Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Eli ensin poistaa firefoxin ja sitten ajaa CCleanerin? Kerran meinaan ajoin, poistin kaiken paitsi sivuhistorian ja ei mitään vaikutusta. Tuosta päästäänkin seuraavaan kysymykseen: onko mitään näppärää keinoa saada kirjanmerkit ja suosikit jemmaan? On vallan helvetisti kaikkea sälää tallessa. Uuden version asennuksessahan nuo säilyvät, mutta kuinkas jos poistaa asennuksen kokonaan?

Ainakin chromessa on google tili muistaa kaikki sivut. Jos asennat chromen, tee google tili ja tuo kirjainmerkit nätisti sieltä. Jos siis firefoxissa ei ole tätä ominaisuutta.

edit. Kirjainmerkit voi kyllä tuoda myös IE:n ilman google tilejä.

http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows-vista/import-or-export-favorites-in-internet-explorer

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kenelläkään Windows 8 tietokonetta omistavalla ollut vastaavaa onkelmaa näppäinmistön / hiiren kanssa ? Elikkäs joudun esimerkiksi käynnistämään tietokoneen kaksi kertaa, koska tietokone ei ensimmäisellä kerralla reagoi näppäinmistöön millään tavalla. Kaverini sanoi, että olisi yleinen ongelma windows 8, tiedä sitten. Onko mikään auttanut vaivaan ? Vika ei ole näppäinmistössä.

Vanhassa koneessani on aito windows 7, ihan alkuperäiseltä levyltä asennettu. Nyt olen aikeissa laittaa uuden koneen itselleni, mutta minulla ei enää ole windowsin levyä, hukkunut jonnekin. Saanko jotenkin asennettua windowsin vanhasta koneestani uuteen?

Vanhassa koneessani on aito windows 7, ihan alkuperäiseltä levyltä asennettu. Nyt olen aikeissa laittaa uuden koneen itselleni, mutta minulla ei enää ole windowsin levyä, hukkunut jonnekin. Saanko jotenkin asennettua windowsin vanhasta koneestani uuteen?

Et taida saada. Joltain levyltä se olisi asennettava, eikä lisenssikään välttämättä toimisi mukisematta toisella koneella pidemmän päälle. Linux ?

Eikö Windowsia nykyään enää pakkomyydä koneiden mukana?

Kyllä sen pystyy ilman levyä asentamaan. Riippuu sitten siitä nykyisestä versiosta, että toimiiko lisenssiavain toisessa koneessa vai ei.
Jos tuo on ihan normaali Windows versio niin sitten toimii, mutta jos on joku merkkikoneen spesifinen versio niin sitten vältämättä ei.

Tuolla on ohjeet:
How to Install Windows 7 Without the Disc | PCWorld

Kannattaa koittaa, vaikka olis OEM, voi tuurilla saada aktivoitua uudessakin koneessa. Minäkin sain merkkiläppäristä pöytäkoneeseen siirettyä.

Kannattaa koittaa, vaikka olis OEM, voi tuurilla saada aktivoitua uudessakin koneessa. Minäkin sain merkkiläppäristä pöytäkoneeseen siirettyä.

Juuri näin, osa noista valmiskoneiden OEM versioista on sidottu siihen kyseiseen koneeseen, mutta osa on "tavallisia OEM käyttiksiä" ja silloin onnistuu siirto toiseen koneeseen.

Kun soittaa sinne mikksifotan automaattiseen aktivointipalveluun, niin pitäisi ainakin onnistua, ainakin itse olen tehnyt näin useasti OEM lisensseillä.

Kyllähän sen varmaan saa siirrettyä, ja just automaattisen puhelinpalvelun kautta kuten Timias sanoi.
Avain tietty pitää etsiä jos ei ole jo, mutta siihenkin tuli jo ohjeet.
USB tikulta asennus, ja siihenkin tuli ohjeet.

Käytännössä kun sitten Windowsiin asti pääsee ja pyytää aktivoimaan online, niin jos (luultavasti) ei onnistu niin valitsee että aktivoi puhelimitse. Siihen tulee sit numero mihin soitat (Suomessa), ja oma erilainen koodinsa. Automaatti sitten antaa koodin jonka itse syötät.

Joo, kyllä tuo puhelinaktivointi yleensä onnistuu.
Joskus muinoin muistaakseni kerran kävi niin, että ei onnistunut. Se oli tosin sellainen käyttis, joka oli jo useammassa itse rakennetussa koneessa ollut.
Lisenssiehtojen mukaan tuota siirtoa ei ilmeisesti saisi tehdä, jos emolevy vaihtuu, mutta en ole kuullut, että noista olisi koskaan mitään ongelmia tullut.

Uutta konetta pitäisi hommata, mutta en tosiaankaan osaa itse kasata/saati tiedä millaset osat pitäis hommata. Käytettynä taitaa parhaalla hinta-laadulla saada pelitehoisen myllyn, vai pitäisikö vaan tilata osat erikseen ja etsiä jostain joku kokoamaan? Hintahaitari pyörisi jossain 700-1000 välillä, johon mielellään myös näyttö mukaan.

Ihan esimerkkinä, pyöriikö tollasella setillä uusimmat pelit hyvällä kuvalla? Pyyntihinta 400€ kuulostaa melko vähältä.

Emolevy: MSI B85M-E45

Prosessori: Intel i5-4440 3.1GHz x4

Virtalähde: Thermaltake Berlin 630W

Näytönohjain: nVidia GeForce GTX 650, 1024Mb

Muisti: Kingston HyperX 8Gb DDR3

Kiintolevy: 1TB Seagate Pipeline

Firefox jumittuu, kun sen avaa ensimmäistä kertaa koneen käynnistämisen jälkeen. Tuon jälkeen prosessi jää roikkumaan päälle minuuteiksi vaikka kuinka yrittää tehtävienhallinnan kautta lopettaa. Kun firefox sitten viimein aukeaa, niin se tarjoaa palautettavaksi sitä sivua, joka oli ennen koneen sammuttamista viimeisenä auki.

Asensin Chromen ja se tekee ihan samaa. Kyllä on vittumaista kun ei ymmärrä tietokoneiden päälle.

Asus P8Z77-V
Intel core i5 2400 3.1ghz
Gtx 970

mitä muuta? näyttis vaihettu just ni eipä siitä ainakaan oo kii
Eli pöytäkone.
Kummallista jos johdon vaihtokaan ei korjannut.

Onkohan näytönohjaimen virtaliitin kunnolla kiinni? Härskiltä kuin se kuulostaakin, ne voi silti toimia.

Ajurit oli päivitetty? Drivers | GeForce

Kiitos taas, ainakin näyttisten ajurien päivitys paranti ongelmaa ellei jopa poistanut tälläsellä pikakattomisella. Outoo vaan ettei tää Geforce experience -ohjelma löytäny päivitettävää, ehkäpä seki on rikki mulla.

Mikähän selittäisi sen, että tää video ei pyöri kunnolla? https://www.youtube.com/watch?v=7IaYJZ2Usdk Tulee vaan kauhea dia-show. (Huomautuksena btw, että noi 360 videot toimii vain chromessa ja androidilla.)
Kyseinen video ei niin tärkeä ole, mutta luulen että ongelma vaikuttaa myös muihin youtuben videoihin yms. sivujen playereihin. 1080p/60fps videoita en esimerkiksi voi katsoa, vaan joudun alentamaan laatua, ja välillä 720/60fps nykii. Koneen kuitenkin pitäis pystyä pyörittää tuommoisia. Tabletilla toimii smoothisti.

Evästeet ja välimuistin tyhjensin, sekä flash playerin kanssa tuli vekslattua tuolta plugineista. Ensin otin pois käytöstä "pepflashplayer" ja latasin tilalle manuaalisesti adobe flash playerin, vaikka en kyllä tiiä mikä niiden ero on. Kokeilin myös toisin päin, ja vielä kummallisempaa oli se, että kun otin molemmat pois käytöstä, niin silti videot pyörii. Dafuq. :D Suljin ja avasin selaimen aina välissä.

Suositut

Back
Ylös Bottom