Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
mistä johtuu että avast antivirus ilmoittaa jatkuvasti että se saattaa olla vanhentunut?
olen tarkistanut asian ja avastissa lukee your computer is fully protected.
Mitä pitäis tehä että sais ton varoituksen pois.
windowsin tietoturvakeskuksesta löytyy päivitä nyt mutta vaikka päivitän sen siitä, mitää ei tapahdu (ennen ei ole näin tapahtunut)

Sitten sieltä löyty kohta Näytä kaikki käytettävissä olevat vaihtehdot, jonka alta
esim.
Hanki toinen virustorjuntaohjelma netistä
Minulla on viruksentorjuntaohjelma jota valvon itse (Valitse tämä vaihtoehto, jos virustentorjuntaohjelma ei voi ilmoittaa tilaa Tietoturvakeskukseen. Et saa ilmoitusta virustentorjuntaohjelman tilasta?)
Kannattaako noiden kanssa alkaa kikkaileen.

edit. tämä siis koski kohtaa: Suojautuminen haittaohjelmilta.

Sonera tarjoaa esim. haja-asutusalueille Laajakaista langaton -nimistä palvelua, jota toimii Digitan @450-verkossa. Tiedonsiirtorajaksi on määritelty 5gt/kk, jonka ylittyessä liittymän prioriteettia voidaan laskea, eli yhteys toimii hitaammin. Ei tuolla liittymällä paljon latailla leffoja, mutta miten tuollainen 5gt raja riittää nettisurffailuun (pakkis, facebook, youtube, ilta-sanomat yms.)?

No mul on miniläppäri 3G:ellä, jota käytän joka päivä joku 30-60 min ja siirto on 400-800 megaa kuussa.

Sonera tarjoaa esim. haja-asutusalueille Laajakaista langaton -nimistä palvelua, jota toimii Digitan @450-verkossa. Tiedonsiirtorajaksi on määritelty 5gt/kk, jonka ylittyessä liittymän prioriteettia voidaan laskea, eli yhteys toimii hitaammin. Ei tuolla liittymällä paljon latailla leffoja, mutta miten tuollainen 5gt raja riittää nettisurffailuun (pakkis, facebook, youtube, ilta-sanomat yms.)?
5 gigaa on todella vaikee saada loppuun kuussa pelkällä nettisivuselailulla. youtubesta nyt tulee väkisinkin varmaankin niitä videoita katottua, eli jos kulutat sitä suuresti, tulee myös raja nopeemmin vastaan varsinkin jos jotain salkkareita tai leffoja kattelet :D

166 megaa joka päivälle. pelkkiin youtubepätkiin toi riittäis noin 30 minuutiks per päivä. Eli pystyisit lataan 30min edestä liikkuvaa kuvaa youtubesta. Riippuu tietenkin täysin videosta, mikä sinne on upittu.

Missä vika, kun HD leffat ei pyöri kunnolla, kuin windows media playerilla? Esimerkkinä 1080p Wanted leffa muodossa .mp4 nykii perkeleesti VLC, Media player classic, GOM Player, mutta skulaa täydellisesti tuolla windows media playerilla (joka ei sitten tue tuon leffan tekstejä...). Kaikenmaailman codeckit PITÄISI olla kunnossa ja on kokeiltu win 7 codec packia, k-lite codec packia, cccp codecceja, mutta mistä ei ratkaisua.

Onko nois jotain eroa että kuvan purku tapahtuu prossulla tai näyttiksellä tai jotain kun tuolla media playerilla tuulettimien äänetki on matalammat?

Missä vika, kun HD leffat ei pyöri kunnolla, kuin windows media playerilla? Esimerkkinä 1080p Wanted leffa muodossa .mp4 nykii perkeleesti VLC, Media player classic, GOM Player, mutta skulaa täydellisesti tuolla windows media playerilla (joka ei sitten tue tuon leffan tekstejä...). Kaikenmaailman codeckit PITÄISI olla kunnossa ja on kokeiltu win 7 codec packia, k-lite codec packia, cccp codecceja, mutta mistä ei ratkaisua.

Onko nois jotain eroa että kuvan purku tapahtuu prossulla tai näyttiksellä tai jotain kun tuolla media playerilla tuulettimien äänetki on matalammat?

Asenna Media Player Classic Home Cinema ja laita se käyttämään rautapurkua. Minulla auttoi ainakin kannettavalla Vistan kanssa. Perinteisellä Media Player Classicilla ei jostain syystä toiminut nykimättä.

Asenna Media Player Classic Home Cinema ja laita se käyttämään rautapurkua. Minulla auttoi ainakin kannettavalla Vistan kanssa. Perinteisellä Media Player Classicilla ei jostain syystä toiminut nykimättä.

Mistäs tuollanen namiska löytyy kyseisestä ohjelmasta? näytti toki toimivan vakioasetuksillakin ainakin lyhyellä testillä, mutta huvin ja urheilun vuoksi...

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Voisin veikata, että siinä vahvistimessa on jonki sortin säätöjä sille äänelle, kokeile tietokoneesta kuulokeliitin ja audio out liitin.

Saako vistassa jotenkin suojattua salasanalla yksittäisen työpöydällä olevan kansion?
Ainakin Seiskassa yksittäisen kansion oikeuksia saa valittua eri käyttäjätunnuksille, mutten löytänyt salasanamahdollisuutta. Toki tiedoston voi pistää esim. rar-tiedostoksi ja pistää tälle salasanan.

Ainakin Seiskassa yksittäisen kansion oikeuksia saa valittua eri käyttäjätunnuksille, mutten löytänyt salasanamahdollisuutta. Toki tiedoston voi pistää esim. rar-tiedostoksi ja pistää tälle salasanan.

Imuta / wareta ohjelma nimeltä Hide Folders 2009. Sillä saat hätävarana kansiosuojauksen päälle. Encryptaa sinun kansiosi myös ennen piilottamista, niin sen jälkeen on melko vaikea päästä käsiksi tiedostoihin. Ota backupit kuitenkin muistitikulle, sillä jos oma koneesi menee rikki, on salattuihin tiedostoihin käsiksi pääsy todella hankalaa.

Olisi kysymys toiseen suuntaan.

Eli kun on ottamassa jonkin kansion suojausta pois, niin yli puolissa tiedostoissa tulee ilmoitus, että " käyttö estetty". Vaikka niitä tiedostoja ei ole missään käytössä ja itse olen järjestelmänvalvojana.
Mistähän tuo voisi johtua:confused:
Käyttis on tuo ikkunat 7

edit. Niin siis tilanne oli se että testailin tuota kansion salausta ja estin oikeudet "käyttäjiltä"
niin se onnistui kyllä hyvin, mutta nyt en saa sitä pois ja en edes itse pääse niihin käsiksi vaikka pitäisi järjestelmänvalvoja olla..
vittu mitä touhua taas..

Mikä helvetti on hiiressä/koneessa kun vähän väliä on ruvennu nyt katkomaan hiirestä virran niin että valot lähtee pois ja hiiri ei liiku mihkää suuntaan. Työpöydälle tuli lukemaan useasti että" USB laitetta ei voi tunnistaa" tjs. Poistin ton Logitechin Setpoint 5.0:n jo kerran ja asensin uudelleen, ei auttanut. Pistää vituttamaan kun kesken pelin yhen äkin hiiri lähtee toiminnasta. :curs: Ja olen kokeillut kaikissa 6:ssa usb portissa, sama vika.

Muuten hyvin palvellut ½ vuotta vanha G9 siis käytössä.

Hiiren johdossa murtuma?

Oliko tuo G9 langaton hiiri? Niihinkun ei voi koskaan luottaa täysin. Jos lagallinen niin joku softa luultavasti ristiriidassa. Ite en asentele mitään turhia SetPointeja, joskus menin lankaan ja asensin, kun oli sellanen paska langaton hiiri-näppis setti niin vittu meni hermot siihen ohjelmaanki. :D

Eli tarkoitus tehdä yksi koulujuttu Wordilla.

Pitäisi liittää erään firman logo ylätunnisteeseen ja senhän sinne tietty saakin helposti. MUTTA jostain kumman syystä tulostettaessa se logo on aina ns. epäselvä vs mitä ruudulla näkyy.

Kuinka siis saan siitä logosta täysin terävän ja ns. aidomman?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom