- Ikä
- 40
Sulla on ilmeisesti siellä teeveen puolella komponentti liittimien keltaisessa se s-video kiinni? Pistä äänet samaan komposiittiin.Mulla on tollanen vanha kuvaputki-tv jonka olen liittänyt s-video-kaapelilla kakkosnäytöksi tietokoneeseen ja tarvis saada myös äänet tulemaan teeveen kaiuttimista. Mulla on tollanen RCA/3.5mm audio-kaapeli jonka siis RCA puoli menee kiinni teeveeseen ja toinen puoli eli audiopuoli tietokoneeseen. Ongelma on etten saa ääniä mitenkään ulos teeveestä enkä tiedä mihinkä reikään 3.5mm-audiokaapelin tulisi pistää. Tarkoitus olisi siis saada ääni tulemaan sekä teeveestä että tietokoneesta samaanaikaan (tyyliin kuuntelee musiikkia tietokonekajareilla ja elokuvaäänet teevestä), mutta jos on vain mahdollisuus saada toisesta kerrallaan niin ei haittaa.
3.5mm tietokoneen päässä tietenkin kaiutin/kuulokeliitäntään (vihreä)? Telkkarin päässä kuitenkin valkoinen/punainen eli left ja right eikö?
Äänien saaminen yhtäaikaan kumpaakin onnistuu hankkimalla vaikka 3,5mm jakaja, ja sitten yks piuha menee telkkariin ja toisessa reiässä tietokoneen kaiuttimet. Ilman jakajaa ei tahdo luonnistua, ellet hanki rinnalle USB kaiuttimet joissa voi konfiguroida erikseen äänilähde.