Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on tollanen vanha kuvaputki-tv jonka olen liittänyt s-video-kaapelilla kakkosnäytöksi tietokoneeseen ja tarvis saada myös äänet tulemaan teeveen kaiuttimista. Mulla on tollanen RCA/3.5mm audio-kaapeli jonka siis RCA puoli menee kiinni teeveeseen ja toinen puoli eli audiopuoli tietokoneeseen. Ongelma on etten saa ääniä mitenkään ulos teeveestä enkä tiedä mihinkä reikään 3.5mm-audiokaapelin tulisi pistää. Tarkoitus olisi siis saada ääni tulemaan sekä teeveestä että tietokoneesta samaanaikaan (tyyliin kuuntelee musiikkia tietokonekajareilla ja elokuvaäänet teevestä), mutta jos on vain mahdollisuus saada toisesta kerrallaan niin ei haittaa.
Sulla on ilmeisesti siellä teeveen puolella komponentti liittimien keltaisessa se s-video kiinni? Pistä äänet samaan komposiittiin.

3.5mm tietokoneen päässä tietenkin kaiutin/kuulokeliitäntään (vihreä)? Telkkarin päässä kuitenkin valkoinen/punainen eli left ja right eikö?

Äänien saaminen yhtäaikaan kumpaakin onnistuu hankkimalla vaikka 3,5mm jakaja, ja sitten yks piuha menee telkkariin ja toisessa reiässä tietokoneen kaiuttimet. Ilman jakajaa ei tahdo luonnistua, ellet hanki rinnalle USB kaiuttimet joissa voi konfiguroida erikseen äänilähde.

Tarvetta olisi noin 15m pituiselle verkkokaapelille. Netin nopeus on 100/10. Onko merkitystä piuhan laadulla? Selviääkö sillä halvimmalla jonka jostain löydän?

Ite oon aina halvimman ostanu ja kaikki nopeustestit näyttää mitä pitääki. Ne halvat vaan tykkää mennä paskaks jo muutamasta tuolinpyörän alle jäämisestä

Tarvetta olisi noin 15m pituiselle verkkokaapelille. Netin nopeus on 100/10. Onko merkitystä piuhan laadulla? Selviääkö sillä halvimmalla jonka jostain löydän?
Cat5e UTP riittää varmasti, kuulemma maksimipituus 100m luokkaa. Eli 15m matkalla ei kärsi yhtään.

Ei tuo 19€ ole paha hinta: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/A3L791B15M-BLUS
Saa myös harmaana jos sininen hämää.

Mut se tärkein, eli tulostaminen jää toimimatta. Kaikki menee siihen asti hienosti kun menee ja pistää tulosteen tulemaan. Ei virheilmoituksia, eikä mitään, mut tulostetta ei lopulta ikinä kuulu, se tuloste ei myöskään ikinä näy tulostusjonossa.

Meillä HP:n pikku halppislaseri tekee tuota samaa kun panee virrat päälle ja yrittää tulostaa. Tulostin "herää" mutta ei tulosta mitään. Toisen kerran kun pistää tulostumaan niin sitten tulostuu ok.
Itsekin ajureita päivitellyt mutta ei vaan lähde ekalla yrityksellä tulostumaan.

Sulla on ilmeisesti siellä teeveen puolella komponentti liittimien keltaisessa se s-video kiinni? Pistä äänet samaan komposiittiin.

3.5mm tietokoneen päässä tietenkin kaiutin/kuulokeliitäntään (vihreä)? Telkkarin päässä kuitenkin valkoinen/punainen eli left ja right eikö?

Äänien saaminen yhtäaikaan kumpaakin onnistuu hankkimalla vaikka 3,5mm jakaja, ja sitten yks piuha menee telkkariin ja toisessa reiässä tietokoneen kaiuttimet. Ilman jakajaa ei tahdo luonnistua, ellet hanki rinnalle USB kaiuttimet joissa voi konfiguroida erikseen äänilähde.
S-video on erikseen ilman mitään adapteria s-videoi sisääntuloon (ei teevee niin vanha ole ettei s-video paikkaa löytyisi). Äänet taasen sit juurikin punaisella ja valkoisella johdolla kiinni teeveen taakse, missä selvästi lukee R ja L. Laitin nyt ton kaapelin vihreän väriseen äänikortin sisääntuloon mutta ääntä ei kuulu. En keksi muuta kun että jotku asetukset windowsissa pielessä.

Käynnistin koneen ja ennen kuin pääsin edes kirjautumiskenttään antoi kone ilmoituksen "tämä Windows 7 ei ehkä ole aito." Klikkasin linkkiä joka ilmoituksessa oli, ja se päästi työpöydälle (siis ohi koko salasana-vaiheen! Helvetin hyvää tietoturvaa Microsoftilta!).

Mun piti käydä jostain syystä tekemässä se aitoudentunnistus uudelleen netissä. Mistäköhän johtui? Win 7 on ollut koneessa aika tarkalleen vuoden. Onkohan tää jokin jokavuotinen juttu tms?

S-video on erikseen ilman mitään adapteria s-videoi sisääntuloon (ei teevee niin vanha ole ettei s-video paikkaa löytyisi). Äänet taasen sit juurikin punaisella ja valkoisella johdolla kiinni teeveen taakse, missä selvästi lukee R ja L. Laitin nyt ton kaapelin vihreän väriseen äänikortin sisääntuloon mutta ääntä ei kuulu. En keksi muuta kun että jotku asetukset windowsissa pielessä.
Se ei nyt vain yhdistä ääntä s-videon sisääntuloon telkkarissa.

Tosin, ehkä sulla on tietokoneen etupaneelissa kuulokket tai kaiuttimet kiinni, silloinhan toinen liitäntä ei pelitä. ;)

Mites kun ostin nyt ps3:sen ja mulla on full hd telkka niin tarviinko mä nyt hdmi kaapelin että pelit/leffat näkyy hd:na? Lueskelin tästä ps3:sen ohjekirjasta jotain sellasta.. tai niin mä tän ymmärsin? Korvaako se hdmi piuha nyt sit ton kolmehaarasen(punakeltavalko) piuhan vai täh?

Mites kun ostin nyt ps3:sen ja mulla on full hd telkka niin tarviinko mä nyt hdmi kaapelin että pelit/leffat näkyy hd:na? Lueskelin tästä ps3:sen ohjekirjasta jotain sellasta.. tai niin mä tän ymmärsin? Korvaako se hdmi piuha nyt sit ton kolmehaarasen(punakeltavalko) piuhan vai täh?
Eikö pleikkari kolmosenkaan kanssa saa sitä HDMI piuhaa? :D :D

Menee jo vähän pitkälle tää ei piuhaa mukana -touhu.

Ehdottomasti pistät HDMI kaapelilla kiinni.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Tuli vahingossa poistettua osiot kovalevyltä ja samalla hävis kaikki tiedostot... Onko hyviä ideoita tiedostojen palauttamiseksi??
Data on olemassa niin kauan kunnes sen päälle kirjoitetaan, ellet ole tehnyt full format eli täyttä alustusta.

"Recover partition" googleen ja etsimään. En nyt ehtinyt tutkia mikä on porukan mielestä paras, en ole ennen käyttänyt joten lonkalta en osaa sanoa mitään.

Eikö pleikkari kolmosenkaan kanssa saa sitä HDMI piuhaa? :D :D

Menee jo vähän pitkälle tää ei piuhaa mukana -touhu.

Ehdottomasti pistät HDMI kaapelilla kiinni.

Dodih, kiitoksia vaan. Hain piuhan ja jo näyttää paremmalta :) Pitää ton rca piuhan tilalle nyt viel hakee sellanen missä on toinen pää "kuulokeliitäntä" niin saan stereoista äänen..

a) Miten / millä .mpeg -> .m2v?

b) Miten saan asennettua DOS ohjelma.exen XP:ssä kun sitä klikkaamaalla vain välähtää se musta "dossi-ruutu"? Onko jotain komento-ohjetta mitä pitäisi kirjottaa siihen dossi-ruutuun, jos sijainti on D:utilities/ohjelma.exe?

Vihtu mihin sitä joskus joutuukaan.

Kertokaas miksi mulla on Pakkiksen sivuilla joku autorefreshi käytössä, sivu päivittyy 5sek välein jos en klikkaa stoppii tuolta ylhäältä. Muilla sivuilla tätä ei tapahdu ja päivitysvälin säädin jo pois Operan asetuksista. Kyseessä siis versio 10.62.

Dodih, kiitoksia vaan. Hain piuhan ja jo näyttää paremmalta :) Pitää ton rca piuhan tilalle nyt viel hakee sellanen missä on toinen pää "kuulokeliitäntä" niin saan stereoista äänen..
Eikö telkkarissa ole äänelle ulostulo? Eli lykkäät telkkarin kiinni stereoihin. Sitten tulee digiboksin, sekä pleikan äänet stereoista?

Kertokaas miksi mulla on Pakkiksen sivuilla joku autorefreshi käytössä, sivu päivittyy 5sek välein jos en klikkaa stoppii tuolta ylhäältä. Muilla sivuilla tätä ei tapahdu ja päivitysvälin säädin jo pois Operan asetuksista. Kyseessä siis versio 10.62.
Mitä olen kokeillut, Opera tekee tuota ihan defaulttina. Lataa joskus 3-4 kertaa uusiks, sitten lopettaa.

Onko sulla AINA sama pakkiksella? Joka sivulla, kokoajan? Se on sitten eri kuin tuo "ongelma" jonka kerroin.

Siellä on asetus redrawlle, eli jos sivu ei ole ladannut esim. 5 sekuntiin (voi näkyä kaikki, mutta silti lataa jotain) se piirtää uusiks. Tekee noin kunnes 100% valmis (joku kikkare tuntuu Operalla lataavan jopa 15 sekuntia)...

Mitä olen kokeillut, Opera tekee tuota ihan defaulttina. Lataa joskus 3-4 kertaa uusiks, sitten lopettaa.

Onko sulla AINA sama pakkiksella? Joka sivulla, kokoajan? Se on sitten eri kuin tuo "ongelma" jonka kerroin.

Siellä on asetus redrawlle, eli jos sivu ei ole ladannut esim. 5 sekuntiin (voi näkyä kaikki, mutta silti lataa jotain) se piirtää uusiks. Tekee noin kunnes 100% valmis (joku kikkare tuntuu Operalla lataavan jopa 15 sekuntia)...

Tekee aina tämän pakkiksella.. Mistäs ton redrawin voi kytkeä pois päältä?

HP 110b tulostin-skannerihässäkän ongelma win vistassa

*kiinnitetty usb:llä(nyt just ei ole wlan mahdollisuutta)
*tulostin näkyy laitehallinnassa
*ominaisuuksia pääsee selaamaan
*näkyy oletustulostimena
*skannaa koneelle hienosti

Mut se tärkein, eli tulostaminen jää toimimatta. Kaikki menee siihen asti hienosti kun menee ja pistää tulosteen tulemaan. Ei virheilmoituksia, eikä mitään, mut tulostetta ei lopulta ikinä kuulu, se tuloste ei myöskään ikinä näy tulostusjonossa.

Ajurit on kertaalleen päivitetty ja ongelma ei ole korjaantunut. Kone buutattu, yms.

Mitä teen? HP:n "hienot" tulostinkikkareet mäkeen ja pelkät ajurit ekana?(asennettu alunperin hp:n oman ohjeen mukaan joka asentaa kaikki maholliset tarpeelliset ja tarpeettomat härväkkeet heilumaan)

Meillä HP:n pikku halppislaseri tekee tuota samaa kun panee virrat päälle ja yrittää tulostaa. Tulostin "herää" mutta ei tulosta mitään. Toisen kerran kun pistää tulostumaan niin sitten tulostuu ok.
Itsekin ajureita päivitellyt mutta ei vaan lähde ekalla yrityksellä tulostumaan.

Nyt asentelin ajurit uusiksi ja lopulta se tuloste jopa näkyy tulostusjonossa, mutta tulostetta ei edelleenkään kuulu. Ei auta vaikka koittaa tulostaa samaa useampaan kertaan. HP:n oma tulostimien ongelmatilanteiden tarkistuskikkare ei tietenkään löydä mitään vikaa vaan väittää kaiken olevan hienosti. Kokeilin myös laittaa lisää käyttöoikeuksia ja sekään ei juuri asioita muuttanut.

Onko hp:llä saatavilla jotain universaaliajuria jolla tuota voisi kikkailla toimimaan? joskus oon asennellu plc5/6 universaaliajureita wanhoille lasereille joilla ne on lähtenyt lopulta toimimaan.

Miten saa varmistettua että jokin ohjelma on kokonaan poistettu koneelta? Poistin erään ohjelman ja nyt kun olen asentamassa sitä uudestaan, alkaa herjaus siitä että ohjelma on jo asennettuna. Olen kokeillut Ohjauspaneelin kautta etsiä ja poistaa ohjelmaa, mutta sitä ei näy listalla. Apuva?!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom