Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mulla on koneessa englanninkielinen Windows 7 Home Premium 64 bit ja Office 2010 Home and Studen Edition. Tarvitsisin tuohon englanninkieliseen Wordiin suomenkielisen oikeinkirjoituksen tarkastuksen ja tavutuksen. Saako sitä mitenkään ilmaiseksi asennettua vai pitääkö ostaa joku uusi kielipaketti? Jos tuon jotenkin ilmaiseksi saisi, niin miten?

@Tumpelo666

Atin sivuilla on saatavilla yksi päivitys tuohon. Elikkä se uusin. Sisältää Display Driver, Catalyst Control Center sekä WDM Drivers, mutta kiintoisaa tässä on se ettei uudelleen asennuksen jälkeen tuota catalyst centeriä saa enään jostain kumman syystä asennettua. Perus litteä näyttö on. Samsung SyncMaster 710n... Vahvat veikkaukset ongelmille kääntyy BIOSin suuntaan kun sen kanssa sai käydä mieltä repivän kamppailun. Prossun tuuletinkin huutaa (kierrokset n 3500rpm), vaikka tahnat vaihdoin ja tuuletin on kunnolla. Lämmöt pysyy normi 30-40 idlenä. Ei muuta ku tuo melu vain... Niin ja näyttiksenä toimii antiikkinen x1050.

Tuossa on muutamia osia tulossa pitkin eurooppaa, niin tuli mieleen että onko pakettien reiteistä mahdollista tehdä karttaa jotenkin kätevästi? Ois iha siisti nähä ihan kartalta, missä kaikkiala paketit on mutkan tehneet?

Tarkoitan nyt vieläkin helpompaa keinoa, kuin esim reitin syöttämistä mapsiin tms..

Mulla on koneessa englanninkielinen Windows 7 Home Premium 64 bit ja Office 2010 Home and Studen Edition. Tarvitsisin tuohon englanninkieliseen Wordiin suomenkielisen oikeinkirjoituksen tarkastuksen ja tavutuksen. Saako sitä mitenkään ilmaiseksi asennettua vai pitääkö ostaa joku uusi kielipaketti? Jos tuon jotenkin ilmaiseksi saisi, niin miten?
Käynnistä-valikko -> Kaikki ohjelmat -> Microsoft Office Home and Student -> Microsoft Office 2010 -tools -> Microsoft Office 2010 -language settings -> lisäät muokkauskieleksi suomen.

Käynnistä-valikko -> Kaikki ohjelmat -> Microsoft Office Home and Student -> Microsoft Office 2010 -tools -> Microsoft Office 2010 -language settings -> lisäät muokkauskieleksi suomen.
Mitenkäs sen voi lisätä? Mulla lukee suomen kohdalla proofing-kohdassa not installed ja ainoastaan Britannian ja Yhdysvaltain englanti on asennettu. Kun painaa not installed -kohdan linkkiä, niin pääsee Microsoftin sivuille, joilta voisi ostaa ko. oikolukupaketin ja kaikki suomenkieliset valikkotekstit. Onko siis ainoa mahdollisuus maksaa tuo paketti?

aikasemmin ainakin ollut UK-officeen proofing tools maksullinen.
Niinpä niin, ostin alunperin suomenkielisen Officen, mutta uuteen koneeseen asensin Windowsin englanniksi ja latasin samalla vanhalla lisenssillä myös Officen englanniksi. Enpä sitten vain tajunnut, että suomenkielinen oikolukukin hävisi sen siliän tien...

@Downing
Mielenkiintoista. Ei mun jäähy varmaan kierrä edes noin paljoa :D Mitä biossin asetukset sanoo tuulettimien säädöistä? Onko edes mahdollista?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
@Downing
Mielenkiintoista. Ei mun jäähy varmaan kierrä edes noin paljoa :D Mitä biossin asetukset sanoo tuulettimien säädöistä? Onko edes mahdollista?

Hyvä pointti, kiitän! Tsekkasin BIOS:ista tuulettimen säädöt ja persiilläänhän ne oli. Korjasin asetukset kohdalleen ja rpm laski 1700 tienoille ja tuuletin pysyy vaiti :)

@Downing
Nonih, eli yks probleema vähemmän :D
Sitten se näyttisongelma. Sen verta vanha kortti, että vaikia miettiä. Toki vaihtoehtona myös puhtaat yhteensopivuusongelmat, että näyttis ei diggaa sun näytöstä :D Harvinaista, mutta ei sitä koskaan tiedä. VGA-kaapeloisella kiinni?

Downing, nettihän kertoo että virkistystaajuus on tosiaan 75 Hz tuolla 1280x1024? Tunnistaako kone näytön ihan oikealla nimellään, vai onko vain merkattu plug and play monitor? Mutta joo... pitäisi toimia myös 60 Hz tuolla resoluutiolla.

Ongelmasta, ehkä törmäsit jo pätkään aiheesta, niin juurikin samanlaiseen keissiin joku ehdotti jopa jotain korjaustoimenpidettä jonka voi tehdä itse. En kyllä siihen lähtisi, tuollaisen näytön kun saa ongittua jostain lähes ilmaiseksi.

Ilmaiseksi tämän näytön olen saanut. En ole sijoittanut koko konesettiin penniäkään, joten sen takia myös tuo näytönohjain :D Käynnistinpä koneen uudestaan ja nyt antoi laittaa resoluutioksi 1280x1024 ilman mitään hämminkiä. Ei enään näyttöönkään tule tuota "not optimum size..."- ilmoitusta. Elikkäs näillä näkymin tämä kone saatu takaisin elävien kirjoihin :) kiitoksia auttaneille!

Täähän taisi olla "tyhmien kysymysten kerho" eikös?

Miksi kun katson esim. Viaplayta tai tuubia niin se ns. "full screen" tipahtaa siihen pienempään näyttöön n. 4 minuutin jälkeen?

Nimim. Computing for dummies.

Flash ongelmissa kannattaa myös aina tyhjentää selaimen välimuisti kokonaan.

Mitenkäs sen voi lisätä? Mulla lukee suomen kohdalla proofing-kohdassa not installed ja ainoastaan Britannian ja Yhdysvaltain englanti on asennettu. Kun painaa not installed -kohdan linkkiä, niin pääsee Microsoftin sivuille, joilta voisi ostaa ko. oikolukupaketin ja kaikki suomenkieliset valikkotekstit. Onko siis ainoa mahdollisuus maksaa tuo paketti?
Kyllä minulla onnistuu tuosta Lisää-napista asentaa uusia kieliä:

Minun tapauksessani Office on tietysti jo alunperin suomenkielinen, mutta samanlainen asetusikkunahan sieltä pitäisi löytyä? Tietysti jos Microsoftin sivu tarjoaa ko. oikolukupaketin ostamista, niin huonolta näyttää.

Tarkistuskielet on ilmasia, mutta perkele näyttökieli maksaa..... ostin aikoinaan Office 2010 ja siihen erikseen English language packin, niin toki nyt se language pack tiedosto on rikki eikä enää ole sitä mailia tilauksesta. Nyt on sitten jumissa tuo suomenkielinen käyttöliittymä.

Pitää varmaan ostaa tuo uusin Office, samalla kertaa sit enkku messii.

Terve,

Aattelin asentaa windowsin uusiksi niin saa freshin asennuksen ja lähtee kaikki paska samalla. Kumminkin kuvat, musiikki, leffat sais säilyä niin mites käytännössä tää pitäis toteuttaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom