Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Mikähän vikana minun mozilla firefox selaimessa, kun jotkut webbisivut näkyvät oudosti pelkkänä "tekstiversiona?" Mutta IE:llä ne kyseiset sivut näkyy normaalisti. Esim, riemurasia.net ei toimi, kuvat ei näy ollenkaan ja taustakin on valkoinen. Kyseisestä sivusta näkyy pelkät tekstit. Mutta sitten taas IE:llä näkyy riemurasia.net normaalisti. Esim, pakkotoisto.com näkyy samanlaisena molemmilla selaimena. Minä pidän primääriselaimena firefoxia koska sitä on mielestäni helpompi käyttää..

Minulla on Firefox 3.6.8 versio käytössä. Onkohan firefoxissa jossain piilossa jotain ultimateasetuksia, mitä muokkaamalla tämä ongelma korjaantuisi..?

Viimeksi muokattu:
Mikähän vikana minun mozilla firefox selaimessa, kun jotkut webbisivut näkyvät oudosti pelkkänä "tekstiversiona?" Mutta IE:llä ne kyseiset sivut näkyy normaalisti. Esim, riemurasia.net ei toimi, kuvat ei näy ollenkaan ja taustakin on valkoinen. Kyseisestä sivusta näkyy pelkät tekstit. Mutta sitten taas IE:llä näkyy riemurasia.net normaalisti. Esim, pakkotoisto.com näkyy samanlaisena molemmilla selaimena. Minä pidän primääriselaimena firefoxia koska sitä on mielestäni helpompi käyttää..

Minulla on Firefox 3.6.8 versio käytössä. Onkohan firefoxissa jossain piilossa jotain ultimateasetuksia, mitä muokkaamalla tämä ongelma korjaantuisi..?
Onko paljon lisäosia? Jos on, kokeile Firefoxia safe modessa jolloin ne on disabloitu. Sitten jos toimii, kokeile mikä sen aiheuttaa.

Tän enempää ei tullut vastaan hetken etsinällä.

Mitä luin, niin tuo lukitus on softassa, ei asemassa. Jos joku tietää kokemuksesta voi kertoa, itse vain googletin asiaa.

Eli on lukittu :( Pystyykö tommosia softalukituksia sitten kiertämään jotenkin? Itte oon aika noviisi näissä hommissa. Toi blu-ray-asema olisi vaan aika tärkeä osa konetta, tai siis sen toimivuus myös täällä myytävillä elokuvilla.

Eli pienimuotoinen ongelma kaiuttimiin liittyen. Ostin uuden koneen ja mulla on tuollainen creativen 5.1 kaiutinsetti, joka oli vanhassa koneessa kiinni. Toimi ihan moitteetta.

Nyt kun iskin sen tähän uuteen koneeseen kiinni ei enää kuulukaan, kuin 2 etukaiutinta ja basso musiikkia kuunnellessa. Keskikaiutin ja takakaiuttimet siis mykkiä. Audiohallinnasta on kaiutinkokoonpanosta 5.1 valittu päällä ja kun tekee testin kuuluu kaikista kaiuttimista testiäänet ihan normaalisti.

Mikähän tässä mahhtaa mättää nyt? Olisiko kenelläkään minkäännäköistä hajua? Ongelma nyt ei sinällään hirveästi haittaa, kun noinkin pystyy hyvin kuuntelemaan, mutta olisi se mukavaaa, että lopuistakin alkaisi kuulumaan. Käyttiksenä Windows 7 jos tuolla nyt mitään merkitystä on...

Eli on lukittu :( Pystyykö tommosia softalukituksia sitten kiertämään jotenkin? Itte oon aika noviisi näissä hommissa. Toi blu-ray-asema olisi vaan aika tärkeä osa konetta, tai siis sen toimivuus myös täällä myytävillä elokuvilla.
Tälläinen mielenkiintoinen viesti löytyi: http://forum.notebookreview.com/5912818-post4409.html

Eli kuulemma voi vaihtaa tuon alueen. On myös kai mahdollista olla kaksi eri toistosoftaa, ja kummassakin eri region.

Varma en tästä vieläkään ole, mutta näyttää siltä että on mahdollista vaihtaa aluetta.

Eli pienimuotoinen ongelma kaiuttimiin liittyen. Ostin uuden koneen ja mulla on tuollainen creativen 5.1 kaiutinsetti, joka oli vanhassa koneessa kiinni. Toimi ihan moitteetta.

Nyt kun iskin sen tähän uuteen koneeseen kiinni ei enää kuulukaan, kuin 2 etukaiutinta ja basso musiikkia kuunnellessa. Keskikaiutin ja takakaiuttimet siis mykkiä. Audiohallinnasta on kaiutinkokoonpanosta 5.1 valittu päällä ja kun tekee testin kuuluu kaikista kaiuttimista testiäänet ihan normaalisti.

Mikähän tässä mahhtaa mättää nyt? Olisiko kenelläkään minkäännäköistä hajua? Ongelma nyt ei sinällään hirveästi haittaa, kun noinkin pystyy hyvin kuuntelemaan, mutta olisi se mukavaaa, että lopuistakin alkaisi kuulumaan. Käyttiksenä Windows 7 jos tuolla nyt mitään merkitystä on...
Onko uudessa koneessa asennettu emolevyn valmistajan ääniajurit, eli ei vain Windowsin asentamat? Jos on erillinen äänikortti, sille kannattaa myös asentaa omat ajurit. Toinen asia, onko itse toisto-ohjelmassa erilliset asetukset tuolle äänelle? Testiäänet kuitenkin toimii, joten ajurit eivät ehkä ole ongelma, tosin kannattaa kokeilla.

Mikä kone tarkalleen, jos itse koottu niin mikä emolevy tai äänikortti?

^Kiitoksia! Ei muuta kuin konekaupoille.
Tosiaan, sain tuon kuvan ~15 minuutin googlettelun perusteella. Kokemusta asiasta ei ole. :)

Tosiaan vaikuttaisi siltä että monet toisto-ohjelmat antaa vaihtaa tuon alueen muutaman kerran.

Erikseen sitten XeRoFoX:in mainitsemast malware ohjelmistot tohon päälle.

Ääääh! Miten te jaksatte/viitsitte asentaa näitä kaikenmaailman hömpötyksiä koneillenne? :D Etenkin jos kyseessä on Vista tai 7 ni noi on kyllä täysin turhia IMO.

Käytin Vista SP2 reilu 3v ilman mitään erillistä palomuurisoftaa (vain windows palomuuri enabloituna), virustorjuntaa koneella ei ollut kertaakaan asennettuna puhumattakaan mistään skannausjutuista. Eikä koneella koskaan mitään roskaa ollut kun onlineskannerilla pari kertaa koneen tarkistin. Nyt uus Win 7 alla enkä ajatellut siihenkään asentaa mitään ylimäärästä. En väitä että tämä olisi suositeltava toimintatapa, mutta ehkä siitä voi kuitenkin jotain johtopäätöksiä vetää.

Virustorjunnan nyt vielä ymmärrän jos sellasen koneelleen haluaa asentaa, mutta noi ilmaiset malware/spyware/höpölöpö softat voi kyllä melkein unohtaa.

Tosiaan, sain tuon kuvan ~15 minuutin googlettelun perusteella. Kokemusta asiasta ei ole. :)

Tosiaan vaikuttaisi siltä että monet toisto-ohjelmat antaa vaihtaa tuon alueen muutaman kerran.

Tutun jenkeistä ostetussa toshibassa aluekoodin muuttaminen meni juuri noin kuin tuossa linkissä oli. Koneessa ei tosin ollut kuin dvd-asema. Kone vaikuttaa muuten tosi passelilta, joten kai sitä voi aina pienen riskin ottaa.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Tarkotus olis tuohon vanhaan koteloon rakennella, mutta niinkun sanoin apua tarvitaan.
Varmaan halvimpiin Ahtloneihin pitää mennä tuolla budjetilla. Pitäisi toki riittää nettiin, pokeriin, ja leffoihin. Sitten jokin halpa hdmi liitänällä varustettu passiivinen näytönohjain.

Esim:

pakettiAMD.webp

Miksi erillinen näytönohjain? Pätevällä integroidulla varustettu emolevy on vain muutaman euron halvempi kuin tuo emolevy + erillinen.

AM3 siksi, että voi ostaa uuden tuohon joskus jos haluaa. Siksi ei esim. mitään Intel LGA775 settiä (vanha), ja LGA1156 emolevyt sekä suorittimet ovat aika kalliita.

Muistia tuossa kuitenkin 4gb, se on tärkeää.

Kaksi ydintä on aivan tarpeeksi, neljällä et tee mitään käyttötarkoitus huomioon ottaen.

Skannailen konetta malware bytesilla.
Malware bytesin kohdalla tuossa taskbarissa tuskin pitäisi lukea 1290830918.exe, skanni kestää 0,4 sekuntia. Lisäksi kursori loikkii ympäri ruutua kuin jänis konsanaa. Sygate personal firewall ei pysy päällä ja kone sekoilee muutenkin.
Mitenkä musta tuntuu ,että kaikki ei ole aivan kohdallaa...

Juu, ei taida olla. :)

Aina sekaisin, mistä lähtien?

Juu, ei taida olla. :)

Aina sekaisin, mistä lähtien?

Olisikohan siitä viikko. Malwarebytes löytää öttiäiset ja sanoo että "delete on reboot". Bootin jälkeen mellastavat edelleen. Eilen oli ensinmäinen kerta kun malwarebytes joutui hyökkäyksen kohteeksi, eli ohjelmasta itsestään tuli "virus". Combofixillä sain öttiäiset pois. Nyt on järjestelmä puhdas, kysymys kuuluu, että kuinka pitkään.

Olisikohan siitä viikko. Malwarebytes löytää öttiäiset ja sanoo että "delete on reboot". Bootin jälkeen mellastavat edelleen. Eilen oli ensinmäinen kerta kun malwarebytes joutui hyökkäyksen kohteeksi, eli ohjelmasta itsestään tuli "virus". Combofixillä sain öttiäiset pois. Nyt on järjestelmä puhdas, kysymys kuuluu, että kuinka pitkään.

No voi nyt vittu. Asensin avast! 5:sen, pyysi käynnistämään uudelleen. Noo eipä pääse tuota sisäänkirjautumista pidemmälle. Bsodaa antaa koodiksi 0x000007f. Vittujen kevät, onneksi on tässä samassa koneessa ubuntu. Ja tätä päivää ei todellakaan pitänyt käyttää mihinkäään vitun koneen korjaukseen.

Miten saadaan monta ohjelmaa avautumaan yhden ikonin painalluksella? Esim. Miten saan spotifyn ja no ads spotifyn avautumaan kun klikkaan yhtä pikakuvaketta työpöydältä (esim. spotify)? Siis ohjelmien ketjutusta, tai commandista lähtee käsky muutamalle ohjelmalle samaan aikaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom