Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Win95-koneesta kuvat ulos, mutta miten

Mulla tällanen ongelma, että nurkkiin on jäänyt pölyä keräämään vanha pöytäkone sisällään win95. Olisin vipannut vehkeen menemään jo aikoja sitten, mutta kun pitäisi saada sieltä ensin ulos kaikki sinne tallennetut videot ja kuvat. Koneessa ei ole romppuasemaa, ainoastaan levykeasema, eikä se ole ollut nettiin kytkettynä enää vuosiin (eikä varmaan enää saisikaan). Nykyisille USB 2.0 muistitikuille en ole ainakaan itse löytänyt win95-ajuria, vai löytyykö jostain sellaisia? Tai olisko jollakin vielä tallessa vanhanmallinen ajurilla varustettu muistitikku, jonka voisin ostaa? (Kai ne sitten sopii näihin uusiin tsydeemeihin...?) Ei viitsis ihan ensimmäisenä kantaa sitä millekään atk-jepelle, joka veloittaa maltaita koneen tyhjentämisestä.

Tyhmä ei nyt keksi itse mitään, joten vinkatkaas!:dance2:

Mulla tällanen ongelma, että nurkkiin on jäänyt pölyä keräämään vanha pöytäkone sisällään win95. Olisin vipannut vehkeen menemään jo aikoja sitten, mutta kun pitäisi saada sieltä ensin ulos kaikki sinne tallennetut videot ja kuvat. Koneessa ei ole romppuasemaa, ainoastaan levykeasema, eikä se ole ollut nettiin kytkettynä enää vuosiin (eikä varmaan enää saisikaan). Nykyisille USB 2.0 muistitikuille en ole ainakaan itse löytänyt win95-ajuria, vai löytyykö jostain sellaisia? Tai olisko jollakin vielä tallessa vanhanmallinen ajurilla varustettu muistitikku, jonka voisin ostaa? (Kai ne sitten sopii näihin uusiin tsydeemeihin...?) Ei viitsis ihan ensimmäisenä kantaa sitä millekään atk-jepelle, joka veloittaa maltaita koneen tyhjentämisestä.

Iske vaan koneen kovo uudempaa koneeseen ja kopsaa siitä. Mikäli uudemmassa koneessa ei ole ide väylää voit ostaa siihen ide/sata adapterin

Ilmainen ohjelma/Vistan oma juttu, millä näkyisi helposti mitkä filut vievät tilan kovoilta?

Onko joku kriittinen raja paljonko vapaata tilaa pitää olla? Tällä hetkellä vapaana 15% (38gigaa)?

http://www.download.fi/tyopoytaohjelmat/tiedostonkasittely/treesize_free.cfm

Kokeile tuota. Mitään yksittäistä rajaa kovalevyn tyhjälle tilalle ei ole. Tyhjää tilaa kuitenkin mielestäni hyvä olla ainakin 10gt swappi tiedostoille. Johtuen tietysti mitä koneellasi teet.

Jos siinä vanhassa koneessa on IDE-väyläinen kovalevy nii irrotat sen ja liität johonkin toiseen koneeseen ja siirrät tiedostot siitä pois.

Toinen vaihtoehto jos siinä koneessa on IDE-väylöjä niin hankit jostain polttavan CD/DVD aseman ja liität siihen koneeseen. Ite sain ainakin aseman näkymään vanhalla Pentium2:lla jossa oli Win95. Mutta jos sun kone on vielä vanhempaa mallia nii saattaapi olla, ettei siinä ole enään mitään yhteensopivia väyliä uusien koneiden kanssa.

Edit: hidas

:jahas:

Yritin sitä ipconfig/release & ipconfic/renew systeemiä 5 min modeemista virrankatkaisun kanssa mutta ei toiminu...
Joo toi toimii ehkäainoastaan silloin kun uusit noilla käskyillä osoitetta juuri kun operaattorin päässä sun entisen ip:n lease-aika on kulunut umpeen. Todennäköisesti silloinkin uusi ip on tasan sama mikä aikaisemminkin. Tai jos modeemisi&koneesi(riippuu modeemin asetuksista kumpi) on kiinni kun operaattorilta loppuu käytettävät ip:t. En tiedä onko tuo enää kovinkaan arkipäiväinen tapahtuma sit vai voiko verrata lottovoittoon.

Eli naapurin wlani tai proxy helpoimmat vaihtoehdot.

eli pitäis asentaa vista koneelle uudestaan. Saako omat vanhat asetukset tallennettua jotenkin, jotka vois sitten suoraan siirtää buutattuun koneeseen.

Ongelma:

Olen ottanu kaverin koulumuistiinpanoista kuvia digikameralla. Tietokoneen näytöllä näkyvät erittäin hyvin, mutta kun tulostaa mustavalkolasertulostimella, niin aivan kaameeta kuraa, eikä tekstistä ota mitään selväää. Mikä siis avuksi, että kuvia voisi muokkailla niin että voi tulostaa, ja niistä vielä saa selvän.

Ongelma:

Olen ottanu kaverin koulumuistiinpanoista kuvia digikameralla. Tietokoneen näytöllä näkyvät erittäin hyvin, mutta kun tulostaa mustavalkolasertulostimella, niin aivan kaameeta kuraa, eikä tekstistä ota mitään selväää. Mikä siis avuksi, että kuvia voisi muokkailla niin että voi tulostaa, ja niistä vielä saa selvän.
mitkä tulostusasetukset sulla on tulostimessa?

Jos kaveri lähettää messengerillä videota mulle ja lähetys jää kesken niin onko keskeneräinen video jossain koneella tallessa vai ei?

Jos kaveri lähettää messengerillä videota mulle ja lähetys jää kesken niin onko keskeneräinen video jossain koneella tallessa vai ei?
onhan se jossain. C:\windows\temp -kansiosta vois löytyä. Järjestää tiedostot päivämäärän mukaan, niin löytyy helpommin jos on paljon tiedostoja temp-kansiossa.

onhan se jossain. C:\windows\temp -kansiosta vois löytyä. Järjestää tiedostot päivämäärän mukaan, niin löytyy helpommin jos on paljon tiedostoja temp-kansiossa.

Ei tuolta temp kansiosta oikeen pahemmin tiedostoja löydy. Jotai sekalaista. Mulla on selaimen asetukset niin ettei tallentaisi sivuja muistiin jne. Tietty toihan on msn eikä selain.. Mutta ei tunnu löytyvän. :( En kai vaan osaa..

Ei tuolta temp kansiosta oikeen pahemmin tiedostoja löydy. Jotai sekalaista. Mulla on selaimen asetukset niin ettei tallentaisi sivuja muistiin jne. Tietty toihan on msn eikä selain.. Mutta ei tunnu löytyvän. :( En kai vaan osaa..
Voithan koittaa hakea video-tiedostoja koneelta. Laittaa hakusanaksi *.avi (jos se oli avi-video). Sitten valitsee hausta, että tiedostoa on muokattu viimeisen viikon aikana.

Voi tietty olla, että messenger nimeää nuo tiedostot väliaikaisesti jollain muulla nimellä, niin sitten tuo ei onnistu.

edit. Helpoin tapa olis kuitenkin varmaan pyytää kaveria lähettämään se video uudestaan :D

Voithan koittaa hakea video-tiedostoja koneelta. Laittaa hakusanaksi *.avi (jos se oli avi-video). Sitten valitsee hausta, että tiedostoa on muokattu viimeisen viikon aikana.

Voi tietty olla, että messenger nimeää nuo tiedostot väliaikaisesti jollain muulla nimellä, niin sitten tuo ei onnistu.

edit. Helpoin tapa olis kuitenkin varmaan pyytää kaveria lähettämään se video uudestaan :D

Tiedän että helpoin tapa olisi se uudelleen lähetys mutta se ei enää ole mahdollista. Katsoin noita avi pätkiä mutta ei löytynyt. (avi muodossa video siis oli alunperin). Varmaan se messenger ne nimeää muuten, mutta miten..hmm...

Tiedän että helpoin tapa olisi se uudelleen lähetys mutta se ei enää ole mahdollista. Katsoin noita avi pätkiä mutta ei löytynyt. (avi muodossa video siis oli alunperin). Varmaan se messenger ne nimeää muuten, mutta miten..hmm...
No voi sitten olla hankalaa löytäminen. Mutta kyllä netistä löytyy muitakin poke-videoita :thumbs:

Back
Ylös Bottom