Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tälläiset caset on aina vähän hankalia selvitellä, kun ei itse pääse koneelle katsomaan :D
95% varmuudella ongelma johtuu joko jonkun verkkokortin ajureissa taikka sitten tcpip.sys tiedostossa (jota voi myös tarvittaessa päivittää, mutta ei mennä siihen vielä ;) )

Eli nyt ei auta muu kuin hakuammunnalla etsiä se ongelman lähde ja sitten yrittää fiksailla se jollakin tapaa.

Joo, voisinhan minä viedä tämän koneen huoltoon, mutta kun se tuntuu luovuttamiselta. Tällä lailla "itse" (lue: sinun neuvoillasi) räpeltämällä opin ehkä itsekin jotain, kun en mikään guru todellakaan ole, kuten olet varmaan huomannut. :)

Kiitosta vain avusta, toivottavasti teet sitä työajalla... :D

Kertokaa dorkalle, kuinka GIMP:issä voidaan pakata kuvia pienemmän kokoiseksi. Vai onko siinä edes sen kummempaa toimintoa kuin tiedostomuodon muuttaminen perinteisellä tavalla?

Mä en tajuuuu...

miten saa *avi* tiedoston poltettua dvd:lle että sitä voi katsoa dvd soittimesta.
lataat netistä sellasen ohjelman kun convertXtoDVD. se on helvetin helppokäyttönen, elikkä ohjeita tuskin tuut tarviimaan :)

1. lätkäset ohjelmaan .avin
2. converttaat sen (painat nappia). voi kestää 20min -> tunteihin riippuen koneesta ja avin koosta.
3. kun ohjelma kysyy, heität dvd:n pesään

Kertokaa dorkalle, kuinka GIMP:issä voidaan pakata kuvia pienemmän kokoiseksi. Vai onko siinä edes sen kummempaa toimintoa kuin tiedostomuodon muuttaminen perinteisellä tavalla?

Mä en tajuuuu...
Siis esim. jpg kuvaa pienemmäksi/huonompilaatuiseksi? Mä oon ainakin tehnyt ton Image->Mode->Indexed-toiminnon kautta. Saa määritettyä värien maksimimäärän kuvassa.

Latasin Adobe Illustrator CS3 kokeiluversion enkä tiiä miten saisin sen poistettuu. Hermot menee ku tarviin tilaa uudelle ohjelmalle. koko päivän oon koittanu keksiä kaikkee mut nähtävästi oon liian blondi tähä

Latasin Adobe Illustrator CS3 kokeiluversion enkä tiiä miten saisin sen poistettuu. Hermot menee ku tarviin tilaa uudelle ohjelmalle. koko päivän oon koittanu keksiä kaikkee mut nähtävästi oon liian blondi tähä
Käynnistä-valikko -> Ohjauspaneeli -> Lisää/poista ohjelmia. Sieltä pitäis löytyä.

joo löytyy, mut sen kohdal ei oo mitää "remove" nappia. muita ohjelmii voi poistaa mut adoben ei..? :o
Eikä löydy ohjelman kansiosta Uninstaller.exeä?

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Onko siinä asennusohjelmassa poistomahdollisuutta? Joissain asennusohjelmissa on, jos kyseinen ohjelma on jo asennettuna koneelle.

http://www.adobe.com/support/contact/cs3clean.html
Tuolta löytyy jokin puhdistusohjelma. Ohjeita täällä. Siinäkin käsketään kyllä poistamaan ohjelma, ennen tuon suorittamista. Ja ottamaan varmuuskopiot fonteista, sun muista tärkeistä tiedoista. En sit ota mitään vastuuta tuon ohjelman aiheuttamista tuhoista :D

Omistan Dellin Latitude D600 läppärin. Vanha ja raihnanen kone, mutta kelpaisi vielä, mutta koneessa oleva tappihiiri on alkanut bugittamaan pahasti. Eli tappi luulee olevansa monesti vähän vinossa ja vetää hiiren kursorin johonkin hevonkuuseen omin päin. Saako tuota hiirtä mitenkään kytkettyä pois eli vain USB liitäntäinen irtohiiri toimisi?

Auttaisiko esim. ajureiden poisto. Windowsin ohjauspaneelissa hiiret kohdassa näkyy Ps/2 yhteensopiva hiiri ja HID yhteensopiva hiiri. Kun kytken HID-hiiren pois päältä lopettaa USB-väylään kytketty hiiri toimintansa, mutta vastaavaa päälle/pois valikkoa ei PS/2 hiiren alavalikoissa ole, mutta ajurit saisi poistettua. Kannattaisiko tätä kokeilla? Auttaisiko?

ps. ompa sekavaa. ehkä joku ymmärtää mitä haluan. =)

EDIT: jatkokysymys: saako läppäristä VGA-liittimen kautta mitenkään kikkailtua 1360*768 resoa ulos, jos se suostuu antamaan nyt 1280*1024 resoa ulos. Kun eikös 1360*768 resossa kuitenkin ole vähemmän pikseleitä eli tehosta ei pitäisi jäädä uupumaan. Näyttiksenä on joku Radeon 9000 sarjalainen.

Koita poistaa se hiiri laitehallinnasta, painat hiiren oikealla tietokone/computer ja valitset hallitse/manage. Sieltä haet hiiren ja poistat sen. Tee palautuspiste ennen kun poistat. En usko että saat tota resoa jollei sitä atin valikoissa ole.

Varmaankin löytyy Atin Control Centeristä(vai mikä lienee nykyään) valikko josta voi tehdä mukautettuja resoluutioita. Jos sieltä ei onnistu, niin Powerstripillä onnistuu.

Mulla on Pinnacle Stduio 11 plus. Mutta mä en ölydä sieltä paria todella simppeliä valikkoa.

1. Eli mistä saa muutettua leikkeen nopeutta (hidastus/nopeutus)
2. Leike mustavalkoiseksi?

edit. ensinmäinen löyty. mutta toi kysymys 2. ja muutenkin kontrastien säätö jne ois kiva löytäää.

Mulla on Pinnacle Stduio 11 plus. Mutta mä en ölydä sieltä paria todella simppeliä valikkoa.

1. Eli mistä saa muutettua leikkeen nopeutta (hidastus/nopeutus)
2. Leike mustavalkoiseksi?

edit. ensinmäinen löyty. mutta toi kysymys 2. ja muutenkin kontrastien säätö jne ois kiva löytäää.

Mulla on Pinnacle 9 plus, jos ei ole mitenkään muuttunu käyttöliittymä nii näillä pitäis onnistua mustavalkosuus ja kontrastien ynnä muiden värkkäys.

Valitse haluttu clippi -> paina hiiren oikeaa nappia -> valitse clip properties -> sitten sieltä sellanen töpselijuttu, se sanoo, että add new effect -> sieltä pitäis löytyä color effects ja sieltä black and white (harmillista, jos ovat muuttaneet)

Sitten Kontrasti hässäkkä säädöt. Muuten sama kuin edeltävä, mutta valitset mv:n sijaan color correctionin. Sieltä pitäis löytä muuteltavia palkkeja. Hue, Saturation, Contrast ja Brightness, nuiden avulla pystyy kyllä tekee kuvasta itsekseenkin mustavalkoisen.

Toivottavasti oli apua, vaikka onkin eri versio.

jatkojohto

Ostin 3:n metrin usb-jatkojohdon web-kameralle.Jatkojohdon kanssa tietokone ei löydä koko kameraa!Kun taas ottaa jatkojohdon pois niin perusjohdolla kamera taas löytyy.Mikä tämän aiheuttaa?Pelkkä jatkojohdon liittäminen "hävittää" kameran!:wtf:

No kamera on halpis-malli joku Wayjet mutta kun ilman jatkoa toiminut jo pari vuotta niin ei luulis senkään olevan syyllinen.Jatkojohto on merkkä Biltema :jahas: mutta lieneekö sekään syy?Oisko uusi johto ehkä poikki?Epäilen.

Onko muuten käytännössä väliä/eroa eri usb-porttien välillä?Siis onko mitään merkitystä mihin usb-reikään kameraa tökkii?Nyt kamera on (pöytä)koneen etupaneelissa.

Mulla on Pinnacle 9 plus, jos ei ole mitenkään muuttunu käyttöliittymä nii näillä pitäis onnistua mustavalkosuus ja kontrastien ynnä muiden värkkäys.

Valitse haluttu clippi -> paina hiiren oikeaa nappia -> valitse clip properties -> sitten sieltä sellanen töpselijuttu, se sanoo, että add new effect -> sieltä pitäis löytyä color effects ja sieltä black and white (harmillista, jos ovat muuttaneet)

Sitten Kontrasti hässäkkä säädöt. Muuten sama kuin edeltävä, mutta valitset mv:n sijaan color correctionin. Sieltä pitäis löytä muuteltavia palkkeja. Hue, Saturation, Contrast ja Brightness, nuiden avulla pystyy kyllä tekee kuvasta itsekseenkin mustavalkoisen.

Toivottavasti oli apua, vaikka onkin eri versio.

Joo löysinkin jo ite, mutta kiitos silti. Kesti hetken tajuta, kun aikaisemmin käyttänyt premiereä ja siinä kaikki eritavalla.

Ostin 3:n metrin usb-jatkojohdon web-kameralle.Jatkojohdon kanssa tietokone ei löydä koko kameraa!Kun taas ottaa jatkojohdon pois niin perusjohdolla kamera taas löytyy.Mikä tämän aiheuttaa?Pelkkä jatkojohdon liittäminen "hävittää" kameran!:wtf:

No kamera on halpis-malli joku Wayjet mutta kun ilman jatkoa toiminut jo pari vuotta niin ei luulis senkään olevan syyllinen.Jatkojohto on merkkä Biltema :jahas: mutta lieneekö sekään syy?Oisko uusi johto ehkä poikki?Epäilen.

Onko muuten käytännössä väliä/eroa eri usb-porttien välillä?Siis onko mitään merkitystä mihin usb-reikään kameraa tökkii?Nyt kamera on (pöytä)koneen etupaneelissa.
Saattaa vaan olla liian pitkä johto kyseiselle laitteelle.

Normaaleilla USB porteilla ei pitäisi olla väliä, laitteen pitäisi toimia niin 1 kuin 2 version usbi porteissa. Erikseen on sitten Power Usb portit, mutta niitä ei normikoneissa ole ja ovat muutenkin erinäköisiä kuin tavalliset, joten ei niitä sekoittaa voi. Ja jos se ilman johtoa toimii niin ei se silloin portista ole kiinni.

Tuollaisessa ei kovin pitkää johtoa kannata käyttää, sellainen 10cm on ihan sopiva.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom