Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla ois tällänen pieni ongelma, mutta se osaa olla aika helvetin ärsyttävä tapaus. Mulla on käytössä tulikettu, mutta se ei suostu näyttämään .png loppuisia kuvia. Tää vituttaa kaikista eniten, koska noin puolet kuvista tuntuu olevan noita png kuvia netissä. Ja pakkiksella olevat animoidut hymiöt ei toimi.

Mikä vielä lisää vitutusta on se, että noin 3 viikkoa sitten noita kuva ongelmia mulla ei ollut ollenkaan.

Mystinen XP probleemi. Tervetuloa -ruutu muuttui joko itsekseen tai lasten jäljiltä perinteiseksi kirjautumisikkunaksi. Kummaa tässä on se, että ohjauspaneelissa on rasti ruudussa "Käytä tervetuloa-ikkunaa ja lasten tilit on rajoitettuja eikä niiden pitäis pystyä vaihtamaan noita asetuksia ja tuskin osaisivatkaan. Mitäs kokeiltas seuraavaksi?

Triv sanoi:
Mulla ois tällänen pieni ongelma, mutta se osaa olla aika helvetin ärsyttävä tapaus. Mulla on käytössä tulikettu, mutta se ei suostu näyttämään .png loppuisia kuvia. Tää vituttaa kaikista eniten, koska noin puolet kuvista tuntuu olevan noita png kuvia netissä. Ja pakkiksella olevat animoidut hymiöt ei toimi.

Mikä vielä lisää vitutusta on se, että noin 3 viikkoa sitten noita kuva ongelmia mulla ei ollut ollenkaan.

Mulla joku extension sekotti samalla tavalla ff:n, asensin uudestaan ni johan toimii. en oo kyllä huomannu että png-kuvia ois mitenkään paljoo netissä.

Replay sanoi:
Mystinen XP probleemi. Tervetuloa -ruutu muuttui joko itsekseen tai lasten jäljiltä perinteiseksi kirjautumisikkunaksi. Kummaa tässä on se, että ohjauspaneelissa on rasti ruudussa "Käytä tervetuloa-ikkunaa ja lasten tilit on rajoitettuja eikä niiden pitäis pystyä vaihtamaan noita asetuksia ja tuskin osaisivatkaan. Mitäs kokeiltas seuraavaksi?

Itse itselleni vastaten. F-Secure luuli löytäneensä viruksen logonui.exe tiedostosta ja oli nimennyt sen uudelleen > logonui.0xe. Vaihdoin nimen ja homma pelittää, mutta tuo F-Secure lentää kyllä mäkeen kohta, ei tuosta ole kuin haittaa.

Jos joku haluaa pelastaa yhden kappaleen Acer Aspire 3020 (muistaakseni?) kannettavia tietokoneita niin vastatkoon pian. Muuten kyseinen läppäri lähtee parvekkeelta 9600rad/s kulmanopeudella tangentin suuntaan.

Eli ongelma on mystinen ja äärimmäisen rasittava: Kun asetan kädet läppärin päälle normaalisti kun aloitan näppäilemään, niin kone päästää "piip" -äänen. ts. aina kun konetta hiukankin painaa tuosta päältä, koittaa taittaa näyttöä kiinni tai vähänkään heiluttelee niin tuo saatanan ruoja alkaa piippaamaan. Voitte kuvitella miten miellyttävää on kirjoittaa vaikka yksi sivu wordilla kun kone piippaa sillä välin n. 200 kertaa PC-piipperin sulosoinnulla.

Eli apua kaivataan nopijasti!

Hej pojat, miten saan näkymään windows xp:ssä, alapalkissa näytä työpöytäkuvakkeen? Olen pähkäillyt ongelmaa jo kohta 3 viikkoa, auttakaa mua!

japi76 sanoi:
Hej pojat, miten saan näkymään windows xp:ssä, alapalkissa näytä työpöytäkuvakkeen? Olen pähkäillyt ongelmaa jo kohta 3 viikkoa, auttakaa mua!
Klikkaa oikealla hiirennapilla sitä palkkia-->toolbars-->rasti desktopin kohalle. Tuleepi sitten sinne oikealle puolelle sinne palkkiin se oikopolku työpöytäkuvakkeisiin.

Kertokaapas mikä ominaisuus puhelimessa pitää olla et sillä pystyy käyttämään ihan normi www-sivuja...XHTML-selain??

amf sanoi:
Kertokaapas mikä ominaisuus puhelimessa pitää olla et sillä pystyy käyttämään ihan normi www-sivuja...XHTML-selain??

Kokeile ilmaista minioperaselainta. Lueskelin sillä kerran pakkistakin! WAPin, GPRS:n tai vastaavan puhelin toki tarvii yhteyttä varten.

Pulla sanoi:
Jos joku haluaa pelastaa yhden kappaleen Acer Aspire 3020 (muistaakseni?) kannettavia tietokoneita niin vastatkoon pian. Muuten kyseinen läppäri lähtee parvekkeelta 9600rad/s kulmanopeudella tangentin suuntaan.

Sulla painuu joku nappi siellä :rolleyes: Lähetä mulla omax ennenq testaat tangentiaalikiihtyvyydet sillä

Emmä oikeen usko, että se on semmonen kun se on tehnyt tota samaa ihan alusta lähtien. Luulen että joku asetus tai vastaava joka pitäisi ottaa pois päältä kun vain tietäisi mistä...

Pulla sanoi:
Emmä oikeen usko, että se on semmonen kun se on tehnyt tota samaa ihan alusta lähtien. Luulen että joku asetus tai vastaava joka pitäisi ottaa pois päältä kun vain tietäisi mistä...

Avaa se ja kurkaa sisään :curs: Tai älä sittekää

Ahvena sanoi:
Kokeile ilmaista minioperaselainta. Lueskelin sillä kerran pakkistakin! WAPin, GPRS:n tai vastaavan puhelin toki tarvii yhteyttä varten.

Mistäs moisen sais...
Edit: Löysinkin jo

Kannattaa muuten kokeilla tota miniopera hässäkkää jos tykkää esim urkkatuloksia katella netistä matkallakin. Toimii yllättävän hyvin ja on vielä ilmanenkin. Pienelläkin näytöllä yllättävän käytettävä kapistus, mutta tietysti jos on hieman isompi näyttö kännyssä niin paremmaksihan se tietysti tulee vaan.

Tosi typerä kysymys. Kun nyt paljon puhutaan näistä ajureista. On näytönohjaimen ajuria, kovalevyn ajuria ja vaikka pirun ajuria. Mitä nämä ajurit ovat? Onko ne jonkinnäköisiä ohjelmapäivityksiä vai mitä? Ja sitten: mihin ne ajurit asennetaan? Käyn hakemassa sivulta x laitteelle (p-1) ajurin, joka on koodinpätkä. Mitä sitte? Mihin piruun mie laitan sen koodinpätkän niin, että kone tajuaa oikeilla ajureila lähtiä ajuroimaan?

mievain sanoi:
Tosi typerä kysymys. Kun nyt paljon puhutaan näistä ajureista. On näytönohjaimen ajuria, kovalevyn ajuria ja vaikka pirun ajuria. Mitä nämä ajurit ovat? Onko ne jonkinnäköisiä ohjelmapäivityksiä vai mitä? Ja sitten: mihin ne ajurit asennetaan? Käyn hakemassa sivulta x laitteelle (p-1) ajurin, joka on koodinpätkä. Mitä sitte? Mihin piruun mie laitan sen koodinpätkän niin, että kone tajuaa oikeilla ajureila lähtiä ajuroimaan?
Ajuri on ohjelma, joka mahdollistaa muiden ohjelmien (käyttöjärjestelmän) vuorovaikutuksen tietokoneen eri laitteiden kanssa. Ei mitään sen mystisempää.

Windowsissa näin: Jos koneelle ladattu ajuri on ajettava tiedosto, niin sen aukaisemalla se yleensä asentuu. Toinen vaihtoehto on mennä control paneliin (järjestelmänhallinta tms.) ja lisätä laite/päivittää ajuri sitä kautta.

Arvid sanoi:
Ajuri on ohjelma, joka mahdollistaa muiden ohjelmien (käyttöjärjestelmän) vuorovaikutuksen tietokoneen eri laitteiden kanssa. Ei mitään sen mystisempää.
Lisää selitystä: Windows osaa käyttää esim. näytönohjainkortteja tietyllä tavalla. Jos rakennat uuden näytönohjainkortin, voit tehdä sen miten vaan. Ajuri on välipalikka joka tarjoaa Windowssile sen vakiotavan käyttää sitä näytönohjainkorttia, välittämättä tai edes tietämättä mikä näytönohjainkortti koneessa on.

Autossa kuski vastaa Windowssia, moottori näytönohjainkorttia. Kuskin ei tarvitse tietää miten se moottori toimii kunhan joku on laittanut sen kaasupolkimen sovittuun paikkaan ja se toimii kun on sovittu. Kaasupoljin ja sen kytkentä moottoriin on ajuri.

Netistä löytyy miljoona DVD-ripperia mutta voisiko joku suositella hyvää sellaista?
Tärkeintä olisi hyvä äänen ja kuvan laatu mutta nopea rippaaminenkaan ei haittaisi.

Cthulhu sanoi:
Netistä löytyy miljoona DVD-ripperia mutta voisiko joku suositella hyvää sellaista?
Tärkeintä olisi hyvä äänen ja kuvan laatu mutta nopea rippaaminenkaan ei haittaisi.
Mua kiinnostaisi mahdollisuus kopioimiseen. Siis ihan varmuuskopioita vaan. Siis sellainen ohjelma, jolla saa karsittua turhat tauhkat pois niin, että leffa mahtuu normaalille 4,7 gigan levylle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom