tehtävissä?

Mitä pakkiksen asiantuntijat suosittelisivat tässä tilanteessa.Eli pikkuveli olisi ostamassa konetta ja tällä hetkellä mietitäänkin,että kootakko vai ostaa paketti jostain peruskaupasta. Koottu tulisi tietysti varmaan halvemmaksi ja kaveri sen kokoaisi,mutta budjetti onkin se ongelma,hintaluokka saisi olla n.500-600e.Perus CS:ssät ja Lollit kun pyörii ja jokku astetta raskaammat pelit välttävillä graffoilla niin ok. Millainen paketti kannattaisi tätä varteen siis kasata vai olisiko jossain tällä hetkellä tarjouksessa joku pakettikone,joka voisi vetää vertoja tuossa hintaluokassa?.

Kone aika jumissa, ja vielä sillä vittumaisella tavalla, että kun yrittää hiirellä rajata aluetta, on se lähes mahdotonta, koska kone katkaisee rajauksen :D Onko mitään tehtävissä?
Onko ollut kauan? Mikä kone? Mikä käyttis?

Mitä pakkiksen asiantuntijat suosittelisivat tässä tilanteessa.Eli pikkuveli olisi ostamassa konetta ja tällä hetkellä mietitäänkin,että kootakko vai ostaa paketti jostain peruskaupasta. Koottu tulisi tietysti varmaan halvemmaksi ja kaveri sen kokoaisi,mutta budjetti onkin se ongelma,hintaluokka saisi olla n.500-600e.Perus CS:ssät ja Lollit kun pyörii ja jokku astetta raskaammat pelit välttävillä graffoilla niin ok. Millainen paketti kannattaisi tätä varteen siis kasata vai olisiko jossain tällä hetkellä tarjouksessa joku pakettikone,joka voisi vetää vertoja tuossa hintaluokassa?.
Tässä ketjussa vastaavaa pohdintaa: https://pakkotoisto.com/threads/uutta-konetta-kasaamassa.68471/page-49

Toki tässä kysymyksenä on myös se, että mitä kaikkea tarvitsee hankkia? Oheislaitteet? Windows?

Kone n.500e,oheislaitteet 100e,7 windowsia aatellu.
Lasketaanko oheislaitteisiin näyttö, ei varmaan jos budjetti 100? Onko siis kyseessä vain näppis, hiiri, ehkä kuulokkeet?
Windows pitäisi saada mukaan budjettiin?

Lasketaanko oheislaitteisiin näyttö, ei varmaan jos budjetti 100? Onko siis kyseessä vain näppis, hiiri, ehkä kuulokkeet?
Windows pitäisi saada mukaan budjettiin?
näyttö löytyy joten sitä ei tarvi,jos tolla 600e sais koneen/windowsi siihen plus näppiksen ja hiiren

Mikäs mahtais olla paras ratkasu. TML?

Eli appiukko asennutti navetan katolle aurinkopaneelit. Paneelien käyttökeskus on siis navetassa. Systeemi pitäisi saada rekisteröityä nettipalveluun ja sitä varten käyttökeskuksessa paikka rj45-kaapelille. Käytettävissä oleva nettiyhteys on 4g-mokkula päärakennnuksessa, joka noin 25-30m päässä navetassa. Joku reititin pitäs varmaan johonkin väliin törkätä, mutmut...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom