Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Minkäköhän takia sen jälkeen kun virusturva käski käynnistämään koneen uudestaan niin jokaiseen kansioon (musiikki, kuvat, videot yms.) ja työpöydälle oli ilmestynyt 2 desktop.ini tiedostoa. Sitten jos noita yrittää siirtää tai poistaa niin sanoo että "Oletko varma että haluat poistaa, Windows tai jokin muu ei välttämättä toimi enään oikein".

Eihän nuo sinänsä mitään haittaa mutta olisihan nuo kiva saada pois. Kellään mitään keinoja?

Minkäköhän takia sen jälkeen kun virusturva käski käynnistämään koneen uudestaan niin jokaiseen kansioon (musiikki, kuvat, videot yms.) ja työpöydälle oli ilmestynyt 2 desktop.ini tiedostoa. Sitten jos noita yrittää siirtää tai poistaa niin sanoo että "Oletko varma että haluat poistaa, Windows tai jokin muu ei välttämättä toimi enään oikein".

Eihän nuo sinänsä mitään haittaa mutta olisihan nuo kiva saada pois. Kellään mitään keinoja?

http://www.ofzenandcomputing.com/zanswers/797

Kysymykseni koskee tietosuojaa... Kirjauduttuani messengeriin, minut oli pyytänyt kontaktikseen joku minulle tuntematon osoite. Kun tämä kirjautui sisään, kysyin tietenkin heti, kuka on kyseessä. Tämä esittäytyi jenkkilässä asuvaksi naiseksi (puhui englantia) ja alkoi melkein heti ehdottelemaan, että jos haluaisin "katsella" häntä webcameran kautta jollain sivulla ja tarjosi linkkiä. En painanut. Hän ei vastannut vaika kysyin ainakin kolmnesti, mistä hän on saanut osoitteeni. En ole enää varma oliko kyseessä botti, mutta kun en itse jatkanut keskustelua, hänkään ei jatkanut. Estin hänet ja jäin miettimään, mistä ihmeestä tämä on osoitteeni saanut. Facebook sivuni pitäisi olla salainen. Saatan olla käynyt epämääräisillä sivuilla (mese päällä), mutt EN ole antanut osoitettani. Millähän keinoilla osoitteeni on päätynyt heille?

Kysymykseni koskee tietosuojaa... Kirjauduttuani messengeriin, minut oli pyytänyt kontaktikseen joku minulle tuntematon osoite. Kun tämä kirjautui sisään, kysyin tietenkin heti, kuka on kyseessä. Tämä esittäytyi jenkkilässä asuvaksi naiseksi (puhui englantia) ja alkoi melkein heti ehdottelemaan, että jos haluaisin "katsella" häntä webcameran kautta jollain sivulla ja tarjosi linkkiä. En painanut. Hän ei vastannut vaika kysyin ainakin kolmnesti, mistä hän on saanut osoitteeni. En ole enää varma oliko kyseessä botti, mutta kun en itse jatkanut keskustelua, hänkään ei jatkanut. Estin hänet ja jäin miettimään, mistä ihmeestä tämä on osoitteeni saanut. Facebook sivuni pitäisi olla salainen. Saatan olla käynyt epämääräisillä sivuilla (mese päällä), mutt EN ole antanut osoitettani. Millähän keinoilla osoitteeni on päätynyt heille?

Miksi ihmisille tulee roskapostia sähköpostin välityksellä? Ihan samasta syystä. Jostain ne osoitteet saadaan käsiin. Sun tapaus on ehkä hiukan harvinaisempi, mutta kyllä tota paskaa messengeristäkin tulee. Hyvä ettet klikannut linkkiä, eikä missään nimessä kannatakkaan vastaavissa tilanteissa.

Pelkästään joillekin sivuille rekisteröityessäsi ja antaessasi sähköpostiosoitteen saattaa sitä roskapostia alkaa tulla.

Onkohan mahollista saada tätä ulinaa pois tästä koneen 3.5 lähdöstä, kun kuuluu kamee ääni, jos vola on yhtään kovemmalla ja musiikkia ei kuulu sillä hetkellä. Kyseistä vinkumista ei kuulu esim kaverin läppäristä tai mp3 soittimesta. Onkohan tässä tuota digitaalista lähtöä, kun en manuaalista ainakaan itse sitä tajunnat (kone DV6544eo). Varmaan ainut ja helpoin ratkaisua ostaa ulkoinen äänikorttii ja vetää siitä sitten diginä ääni vahvarille?

Onkohan mahollista saada tätä ulinaa pois tästä koneen 3.5 lähdöstä, kun kuuluu kamee ääni, jos vola on yhtään kovemmalla ja musiikkia ei kuulu sillä hetkellä. Kyseistä vinkumista ei kuulu esim kaverin läppäristä tai mp3 soittimesta. Onkohan tässä tuota digitaalista lähtöä, kun en manuaalista ainakaan itse sitä tajunnat (kone DV6544eo). Varmaan ainut ja helpoin ratkaisua ostaa ulkoinen äänikorttii ja vetää siitä sitten diginä ääni vahvarille?

Meneekö sulla vahvistimesta antennijohto seinään? Koitappa ottaa irti. Vaikuttaako häiriöön?

Kuullostaa siis vahvasti maadoitusongelmalta. Tietokoneessa tuo maadoitus on vähän niin ja näin. Voit koittaa itse maadoittaa vahvistimen ja tietokoneen samaan paikkaan.

Ei oo se antennijohto kiinni.. Nyt aloin vasta hieman päästä sisälle, mistä toi vinkuminen johtuu. Ei oo hirveesti tullu näiden AV-järjestelmien kanssa touhuttua. Kun läppärinvirtajohdon ottaa pois seinästä, niin ulina loppuu. Läppärin rungossa on siis jännite ja vahvistimen rungossa ei tms? Miten tän läppärin sais sitten laitettua samaan potentiaaliin tuon toisen järjetelmän kanssa. Oon kokeillu yhteistä laittaa samaan roikkaan, vaihdella pistorasioista jne..Onko tähän sitten olemassa mitään muuta turvallista keinoa?

Onko muilla ollut viimepäivinä ongelmia youtuben kanssa? Mulla lataa jumalattoman kauan nuita videoita. Joskus ei mene sivulle ollenkaan. Ja soneran 2mb netti on siis.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Kyselin tuossa aiemmin jeesiä viruksen surmaamaan koneeseen...kaverini teki koneelle juuri niin kuin täällä neuvottiin,
eli poltti linukan CD:lle ja sitä käytellen pelasti kaiken tarvittavan läppärin kovolta ulkoiselle kovolle.
Sitten pantiin kaikki sileäksi Recovery-CD:n avulla...noh, nyt sitten puuttuu drivereita,
kahden näytön tuki ei onnaa.

Sanoipa yksi vaaaanha peli, Heroes of Might And Magic III, kun yritin asentaa, että sori, ei pysty,
sun kone toimii vaan 133MHz:n teholla...ja tehoa pitäis olla 8-kertainen määrä, vaikka muutaman vuoden ikäinen läppis onkin.

Anyway, minulla on mahdollisesti Drivers&Utilities-CD jossain tuolla täpötäydessä kellarissa kaiken kaman alla,
mutta jottei tarvitsisi ensi viikonloppua käyttää sen etsimiseen, osaako joku antaa linkkiä paikkaan,
mistä tuollaisen levyn saisi poltettua...+ mahdollisesti komennon, jolla näkisin läppärini laitekokoonpanon,
siitä kai olisi väähn apua sen päättämisessä mitä ajureita kandee ladata.

Ohjauspaneelista kun kattoo laitelistaa Laitehallinnasta, niin sieltä ei edes löydy näytönohjainta,
vaan joku video-ohjain, jonka tyyppiä Ohjauspaneeli ei tunnista.

Kone eii ees huomaa että tässä on irrallinenkin näyttö kiinni, vaikka ennen tätä kone-AIDSia
irtonäyttö skulasi mainiosti. Nyt siinä näkyy kuva, jota ei saa säädettyä ruutuun sopivaksi.

Eli lyhyesti, näytön säädöissä ois pirusti toivomisen varaa.

Hirviän jees oisi jos joku auttaa voisi.

Hirviän jees oisi jos joku auttaa voisi.

Olisit nyt edes läppärin merkin kertonut...

Ainakin parilla valmistajalla on tukisivut, joilla koneen pohjassa olevan mallimerkinnän perusteella saa haettua juuri siihen omaan kokoonpanoon sopivat ajurit. Nerokkaimmillaan sieltä vo iasentaa ohjelman, joka tonkii kokoonpanon selville ja asentaa siihen uusimmat ajurit. Näin IBM/Lenovolla ja Acerilla, muista merkeistä en osaa sanoa kun ei ole ollut tarvetta.

Ei nyt ihan 100% liity tietokoneisiin, mutta kysytään nyt täällä:

Eli siis, ongelmana on se, että kun tietokoneen musiikit tulevat stereoiden kautta ja kun ostin subbarin niin tällä hetkellä molemmista kajareista ei kuulu, sillä yksi piuha yhdistää sekä subbarin että kaijuttimen, ja se menee joko stereoiden R tai L paikkaan, joten se toinen jää tyhjäksi ja kuuluu vain toisesta kajarista. Vaikea selittää mutta toivottavasti nyt joku ymmärsi :)

Tarttet tällaisen piuha nykyisen johdonpään ja stereoiden väliin?

30198_01.jpg

Linkki verkkokauppaan.

Kyselläämpäs taas vähän tyhmiä, ja selitän varmaan taas todella hankalasti kun en paremminkaan osaa:

Eli siis nyt ostin tämän piuhan, ja huomasin että tuo sopii muuten aivan täydellisesti, mutta että se tappi mikä meni ennen joko tuohon R tai L paikkaan niin ei ole oikean kokoinen tai siis ei mene tuohon reikään mikä on tämän ostetun piuhan päässä. Sitten ajattelin että piuha on väärän kokoinen, eli ostin 2,5mm --> 3,5mm plugin väliin, kunnes tajusin että eihän tuon varmaan kuulu edes mennä siihen, sillä tämä tällä hetkellä stereoissa oleva piuha ei ole tälläinen perus esim. kuulokkeenpään näköinen, vaan tuollainen tasainen niinkuin tuossa kuvassa.

Eli siis kysymys kuuluukin melko yksinkertaisesti: Mitä helvettiä minun pitää tehdä jotta saan sekä subbarin että molemmat kaijuttimet toimimaan?

Kyselläämpäs taas vähän tyhmiä, ja selitän varmaan taas todella hankalasti kun en paremminkaan osaa:

Eli siis nyt ostin tämän piuhan, ja huomasin että tuo sopii muuten aivan täydellisesti, mutta että se tappi mikä meni ennen joko tuohon R tai L paikkaan niin ei ole oikean kokoinen tai siis ei mene tuohon reikään mikä on tämän ostetun piuhan päässä. Sitten ajattelin että piuha on väärän kokoinen, eli ostin 2,5mm --> 3,5mm plugin väliin, kunnes tajusin että eihän tuon varmaan kuulu edes mennä siihen, sillä tämä tällä hetkellä stereoissa oleva piuha ei ole tälläinen perus esim. kuulokkeenpään näköinen, vaan tuollainen tasainen niinkuin tuossa kuvassa.

Eli siis kysymys kuuluukin melko yksinkertaisesti: Mitä helvettiä minun pitää tehdä jotta saan sekä subbarin että molemmat kaijuttimet toimimaan?

Piirrä vaikka paintilla kuva tuosta kytkennästä. Ei ota erkkikään selvää millainen viritys siellä on kyseessä. Eikös vahvistimesta löydy L ja R paikoista kahdelle liittimelle reikä kuten yleensä? Sulla ei siis ole vahvistimessa erikseen subbarille paikkaa, joten koitat jollain virityksellä saada sen sinne silti?

E: Se vähä mitä tuosta ymmärsin, niin tuo piuha minkä ostit on väärä. Tarvitset RCA 1xnaaras 2xuros johdon, niin saat kiinni.
Voit silti laittaa sen kuvan, että nähdään meneekö ne siltikään oikein :)

Ei oo se antennijohto kiinni.. Nyt aloin vasta hieman päästä sisälle, mistä toi vinkuminen johtuu. Ei oo hirveesti tullu näiden AV-järjestelmien kanssa touhuttua. Kun läppärinvirtajohdon ottaa pois seinästä, niin ulina loppuu. Läppärin rungossa on siis jännite ja vahvistimen rungossa ei tms? Miten tän läppärin sais sitten laitettua samaan potentiaaliin tuon toisen järjetelmän kanssa. Oon kokeillu yhteistä laittaa samaan roikkaan, vaihdella pistorasioista jne..Onko tähän sitten olemassa mitään muuta turvallista keinoa?

Tarkottaa juurikin tuota mitä itsekin arvelit. Eli läppärin rungossa kiertää jännite. Mainitsinkin tuossa, että tietokoneet ei ole oikeasti maadoitettu, vaan kyseessä on ns. kelluva maa. Tuo häiriö tulee siis luultavasti siitä, kun kone ottaa virtaa seinästä. Voit koittaa maadottaa koneen vetämällä esim jonkun piuhan rungosta vesipatteriin. Läppärissä hiukan vaikea toteuttaa, mutta kokeilemisen arvoinen.

Häiriötä voit myös koittaa poistaa ferriitillä. Isket sen tuohon vahvistimen ja tietokoneen väliseen johtoon (lähelle vahvistinta).

http://www.js-tuning.com/images/ferriitti.jpg
Tuon näköinen laitos siis kyseessä. Luulisi löytyvän jostain elektroniikkaliikkeestä.

E: Pahoittelut 2:sta postista peräjälkeen. En kerinnyt muokkaamaan edellistä enää.

Saattaa olla paras, että en ala veteleen piuhoja enää lisää, vaan tulen toimeen tuon ulinan kanssa. Oon aika skeptinen ton ferriitti mötikän kanssa, mutta kait sitä vois kokeilla, kun ei montaa euroo näyttäs maksavan...

Piirrä vaikka paintilla kuva tuosta kytkennästä. Ei ota erkkikään selvää millainen viritys siellä on kyseessä. Eikös vahvistimesta löydy L ja R paikoista kahdelle liittimelle reikä kuten yleensä? Sulla ei siis ole vahvistimessa erikseen subbarille paikkaa, joten koitat jollain virityksellä saada sen sinne silti?

E: Se vähä mitä tuosta ymmärsin, niin tuo piuha minkä ostit on väärä. Tarvitset RCA 1xnaaras 2xuros johdon, niin saat kiinni.
Voit silti laittaa sen kuvan, että nähdään meneekö ne siltikään oikein :)
Ongelma onkin myös aikapitkälti siinä että kun en mitään tajua asiasta niin en ole myöskään itse näitä kytkenyt, mutta koitan ottaa selvää asiasta ja piirrellä huomenna kuvaa kun on hieman aikaa :)

Saattaa olla paras, että en ala veteleen piuhoja enää lisää, vaan tulen toimeen tuon ulinan kanssa. Oon aika skeptinen ton ferriitti mötikän kanssa, mutta kait sitä vois kokeilla, kun ei montaa euroo näyttäs maksavan...

Joo on totta, että ei näytä kummoiselta, mutta pitäisi auttaa nimenomaan tollaseen sähköhäiriöön mikä on kyseessä. Jos ei kokonaan poista, niin todennäköisesti ainakin hiukan hiljentää ulinaa. Eikä tosiaan ole iso investointi.

Nimimerkillä kokeilin autossa kytkeä läppäriä suoraan auton soittimeen. Virtaa tuli tupakansytyttimestä ja tuloksena oli juurikin tuollaista ulinaa, mutta kierrosluvun mukaan menevää :) Ferriitti autto yllättävän paljon, mutta häiriötä tuli niin paljon, että ei kokonaan lähtenyt.
Ihan eri mittaluokan tilanne siis, mutta ongelma täysin sama.

Olisit nyt edes läppärin merkin kertonut...

Ainakin parilla valmistajalla on tukisivut, joilla koneen pohjassa olevan mallimerkinnän perusteella saa haettua juuri siihen omaan kokoonpanoon sopivat ajurit. Nerokkaimmillaan sieltä vo iasentaa ohjelman, joka tonkii kokoonpanon selville ja asentaa siihen uusimmat ajurit. Näin IBM/Lenovolla ja Acerilla, muista merkeistä en osaa sanoa kun ei ole ollut tarvetta.

-k

Äh, sori, Fujitsu-Siemenneste on se mun läppäri, AMD Athlon -rosessori.

Äh, sori, Fujitsu-Siemenneste on se mun läppäri, AMD Athlon -rosessori.

Sitten vaan

http://support.ts.fujitsu.com/com/support/downloads.html

ja sarjanumeroa kehiin. Jos numeroa ei pohjasta enää löydy, niin samalla sivulla oikean laidan laatikossa on linkki, josta saa ladattua pikku ohjelman, joka ronkkii sarjanumeron esille. Ilman tarkempia mallitietoja ei oikein pysty pitemmälle arvaamaan mihin tuolla kannattaa suunnistaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom