Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Tulipa tossa ladattua yksi elokuva ja heitin sen sit cd:le, mutta nyt sitä ei voi toistaa "millään" ohjelmalla, kun olen toisella koneella kokeillut katsoa sitä. Vistan media centerillä on kokeiltu ja divx playerillä, mutta molemmat valittaa (vista valittaa jostain "polusta" ja divx väittää, että cd ei sisällä mitään videokuvaa). Se on avi. tiedosto ja mulla oo mitää hajuu et oonks mä kussu ny jossai vai oonks mä muute vaa tyhmä :hyvä: , mutta mitä pitäs säätää et se näkyis? pitääks sitä tiedostoo fixaa johonki toisee muotoo? :(

Tulipa tossa ladattua yksi elokuva ja heitin sen sit cd:le, mutta nyt sitä ei voi toistaa "millään" ohjelmalla, kun olen toisella koneella kokeillut katsoa sitä. Vistan media centerillä on kokeiltu ja divx playerillä, mutta molemmat valittaa (vista valittaa jostain "polusta" ja divx väittää, että cd ei sisällä mitään videokuvaa). Se on avi. tiedosto ja mulla oo mitää hajuu et oonks mä kussu ny jossai vai oonks mä muute vaa tyhmä :hyvä: , mutta mitä pitäs säätää et se näkyis? pitääks sitä tiedostoo fixaa johonki toisee muotoo? :(
Lataappas http://vlc-media-player.en.softonic.com/ tuolta sivulta tuo VLC-player ja testaa pyöriikö leffa sillä. Jos ei, niin sitten oot kussu tossa jotain.

Terve.

Sellaista tässä mietin tänään, että olisiko olemassa jotain pikkuohjelmaa, jolla voisi rajoittaa internetin nopeutta hetkellisesti? Kun meillä on Elisan internetyhteys ja nettipelejä pelatessa pelit pätkäisee joksikin puoleksi minuutiksi, joka riittää hyvin esimerkiksi serveriltä tipahtamiseen.

Kiitos.

Terve.

Sellaista tässä mietin tänään, että olisiko olemassa jotain pikkuohjelmaa, jolla voisi rajoittaa internetin nopeutta hetkellisesti? Kun meillä on Elisan internetyhteys ja nettipelejä pelatessa pelit pätkäisee joksikin puoleksi minuutiksi, joka riittää hyvin esimerkiksi serveriltä tipahtamiseen.

Kiitos.

Netlimiter nyt ensimmäisenä tulis mieleen.

Mikähän ihme mulla on warcraft 3 vikana. Ennen koneella pelaillut normaalisti, forkkasin koneen joskus 4kk sitten, enkä sen jälkeen ole peliä asentanut. Äsken asensin ja pelin kun yrittää käynnistää heittää vaan mustan ruudun eikä muuta. Olen ymmälläni enkä itse keksi mitään selitystä.

Kokeilin patchilla ja ilman palomuuria ei toimi.

EDIT: mikään muu peli ei temppuile ja pelaan paljon. Veljen koneella toimii normaalisti.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Auttaakaa.

Sukulainen toi verkko-ongelmaisen läppärin jos saisin elvytettyä sitä.

Käyttis on w2k. Verkko-kortti ei saa ip:tä dhcp-serveriltä. Paketin pakettia ei liiku reitittimen ja kortin välillä. Sama kortti ja piuha toimii toisessa läppärissä ok.

Dhcp-asiakas palvelu on käytössä, palomuurin olen koittanut disabloida (kerio), olen yrittänyt syöttää manuaalisesti ip-osoitteet ja reitittimet yms. Asensin verkkokortin ajurit uusiksi ja ei lähde futaamaan. Koitin alentaa nopeuden 10megaseksi jne.

Mitä helvettiä täs enää voi yrittää? :(

Läppäri ei enää lataudu/ota virtaa, laitoin pistoketta seinään ja töpseliä paikoilleen laittaessa tuli pistorasiasta sininen välähdys. En tuohon kummemmin kiinnittänyt huomiota ja aloin katsomaan elokuvaa kunnes jonkun tunnin päästä tuli ilmoitus että akku loppu ja kone sammui. Virtakaapeli on paikallaan, mutta silti latausvaloa ei syty eikä kone käynnisty. Joten joku laturi/virtahomma on tuolta koneen sisältä mennyt vissiin? Muuntajasta ainakin jännitettä tulee kun virtamittarilla katsoi. Mitäköhän tässä kannattaa tehdä, mikähän tuolta olisi mennyt ja paljonko korjaamolla tuon korjaaminen voisi maksaa?

Auttaakaa.

Sukulainen toi verkko-ongelmaisen läppärin jos saisin elvytettyä sitä.

Käyttis on w2k. Verkko-kortti ei saa ip:tä dhcp-serveriltä. Paketin pakettia ei liiku reitittimen ja kortin välillä. Sama kortti ja piuha toimii toisessa läppärissä ok.

Dhcp-asiakas palvelu on käytössä, palomuurin olen koittanut disabloida (kerio), olen yrittänyt syöttää manuaalisesti ip-osoitteet ja reitittimet yms. Asensin verkkokortin ajurit uusiksi ja ei lähde futaamaan. Koitin alentaa nopeuden 10megaseksi jne.

Mitä helvettiä täs enää voi yrittää? :(
Jos verkkokortti on mennyt sököksi nii keinot ovat aika vähissä. Oot jo aika paljon kokeillut noita kikkoja ja jos kerran ei oo auttanu nii pahoin pelkään, että kortti sökö. Tai siis tässä tapauksessa varmaankin emolevyyn integroitu piiri.

Jos vaihdan emolevyn ajurit uusimpiin,niin pitääkö vanhat ajurit poistaa ensiksi vai voiko uudet ajurit asentaa vanhojen päälle?. Emolevy on Asuksen M2A-VM.

Toinen kyssäri:Ostin Samsung spinpoint 500 Gigasen SATA-2 kiintolevyn.Asennan myös winxp:n uudelleen.Täytyykö minun asentaa ennen winukan asennusta raid-ajuri,jos en käytä raidia.Toimiiko siis tuo kiintolevy ilman tuota ajuria?Kitooos...

Jos vaihdan emolevyn ajurit uusimpiin,niin pitääkö vanhat ajurit poistaa ensiksi vai voiko uudet ajurit asentaa vanhojen päälle?. Emolevy on Asuksen M2A-VM.
Kyllä pitää poistaa vanhat.
Toinen kyssäri:Ostin Samsung spinpoint 500 Gigasen SATA-2 kiintolevyn.Asennan myös winxp:n uudelleen.Täytyykö minun asentaa ennen winukan asennusta raid-ajuri,jos en käytä raidia.Toimiiko siis tuo kiintolevy ilman tuota ajuria?Kitooos...
Ei tarvii asennella mitään Raideja.... Xp asennuksen yhteydessä saatat tarvita kylläkin emolevyn SATA-ajurit. Ainakin ennen oli näin. En tiedä miten nykyään ja kun tuo on vielä SATA2. Eli siis WinXP asenns ei löytänyt SATA-asemia ellei niiden ajureita pistäny korpulta asennuksen yhteydessä. Tosta on kylläkin 3 vuotta kohta aikaa. Eiköhän uusien emolevyjen biosit osaa jo nuo SATAT ja SATA2:set löytää ilman mitään korppu kikkailuja.

Okei,kiitos.Katsoin tota manuaalia,eikä siinä kyllä sanottu että tuo SATA2-ajuri pitäisi asentaa ennen win-asennusta.Ehkäpä siis bios osa sen jo itse heh.

Voiko kahta erimerkkistä näytönohjainta pistää toimimaan rinnakkain sli tekniikkaa käyttäen? Esim ASUS gf7950gt 512mb ja MSI gf7950gt 512mb.

Voiko kahta erimerkkistä näytönohjainta pistää toimimaan rinnakkain sli tekniikkaa käyttäen? Esim ASUS gf7950gt 512mb ja MSI gf7950gt 512mb.
Onnistuu, niiku tossa ylempänä jo sanottiinkin. Ennen vanhaan tuli näyttisten olla saman valmistajan ja jopa samalla viikolla valmistettuja, jotta SLI toimi. Nykyään niille on jo niin hyvä ajurituki, että saat toimimaan 99% varmuudella eri valmistajien saman merkkiset kortit. (ainakin kaikilla tuntemillani ihmisillä toimii).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom