Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Ei välttämättä riitä että poistaa selaimesta lisäosat, ite katoin ohjauspaneelin kautta lisää tai poista sovellus, niin mokomat löyty vielä sieltäkin. Kannattaa siis huolella kattoo joka ikinen "kolkka". Itse latasin mse:n ajoin virustarkastuksen ja sen jälkeen vielä yllämainitun Malwarebytesin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten on mahdollista saada jokin internet-sivu sellaisenaan siirrettyä wordiin?

Tilanne on siis sellainen, että yksi internetissä oleva kyselylomake pitäisi saada wordiin gradun liitteeksi. Print screenillähän voisi kikkailla, mutta silloin lomakkeen joutuu pituuden vuoksi pilkkomaan. Onko jotain mahdollisuutta saada kyselylomake yhdeksi kuvaksi, jonka voisi sitten liittää wordiin?

Miten on mahdollista saada jokin internet-sivu sellaisenaan siirrettyä wordiin?

Tilanne on siis sellainen, että yksi internetissä oleva kyselylomake pitäisi saada wordiin gradun liitteeksi. Print screenillähän voisi kikkailla, mutta silloin lomakkeen joutuu pituuden vuoksi pilkkomaan. Onko jotain mahdollisuutta saada kyselylomake yhdeksi kuvaksi, jonka voisi sitten liittää wordiin?
Chromella käyttänyt josku tätä extensionia, antaa ottaa kuvan koko sivusta. https://chrome.google.com/webstore/detail/awesome-screenshot-captur/alelhddbbhepgpmgidjdcjakblofbmce
Kai Firefoxille on vastaava myös.
Varmaan se sun lomake on siis yhdellä sivulla, mutta se on vain pitkä?

Chromella käyttänyt josku tätä extensionia, antaa ottaa kuvan koko sivusta. https://chrome.google.com/webstore/detail/awesome-screenshot-captur/alelhddbbhepgpmgidjdcjakblofbmce
Kai Firefoxille on vastaava myös.
Varmaan se sun lomake on siis yhdellä sivulla, mutta se on vain pitkä?
Jes, juuri tämmöistä tarkoitin! Kiitos!

Nyt vaan ongelmaksi muodostui se, että lomake on sen verran pitkä, ettei siitä saa mitään selvää kun se skaalautuu Wordissa yhdelle sivulle. Onko Wordissa jotain asetusta, joka jakaisi kuvan automaattisesti useammalle sivulle vai pitääkö itse leikellä jollain kuvankäsittelyohjelmalla useampaan osaan?

Ei se taida pystyä siihen, Excel kai pystyy mutta se ei tietty sovi tähän kun kyse ei ole vain tuosta kuvasta.
Eli leikkele itse. Ton voi tehdä suoraan Wordissa. Pistä kuva niin monelle sivulle kuin se menisi, ja Wordilla voi suoraan sitten croppaa jokaisen sivun kuvan näyttämään osa.
Ei siis välttämättä tarvitse ihan leikata kuvia ensin toisessa ohjelmassa.

Aika sukkahan tuo on. Mieluummin joko FX 8-core tai sit i5/i7. Näyttikseks riittää joku perus GT tai sitten Intelin integroitu.

Kyllähän se fotari pyörii, ei siitä ole kiinni. Saattaisi vähän mukavemmin pyöriä edes i5:lla.

Sellainen tyhmä kysymys johon varmasti saan täällä viisaammilta vastauksen, että kun asunnossa on ethernet kaapelointi, eli asunnon huoneiden seinissä on RJ-45 datarasiat, ja sähkökaapissa jakocentteri josta yhdestä kolosta voi jakaa datan kaikkiin asunnon huoneisiin yhdistämällä kaapelin, niin voiko siihen väliin laittaa jonkun reitittimen yms. systeemin jolla saan useamman huoneen datarasiat kerralla käyttöön?

Meillä on käytössä pari läppäriä, ja pleikkari, nämä pitäisi saada verkkoon mutta voin jakokeskuksesta laittaa yhdellä piuhalla vain yhden huoneen datarasian aktiiviseksi. Millainen purtilo siihen väliin olisi hyvä laittaa? Netti siellä tulee olemaan 100M/50M valokuitu ja mulla on nyt 100M/5M vanhassa kämpässä, siihen data tulee kaapelista (samasta kuin tv:n signaali). Voiko tuota laatikkoa (en muista mallia, voin päivittää sen tänne kun pääsen himaan) käyttää reitittimenä uudessa kämpässä? Eli siitä ns. päädatasta laittaa kaapelin ton purtilon wan-porttiin ja siitä lyhyillä johdoilla niihin huoneisiin joissa laitteita käyttää?

Sellainen tyhmä kysymys johon varmasti saan täällä viisaammilta vastauksen, että kun asunnossa on ethernet kaapelointi, eli asunnon huoneiden seinissä on RJ-45 datarasiat, ja sähkökaapissa jakocentteri josta yhdestä kolosta voi jakaa datan kaikkiin asunnon huoneisiin yhdistämällä kaapelin, niin voiko siihen väliin laittaa jonkun reitittimen yms. systeemin jolla saan useamman huoneen datarasiat kerralla käyttöön?

Meillä on käytössä pari läppäriä, ja pleikkari, nämä pitäisi saada verkkoon mutta voin jakokeskuksesta laittaa yhdellä piuhalla vain yhden huoneen datarasian aktiiviseksi. Millainen purtilo siihen väliin olisi hyvä laittaa? Netti siellä tulee olemaan 100M/50M valokuitu ja mulla on nyt 100M/5M vanhassa kämpässä, siihen data tulee kaapelista (samasta kuin tv:n signaali). Voiko tuota laatikkoa (en muista mallia, voin päivittää sen tänne kun pääsen himaan) käyttää reitittimenä uudessa kämpässä? Eli siitä ns. päädatasta laittaa kaapelin ton purtilon wan-porttiin ja siitä lyhyillä johdoilla niihin huoneisiin joissa laitteita käyttää?
Juu, noin sen voi jakaa.
Voit ihan itse selailla minkälaista reititintä haluat, tarpeiden mukaan. Haluatko langattoman siihen, jne. Katsoisin itse että langallinen olisi sitten gigabittinen.
Kallista tuo huvi ei ole, ellei panosta laatuun enemmän.

Tuosta sun kaapelimodeemista, riippuu varmaan ihan laitteesta voiko sitä käyttää vain tuohon reititykseen.
Eihän se vain ollut joku Elisa Viihteen modeemi? Noissa usein lukittu kaikki mahdollinen säätö.

Juu, noin sen voi jakaa.
Voit ihan itse selailla minkälaista reititintä haluat, tarpeiden mukaan. Haluatko langattoman siihen, jne. Katsoisin itse että langallinen olisi sitten gigabittinen.
Kallista tuo huvi ei ole, ellei panosta laatuun enemmän.

Tuosta sun kaapelimodeemista, riippuu varmaan ihan laitteesta voiko sitä käyttää vain tuohon reititykseen.
Eihän se vain ollut joku Elisa Viihteen modeemi? Noissa usein lukittu kaikki mahdollinen säätö.

Kiitti vastauksesta! Harmi kun en yhtään muista mikä sen nykyisen laatikon malli on. Sain sen Soneralta, on ihan perus kohtuu uusi kaapelinetin modeemi, eikä mulla ole mitää Sonera Viihdettä yms. Jos se toimii reitittimenä niin sitä ei varmaan enää tarvi tulevaisuudessa kytkeä tv-sisääntuloon, vaan ihan rj45 riittää waniin ja laatikosta ulos?

Niin, tosiaan varmaan vähän boksista kiinni. Voi ehkä säätään noin. Ei se kovin normaalia ole, jos se nyt saa noin toimimaan. WAN sisääntulo tietenkin lupaa hyvää.
Jos sen mallin tarkistat ensin.

Niin, tosiaan varmaan vähän boksista kiinni. Voi ehkä säätään noin. Ei se kovin normaalia ole, jos se nyt saa noin toimimaan. WAN sisääntulo tietenkin lupaa hyvää.
Jos sen mallin tarkistat ensin.

Äh muistin väärin, ei tuossa mun laatikossa ollutkaan wan-porttia lainkaan, pelkkä kaapelisisääntulo ja 4 porttia ulos, eli täytyy mennä reititintä ostamaan.

Millaista reititintä mun kannattaa miettiä, tavoitteena on ihan vain saada ne pari läppäriä ja pleikkari verkkoon. Riittääkö mulle sinne kytkentäkeskukseen pelkkä reititin? Tämä on jotenkin niin sekavaa kun lueskelin eri foorumeita niin moni laittaa reitittimen perään vielä jotain kytkimiä ja ties muuta ihmeellisyyttä.

Ja itse olen aivan pihalla näistä joten sori tyhmistä kysymyksistä.

Jos kämpässä tosiaan netti toimii myös niin, että tunkkaa verkkokaapelin suoraan seinästä koneeseen niin sitten ihan pelkkä reititin riittää.
Itse olen tykännyt lähiaikoina ostaa Asus merkkisiä.
Eli ihan omien tarpeiden mukaan: Langattomat (Asus) | Verkko | Verkkokauppa.com
Halvemmissa on hidas lähiverkko ja luultavasti heikko kantavuus langattomassa verkossa.
Muutamat kympit tuo sitten gigabitin lähiverkon ja paremman langattoman verkon. Sitten tietenkin muuta featurea tulee lisää hinnan mukana.

Kytkimellä voi myös jakaa noita, mutta koneet ei tule näkemään toisiaan. Plus saattaa nopeasti loppua IP:t mitä palveluntarjoaja tarjoaa yhdelle kuluttajaliittymälle.

Se että se on HooPee :D komponenteista kannattaa kasata, säästää tulevaisuudesta rahaa. Etenkin jos on Windowsin lisenssi valmiina, se itse kootuissa maksaa.

Pakettikoneiden powerit, kotelot ja emot pääasiassa hyvinkin huonoja.

Murossa (googletin) suositeltiin tollasta konetta kuvankäsittelyyn: toisaalta aloituspostaajan budjetti oli 1500 luokkaa

nAi1t6R.png

+ tietenkin vuoden vanha threadi oli kysessä, mutta kuitenkin.

Mikähän viddu siinä on että YouTube ei nykyään mene kunnolla full sreeniin vaan selaimen yläosa jää näkyviin.. pikkasen häiritsevää..

toisekseen, subattujen kanavien uudet videot ei merkkaanu subiboxissa vaikka kanavalla käyty.

Jos kämpässä tosiaan netti toimii myös niin, että tunkkaa verkkokaapelin suoraan seinästä koneeseen niin sitten ihan pelkkä reititin riittää.
Itse olen tykännyt lähiaikoina ostaa Asus merkkisiä.
Eli ihan omien tarpeiden mukaan: Langattomat (Asus) | Verkko | Verkkokauppa.com
Halvemmissa on hidas lähiverkko ja luultavasti heikko kantavuus langattomassa verkossa.
Muutamat kympit tuo sitten gigabitin lähiverkon ja paremman langattoman verkon. Sitten tietenkin muuta featurea tulee lisää hinnan mukana.

Kytkimellä voi myös jakaa noita, mutta koneet ei tule näkemään toisiaan. Plus saattaa nopeasti loppua IP:t mitä palveluntarjoaja tarjoaa yhdelle kuluttajaliittymälle.

Okei tänks, laitoin tuolta tulemaan perus reitittimen joka oli kehuja saanut, eiköhän sillä lähde toimimaan :)

Murossa (googletin) suositeltiin tollasta konetta kuvankäsittelyyn: toisaalta aloituspostaajan budjetti oli 1500 luokkaa

nAi1t6R.png

+ tietenkin vuoden vanha threadi oli kysessä, mutta kuitenkin.

Onko tossa äänikortti mukana? Itellä ois ulkonen äänikortti/interface valmiina. Entä onko mitään kohtaa mistä järkevästi säästää? :D

Onko tossa äänikortti mukana? Itellä ois ulkonen äänikortti/interface valmiina. Entä onko mitään kohtaa mistä järkevästi säästää? :D
Käytännössä kaikissa emolevyissä on integroitu äänikortti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom