Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
No perskeles, täytyykin kaivaa kirves takasin kaivosta!

Juu, mitäs sitä hyvää kirvestä, jos vaikka terä olisikin pilalla niin kyllähän sillä vielä marjapuskien tukikepit maahan nuijii...

N97:lla mennään ja viitsitkö vielä vääntää rautalangasta miten noita taustalle laitetaan? :nolo:
En ainakaan Musiikkikirjaston asetuksista löytänyt keinoa

Tulee enkuksi kun en osaa suomeksi puhelinta käyttää:

musiikit soimaan, sitten joko
a) painelet back, back, back, jossain vaiheessa viimeisenä pitäisi samaan nappiin tulla "Hide".
b) painat vaan menunäppäintä, jolloin pääset valkkailemaan trackeria käyntiin, musiikki jää menun taustalle.

Vaihtoehtoisesti voit aloittaa trackerilla ja kaivaa sitten menun kautta musiikit.

Pari vinkkiä:
Menu + exit tai menu + menu vie perustilaan, josta shortcutien kautta saattaa löytyä nopeammin halutut sovellukset kuin valikkoa kahlaamalla
Pitkä menun painallus näyttää käynnissä olevat sovellukset, siitä voi siirtyä niihin tai suoraan sulkea ohjelmia (pitkä painallus siinä listassa ohjelman ikonin päällä tuo pikkuvalikon, lyhyt siirtyy suoraan ohjelmaan)

Juu, mitäs sitä hyvää kirvestä, jos vaikka terä olisikin pilalla niin kyllähän sillä vielä marjapuskien tukikepit maahan nuijii...

Tulee enkuksi kun en osaa suomeksi puhelinta käyttää:

musiikit soimaan, sitten joko
a) painelet back, back, back, jossain vaiheessa viimeisenä pitäisi samaan nappiin tulla "Hide".
b) painat vaan menunäppäintä, jolloin pääset valkkailemaan trackeria käyntiin, musiikki jää menun taustalle.

a) ei tule kuin back, back, exit ja se sulkee musiikin

b) mutta tämä toimii! :worship: Kiitän panoksestanne läskin polton tukemiseksi! :rock:

(eihän nyt tossa kohtaa voinut tulla mieleen painaa menua kun on vain tarkoitus valita sovellusta sieltä menusta..:nolo:)

apua.. mulla tulee koko ajan tähän mun kannettavalle joku virus varoitus.. tuol alareunas on tuollane kuvake ku my securite engine. Siitä ku klikkaa ni tulee sellanen lista viruksista ja englanniksi lukee jotai että remove all to erase all infected files and protect pc.. ja vähän väliä tulee joku system alert, sit ku koittaa painaa tuota remove all nappia ni aukee sellane sivu missä on vaan jotai maksullisia vaihtoehtoja mitkä pitäs ladata tms. mikä tuo securite engine oikein on.. ja mistä mä nyt näkisin että onko tässä oikeesti jotai viruksia.. mulla on antivir asennettuna tähä koneelle, mutta ku en älyä näistä mitään..

Wtf

Kirjauduin omaan s-postiini luukku.comiin

SAIN kolme sähköpostia päivän aikana jossa itse olin lähettäjänä mitä vittua ?

hello
good day
hello

ja lähettäjänä oma s-posti osoite

apua.. mulla tulee koko ajan tähän mun kannettavalle joku virus varoitus.. tuol alareunas on tuollane kuvake ku my securite engine. Siitä ku klikkaa ni tulee sellanen lista viruksista ja englanniksi lukee jotai että remove all to erase all infected files and protect pc.. ja vähän väliä tulee joku system alert, sit ku koittaa painaa tuota remove all nappia ni aukee sellane sivu missä on vaan jotai maksullisia vaihtoehtoja mitkä pitäs ladata tms. mikä tuo securite engine oikein on.. ja mistä mä nyt näkisin että onko tässä oikeesti jotai viruksia.. mulla on antivir asennettuna tähä koneelle, mutta ku en älyä näistä mitään..

Sulla taitaapi olla koneelle rps. (rogue spyware scanner) Eli softa/ohjelma, joka on naamioitunut virusturvaksi. On muuten vittumainen ölliäinen. Kirjoitan kohta tarkemmat ohjeet privaan tai tänne miten pääset eroon. :)

a) ei tule kuin back, back, exit ja se sulkee musiikin

Dayum! No, joko N97:n ja N97 minin musiikkisoittimessa/kirjastossa on oikeasti jotain eroa, tai sitten sulla on hiukan vanhempi versio N97:n ohjelmistosta. Saattaa tosin riippua hiukan siitäkin, mitä kautta siihen soittimeen on päätynyt (shortcut/now playing/kirjasto->artisti->levy->jnejne).

b) mutta tämä toimii! :worship: Kiitän panoksestanne läskin polton tukemiseksi! :rock:

No hemmetti, lenkillä tulee niin kevyt olo, että pitäähän sitä hiukan heviä päästä kuuntelemaan niin pysyy jalat maassa...

Jaahas, tyttöystävä taas vaihteeksi jotain läppärillä säätänyt ja nyt kun yritän käynnistää, jää bootlooppiin. Menee windows xp logon ohi, sitten vilahtaa nopeasti siniruutu, mutta tekstejä ei ehdi lukea. Sitten käynnistyy uudelleen ja sama rumba x124 kertaa niin kauan, että kone käy liian lämpöisenä ja sammuu. Viime kerralla gf ehti käyttää tota mun konetta 3vko, niin ei suostunut enää windows käynnistymään ja jouduin formatoimaan ja asentamaan windowsin uusiksi. :lol2: Mikähän tuossa voi olla vikana, ennen tuota bootlooppiin jäämistä näytti käynnistyvän alkuun normaalisti, mutta windows xp-logon jälkeen jäi mustaan ruutuun.

EDIT: Ja turha tulla selittää mitään omenajuttuja, koska mulla on myös mäkki ja tiedän, että sen kanssa ei kovin usein ongelmia ole.

Jaahas, tyttöystävä taas vaihteeksi jotain läppärillä säätänyt ja nyt kun yritän käynnistää, jää bootlooppiin. Menee windows xp logon ohi, sitten vilahtaa nopeasti siniruutu, mutta tekstejä ei ehdi lukea. Sitten käynnistyy uudelleen ja sama rumba x124 kertaa niin kauan, että kone käy liian lämpöisenä ja sammuu. Viime kerralla gf ehti käyttää tota mun konetta 3vko, niin ei suostunut enää windows käynnistymään ja jouduin formatoimaan ja asentamaan windowsin uusiksi. :lol2: Mikähän tuossa voi olla vikana, ennen tuota bootlooppiin jäämistä näytti käynnistyvän alkuun normaalisti, mutta windows xp-logon jälkeen jäi mustaan ruutuun.

EDIT: Ja turha tulla selittää mitään omenajuttuja, koska mulla on myös mäkki ja tiedän, että sen kanssa ei kovin usein ongelmia ole.

Oletko kokeillut meneekö edes vikasietotilaan, vai onko lopputulos silti sama?
Näpyttele f8:a ennen windows logoa, niin pääset valikkoon.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%

Heh, mulla oli ihan samoja ongelmia, meni hermot ja vaihdoin omenaan... no se siitä siis...

korjauksena minulla toimi aina tuohon ongelmaan se, että palautin järjestelmän lähimpään palautumispisteeseen. Ehkä tuota voisi kokeilla?

Vikasietotilassa bootlooppi jatkuu ja koitin palauttaa järjestelmän "pisteeseen, jossa suurin osa ohjelmistosta toimi oikein" tjms, en oo kovin hyvä englannissa, mut ei mitään apua siitäkään. Musta alkaa tuntua siltä, että Steve Jobs on kironnut tuon läppärin. Kaikki ongelmat, myös edelliset alkoi, kun laitoin omenatarran hp-logon tilalle :hyper:

Windowsin korjausasennuksella pääsisit takaisin vanhaan ilman formatointia ja uudelleen asentelua.
Yleensä kaikkein helpoin ratkaisu tuo, tai formatointi, kun ei winukkaan asti pääse ollenkaan.

Voit tietty koittaa vielä niin, että otat kaikki mahdolliset usb laitteet yms irti, jos niitä on.

Windowsin korjausasennuksella pääsisit takaisin vanhaan ilman formatointia ja uudelleen asentelua.
Yleensä kaikkein helpoin ratkaisu tuo, tai formatointi, kun ei winukkaan asti pääse ollenkaan.

Siis joo, ensin kyllä tein korjausasennuksen ja tuo kone oli sit kuin paketista ois ottanu ulos. Mut ruutia tuossa ei niin hirveästi ole ja vista on niin pirun raskas, että asensin xp:n tilalle.

EDIT: ja ei ole mitään usb laitteita kiinni, tuo on pelkästään virtapiuhan päässä.

Siis joo, ensin kyllä tein korjausasennuksen ja tuo kone oli sit kuin paketista ois ottanu ulos. Mut ruutia tuossa ei niin hirveästi ole ja vista on niin pirun raskas, että asensin xp:n tilalle.

EDIT: ja ei ole mitään usb laitteita kiinni, tuo on pelkästään virtapiuhan päässä.

Nihkeeltä kuullostaa. Asenna linux :D Ei vaiskaan.
Ei kyllä kauheesti tuu niksejä mieleen millä eteenpäin pääsis, kun ei vikasietotilakaan toimi. Pöytäkoneesta olis helppo alkaa purkamaan osia pikkuhiljaa, niin näkis onko raudassa mitään vikaa, vai onko windows vain saatu sekaisin. Läppärissä astetta vaikeampi operaatio :>

Joo, täytynee pari viikkoa odotella, että isosiskon avo tulee käymään yo-juhlissa, samalla saa fiksaa ton kuntoon. Kiitokset kuitenkin

Pakkiksen automaattinen kirjautuminen ei toimi, kuinka korjaan tilanteen?

Ajoin Ccleanerin, jolla tyhjensin rekisterin sekä firefoxin väliaikaistiedostot. Käyttäjänimi sekä salasana löytyvät selaimen tallennetut salasanat-listasta, sekä ne löytyvät ensimmäisen kirjaimen kirjautumisikkunaan kirjoitettuani. Laitan myös ruksin "Muista minut"-sarakkeeseen, jolloin normaalisti olen aina kirjautunut pakkikselle kun avaan sen välilehteen.

Mutta en enää, joka ainoa kerta kun avaan pakkiksen (uudelleen, joitain minuutteja edellisestä käynnistä), sivusto ei tunnista minua vaan selaan vierailijana. Käytössä siis win7 ja firefox 3.6.3

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom