Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Ahaa. Kiitoksia Acer-varoituksesta. Pitää kattella onko tuo yleinenkin trendi.

Pöytäkone ei oikein käy hepulle, kun tyksii kanniskella sitä aina välillä ties minnekin, vaikkei sen suuremmin matkoilla käytä. Haluaa lisäksi pienen ja esteettisen paketin. Siksi siis mieluiten 17" monitorilla varustettu läppäri.

Itsellä suht paljon kokemusta vain pöytäkoneiden kasauksesta, joten nuo läppärit ja merkkivehkeet ovat jääneet vähän vähemmälle. Olisi kiva niistäkin saada itseväsättyjä paketteja, mutta pitänee tyytyä merkkitarjontaan.

Tähän väliin ihan pakko sana, että JOS ei ole mikään kauhea tarve ostaa kannettavaa, niin _kasaa_ pöytäkone itse, hinta-laatusuhde todella paljon parempi. (kasaamisella tarkoitan, että et osta tuollaista minkään "merkkistä" konetta, kuten acer, fujitsu-siemens ym. vaan valitset osat itse jostain liikkeestä ja todennäköisesti liike tekee varsinaisen kokoamisen todella halvalla, eli kone valmis käyttöön) Liike myös auttaa valitsemaan omia tarpeitasi vastaavat osat koneeseen :)

Mutta nykyään sellainen satunnainen surffailija hyötyy kannettavasta paljon enemmän. Harvalla on kunnon pöytää kotona johon saa pöytäkoneen, moni tykkää surffailla sohvalta tai sängyltä, kannettavan voi ottaa mukaan ja käyttää muualla. Ja vielä jos ei välitä koneen tehoista eikä pelaile juuri mitään, niin itse en suosittele pöytäkonetta enää ihan kaikille.

Ja monesti kun itse suosittelee pöytäkonetta, huomaa pian kasaavan sitä kaverin kotona. Ei kiitos sitä enää ilman palkkaa.

Ja monesti kun itse suosittelee pöytäkonetta, huomaa pian kasaavan sitä kaverin kotona. Ei kiitos sitä enää ilman palkkaa.
Tuo on muuten todella rasittavaa hommaa tehdä ilman mitään palkkaa. Hommaan kun saattaa tuhriintua huonolla mäihällä parikin päivää, ja sitä työtä ei arvosteta. Luullaan vain,että se on vain niin kivaa värkätä tietokoneiden kanssa.

Onneksi nykyään käyttikset pysyvät suht hyvin pystyssä ja asennuksen jälkeen saattaa nettikin toimia ihan sukkana. Toisin oli win 3,1x, win95,98 ja 2000 + autoexec.bat ja config.sys aikoina.

Kannettavat on ihan hyvä vaihtoehto normikäyttäjälle, ihan sisustamisen ja käytön kannaltakin.

Tarvis pikaista apua..!

Tiedätte varmasti sen äänen, joka katkaisee videossa musiikin/äänen kun jotain kummallista tapahtuu. Tai käytetään kun musiikkityyli vaihtuu esim. äärilaidasta toiseen. En osaa paremmin selittää, mutta tälle äänelle olisi käyttöä. Jos joku osaa sanoa millä sanalla etsiä netistä tai pystyy jopa suoraan linkittämään, olisin toooosi kiitollinen!

Tarvis pikaista apua..!

Tiedätte varmasti sen äänen, joka katkaisee videossa musiikin/äänen kun jotain kummallista tapahtuu. Tai käytetään kun musiikkityyli vaihtuu esim. äärilaidasta toiseen. En osaa paremmin selittää, mutta tälle äänelle olisi käyttöä. Jos joku osaa sanoa millä sanalla etsiä netistä tai pystyy jopa suoraan linkittämään, olisin toooosi kiitollinen!
Siis se murina, joka tulee, kun neula nostetaan LP-levyltä tai vastaavalta?

Ahaa. Kiitoksia Acer-varoituksesta. Pitää kattella onko tuo yleinenkin trendi..

Ihan noin yksiselitteistä se ei taida olla. Mulla on aceri ollut pitkään, ei mitään vikaa ja oon tykänny todella paljon. Myös yritysmaailmassa aceria siis jonkin verran käytetään.

Takuuhuollosta olen itsekkin kuullut ikäviä huhuja, mutta käsittääkseni acer on sitä saanut nyt jo parannettua.

Ihan noin yksiselitteistä se ei taida olla. Mulla on aceri ollut pitkään, ei mitään vikaa ja oon tykänny todella paljon. Myös yritysmaailmassa aceria siis jonkin verran käytetään.

Takuuhuollosta olen itsekkin kuullut ikäviä huhuja, mutta käsittääkseni acer on sitä saanut nyt jo parannettua.
110 eurolla saisi tuohon vielä kolmen vuoden takuun laukkuineen, mutta onkohan siitä mitään hyötyä jos se takuu ei edes toimi ;)

No ei kai se niin huono voi olla. Eikä 17" kannettavia löydy kovinkaan montaa tuosta hintaluokasta. Asuksen ja HP:n mallit toisina vaihtoehtoina.
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/64243
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/69858
edit. Tai kenties MSI: http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/67283

Parin gigan muisti, 17" näyttö ja alle tonnin hinta vaatimuksina. Ehkei kyseistä neitosta kiinnosta nuo specsit yhtä paljon kuin minua :D

Pitänee käydä näpläämässä jossain niin saa vähän osviittaa näytöstä, näppiksestä sun muista.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
:offtopic:

Acerin takuuhuolto ei todellakaan ole mikään kovin kummoinen.

Sain hommakseni hoidella kaverin läppärin huoltoon, koska epäilin, että kovalevy oli mennyt ihan totaalisesti hajalle. Takuuta oli onneksi vielä jäljellä, niimpä soitin huoltoon ja kerroin tilanteen.

Sanoin, että kovalevy on mitä ilmeisemmin hajonnut. Bios ei löydä sitä sekä uudelleen asennuksessa ilmoittaa kovalevyn puuttuvan. Vastannut mies/ poika oli totaalisen kyllästyneen kuuloinen eikä millään meinannut uskoa, että kovalevyssä voisi olla vikaa. Hänen ohje oli, että kovalevy pitäisi irrottaa ja laittaa takaisin, että se korjaa yleensä ongelman. Juupa juu, jos sen olisin tehnyt, niin olisi varmasti takuut lauennut siihen paikkaan..

Lopulta kun sain "korjaus numeron" lukemattomien puheluiden jälkeen jouduin vielä erikseen tilaamaan kuljetuspalvelun. Koskaan ei minkään muun huolto ole toiminut näin huonosti.

Pääsinpäs avautuun :D

Miten formatoin kovalevyn kun en pääse Dos tilaan millään konstilla vai onko sellasta tilaa tänä päivänä olemassakaan? Pitäs tyhjätä kaikki pois ja uus windows kehii. XP:n joku versio täs on nyt ja asennettava olisi sitten vanhempi versio, joten senkin takia nykyinen on saatava pois et asennus luonnistuu. Koittanu kaikkee kikkailla ja vähä searchiakki mut ei...

Miten formatoin kovalevyn kun en pääse Dos tilaan millään konstilla vai onko sellasta tilaa tänä päivänä olemassakaan? Pitäs tyhjätä kaikki pois ja uus windows kehii. XP:n joku versio täs on nyt ja asennettava olisi sitten vanhempi versio, joten senkin takia nykyinen on saatava pois et asennus luonnistuu. Koittanu kaikkee kikkailla ja vähä searchiakki mut ei...
Boottaat koneen XP:n asennuslevyltä. Sieltä ne hoituu.

Hmm...Mikähän tällä firefoxilla on nykyään hätänä kun se kaatuu aina parin tunnin välein. Lisäksi aina samalla eri ikkunaan aukeaa joku Mozilla quality feedback agent. Ei tässä ennen mtn tommosia ongelmia ole ollu..??

Hmm...Mikähän tällä firefoxilla on nykyään hätänä kun se kaatuu aina parin tunnin välein. Lisäksi aina samalla eri ikkunaan aukeaa joku Mozilla quality feedback agent. Ei tässä ennen mtn tommosia ongelmia ole ollu..??

Onko mitään selkeetä syytä että miks se kaatuu, jotain lisäosaa jonka jälkeen se on alkanut kaatuilemaan? Toi feedback agent kertoo vaan sitä et firefox huomas että se kaatu ja se haluais lähettää palautetta tilanteesta firefoxin tekijöille et mimmosessa tilanteessa se kävi.

Saako Explorerissa selainikkunan asetukselle "allways on top" jotenkin? Juutuupia katsellessa olisi hyvä kun saisi tuubin pyörimään yläkulmassa ja muualla näytössä voisi selata foorumia.

Suositut

Back
Ylös Bottom