Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Terve,

Pukki toi tekniikkaa, joten taas tarvitsisin apua (sama homma oli pari Joulua sitten MP3:sen kanssa, ja silloin apu löytyi nimenomaan tästä ketjusta):

Eli sain Sonyn Creative langattomat kajarit ja subikan koneeseen. Ton on tarkotus toimia bluethootilla, eli siis UBS portissa on joku dongeli kiinni, jonka on yhteydessä kajareihin. Tämä pelittää ihan ok niin kauan kun selailee esim nettiä, avaa windowsia ym niin klikkaukset kuuluvat kajareista ihan ok. Sitten, kun rupean käyttämään näitä tarkoitukseen, johon niitä halusin, eli musan kuuntelemiseen nettiradion tai youtuben kautta, niin homma rupee kusemaan. Yhteys pysyy päällä max 3 minuuttia, jonka jälkeen se katkeaa ja selain pitää käynnistää udelleen, että saa taas jonkinlaisen soundin kajareista ulos.

Missä siis vika? Oon käynnistänyt koneen ja bootannu noi kajarit varmaan 100 kertaa. Ei vaikutusta. Oisko mitään kikkakolmosta, jota vois kokeilla?

Seuraavaksi yritän näitä jossain frendin koneessa, jos tää siinäkin kusee, niin silloinhan vika on itse laitteessa.

Kiitosta etukäteen, jos joku vaivautuu vastaamaan :)

Mulla on tällänen emolevy mikä siinä on nyt maksimi ddr3 ram muisti 8gb vai 16gb?

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/P45D3-PLATINUM

Kun ekana lukee:

"Muistit:
* 4 x 240-pin DIMM (max. 8GB)
* DDR3 800/1066/1333
* Dual Channel "

Ja muissa tiedoissa:

"Maksimi muistinmäärä 16GB"

Tarkoittaako se sitä, että siihen voi laittaa maksimissaan 8gb kokoisen muistikamman, ja yhteensä korkeintaan 16gb??

Miks mun tulikettu näyttää joillain sivuilla ääkkösten tilalla kysymysmerkin?

Ja miten saan ne ääkköset toimimaan joka sivulla?

Saattaa olla susta itestä kiinni tai sit vaan servusta, joka koittaa toistaa niitä merkkejä. Tarkoitat siis hauskuutta, kun ä = ä Laitappa nyt kuitenkin alla olevan ohjeen mukaisesti:
Asetukset -> sisältö -> kirjasinlajit -> lisäasetukset-painike siitä vierestä ja valittet oletusmerkistökoodaukseks Länsimainen ISO-jotain-15. Toi pelkkä 1 on basicci ja vitonen lisää, eli 15 tuo sit euromerkit yms jne...

edit: Tai sit UTF merkistöks...
edit2: Jotkin sivut voi olla päin pyllyä jos sivu on koottu useemmasta php-koodipätkästä, jotka käyttää eri merkistökoodausta.

Mulla on tällänen emolevy mikä siinä on nyt maksimi ddr3 ram muisti 8gb vai 16gb?

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/P45D3-PLATINUM

Kun ekana lukee:

"Muistit:
* 4 x 240-pin DIMM (max. 8GB)
* DDR3 800/1066/1333
* Dual Channel "

Ja muissa tiedoissa:

"Maksimi muistinmäärä 16GB"

Tarkoittaako se sitä, että siihen voi laittaa maksimissaan 8gb kokoisen muistikamman, ja yhteensä korkeintaan 16gb??

Jep, kampa maksimissaan 8gb ja emo tukee sen 16gb maksimissaan, en vain ymmärrä kuka edes 8gb tarvitsee.

Astuin tänään henkilökohtaselle harmaalle alueelle, nimittäin koodekkien pariin. Asensin xp codec pakin koneelle mutta mulla ei oo hajuakaa miten se toimii :D jos joku viittis kertoa miten noi koodekit toimii ni ois ihan kiva. Eikä tarvi inistä että ohjelmana on windows media player, vlc löytyy kyllä koneelta mutta haluttaa oppia uutta ja tuo on ihmetyttäny pitempään jo :)

Edit. siis tiiän kyllä mitä nuo koodekit on, mutta en sitä miten nuo koodekki ohjelmat toimii.

Winukan omaa media playeriä saakin oikeen olan takaa säätää jotain mp3 filuja toistamaan asennetuilla kodekeilla, sillä on omat jossain sydeemin kansioissa.
Jollain rekisterin editoimisella ja filujen uudelleennimeämisellä sai ne haluamansa kodekit toimimaan, google kertoo lisää varmasti.

VLC:stä ei hajuakaan mutta kai siellä asetuksissa saa niitä laitettua, itsellä on media player classic homecinema ja ffdshow, siinähän ne menee käsikädessä kun ei muuta räplää.
tarkempaa ohjetta löytyy ehkä vlc:n sivuilta tai jotain sinnepäin, ja google tietenkin.

http://murobbs.plaza.fi/ohjelmat-ka...n-uudelleenkirjoitus-muokattu-8-3-2009-a.html
Tuolta saattas jotain relevanttia löytyä, muutenkin paras tuo ffdshow :david:

Jos haluun ostaa jotain kympin-kahen hintasia pc pelejä niin mistä niitä saa uutena tai käytettynä?

Jos haluun ostaa jotain kympin-kahen hintasia pc pelejä niin mistä niitä saa uutena tai käytettynä?

steamista tähän aikaan pitäs löytyä, jos ei halua digiä niin aika vaikea suomesta löytää mutta esim UK:sta saa yleensä halvemmalla.
Mutta suosittelen steamia, saat mistä tahansa ladattua ne koneelle.
Siellä on justiinsa nyt alennuksia että sinne vaan penkomaan, saa helvetin halvalla tavaraa.

edit: ja useimmiten on sellasta <10e pelejä vaikka ei ole mitään ikivanhoja.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Nykyinen konekokoonpano ei jaksa pyörittää FullHD- videoita. Koneessa on nyt joku AMD:n 3500+ prosessori 939-kannalla.
Mikähän mahtaisi olla asiallinen emolevy/prosessori kombo peruskäyttöön/leffojen katseluun?
500W poweri ja ATI:n HD4670 näytönohjain olisi jäämässä vanhasta käyttöön.
Budjetti voisi olla 200-300 kieppeillä.

Nykyinen konekokoonpano ei jaksa pyörittää FullHD- videoita. Koneessa on nyt joku AMD:n 3500+ prosessori 939-kannalla.
Mikähän mahtaisi olla asiallinen emolevy/prosessori kombo peruskäyttöön/leffojen katseluun?
500W poweri ja ATI:n HD4670 näytönohjain olisi jäämässä vanhasta käyttöön.
Budjetti voisi olla 200-300 kieppeillä.

Pitäisi kyllä onnistua ihan tuolla nykyiselläkin kokoonpanolla, kunhan otat näytönohjaimen rautapurun käyttöön. Esim täällä on ohjeet kuvankaappausten kera:
http://nunnally.ahmygoddess.net/watching-h264-videos-using-dxva/

Se henkilö, joka löytää minulle hyvän valmiskonepaketin joka maksaa max. 600e on hieno mies! Elikkä siis toiveena on löytää joku hyvä kone inhimilliseen hintaan :)

Tuollanen. Windows 7 , perus-hyvä tuplaydin-prossu, 4gb ramia, 17,3" näyttö, tarpeeksi hyvä näyttis (Portal yms. pyörii ongelmitta), 320 gigan kiintolevy yms.

Tuollaisella kirjoittelen nyt tätäkin viestiä, ja todella tyytyväinen oon ollut. 600€ tuli maksamaan, tosin tuohon hiiri tuo aina muutaman kympin lisää.
Läppäri jos kelpaa niin suosittelen.

Mä tykkään ite aina välillä surffailla vaikka vessassa, sohvalla yms ja helppo on ottaa mukaan jos jonnekin on menoa, tosin tuo 17,3" on hieman raskas raahattava. Mutta kyllä tuo pöytäkoneen korvaajanakin menee :)

Ongelmana on YouTube. Eli kun pistän jonkun pätkän päälle, niin ensin se puskuroi koko videon lähes loppuun asti ja lähtee sitten vasta pyörimään... Saako jostain muutettua niin, että vilmi pyörii heti, eikä tarvii ootella että se puskuroi ensin?

Vista kyseessä...
eli kun menen D:-asemalle leffakansoon ja tuplaklikkaan leffaa, kovalevy käy lataamaan vähän aikaa mutta ei avaudu...oletussoittimena mediaplayerclassic...
pitää mennä erikseen soitto-ohjelmaan ja sieltä avata leffa...

ennen toimi..mikä ihme tullut?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom