Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mua vituttaa kun koitan ladata mun läppäriin esim. sd kortinlukia ajurit niin netti tunkee näitä maksullisia ohjelmia jotka tsekkaa ja pistää kaiken kuntoon.Voiko joku heittää suoran linkin?

Mua vituttaa kun koitan ladata mun läppäriin esim. sd kortinlukia ajurit niin netti tunkee näitä maksullisia ohjelmia jotka tsekkaa ja pistää kaiken kuntoon.Voiko joku heittää suoran linkin?

Jos lankesit, niin sitten seuraavaksi ad-aware laulamaan! Mikä käyttis ja mikä kortinlukija? Luulis nykyään winukan löytävän 99% härpäkkeisiin ajurit automaattisesti.

Läppärin tarkalla mallimerkinnällä läppärin valmistajan sivuilta hakemaan.

Jos lankesit, niin sitten seuraavaksi ad-aware laulamaan! Mikä käyttis ja mikä kortinlukija? Luulis nykyään winukan löytävän 99% härpäkkeisiin ajurit automaattisesti.

Sony vaio. Yritin kyllä latailla mutta heitteli erroria ainakin niistä linkeistä mitä koitin.

Mulla on macbook pro ja kun tsekkaan: tietoja tästä Macista - Lisätietoja - Tallennus, se näyttää että mulla on jotain varmuuskopioita melkein 100Gt mitä toi tarkottaa?
Voiko noita poistaa jostain? Rupee kovalevy oleen täynnä. Ja siis mä oon aivan vitun uuno koneitten kanssa....

Voiko kännykän selaimen kautta sähköpostista lähetettyä viestiä jäljittää? Jos esim lähetän hotmailista tai yahoosta sähköpostin toisen henkilön sähköpostiin. Voiko tämä henkilö jäljittää minut? Eikö kännyköiden nettiliittymissä ole aina vaihtuva ip? Kenties joku nörtti osaa kertoa enemmän?

Voiko kännykän selaimen kautta sähköpostista lähetettyä viestiä jäljittää? Jos esim lähetän hotmailista tai yahoosta sähköpostin toisen henkilön sähköpostiin. Voiko tämä henkilö jäljittää minut? Eikö kännyköiden nettiliittymissä ole aina vaihtuva ip? Kenties joku nörtti osaa kertoa enemmän?

Yksittäisellä henkilöllä on harvemmin mahdollisuutta päästä käsiksi kolmansien osapuolien tietoihin. Poliisilla sitten on vähän enemmän mahdollisuuksia.

Yksittäisellä henkilöllä on harvemmin mahdollisuutta päästä käsiksi kolmansien osapuolien tietoihin. Poliisilla sitten on vähän enemmän mahdollisuuksia.

Viestin saaja on yritys. Kyseessä ei ole mikään rikos tms vaan pienen pieni nuhtelu jonka haluan nimettömänä lähettää ylemmille tahoille. Itse olen nääs töissä kyseisessä lafkassa ja olisi aika noloa jäädä siitä kiinni. Oon ymmärtäny että joku vähänki enemmän datailun päälle tajuava osaa kyllä jäljittää lähettäjän. Mutta oon myös ymmärtäny että kännykän selaimella lähetettynä homma vaikeutuu. Tätä lähinnä kyselen.

Muistitikun kanssa ongelmia:

Eilen käytin tikkua tässä omalla läppärilläni ja tsekkasin että kaikki tarvittavat tiedot sieltä löytyy. Menin kouluun jossa käytin tikkua koulun koneella ja heitin sinne vähän lisää tavaraa. Tulin takasin kotiin ja tänään yritin avata tikkua tällä samalla läppärillä jolloin heittää virhettä: "You need to format the disk in drive F: before you can use it".

Mikähän vittu tuossa on mennyt vikaan? Tärkeitä koulufilejä tikulla joten en todellakaan ala forkkaamaan.

EDIT:

Ja toinen kysymys liittyen exceliin. Pystyykö tolla tuomiopäivän ohjelmalla jotenkin laskemaan tietyn rivin solujen numeroarvojen määrän. Esimerkiksi, minulla on yksi rivi täynä soluja joissa lukee vain 1 tai 2. Osaako tuo ohjelma jotenkin erotella nuo toisistaan ja sanoa minulle "Rivillä A on 232kpl numeroita 1 ja 90kpl numeroita 2". Jos ei voi, niin mikä ohjelma tuohon kykenee? SPSS?

Ja toinen kysymys liittyen exceliin. Pystyykö tolla tuomiopäivän ohjelmalla jotenkin laskemaan tietyn rivin solujen numeroarvojen määrän. Esimerkiksi, minulla on yksi rivi täynä soluja joissa lukee vain 1 tai 2. Osaako tuo ohjelma jotenkin erotella nuo toisistaan ja sanoa minulle "Rivillä A on 232kpl numeroita 1 ja 90kpl numeroita 2". Jos ei voi, niin mikä ohjelma tuohon kykenee? SPSS?

Pystyy, monellakin tavalla :D VBA:lla tuota voi lähteä avaamaan useammasta lähtökohdasta, mutta ehkä sulla ei riitä kärsivällisyys koodin vääntämiseen. Tuo Jannen vinkki saattaa olla ihan toimiva tässä tilanteessa. Eli =countif(alue; 1) ja toiseen soluun sitten =countif(alue; 2) ja pitäisi tulla ihan oikea vastaus.

Pitäisi asentaa windows 7 uudelleen, asennuslevy on hävinnyt mutta product key on tallessa. Mitä tehdä?
Windows 7 Digital River direct links: Multiple Languages; X86 & X64 - Page 58
+
http://images2.store.microsoft.com/prod/clustera/framework/w7udt/1.0/en-us/Windows7-USB-DVD-tool.exe
=
win

Toi toka on siis työkalu millä teet USB tikusta ja tuosta oikeasta .ISO tiedostosta boottaavan USB tikun millä voit asentaa sen Windows. Katso vain että BIOS:issa on USB asemalta boottaus ensimmäisenä.

Sonera asentaa kämpilleni perjantaina laajakaistan, sanoivat että kaikki oltava kunnossa kun asennusmiehet tulee hommiin tai menee vituiksi. Nyt siis mokkula koneessa, tarviiko mun kaikessa yksinkertaisuudessa muuta tehdä kun laittaa modeemiin virta ja yhdistää se läppäriin ja sitten ootella kunnes alkaa pelittämään? Mulla on siis perus langallinen modeemi ja kaapissa ois langaton mutta laitan mieluummin langallisen.

No ei kai tuossa oikein muuta voi tehdä. :) Kantsii se modeemi myös tietty seinään pistää, siis ei virta vaan data tai puhelin.

Laitoin modeemin puhelinpistokkeeseen kiinni ja virta päälle toisella piuhalla. Tarviiko tuota nyt siis läppäriin yhdistää ollenkaan ennen asennusta vai riittääkö kun modeemissa virta päällä asennuksen ajan ja puhelispistokkeeseen yhistetty?

Laitoin modeemin puhelinpistokkeeseen kiinni ja virta päälle toisella piuhalla. Tarviiko tuota nyt siis läppäriin yhdistää ollenkaan ennen asennusta vai riittääkö kun modeemissa virta päällä asennuksen ajan ja puhelispistokkeeseen yhistetty?
Ei.

Muuten vaatimuksena olisi myös että koneesi on päällä, ja jos joku ei olisi himassa jne. Se modeemi konffailee itse itseään, tai yhdistään, kun ne kytkevät setin.

Tuskin ne kuitenkaan kämpässäs käy, plus en keksi miksi niiden tarvitsisi koskea esim. koneen kautta modeemin hallintapaneeliin ellei modeemi oli oma ja tarkistaisivat modeemin asetukset selaimen kautta. Tommonen service tosin maksaa jo aika huimasti.

Kyse varmaan normista netin kytkennästä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom