Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä (ilmais)softaa suosittelette kun haluan saada mp3-biisejä videomuotoon youtubea varten?
Mp3:t ovat jo ennestään todella surkeaa laatua (muutettu ikivanhalta kasetilta digitaaliseen muotoon) ja haluan laadun muuttuvan mahd. vähän. Window movie maker huonontaa parhaimmillakin asetuksilla äänenlaatua tuntuvasti =/.
Joten onko muita vaihtoehtoja vai täytyykö tyytyä olemattomaan laatuun?

Kiitos etukäteen!

Mun kone menee itsestään sleep-modelle kun ei koske vähään aikaan, tyyliin 30min tai jotain. Vähän niinkuin sammuttaa itsensä siis. Miten sen voi estää?

E: No löytyhän se vihdoin sieltä.. Jos jollain sama ongelma: Control Panel -> Hardware and sound -> Power options -> Change when computer sleeps

Windows 7 siis kyseessä.

Toimistoon pitäisi hommata uusi kone, millaiset vähimmäistehot tulisi olla kun konetta käytetään yrityksen toiminnanohjaussoftan lisäksi kevyeen kuvankäsittelyyn ja vektorigrafiikan pyörittelyyn? Riittääkö 4 gigaa muistia ja integroitu perus näytönohjain?
Tai siis riittäähän se, tähän asti homma hoidettu ikivanhalla win2000 romulla 2 gigan muistilla mutta nyt olisi kiva että ei tarvitsisi odotella 15 minuuttia joka toiminnon jälkeen että näkee mitä tapahtui.

Mun mielestä kannattaa jo nykyään ostaa suosiolla 8gt muistia. Se o kuiteski halpaa kun saippua ja muistin käyttöasteet nousee kuitenkin jatkuvasti. Kuten entisessä koneessasi toi 2gt oli sillon varmaan iha hurjan paljon =)

Juu itseasiassa tässä nykyisessä oli alunperin rouheat 256 megaa muistia, sitä on sitten lisäilty sitä mukaa kun jumitus on kasvanut.

Elikkä kun koitan lataa yhtä ohjelmaa niin heittää tälläsen. Mitä tosta pitäis tajuta?

kuva.webp

Mun mielestä kannattaa jo nykyään ostaa suosiolla 8gt muistia. Se o kuiteski halpaa kun saippua ja muistin käyttöasteet nousee kuitenkin jatkuvasti. Kuten entisessä koneessasi toi 2gt oli sillon varmaan iha hurjan paljon =)

Kunhan myös asentaa käyttöjärjestelmän joka tukee sitä koko muistimäärää.

Firefoxi vetää nykysi iha hirveet jurrit iha vaa sillä et esim. 5 minsaa selaa esim facebookkia, mistähä tää johtus? Ärsyttävä aina tehtävienhallinnast laittaa kiinni ja uusiks päälle vähä väliä.

Firefoxi vetää nykysi iha hirveet jurrit iha vaa sillä et esim. 5 minsaa selaa esim facebookkia, mistähä tää johtus? Ärsyttävä aina tehtävienhallinnast laittaa kiinni ja uusiks päälle vähä väliä.

Joku versio firefoxista teki tuota myös minulla. Parin minuutin välein "jumahti", jota kesti noin 30sek. Vahdoin Chromeen ihan suosioilla, ja nyt toimii hyvin. Kai tuo ongelma on jo FF:ssa korjattu, mutta en taida jaksaa takaisinkaan vaihtaa.

Joku versio firefoxista teki tuota myös minulla. Parin minuutin välein "jumahti", jota kesti noin 30sek. Vahdoin Chromeen ihan suosioilla, ja nyt toimii hyvin. Kai tuo ongelma on jo FF:ssa korjattu, mutta en taida jaksaa takaisinkaan vaihtaa.
Sama täällä. Oisko joskus kesällä alkanut FF tökkimään. Ei auttanut päivityskään, paitsi kun päivitti Chromeen.

Tuo näyttää olevan aika suosittu ilmio varsinkin viimesimmissä Firefox-päivityksissä. Enpä juuri tuon takii ole itse niitä päivityksiä asentanut vaan tyydyn tähän toimivaan versioon! :D

En nyt jaksa muistaa yhden nettisivun nimeä. Kyseilellä sivulla pystyy tekemään kattavan hintavertailun, joka kertoo erimaiden hintatason halutulle tuotteelle.

Eli mikä nettisivu on kyseessä?

Sama täällä. Oisko joskus kesällä alkanut FF tökkimään. Ei auttanut päivityskään, paitsi kun päivitti Chromeen.
Mulla on Firefox ja Chrome käytössä ja kummatkaan niistä ei toimi. Firefox ei toimi, jos sivulla on paljon videoita. Esim. tuonne videothreadiin kun menee, niin Firfox jumittaa ensin viisi minuuttia ja kun taas pääset eteenpäin, niin videot tökkii ihan homona. Ei voi käyttää ollenkaan videoiden katselussa. Yritin poistaakin kokonaan ja asentaa uusimman version, mutta sama vika edelleen. Vaihdoin jossain vaiheessa Chromeen ja olin niin kauan tyytyväinen, kunnes menin ekan kerran facebookiin. Facebook ei toimi Chromella. Niistä yläreunan napeista ei saa mitään valikoita auki, vaan se hyppää aina johonkin ihan muualle, kun niitä klikkaa. Tästä syystä olen jatkuvasti sisäänirjautunutkin facebookiin Chromen mielestä, kun en saa logattua itseäni ulos sieltä.

Eniten ärsyttää firefoxin jumittelu ihan perus kauppa/iltalehteä selaillessa. Vaihdoin IE:hen.

Nyt ois sellanen ongelma pöytäkoneessa, että kun käynnistän koneen niin se käynnistyy normaalisti, mutta näyttö ei käynnisty? näyttöön tulee vain teksti "monitor going to sleep". Joten onko näytössä ongelma vai joissain johdoissa? ja miten saan koneen liitettyä normaaliin tv:seen ?

Nyt ois sellanen ongelma pöytäkoneessa, että kun käynnistän koneen niin se käynnistyy normaalisti, mutta näyttö ei käynnisty? näyttöön tulee vain teksti "monitor going to sleep". Joten onko näytössä ongelma vai joissain johdoissa?
Oletko tarkistanut, ettet ole vahingossa vaihtanut monitorista väärää liitäntää käyttöön (vga/dvi)? Kaikissa monitoreissa ei tietty ole useampia liitäntöjä mutta jos on, vaihto voi olla yhden napin takana.

^Ja jos ylläoleva ei auta niin sitten näyttösi ei yksinkertaisesti saa signaalia näytönohjaimelta, jolloin vika on näyttiksessä tai johdossa tai koko kone ei oikeasti boottaa. Tuulettimat saattavat kyllä pyöriä ja emon valot syttyä.

Voinko olettaa tietokoneen Blu-Ray-aseman soittavan kaikki leffat ongelmitta? DVD:n kanssa tuli joskus joitain ongelmia vuokrafilmien kanssa.

Ei pitäis olla DVD-asemalla ongelmia vuokraleffojen kanssa, DVD-soitin se on siinä missä muutkin. Toki riippuu että tukiko sun DVD-asema kyseistä levyä. Blu-Ray-asemasta kun katot tekniset tiedot netistä niin sieltä pitäisi löytyä mitä kaikkia levyjä se tukee.

Korjaan. Ei ainakaan verkkokaupassa näy, mutta pitäisi tukea kaikkia DVDmuotoja jotka vuokraamoista tulee.

Back
Ylös Bottom