Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Myydäänkö jossain WLAN reititintä, jolla pystyisi siltaamaan WANin? Haluasin sillata WANin WLANin / LANin yli niin, että reitittimeen joko fyysisesti tai langattoman verkon yli kytketty kone saisi julkisen IP:n.

Tietääkö joku mallia esim. Verkkokaupan valikoimassa joka sisältää moisen toiminteen tai onko sellaisia edes olemassa?

Miksi kaikki kansiot avautuvat tällä hetkellä ns. taustalle? Joku asetus on varmaan väärin, mutta mikä ja miksi? Eli siis jos avaa esim. oman tietokoneen niin se ei lävähdä suoraan naamalle vaan aukeaa mutta ei näy heti vaan pitää vielä klikata se tuolta alhaalta esiin.

Myydäänkö jossain WLAN reititintä, jolla pystyisi siltaamaan WANin? Haluasin sillata WANin WLANin / LANin yli niin, että reitittimeen joko fyysisesti tai langattoman verkon yli kytketty kone saisi julkisen IP:n.

Tietääkö joku mallia esim. Verkkokaupan valikoimassa joka sisältää moisen toiminteen tai onko sellaisia edes olemassa?
Suurimman osan reitittimistä pitäsi pystyä siltaamaan. Poikkeuksia lähinnä vain Elisa Viihde ja Sonera Koti TV boksi.

Eikös kaikki adsl-purkit, joihin ei kiinnitetä IP- osoitetta, tee juuri tuon? En oikein ymmärrä kysymystä, mutta periaatteessa jos on saunalahden/elisan/soneran tms.- linja jossa ei ole kiinteä IP, modeemi siltaa bitin laitteelle ja laite saa IP:n ISP:n serveriltä. Purkki / laite välillä ei liene merkitystä onko se kaapeli, noin se toimii anyway. Eri asia sitten kuka haluaa laitteensa suoraan nettiin, koska tietoturvan vuoksi olisi eduksi että laitteen ja WAN:in välissä olisi palomuuri. Kannattaa myöskin huomioida montako yhtäaikaista IP:tä ISP tarjoaa kerralla käyttöön, useimmiten vain yhden, eli yksi laite kerrallaan saa bitin.

Joissain, etenkin Koti TV tai Viihde pakettien mukana tulevissa purkeissa, ei välttämättä saa julkista IP:tä koneelle asti. Purkille toki, mutta ei koneeseen.

Huonoja ehdotuksia: sillä haluan nähdä töllön sekä pystyä surffaamaan netissä yhtä aikaa.

En tiedä millä vehkeillä touhuilet mutta täällä toimii hienosti noin kuten sanoin. Oletin että ymmärrät laittaa asetukset kohdilleen ihan itse.

Edit. Nyt en ole enää itsekkään varma miten tuo himassa menee kun noita koneita on useita ja ne milloin mitenkin kiinni telkkareissa ja näytöissä, täytyypi tarkistella illalla.

Voisiko joku kertoa mitä minun pitää ottaa huomioon jos ostan uuden näytönohjaimen? Olin tällaista katsellut, kun olen kuullut että se on melko hyvä, mutta olen vähän käsi näiden tietokonehommien kanssa. Pitääkö minun ottaa selvää esim. millainen emolevy minulla on tai käykö virtalähde tms?

Muistan että joskus kauan sitten yritin vaihtaa vanhaan koneeseeni uuden näyttiksen, mutta kone oli tosiaan niin vanha, ettei se käynyt emolevyyn. Voiko uudemmissa koneissa olla jotain tällaisia yhteensopivuusongelmia? Minulla on siis pakettikone vuodelta 2010 muistaakseni ja näitä perusosia lukuunottamatta minulla ei ole hajuakaan mitä muita osia koneen sisällä on.

Voisiko joku kertoa mitä minun pitää ottaa huomioon jos ostan uuden näytönohjaimen? Olin tällaista katsellut, kun olen kuullut että se on melko hyvä, mutta olen vähän käsi näiden tietokonehommien kanssa. Pitääkö minun ottaa selvää esim. millainen emolevy minulla on tai käykö virtalähde tms?

Muistan että joskus kauan sitten yritin vaihtaa vanhaan koneeseeni uuden näyttiksen, mutta kone oli tosiaan niin vanha, ettei se käynyt emolevyyn. Voiko uudemmissa koneissa olla jotain tällaisia yhteensopivuusongelmia? Minulla on siis pakettikone vuodelta 2010 muistaakseni ja näitä perusosia lukuunottamatta minulla ei ole hajuakaan mitä muita osia koneen sisällä on.
Yhtään uudemmassa koneessa ei pitäisi olla ongelmaa. Minkä ikäinen kone? Osaatko kertoa minkälaiset osat sulla nyt on?

Virtalähde on ainoa mitä pitää miettiä, mutta on hyvin epätodennäköistä että se olisi liian tehoton jos tuollaista suht. maltillista näytönohjainta olet ostamassa. Koneesi osat kiinnostaa muuten siksi, että sen mukaan kannattaa katsoa mikä näytönohjain edes kannattaa ostaa ettei muut osat hidasta sitä (tai oikeastaan estä hyötymästä siitä).

Tämänhetkinen näyttis on Nvidia GT 230
6GB Ramia
Prossu on AMD Phenom II x4 820

Ja kone on siis n. vuoden vanha. Paljon tuollaiseen näyttikseen tarvitsee sitten virtaa? Eikös sen virtalähteen tehot voi katsoa siitä sen kyljestä jos avaa koneen? Ainiin ja parempaa/sopivampaa näyttistä saa toki ehdottaa, jos menee tuohon samaan hintaluokkaan. :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
mikä ohjelma minun pitäisi lisäksi ladata koneelle, että bitcometia pystyisi käyttämään?
öö... ei mitään, sitten vain löydät torrent linkin ja avaat sen bitcometilla.

:nolo: nyt hävettää eikä tää oikeestaan kuulu ees tänne, mutta: sain äidin luota vhs-nauhurin ja lupasin ottaa heleniuksen matsin nauhalle. kröhöm, mitenköhän tän teen? mulla on siis lg- digivirittimellä varustettu tv ja mtv3 max-kanava näkyy..
(en oo koskaan käyttänyt vhs:ää) :nolo:

eli se varmaan nauhottaa tota av kanavaa mut miten helvetissä saan ton maxin näkymään tossa av:ssa? iso kiitos auttajalle!!!

:nolo: nyt hävettää eikä tää oikeestaan kuulu ees tänne, mutta: sain äidin luota vhs-nauhurin ja lupasin ottaa heleniuksen matsin nauhalle. kröhöm, mitenköhän tän teen? mulla on siis lg- digivirittimellä varustettu tv ja mtv3 max-kanava näkyy..
(en oo koskaan käyttänyt vhs:ää) :nolo:

eli se varmaan nauhottaa tota av kanavaa mut miten helvetissä saan ton maxin näkymään tossa av:ssa? iso kiitos auttajalle!!!
Ehkä onnistuu, ehkä ei. Riippuu telkkarista.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/557558#3399105

Missä mahtaa olla vika, kun viikko sitten kasatussa koneessa yksi kotelotuulettimista pyörii noin 2 sek ajan käynnistyksestä, mutta sen jälkeen lopettaa pyörimisen, eikä lähde päälle, vaikka rasitus nousee. Sen sijaan tuo toinen huutaa senkin edestä sitten pelatessa. Oon yrittänyt speedfanilla katsoa, löytyiskö sieltä kohtaa, jossa tuon nopeutta voisi säätää, mutta ei löydy, kuin toiselle. Tähän asti se on siis mielestäni toiminut normaalisti. Tuuletin on 120mm arctic cooling, emolevy Z68 pro 3.

Ekana tulisi mieleen vaihtaa päittäin tuuletinjohtojen paikkaa, ja katsoa eikö sama tuuletin vieläkään pyöri. Jos ei, niin varmaan se tuuletin sitten hajalla.

Ekana tulisi mieleen vaihtaa päittäin tuuletinjohtojen paikkaa, ja katsoa eikö sama tuuletin vieläkään pyöri. Jos ei, niin varmaan se tuuletin sitten hajalla.
Itseasiassa, nyt tilanne on päinvastainen, se joka eilen ei pyörinyt pyörii tänään ja toisinpäin. Tosin, nyt kummatkin lopettivat pyörimisen ja ilmeisesti näytönohjaimen tuuletin pörii nyt koko ajan, kuin rasituksen alla, vaikkei mitään edes teekkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom