Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Miten pienentää jpeg-kuvien kokoa? Eli saako vaikka megan kokoisesta jpg:stä kompressoitua neljä kertaa pienemmän tiedoston ilman että kuva ei kauheasti kärsisi. Googlettamani ohjelmat ovat suurinosa maksullisia eli ilmainen softa olisi hakusessa.

Miten pienentää jpeg-kuvien kokoa? Eli saako vaikka megan kokoisesta jpg:stä kompressoitua neljä kertaa pienemmän tiedoston ilman että kuva ei kauheasti kärsisi. Googlettamani ohjelmat ovat suurinosa maksullisia eli ilmainen softa olisi hakusessa.
Avaa kuva paintilla ja tallenna se uudestaan .jpg muotoon.

Eikös infanviewillä voi valita tallennuslaadun kun ottaa "save as"? Muistelisin että siellä oli joku slideri jolla pysty valitsemaan haluamansa prosenttiluvun.

Eikös infanviewillä voi valita tallennuslaadun kun ottaa "save as"? Muistelisin että siellä oli joku slideri jolla pysty valitsemaan haluamansa prosenttiluvun.

ohje013.jpg

ohje014.jpg

Miksi ulkoinen kiintolevy tarvitsee tietokoneen puolelta kaksi usb-porttia? Eikö se pelaa muka vain yhdellä?

Miksi ulkoinen kiintolevy tarvitsee tietokoneen puolelta kaksi usb-porttia? Eikö se pelaa muka vain yhdellä?

Ei se tarvitsekkaan mutta joissain ulkoisissa levyissä on ajeteltu niin, että jos yksi usb-tökkeli ei anna tarpeeksi virtaa niin kaksi sitten antaa. Näin siis kiintolevyissä joissa ei ole ulkoista virtalähdettä. Itse en ole tosin kertaakaan tarvinnut kahta johtoa kiinni koneessa.

mikäs mun koneessa on nyt kun scrollaa alas niin se kuva tulee tökkien alaspäin. ja koneena on tällä kertaa pentium 4 1.7ghz 512 ram voiko se olla että tämä vindows xp hidastaa mun konetta.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Sanos näyttis=näytönohjain?

Jos sulla pakettikone niin valmistajan sivuilta sais.

Itel ati 1300 ja alussa ei ees ehottanu et hakis ajurit.

Eikö nuo todellakaan hae itse? ei kai ku ei nettiin mee.
jouduksmä repii sen nyt tuolt irti eiks oo mitään ohjelmaa millä voi kaikki näytönohjaimet päivittää?

Eiiii, ja voi olla ettei tuosta edes johdu. Tulis joku fiksumpi sanomaan :)
http://www.download.fi/tyopoytaohjelmat/muut_ohjelmat/siw.cfm
tuolla saa tiedon

Pakettikone=kaupasta ostettu
Ja kaikille neuvoksi.
finnish irc ja toogle antaa kökköä koneelle
kyllä se tosta johtuu viime käyttiksellä sama juttu mutta siihen käyttöjärjestelmään tuli näytölle semmonen että päivitetäänkö näytönohjain ja heti toimi paremmin. latasin ton system info jutun mistä sieltä näkee mikä näytönohjain on en löydä?

Mikähän hitto on, ku ostin biltemasta Scart-VGA Kaapelin tietokoneen ja tv:n välille. Tarkotuksena oli ajaa kuvaa koneelta telkkariin, mutta mitään ei näy. TV:ssä lukee vaan "no signal". Kone kyllä tunnistaa toisen näyttölaitteen

Onko toi piuha nyt muka jotenkin vääränlainen vai mitä häh? Koneessa ei muuta ole kuin VGA...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom