Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Excel kaava haussa
Mulla on Excel-taulukko, jossa on henkilöiden nimiä. Nimet ja niihin liittyvät muut tiedot pitäisi saada laskevaan järjestykseen sen mukaan, että montako kertaa henkilön nimi esiintyy taulukossa.
Ei varmaan vaikee, mutta ei nyt vaan onnistu...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
N900 tipahti, näyttö ei toimi enää. Laite mounttautuu ihan OK Linuxiin, kun vaan laittaa virran päälle ja usb-piuhan kiinni. Sitä kautta sai siis valokuvat ym. talteen.

Mitenkähän saisi puhelinluettelon? sshd:ta en asentanut tuohon, ulkoinenkaan näyttö (=piuha projektoriin) ei pelaa. Laite vaatii koodin, joka pitää naputella softanäppäimillä pimeään näyttöön ja toivoa parasta. Joku kikkaviitonen, jolla voisi syöttää koodin usb-piuhan kautta? Muu, mikä?

Pystyykö perus Intel Pentiumin vaihtamaan vaikka i7 prosessoriin?
Ei pysty. Kannat, tai liittimet muuttuvat lähes versiosta toiseen. i7:n sisäisissä versioissakin on kai kannat muuttuneet. Ainoa, mitä pystyy on vaihtaa nopeampaan Pentium prosessoriin, mutta hyöty taitaa jäädä marginaaliseksi.

Ostin uuden läppärin (käyttis win8), jossa en saa google chromen tai firefoxin selainta toimimaan kunnolla. Sivujen lataaminen jää usein ns. puoleen väliin ja refreshiä saa hakata useita kertoja sivun avaamiseksi. Oon koittanut vähän googlailla asiasta laihoin tuloksin. Näyttäisi pikaisen kokeilun perusteella siltä, että explorerilla ei kyseistä ongelmaa ilmene eikä vika näin ollen ole verkkoyhteydessä. Ainoastaan chrome ja firefox tökkii. Keksiikö joku ongelman mahdollista aiheuttajaa ja ratkaisua ongelmaan?

Mitäköhän ihmettä minun tietokoneessa tapahtuu? Tuli juuri hommattua wacom intuos5 tabletti ja ladattua softa koneelle (windows 8). Nyt kun käynnistin tietokoneen uudelleen niin hiiri ei toimi. Kun piirtopöytääkin käytän niin hiirtä ei näy näytöllä??? Apuva.

E. Nyt löysin jotain hiiren ominaisuuksista :Tämän laitteen ohjaintiedostoa ei voi ladata. Ohjaintiedosto saattaa olla vahingoittunut. wtf?

Saako Win 7:ssa kaikki mahdolliset käyttäjäoikeudet asetettua itselleen jotenkin? Vituttaa kun joka kerta kun jotain yrittää tehdä, niin valittaa että tämä toiminto vaatii järjestelmänvalvojan oikeuksia tms paskaa. Koneella on myös minun itseni luomia tiedostoja jotka on jonkin lukon alla mitkä ei periaatteessa edes näy, ja niitä ei voi käyttää koska ne on jotenkni suojattu. Yrittää ottaa suojausta pois niin ei onnistu koska ei oikeuksia. Voi vittu mä sanon. Kenellä siihen koneeseen on oikeudet jos ei koneen omistajalla???

Kyllä mun mielestä aina kannattaa huolestua jos ei ole mitään käryä mikä joku softa on sun koneella.

Tietenkin monesti näitä on läppäreissä ja brändien konepaketeissa.

Ajelin Malwarebytesin ja Sonera tietoturvan tarkistukset, ne ei ainakaan mitään paikantanu. Välkkyy vieläkin, tiiä sitte mikä ihme tuo on.
Googletin asiasta mutta eipä oikeen löytyny mitään tietoa mitä itse osais tulkita..

Mikä windows?

Hae Ccleaner, käynnistä se, Tools alta Startup ja kato onko mitään ikonia kuvaavaa ohjelmaa. Jos on, disabloi ja kone restart.

Onnistuu myös ilman Ccleaner. Windows näppäin, kirjoita msconfig, startupin alta löytyy samat ku Ccleaner ja teet saman homman. Ccleaner vaan muutenkin kätevä.

Windows 8 voi vaan tehdä ctrl+shift+esc ja löytyy samat.

Windows 7.

Kokeilin Cceanerilla ja tuolla msconfigillakin, poistelin jotain mielestäni epäilyttäviä juttujakin mutta ei. Välkkyy.
Perhana, hulluksi tekee. Teippiä webbikameraan! Ikonia kuvaavaa ohjelmaa ei mistään löydy...

Tollanen löyty, UIOdetect.exe. Käynnistin Process Managerin ja löysin sieltä vastaavan kuvakkeen mikä tossa välkkyy.
Googlettamalla löyty tämäki.

12633154.jpg - Image - Aijaa.com

Microsoftin softa näyttäis olevan, eli ei mikään haitallinen?

Google tosiaan kertoo että MS prosessi joka nyt sulla bugaa.

Järki menee.
Yritän upottaa mpeg-videota powerpointiin ja se herjaa, "Tarkista, että tämän tiedostomuodon pakkauksenhallinta on asennettuna". Quicktime-videon kyllä antaa lisätä. Käyttiksenä Win7.
Pitääkö mun nyt jotenkin muuntaa tuo mpeg -mov -muotoon vai mikä tässä mättää?

Nimim. Kiire ja kiitos avusta etukäteen!

Google tosiaan kertoo että MS prosessi joka nyt sulla bugaa.

Jep, luin jotain ohjeita netistä ja services.msc:llä löysin tuon sovelluksen ja laitoin oletukseksi "Ei käytössä".
Nyt ei enää vilku, kattellaan tuleeko muuta ihmeellistä esiin vielä ajan kanssa. Kiitokset TML, eipä olisi tiennyt mistä
tätä ongelmaa etsii ilman neuvoja!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom