Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Minkä takia kone meni ihan jumiin, kun latasin siihen Symantec Antiviruksen? Jouduin vetämään piuhan ja akun irti kahteen kertaan, kun mitään ei tapahtunut. Nyt poistin koko ohjelman ja tuntuisi ainakin toistaiseksi pelittävän normaalisti.

Onko sulla muita virus/palomuuri ohjelmia koneella? Voi mennä jumiin kone jos on kaks samaan aikaan käytössä. Omalta kokemukselta voin sano myös, että kannattaa käyttää ilmaisohjelmia. Noi kaupalliset on yleensä hirmusen raskaita ja toimii huonosti, etenkin F-secure.

BIOS:n :wtf:
en ymmärrä:(
En välttämättä lähtisi BIOS asetuksia muuttamaan, jos ei ole tietoa mikä BIOS on. Ehdotan että joko pyydät jonkun nörtti ystävän kylään tai et vaan käynnistä konetta niin, että ulkoinen laite on kytkettynä ;) Googlettamalla BIOS ja käynnistysjärjestys löytyy myös joitain vinkkejä.

Onko sulla muita virus/palomuuri ohjelmia koneella? Voi mennä jumiin kone jos on kaks samaan aikaan käytössä. Omalta kokemukselta voin sano myös, että kannattaa käyttää ilmaisohjelmia. Noi kaupalliset on yleensä hirmusen raskaita ja toimii huonosti, etenkin F-secure.

Tähän nyt sen verran, että nämä puheet kaupallisten softien huonoudesta ja raskaudesta ovat "hieman" liioiteltuja. Esim. Nortonin Internet Security, 360 tai F-Securen Internet Security toimivat vallan mainiosti ja raskaita softia ne eivät nykypäivän koneilla todellakaan ole. Jos ei kiinnosta säätää ja haluaa kerralla toimivan paketin josta on valmis maksamaan niin suosittelen ehdottomasti esim. edellämainittuja.

Minullahan ei noita tällä hetkellä ole, vaan käytän ilmaissoftia. Näitä ovat olleet mm. zonealarm + antivir, kerio + antivir, Comodo firewall + comodo antivirus, jne ja voi helvetti että tuon comodon kanssa menee välillä hermot. Asia vaan on niin, etteivät kaikki ymmärrä tietokoneiden päälle, eikä heidän tarvitsekkaan, jolloin valmis paketti on paljon järkevämpi valinta.

^ Tohon F-Secureen nyt sen verran että versiosta riippuen voi olla vähän raskas peruskoneella, lähinnä sen huomaa koneen käynnistysajassa. Mutta koneen toimintaa normaalikäytössä se ei todellakaan hidasta.
Ja itse kysymykseen sen verran, että kato ettei sulla oo windowsin oma palomuuri päällä.

Joo no siitä se varmaan oli. Mulla oli sekä palomuuri päällä että toinenkin virus-torjuntaohjelma.

Aiemmin ollut F-secure, mutta lisenssi loppunut, enkä ole vielä raaskinut ostaa uutta. On kyllä toiminut kaikinpuolin hyvin, mutta tosiaan tuohon käynnistymisnopeuteen saattaa vaikuttaa hieman.

Mites kun asensin Nortonin tähän koneeseen pari päivää sitten. Nortonissahan on luonnollisesti palomuuri ja koneessa on oma joka ei ole päällä. Sitten tuo Norton ilmoitti että koneesi palomuuri ei ole päällä. Ja sitten jotain et koneelle voi tulla viruksia.. jne.
Sitten laitoin sen palomuurin päälle ja kun seuraavan kerran avasin koneen niin Norton ilmoitti että koneesi palomuuri on käytössä. Sit siin oli myös jotain et Nortonin palomuuri on myös käytössä. Sitten se kysy että haluatko ottaa koneesi palomuurin pois käytöstä.
Itse olen sitä mieltä että koneen palomuuria ei kannata pitää päällä. Olenko väärässä?

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Koneessa ei missään nimessä saa pitää samaan aikaan kahta palomuuria. Se voi johtaa vakaviin tietoturvariskeihin ja siihen, etteivät ohjelmat ja protokollat toimi enään ollenkaan. Toisin sanoen --> kone ihan jumissa.

Imageshackiin ym. kyllästyneenä tajusin, että onha mulla kotisivutilaa. Asiaa tutkailtua huomasin, että pitäs saaha joku FTP-ohjelma. Operaattori ehotti SmartFTPeetä jolla roinaa sainkin näppärästi sivuille, mutta eihä se ilmanen ollu. Paskat mitään maksa kerta käyttö niin satunnaista.

Elikkäs ilmasta ja pätevää FTP-ohjelmaa vistalle?

Imageshackiin ym. kyllästyneenä tajusin, että onha mulla kotisivutilaa. Asiaa tutkailtua huomasin, että pitäs saaha joku FTP-ohjelma. Operaattori ehotti SmartFTPeetä jolla roinaa sainkin näppärästi sivuille, mutta eihä se ilmanen ollu. Paskat mitään maksa kerta käyttö niin satunnaista.

Elikkäs ilmasta ja pätevää FTP-ohjelmaa vistalle?

Fire FTP add-on Firefoxille? https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/684

Auttakaapas noobia mäessä, eli nyt pitäisi saada ääni tietokoneelta vahvistimelle. Tietokoneen takapaneelista ei kuitenkaan löydy optista paikkaa (emo Msi P35 Neo-F ja kotelo on Antec Sonata III). Kuitenkin ainakin valmistajan sivut kertovat, että pitäisi olla ainakin sisäinen pinheader koneessa - eli? Pitääkö tuohon kolvata kiinni joku optinen liitäntä vai onko se integroitu johonkin normaaliin linjalähtöön? Ja kannattaako mieluiten ostaa joku halpa äänikortti, joka sisältää tuon optisen ulostulon.

Jos minulla on kansiossa vaikka 200 tiedostoa, niin saanko mitenkään niiden nimiä siirrettyä esim. Wordiin muokattavaksi/tulostettavaksi listaksi? Ettei tartteis kirjottaa kaikkia erikseen....

Jos minulla on kansiossa vaikka 200 tiedostoa, niin saanko mitenkään niiden nimiä siirrettyä esim. Wordiin muokattavaksi/tulostettavaksi listaksi? Ettei tartteis kirjottaa kaikkia erikseen....

Start->Suorita->cmd
cd <kansio>
dir /b > tiedostot.txt

tiedostot.txt-tiedostossa on tämän jälkeen kansiossa olevien tiedostojen nimet.

-k

Millä ohjelmalla saa ladattua videoita koneelle youtubesta?
getvideolla ja videodownloaderilla tulee aina ERROR kun yrittää ladata.
Vitun ärsyttävää kun lukee vaan ERROR. Hehhee ERROR, mitäs nyt...

Millä ohjelmalla saa ladattua videoita koneelle youtubesta?
getvideolla ja videodownloaderilla tulee aina ERROR kun yrittää ladata.
Vitun ärsyttävää kun lukee vaan ERROR. Hehhee ERROR, mitäs nyt...
http://vixy.net/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom