Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kukaan tilaillut koneita Jimm's PC Storesta? Onko hinta-laatusuhteiltaan hyviä? Vai kannattaako ostaa vaan jostain Gigantista jokin pakettikone? :D

http://www.jimmspc.fi/tuote/SF3D-STERLING Esim. tommosen tuolta löysin. Käyttö pääasiassa kyllä muuta kun pelaamista, mutta olis hyvä että pelitkin toimis.

Gigantin tai muidenkaan markettien koneilla ei tee hevonveetäkään. Ne on epätasaisesti koottu kovalla hinnalla. Jimmssin koneet on ok, vähän halvemmalla voit saada kun tilaat osina sieltä ja kasaat itse.

Gigantin tai muidenkaan markettien koneilla ei tee hevonveetäkään. Ne on epätasaisesti koottu kovalla hinnalla. Jimmssin koneet on ok, vähän halvemmalla voit saada kun tilaat osina sieltä ja kasaat itse.
Sitä vähän aattelinkin/luin muualta. Taidan ostaa sit vaan tuolta. Ei mun tuntipalkalla kannata käyttää aikaa noiden kokoamiseenkaan :D Maksaa suosiolla vaan vähän enemmän.

Eipä noissa markettikoneissa muuta vikaa ole, kuin se mikä käyttäjää houkuttaa muisti/kovalevy on paljon ja prossu/näytönohjain ei ole sitten niin hyvä. Peruskäytössä toimii varsin hyvin ja on hintansa väärtejä.

Sitä vähän aattelinkin/luin muualta. Taidan ostaa sit vaan tuolta. Ei mun tuntipalkalla kannata käyttää aikaa noiden kokoamiseenkaan :D Maksaa suosiolla vaan vähän enemmän.

Osta jimspc storesta vaan, saat varmasti enemmän vähemmällä rahalla kuin gigantista.

Miks en saa 32" LCD telkkariin laitettua resoluutiota kohilleen kun menen pelaamaan PC:llä? Ei mene ruudulle sopivasti kokeilee mitä tahansa resoluutiota (työpöydällä käytän ihan vain 1280x720 niin on sopivan isona kun selailee sängystä asti). Jää aina jostain nurkasta pois kuvaa.

Miks en saa 32" LCD telkkariin laitettua resoluutiota kohilleen kun menen pelaamaan PC:llä? Ei mene ruudulle sopivasti kokeilee mitä tahansa resoluutiota (työpöydällä käytän ihan vain 1280x720 niin on sopivan isona kun selailee sängystä asti). Jää aina jostain nurkasta pois kuvaa.
Vaihda virkistystaajuutta, englanniksi refresh rate. Telkkarin ohjekirjassa varmaan lukee mitä taajuttaa se tukee 1280x720 resoluutiolla. Omalla telkkarilla taitaa olla 59Hz, en tosin ole varma.

Laajakaista ei toimi. Modeemissa kaikki valot palaa muuten oikein mut dsl-valossa ei mitään eloa. Soneran päässä kaikki pitäis olla kunnossa ja homman toimia. Oisko mahdollista että toi puhelinliittymä/pistoke on jotenkin paskana? Ei pääse testaan ku ei edes ole lankapuhelinta millä vois kokeilla. Kertokaas viisaat ihmiset mikä neuvoksi. Kiitos!

Tuli joskus vahingossa varmaan painettua jotain, kun käytin resurssien hallintaa. Vai mikä tää Ctrl+Alt+Del juttu olikaan. Joka tapauksessa mulla hävis kokonaan tosta noi yläpalkit, ois kiva saada ne takas jotenkin, ei tullut vaikka käynnistin koneenkin uudelleen. :S Tässä kuva vielä selventämään. http://img532.imageshack.us/img532/4311/onkelma.png

tupla klikkaa sitä ikkunan reunaa, niin vaihtaa toiseen näkymään.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Tuli joskus vahingossa varmaan painettua jotain, kun käytin resurssien hallintaa. Vai mikä tää Ctrl+Alt+Del juttu olikaan. Joka tapauksessa mulla hävis kokonaan tosta noi yläpalkit, ois kiva saada ne takas jotenkin, ei tullut vaikka käynnistin koneenkin uudelleen. :S Tässä kuva vielä selventämään. http://img532.imageshack.us/img532/4311/onkelma.png

Paina tuplaklikillä siitä yläreunasta vaikka siitä "tila" kohdan paikkelta, pitäis toimia.
E: ei saatana, ei näkyny tota kahvitahran postia:wall:

Mitä kannattaisi nyt huomioida jos uusi koneen ja toiveena olisi että sillä pärjää seuraavat 4-6 vuotta. Enimmäkseen koneella surffataan netissä, jonkin valokuvia ja videoita katsotaan. Pelaamista ei suoriteta yhtään.
Kumpi järkevämpi 32 vai 64 bit
xp vai w7

pärjäiskö tuolla muutaman vuoden:
AMD Athlon II X2 240 2,8GHz
550W
Ati Radeon HD 4650 512MB
3GB DDR2
320GB
DVDRW
Windows 7 Premium OEM

Mä olen suututtanut ilmeisesti mun messengerin, koska se näyttää jatkuvasti kaikkien kavereiden olevan offline-tilassa, siis sellaistenkin, joiden tiedän siellä olevan parhaillaan kirjautuneena. Samoin mä näyn niille offline-tilassa, vaikka olen kirjautuneena ja ohjelman mukaan näyn olevan käytettävissä. Wtf? Eilen illalla mun mese vielä toimi ihan hyvin. Olen koittanut kirjautua ulos, restartata tietokonetta ja vaikka mitä, mutta kun ei vaan toimi. Mikäköhän tässä mättää?

Mä olen suututtanut ilmeisesti mun messengerin, koska se näyttää jatkuvasti kaikkien kavereiden olevan offline-tilassa, siis sellaistenkin, joiden tiedän siellä olevan parhaillaan kirjautuneena. Samoin mä näyn niille offline-tilassa, vaikka olen kirjautuneena ja ohjelman mukaan näyn olevan käytettävissä. Wtf? Eilen illalla mun mese vielä toimi ihan hyvin. Olen koittanut kirjautua ulos, restartata tietokonetta ja vaikka mitä, mutta kun ei vaan toimi. Mikäköhän tässä mättää?

Mulla on muuten täysin sama ongelma. Kaveri just sanoi että oon offline vaikka olen käytettävissä. Eikä mulla näy kuin 1 kaveri onlinessa.

Mistä näitä ongelmia sikiää...Kattelen leffoja koneelta ja laitan musiikin kuulokeliitännästä kaiuttimiin. Puhe, huudot jne jne kuuluu hiljaa ja sitten kun tuylee musiikkia tai mitä tahansa erikoistehosteita niin pää repee metelin määrään. En meinaa millään saada mielekkääksi tuota äänitasojen vaihtelua :( Onko tämä Divx leffojen ominaisuus vai onko mun Vlc Playerissa joku säätö vituillaan. Koskee kaikkia leffoja joissa vähääkään on tehosteita. Samoin kaikkien tv-sarjojen alkumusiikit repii korvat päästä ja sitte kun alkaa leffa niin hyvä kun kuulee.

Mistä näitä ongelmia sikiää...Kattelen leffoja koneelta ja laitan musiikin kuulokeliitännästä kaiuttimiin. Puhe, huudot jne jne kuuluu hiljaa ja sitten kun tuylee musiikkia tai mitä tahansa erikoistehosteita niin pää repee metelin määrään. En meinaa millään saada mielekkääksi tuota äänitasojen vaihtelua :( Onko tämä Divx leffojen ominaisuus vai onko mun Vlc Playerissa joku säätö vituillaan. Koskee kaikkia leffoja joissa vähääkään on tehosteita. Samoin kaikkien tv-sarjojen alkumusiikit repii korvat päästä ja sitte kun alkaa leffa niin hyvä kun kuulee.

Vaikuttaa siltä, että sulla on siellä joku monikanavaääni päällä (esim. 5.1). Puhe tulee silloin keskikanavasta ja jos sulla on vain stereokaiuttimet, niin silloin se kuuluu todella hiljaa verrattuna muihin ääniin. Eli tarkista äänikortin asetuksista, että sulla on käytössä stereokaiuttimet.

Mitä kannattaisi nyt huomioida jos uusi koneen ja toiveena olisi että sillä pärjää seuraavat 4-6 vuotta. Enimmäkseen koneella surffataan netissä, jonkin valokuvia ja videoita katsotaan. Pelaamista ei suoriteta yhtään.
Kumpi järkevämpi 32 vai 64 bit
xp vai w7

pärjäiskö tuolla muutaman vuoden:
AMD Athlon II X2 240 2,8GHz
550W
Ati Radeon HD 4650 512MB
3GB DDR2
320GB
DVDRW
Windows 7 Premium OEM
Ilmeisesti jokin pakettikone kyseessä? Onko antaa tietoa saman hintaluokan muistavaihtoehdoista? Mikä budjetti?

Kyse 4-6 vuodesta, vaikka onkin surffaamiseen, niin pitää ehkä lähteä vertailemaan vaihtoehtoja.

Vaikuttaa siltä, että sulla on siellä joku monikanavaääni päällä (esim. 5.1). Puhe tulee silloin keskikanavasta ja jos sulla on vain stereokaiuttimet, niin silloin se kuuluu todella hiljaa verrattuna muihin ääniin. Eli tarkista äänikortin asetuksista, että sulla on käytössä stereokaiuttimet.

Kuulostaa hyvinkin mahdolliselle skenaariolle. Käytän tosiaan kahta aika perinteistä stereokaiutinta. Käyttöjärjestelmänä Ubuntu...edm vikaa ei ainakaan soittimen asetuksissa ollut, mutta selvitelläänpä myös äänikortista. Kiitoksia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom