Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Itse liputan Avira Antivir puolesta, kokemusta ei juuri ole Avastin softasta. Nuo kaksi taitaa olla parhaimmat ilmaiset vaihtoehdot.

Windows 7 palomuuriksi riittää mainiosti Windowsin oma, varmaan sama homma Vistan kanssa? Itse hyppäsin Vistan yli joten en tiedä.

Microsoft Security Essentials olen kuullut myös positiivisiä kommentteja, voi olla että pitää laittaa kokeiluun.

Mikäköhän nettiliittymää/modeemi/jotain alkoi riivata:
Sain palveluntarjoajalta uuden modeemin (Thomson TCW770). Aiemmin pystyi ihan hyvin selaamaan nettiä ja lataamaan torrentteja samanaikaisesti. Nyt torrenttien lataaminen selkeästi sotkee jotenkin netin toimintaa. Vähän väliä tulee ruutuun "sivua ei voida näyttää" -ilmoituksia yms. Vanhalla Motorolalla ei siis ollut mitään vastaavia ongelmia.

Jotain vinkkejä mitä kannattaisi ruuvata?
Johtuu siitä että modeemi ei kykene käsittelemään yhteyksien määrää, itse ratkaisin niin että muutin modeemin siltaavaksi jolloin se ei käsittele yhtään mitään eli antaa koneelle vain IP:n. Tuo on jo tosin syvempää kikkailua joten kokeile ensin säätää torrent ohjelman asetuksia. Onko sulla mikä torrent ohjelma käytössä? Jos uTorrent, niin tässä apuja:
http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=15992#p258231

Johtuu siitä että modeemi ei kykene käsittelemään yhteyksien määrää, itse ratkaisin niin että muutin modeemin siltaavaksi jolloin se ei käsittele yhtään mitään eli antaa koneelle vain IP:n. Tuo on jo tosin syvempää kikkailua joten kokeile ensin säätää torrent ohjelman asetuksia. Onko sulla mikä torrent ohjelma käytössä? Jos uTorrent, niin tässä apuja:
http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=15992#p258231

Ok, kiitoksia. uTorrent tosiaan kyseessä, joten täytyy säätää noilla.

Ok, kiitoksia. uTorrent tosiaan kyseessä, joten täytyy säätää noilla.
Jos ei toimi tuolta mikään, niin myös modeemissa on asetuksia mitä voi säätää joilla asia saattaa korjaantua. Ensisijaisesti kannattaa uTorrent asetuksia muuttaa (tai periaatteessa ensisijaisesti modeemista niin uTorrent puskee täysillä), mutta tuo modeemin rukkaus voi olla hankalempaa.

Latasin vahingossa tuollaisen perkeleen meseviruksen kun luulin että kaveri oikeasti lähetti yhden kuvan (tapana lähetellä toisillemme kuvia)
Nyt kun on mesessä niin mese aina n. 10min käytön jälkeen sekoaa totaalisesti (näytössä välkkyy keskusteluikkunoita enkä voi kirjoittaa mihinkään mitään)
Poistin mesen ja koitin ladata uudestaan mutta ei auttanut asiaa, ja Malwarebytes ei löytänyt ainakaan pikatarkistuksella mitään uutta virusta yms.
Kaverilla hajonnut kone tälläisten takia joten kovin mieluusti tämän haluaisin pois

Mistähän voisi johtua tämmönen; lauantaina siirsin alakertaan logitechin kaiuttimet toiselle koneelle. Sunnutaina kun laitoin taas takas omalle koneelle, niin ei kuulu mitään ääniä noista. Tietokone tunnistaa kaittimet, mutta tosiaan mitään niistä ei kuulu. Ehjät ovat ainakin, kokeilin tämän jälkeen uudestaan tolla porukoiden koneella ja toimivat normisti. Itellä on Vista ja toisessa koneessa XP jos sillä on jotain merkitystä... Aapuuva!

Mikähän mulle iski? Winrar avaa kymmenkunta "pakkaus"-ikkunaa, jokaiseen tulee sanoma, että tiedoston luonti epäonnistui. Tiedoston nimet olivat tyyliin ___ rar__00.265 ja ikkunoita avautui kymmenittäin. Skannasin virusten varalta ja ad-awaren sekä Spybotin suoritin. Ei apua. Ensiavuksi poistin Winrarin. Nyt ikkunoita ei luonnollisesti tule, mutta ihmetyttää, että sekosiko Winrar vai kiusaako jokin mato?

Jos ei toimi tuolta mikään, niin myös modeemissa on asetuksia mitä voi säätää joilla asia saattaa korjaantua. Ensisijaisesti kannattaa uTorrent asetuksia muuttaa (tai periaatteessa ensisijaisesti modeemista niin uTorrent puskee täysillä), mutta tuo modeemin rukkaus voi olla hankalempaa.

Joo, uTorrentin rukkaaminen ei sitten loppuen lopuksi ratkaissut niitä ongelmia kunnolla.

Päädyin kanssa muuttamaan tuon modeemin siltaavaksi ja se ratkaisi ongelmat kertaheitolla. Eli vaihdoin tilan residential gatewaystä cabel modemiksi.

Joo, uTorrentin rukkaaminen ei sitten loppuen lopuksi ratkaissut niitä ongelmia kunnolla.

Päädyin kanssa muuttamaan tuon modeemin siltaavaksi ja se ratkaisi ongelmat kertaheitolla. Eli vaihdoin tilan residential gatewaystä cabel modemiksi.
Mjahas, oli vaikea arvioida kuinka "IT comfortable" tyyppi siellä on niin sanoin että siltaavaksi laittaminen voi olla ongelmallista. Jotkut ei halua/uskalla lähteä modeemin asetuksia virittelemään.

Vaihdoit tilan residential gateway:stä cable modemiksi, termit uusia mulle mutta pikaisella googletuksella sehän on suoraan "routed" ja "bridged".

Jännä valmistaja... en löydä modeemista mitään tietoa. Noh, siltaava on täysin ok tosin jotkut sanoo toista. Kyllä se pelkkä oman koneen palomuuri on ihan riittävä.

Mjahas, oli vaikea arvioida kuinka "IT comfortable" tyyppi siellä on niin sanoin että siltaavaksi laittaminen voi olla ongelmallista. Jotkut ei halua/uskalla lähteä modeemin asetuksia virittelemään.

Vaihdoit tilan residential gateway:stä cable modemiksi, termit uusia mulle mutta pikaisella googletuksella sehän on suoraan "routed" ja "bridged".

Jännä valmistaja... en löydä modeemista mitään tietoa. Noh, siltaava on täysin ok tosin jotkut sanoo toista. Kyllä se pelkkä oman koneen palomuuri on ihan riittävä.

Joo, en mä mitenkään über IT-savvy ole, mutta kyllä nyt jotain perusjuttuja pystyy tekemään.

Tossa oli ihan kohtuullisen selkeä se käyttöliittymä, josta noita juttuja pääsi rukkaamaan. Muistelisin, että vanhassa langattomassa Motorolassa se oli ihan hirveä.

Tosin jotain tapahtu kun muutin ton residential gatewaystä cabel modemiksi, koska en pääse enää sinne käyttöliittymään sen http-osoitteen avulla. :D Ihan sama, kaikki asetukset on kunnossa. Jos joskus täytyy päästä siihen käyttöliittymään käsiksi niin ei kai se auta kuin manuaalisesti resetoida modeemi tehdasasetuksiin.

Ja tosiaan modeemin malli on Thomson (tai Thomson-Alcatel tai jonkin lähteen mukaan jopa Technicolor) TCW770 ja taitaa tosiaan olla jokin uutuus kyseessä. Tuossa on jotain tietoa ko. rumiluksesta: http://www.vector.com.pl/files/53/209/149_datasheettcw770.pdf

Welho vissiin lykkää tuollaisen mukaan kaikille jotka vaihtavat noihin uusiin nopeampiin liittymiin.

EDIT: Löyty itse valmistajan (?) sivultakin tiedot:
http://www.technicolor.com/en/hi/home-entertainment/cable-products/cable-modems-gateways/emea/tcw770

http://medialibrary.technicolor.com...C86FE6B8D45B5D3200D/DS_Technicolor_TCW770.pdf

Tosin jotain tapahtu kun muutin ton residential gatewaystä cabel modemiksi, koska en pääse enää sinne käyttöliittymään sen http-osoitteen avulla. :D Ihan sama, kaikki asetukset on kunnossa. Jos joskus täytyy päästä siihen käyttöliittymään käsiksi niin ei kai se auta kuin manuaalisesti resetoida modeemi tehdasasetuksiin.
Olin itse asiassa kysymässä kävikö noin, kun kävi niin varmistu ainakin se että on siltaava. Tosiaan usein vaan lukee routed / bridged modeemin/reitittimen asetuksissa.

Ei tarvitse resetoida modeemia päästäksesi käsiin siihen. Jos muistat mikä IP sulla oli aikanaan niin muuttamalla TCP/IP asetukset manuaaliseksi saat yhteyden taas modeemin. Eli esim. itse (Zyxel modeemi, IP:t vaihtelee valmistajien välillä) teen niin, että TCP/IP asetuksissa automaattisen sijasta laitan että IP 192.186.1.33, subnet maskiks 255.255.255.0, ja sitten default gatewayks modeemin default IP eli 192.168.1.1. Silloin netti ei enää toimi, mutta kone luo yhteyden modeemiin. Siltaavana automaattiset asetukset hakevat koneelle siis internet palveluntarjoajan IP:n ym, reitittävänä modeemi saa nuo ja modeemi antaa koneelle vain lähiverkon IP:t. Sitten kun asetuksia rukannut niin vaihtaa vain takaisin automaattiseksi TCP/IP setit niin netti skulaa taas mutta modeemiin katkeaa yhteys.

Ainakin Thomson TCW 710:lla on näköjään modeemin (gateway) default IP 192.168.0.1, ja koneen 192.168.0.10. Subnet tuo 255.255.255.0. Eli noita jos kokeilee lykätä manuaalisesti saa varmaan yhteyden.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Lähtisin ehdottamaan Avira Antivir -viruksille ja mikäli palumuuriakaan ei ole käytössä, niin Zonealarm on sopiva vaihtoehto. Yksinkertaiset ja toimivat softat :)

Avast Antivirus. En keksi valittamista softan toiminnasta.

Avast on varsin jees. Ilmainen eikä edes hirveä resurssisyöppö, joten käytän itse tuota myös netbookissa (Noton Trial hidasti konetta aika pirusti). Palomuurina, jos sellaista tarvitsee, menee Avast Freen seurana Vistan oma palomuuri ihan ok.

Microsoft Security Essentials on oikeasti aika loistava (ja ilmainen) virustentorjuntaohjelma - varmasti moni vierastaa jo ihan MS:n takia, mutta bloatwaresta ei ole tietoakaan, päivittyy vaivattomasti ja usein ja on pärjännyt loistavasti testeissä, joissa on ollut mukana kaikki yleisimmät maksullisetkin virustentorjunnat.

Itse liputan Avira Antivir puolesta, kokemusta ei juuri ole Avastin softasta. Nuo kaksi taitaa olla parhaimmat ilmaiset vaihtoehdot.

Windows 7 palomuuriksi riittää mainiosti Windowsin oma, varmaan sama homma Vistan kanssa? Itse hyppäsin Vistan yli joten en tiedä.

Microsoft Security Essentials olen kuullut myös positiivisiä kommentteja, voi olla että pitää laittaa kokeiluun.

Kiitos teille kaikille! Eiköhän näillä pärjätä jonkin aikaa. :)

Mistähän voisi johtua tämmönen; lauantaina siirsin alakertaan logitechin kaiuttimet toiselle koneelle. Sunnutaina kun laitoin taas takas omalle koneelle, niin ei kuulu mitään ääniä noista. Tietokone tunnistaa kaittimet, mutta tosiaan mitään niistä ei kuulu. Ehjät ovat ainakin, kokeilin tämän jälkeen uudestaan tolla porukoiden koneella ja toimivat normisti. Itellä on Vista ja toisessa koneessa XP jos sillä on jotain merkitystä... Aapuuva!

anyone?

Kahto ettei sun koneesta ole vedetty ääniä mutelle :D
Jos johdot kunnolla kiinni ja mitään ei kuulu niin asenna huvikseen ajurit uusiks.
Ja jos sulla on koneessa edessä ja takana audio sisääntulot ni kahto et tunget niitä johtoja sille puolelle jossa ne aikasemminkin oli...

Montakohan kertaa itellä ollu sama ongelma, aina piuhat jotenkin väärin tai koneen puolelta rasti väärässä ruudussa..

Osaako joku teistä käyttää ja muokata MySpacea, sen näkymää/profiilia yms., täydellisesti tai edes lähes? Ja nimenomaan sitä artisti/muusikko-puolta?
Taustakuvat, värit, tekstit jne., pitääkö tosiaan käyttää jotakin "ulkopuolista" editoria vai löytyykö itse MySpacesta nuo ominaisuudet? 1.0 vai 2.0?
Googlettamalla toki löysin jotain, mutta ei vaan meinaa upota tajuntaan.

nimim. Luulin, että osaan

Osaako joku teistä käyttää ja muokata MySpacea, sen näkymää/profiilia yms., täydellisesti tai edes lähes? Ja nimenomaan sitä artisti/muusikko-puolta?
Taustakuvat, värit, tekstit jne., pitääkö tosiaan käyttää jotakin "ulkopuolista" editoria vai löytyykö itse MySpacesta nuo ominaisuudet? 1.0 vai 2.0?
Googlettamalla toki löysin jotain, mutta ei vaan meinaa upota tajuntaan.

nimim. Luulin, että osaan

Eikös pitäisi olla aika helppoa, ainakin siitä päätellen mitä luin helpistä:

Mikä profiili 2.0 on ja miten pääsen alkuun?
Profiili 2.0 in uudempi ja tyylikkäämpi versio MySpace-profiileista. Siinä on vankka profiilinmuokkaustoiminto, jolla voit helposti mukauttaa profiiliasi vetämällä ja pudottamalla moduuleja suoraan sivulla. Voit muuttaa sivua helpoilla yhden napsautuksen teemavaihtoehdoilla, tai mukauttaa kaiken muuttamalla fontit ja värit sekä siirtämällä oman taustakuvan. Tee vaikutus ystäviisi lisäämällä kappaleita, videoita, valokuvien diaesityksiä, sovelluksia ja blogimerkintöjä, ja katso, millaisia kommentteja he lähettävät. Profiili 2.0 antaa sinulle vapaat kädet ja helpottaa samalla muokkaamista.
Näillä perustiedoilla pääset alkuun:
1. Varmista että olet kirjautunut sisään
2. Osoita hiirellä kohtaa Profiili (ylemmässä siirtymävalikossa) ja valitse Mukauta profiilia (pudotusvalikosta)
3. Napsauta Valitse teema (ensimmäinen kohde vasemmassa sarakkeessa sivun yläosassa)
4. Eri teemoja esikatselemalla saat nähdä miltä ne näyttävät (valitse Ei teemaa kun haluat sinisen perusnäkymän)
5. ´Jos haluat olla todella luova, voit muokata teeman värejä, muuttaa asettelua (voit vetää ja pudottaa moduuleja)
6. Kun olet tyytyväinen tulokseen, napsauta Julkaise (oikeassa ylänurkassa) ja valmista on!

Valitse valokuva taustaksi seuraavasti:
1. Valmista ensin että olet kirjautunut sisään
2. Osoita hiirellä kohtaa Profiili (ylemmässä siirtymävalikossa) ja valitse Mukauta profiilia (pudotusvalikosta)
3. Valitse Ulkoasu (ensimmäinen sarake vasemmalla), Kehittynyt muokkaus (kolmas alhaalta toisessa sarakkeessa) ja Tausta (kolmannen sarakkeen ensimmäinen kohde)
4. Syötä kuvan tai valokuvan URL-osoite (tämä on se http:// -osoite, joka näkyy verkkoselaimesi palkissa kun napsautat kuvaa ); voit valita valokuvan MySpace-profiilistasi, Photobucket-tililtäsi tai joltain muulta verkko- tai valokuvasivustolta, kuten Flickristä
5. Valitse taustaväri ja päätä haluatko valokuvan olevan kiinteä vai selattava ja haluatko sen näkyvän kerran vai toistuvan
6. Kun olet tyytyväinen näkemääsi, napsauta Julkaise (keltainen painike oikeassa ylänurkassa) ja valmista on!

Niin pitäisi, mutta ei pelaa noin. Luin kyllä tuon saman.
Esim tuosta "Mukauta profiilia" valikosta ei tule "valitse teema" valikkoa lainkaan. Tulee vain "muusikon perustiedot" yms.
Mikäli olen oikein ymmärtänyt googletuksen perusteella, niin "peruskäyttäjän" ja tuon muusikko/artisti-puolen sisältö on erilainen.
Voin toki olla väärässä.
Kiitos kuitenkin yrityksestä.

Olisko joku oikeasti muokannut omaa "muusikko" MySpace-sivua, että saisi oikein käytännön vahvistuksen asiaan.

Ja täähän on pakko saada selville, koska menin lupaamaan yhdelle läheiselle naismuusikolle, että "tottakai mä autan sua, kyllä mä tämän osaan".... :D

Aivan käsittämätöntä, tein nyt sit tollasen dummy muusikon ja jonkin aikaa yritin Googlen avulla keksiä miten värejä ym. muutetaan, ei mitään tulosta.

On kyllä todella vaikeaa. Kertokaas joku joka tuon on tehnyt että miten onnistuu... itseäni rupesi kiinnostamaan myös, voi olla että joudun vielä joskus MySpace sivuja kyhää.

No hyvä, eli en mä sitten ilmeisesti ihan 100%:nen puupää olekaan... :)

Joo, et todellakaan :D

Itse teen nettisivuja, facebook sivuja, ym. työkseni ja kiinnosti sun kyselyn johdosta tarkistaa onko MySpace miten muokattavissa kun on varmasti edessä moisen liittäminen nettisivuihin edessä joskus... mutta ihan oikeasti, ei puolen tunnin etsinnän Googlen avulla tuottanut tulosta. Aivan käsittämätöntä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom