Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Yritin äsken avata oman käyttäjätilin niin en pystyny, sano vaan että käyttäjätilin lataaminen ei onnistu tai jotain, käytössä windows vista. miten tän saa takas toimimaan ? palautuslevyjä ei oo luotu.

Pystynkö saamaan mitenkään noita tiedostoja tuolta käyttäjältä kopioitua jonnekkin muualle? ilman että pääsisin sinne käyttäjälle ? lähinnä harmittaa noi musat ja leffat sun muut mitä tuolla on

Yritin äsken avata oman käyttäjätilin niin en pystyny, sano vaan että käyttäjätilin lataaminen ei onnistu tai jotain, käytössä windows vista. miten tän saa takas toimimaan ? palautuslevyjä ei oo luotu.

Pystynkö saamaan mitenkään noita tiedostoja tuolta käyttäjältä kopioitua jonnekkin muualle? ilman että pääsisin sinne käyttäjälle ? lähinnä harmittaa noi musat ja leffat sun muut mitä tuolla on
Yhden artikkelin tuosta löysin:
http://cherrybyte.blogspot.com/2007/07/fixing-user-profiles-in-vista.html

Tuon takia leffoja tai muita tiedostoja ei kannata koskaan pitää missään my documents tai my music kansioissa. Datalle oma osionsa kovalevylle tai jos se ei ole mahdollista niin ainakin omat hakemistonsa. Helpottaa suuresti vikatilanteissa, joissa käyttis pitää asentaa uusiksi.

Heipparallaa. Posti toi verkkokauppa.comista kaapelin, minkä löin läppärin (vga) ja taulu-tv:n (rgb) väliin. Kuva näkyy muuten mainiosti, mutta se ei ole aivan keskellä tv:ssä. Toisessa reunassa on hivenen tyhjää/mustaa ja toiselta puolelta kuva menee parilla sentillä "yli" tv:n näytöstä. Mitenkäs tota kuvaa saisi hivenen siirrettyä niin, että se näkyisi televisiossa aivan keskellä?

Sitten ostin ton kaapelin lisäksi audio-kaapelin läppäristä (3.5mm audio plug) tietokoneeseen (2-päinen uros rca), mutta en saa sillä ääniä kuulumaan tv:n kautta. Olisiko pitänyt hommata vaan 3.5mm - 3.5mm johto eikä alkaa kikkailemaan noilla rca-liittimillä vai onko jotain vielä tehtävissä äänen löytämiseksi?

Heipparallaa. Posti toi verkkokauppa.comista kaapelin, minkä löin läppärin (vga) ja taulu-tv:n (rgb) väliin. Kuva näkyy muuten mainiosti, mutta se ei ole aivan keskellä tv:ssä. Toisessa reunassa on hivenen tyhjää/mustaa ja toiselta puolelta kuva menee parilla sentillä "yli" tv:n näytöstä. Mitenkäs tota kuvaa saisi hivenen siirrettyä niin, että se näkyisi televisiossa aivan keskellä?

Sitten ostin ton kaapelin lisäksi audio-kaapelin läppäristä (3.5mm audio plug) tietokoneeseen (2-päinen uros rca), mutta en saa sillä ääniä kuulumaan tv:n kautta. Olisiko pitänyt hommata vaan 3.5mm - 3.5mm johto eikä alkaa kikkailemaan noilla rca-liittimillä vai onko jotain vielä tehtävissä äänen löytämiseksi?
Nyt tarvittais nopeeta apua, kun pitäis alkaa pian katsomaan naisseurassa koneelta löytyvää videovalikoimaa tv:n kautta!

Nyt tarvittais nopeeta apua, kun pitäis alkaa pian katsomaan naisseurassa koneelta löytyvää videovalikoimaa tv:n kautta!

Kokeile ihan huvikses Näytön asetukset, sieltä lisäasetukset, Näyttölaite sivulehti ja heität raksin siihen piilota sopimattomat blaablaa... jos kuva näkyis sit oikein.

Ettei ois dualview sulla käytössä? Jos on niin siirrät sen kuvan sinne töllön puolelle ja siellä tuplaklikkaat sen täysikokoiseksi niin pitäisi istua ruutuun. Mikäli clonena niin täyskokoiseksi klikkaat siihen koneen näytölle.

Jos mulla on läppärissä Intel Wireless WiFi Link 5100-verkkokortti, niin hyödyntääkö tää sitä nopeampaa N-sarjan reititintä? Eli kun olis tulossa tuo welhon 110mb setti, ja siihen N-sarjan reititin, niin saankohan tähän työkoneeseenkin nopean yhteyden, vai jääkö siihen 50mb hujakoille?

Tässä vielä linkki, jossa tarkemmat tiedot kortista. Itse en tajua noista mitään...
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=21617

Kuvasta:
Mikä TV? Katso valmistajan sivuilta siihen ohjekirja (tai jos tuli mukana CD/DVD niin sieltä), ainakin oma paperinen mikä tuli mukana ei sisältänyt lähes mitään muuta kuin "näin asennat jalustan".
Siellä luetellaan mikä resoluutio ja Hz pitää olla että toimii oikein kun tietokoneeseen kytketään. Näiden asetukset löydät ATI tai Nvidia control panelista riippuen mikä näytönohjain koneessa.

Eli mulla lukee ohjekirjassa (sähköisessä) että esim resoluutio 1280x720 ja [pystysuuntainen] Hz 50 tai 60. Kokeile valitsemallasi (ohjekirjan mukaan telkkarin tukema) resoluutiolla eri Hz arvoja, kuvan koko vaihtelee ihan sillä ainakin omassa taulu-tv:ssä.

Itse käytän telkkaria "extended desktop" moodissa eli telkkari on työpöydän jatke ja sillä on oma resoluutio, sekä oma Hz-arvo. Jos käytät clone moodia niin tietokoneesi resoluution ja Hz voi olla taulu telkkarille sopimattomat.

Äänistä
Äänistä sen verran että ohjekirjassa lukee yleensä mihin ääni pitää TV:ssä kytkeä kun käytössä on RGB liitäntä. Eli se on ihan määritelty telkkarin puolesta mistä liittimestä äänen pitää tulla jotta kuuluu kun on RGB käytössä videon tulona. On varmaa joko 3,5mm tai RCA left/right meininki.

Omassa telkkarissa on normaalin asetusvalikon lisäksi vielä ns. spesiaalimpi valikko, mitä ei vissiin suositella taviksille edes näpläiltäväksi, jonka saa auki vain tietyllä näppäin yhdistelmällä. Sieltä laitoin ton kuvan keskelle, kun oli vähän sivussa niinkuin sullakin. Tosin kyseessä oli dvd soittimen kuva...

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Joku on vähän tutkiskellut ja tehnyt johtopäätöksiä. Mun koneen sisällöstä. Saanko jollain tavalla selvitettyä tiedostojen avaushistorian? Ei netin historiaa, vaan koneella olevien tiedostojen avaushistorian? "Viimeisimmät tiedostot" Käynnistä- valikossa eivät näytä riittävän kauaksi käyttöhistoriaa.

Kysytääss tälläkin:

Mikä on kun tässä koneessa harvat pelit lähtee päälle. Viime aikoina oon esim. Worms world partyn, red alert kakkosen yms. ladannut, mutta kaikissa on sama juttu. Kun asennuksen hoidan ja koitan avata sen tiedoston millä yleensä ne aukeaa, näyttö yleensä "välähtää" ja sitten kaikki on vaan ennallaan, mitään ei tapahdu. Yhteensopivuustilaakin oon koittanu, siinä se kysyy aina jtn "Sallitko tämän komponentin tehdä muutoksia koneen kiintolevyyn" tms, mutta tuossakaan ei tapahdu mitään.

Onko tuolle mitään tehtävissä? Windows 7 (home premium, 64-bit) on käytössä.

läppärin valintaa...

Porukoille pitäis päivittää konetta ja koneena olis mitä todennäkösimmin läppäri. Ongelmana on vaan et mun pitäs siinä neuvoo ja oon kyl ihan ulapalla noista läppäripuolen jutuista. Tavotteena olis hommata työ -sekä nettikäyttöön pätevä&toimintavarma kone. Helpokäyttösyys ja toimintavarmuus varmaan ihan tärkeimpänä, en jaksas olla etä-atktukena koko ensvuotta :)

Oon vähän speksannu konetta mikä olis hakusessa:
16-17" näyttö(saa olla kokoa&painoa aika reilustiki, tuskin tulee liikkumaan pidemmälle kun lähikaappiin ja ikänäön kanssa tihrustaessa varmaan mikään ei oo riittävän iso)
~4gt keskusmuistia
vista tai seiska(seiska sillä varauksella et en oo viel kyselly et toimiiko kaikki tarvittavat ammattiohjelmistot siinä)
prossusta sun muusta en osaa sanoa kun ei noi nykyset mallimerkinnät oikeen aukee

Hintaluokkaa suunnittelivat tuonne 700e tietämille, mut omasta puolesta enemmin kyl merkkaa se et se olis oikeesti hyvä kone.

tuohon tuo osaaminen loppuu, olisko jotain hyvää neuvoa mitä kaikkee noissa sit kannattaa huomioida? konesuosituksia?

Mistähän saisi ladattua "WD External HDD Button & Lights" tiedoston?
Kokeilin googlea mut sieltä ei löytyny toimivaa linkkiä.

Mun canonin tulostimesta loppu musta väri juuri kun piti yksi kouluhomma tulostaa. Sillä vois ilmeisesti jatkaa vielä tulostamista, mutta tulostin varoitteli että se voi mennä rikki. Uskaltaako tuolla nyt sitte tulostella? Jos vaikka tulostaa jollakin muulla värillä kuin mustalla?

Oon vähän speksannu konetta mikä olis hakusessa:
16-17" näyttö(saa olla kokoa&painoa aika reilustiki, tuskin tulee liikkumaan pidemmälle kun lähikaappiin ja ikänäön kanssa tihrustaessa varmaan mikään ei oo riittävän iso)
~4gt keskusmuistia
vista tai seiska(seiska sillä varauksella et en oo viel kyselly et toimiiko kaikki tarvittavat ammattiohjelmistot siinä)
prossusta sun muusta en osaa sanoa kun ei noi nykyset mallimerkinnät oikeen aukee

Hintaluokkaa suunnittelivat tuonne 700e tietämille, mut omasta puolesta enemmin kyl merkkaa se et se olis oikeesti hyvä kone.
Tuollanen. Windows 7 (PALJON parempi kuin vista, suurimpana erona se että toimii paljon varmemmin kuin vista), perus-hyvä tuplaydin-prossu, 4gb ramia, 17,3" näyttö, tarpeeksi hyvä näyttis (Portal yms. pyörii ongelmitta), 320 gigan kiintolevy yms.

Tuollaisella kirjoittelen nyt tätäkin viestiä, ja todella tyytyväinen oon ollut. 600€ tuli maksamaan, tosin tuohon hiiri tuo aina muutaman kympin lisää.

Mun canonin tulostimesta loppu musta väri juuri kun piti yksi kouluhomma tulostaa. Sillä vois ilmeisesti jatkaa vielä tulostamista, mutta tulostin varoitteli että se voi mennä rikki. Uskaltaako tuolla nyt sitte tulostella? Jos vaikka tulostaa jollakin muulla värillä kuin mustalla?

On varmaankin jenkkejä varten nuo varoitukset, jottei voi haastaa oikeuteen tms. Mä ainakin antaisin mennä. Älä keltasta tai punasta laita, epäselviä. Sininen :rolleyes:

Joku on vähän tutkiskellut ja tehnyt johtopäätöksiä. Mun koneen sisällöstä. Saanko jollain tavalla selvitettyä tiedostojen avaushistorian? Ei netin historiaa, vaan koneella olevien tiedostojen avaushistorian? "Viimeisimmät tiedostot" Käynnistä- valikossa eivät näytä riittävän kauaksi käyttöhistoriaa.
meet C:\Documents and Settings\käyttäjä\ ja sieltä viimeisimmät tiedostot. jos tota ei näy niin sun täytyy kansion asetuksista ruksittaa 'näytä piilotetut kansiot/tiedostot'. eli työkalut -> näytä -> piilotetut kansiot ja tiedostot

Toimiiko mokkula liikkuvassa autossa hyvin? Entä voiko sillä kuunnella esim. spotifyn kautta musiikkia? Eli haen takaa sitä voiko mokkulalla kuunnella autossa musiikkia ajon aikana..? Onko noissa joku maksimisiirtoraja ennenkun pamahtaa lisälasku?

Suositut

Back
Ylös Bottom