Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Olen asentanut ja poistanut ja asentanut uudelleen ja poistanut ja asentanut ja poistanut jne Logitechin ohjelmistoa&ajuria webbikameraa varten. Tietokone ei löydä kameraa, mutta kameran mikrofonin kylläkin. Palomuuri aloittaa ohjelman asentamisen jälkeen tauottoman "Tunkeutumisyritys estetty" ilmoitusten jakamisen.
Mitä teen väärin? Kamera toimi normaalisti edellisellä windowin asennuksella vielä kolmisen viikkoa sitten, mutta nyt ei enää. Kamera on Logitechin Quickcam Fusion. Ei jaksaisi tapella loputtomiin saakka.

Olen asentanut ja poistanut ja asentanut uudelleen ja poistanut ja asentanut ja poistanut jne Logitechin ohjelmistoa&ajuria webbikameraa varten. Tietokone ei löydä kameraa, mutta kameran mikrofonin kylläkin. Palomuuri aloittaa ohjelman asentamisen jälkeen tauottoman "Tunkeutumisyritys estetty" ilmoitusten jakamisen.
Mitä teen väärin? Kamera toimi normaalisti edellisellä windowin asennuksella vielä kolmisen viikkoa sitten, mutta nyt ei enää. Kamera on Logitechin Quickcam Fusion. Ei jaksaisi tapella loputtomiin saakka.
disabloi palomuuri kameran asennuksen ajaks. jos haluat ottaa varman päälle ota palomuurin disabloinnin ajaks nettipiuha seinästä.

.cfg- tiedostoja voi kyllä muokata Notepadilla. Laitat vaan hiiren oikeeta ja "Avaa sovelluksessa" ja sieltä etit Notepadin.
Ite tuli joskus muinoin väännettyä scriptejä CS:ään. Siinä nuo komennot oli osaksi erit, mutta kyllähän tuostakin nyt selvän saa, jotenkin.

Mikäli tuo alin scripti jonka laitoit on se "aseet tyhjenee sekunnissa"- setti, niin näyttää kyllä melko päin helvettiä tehdyltä. Tuo scripti tyhjentäisi aseen heti, eikä sekunnissa(mikäli toimisi siis). Tuo "wait 1" taisi ainakin HL- scrpeissä tarkoittaa sitä, että se odottaa yhden ruudun tekemättä mitään ja vasta sen jälkeen jatkaa komentojen suorittamista, eli tässä tapauksessa täysin turha koska sen jälkeen ei tule enää komentoja. Mutta en tiedä varmasti tuosta Wolfensteinin scriptikielestä. Tuolla laittamallasi sivulla ainakin sanottiin, että se pitää laittaa yhdelle riville tuo koko höskä. Teitkö niin? ;)

tein tein vaan kaikki toimi ihan oudosti.. jos luit noita seurauksia noille scripteille jotka kirjoitin tuohon niin näet miten hyvin ne pelitti:D

disabloi palomuuri kameran asennuksen ajaks. jos haluat ottaa varman päälle ota palomuurin disabloinnin ajaks nettipiuha seinästä.
sitäkin yritettiin jo, ei auttanut

Sama ongelma Blood Moneyn kanssa. Olet kokeillu n. 10:llä eri trainerilla ja pistäny sinne kokoonpanotiedostoon kanssa tuon EnableCheats 1 jne .... ennen toimi mutta ei enään :rolleyes:

Veikkaan, että winukkaan on tullu joku päivitys tuon pelin viime pelaamisen jälkeen. Ja se päivitys tahtomattaan estää koodien toimimisen tossa pelissä. Meinaan peliä en ole päivittänyt. Edelleen mennään ihan 1.0 versiolla, ja koodit on ennen toiminu. Eipä toimi enään.
Tuli just mieleen, että ootko koittanu avata konsolia ja kirjoittaa sinne? Mä tarkoitin aiemmin pelkästään tuota perinteistä IOI(jotain) nakuttamista. Eli kun oot kirjoittanu EnableCheats 1 ja EnableConsole 1 ja avaat sen joko ~ painamalla tai shift+esc. Mutta oot vissiin koittanut jo kaikkea? :) (ka tiedät nämä hommat paremmin kuin mä :D ).

Mulla toimii tuo konsolilla avaaminen, muttei perinteinen EnableCheats 1. :confused: Mutta aivan sama, onpahan enemmän ja paremmat koodit käytössä. ;)

Tässä oli jotain noista koodien toimimattomuudesta, mm. tuoreempi polku estää vissiinkin koodien toimimisen?:

http://www.hitmanforum.com/forum/index.php?showtopic=35278

http://www.hitmanforum.com/forum/index.php?showforum=62

Maanantaina ehkä köyhdyn muutamalla sadalla eskolla, kun aattelin sijoittaa uuteen näyttikseen. Himottaa Hitman-leffan jälkeen hakata Blood Money läpi, kun en oo vielä päässyt testaamaan. :D

Help, kone ohjelmistoineen toiminut aina moitteettomasti. Tänään latailin normaaliin tapaan zone alarmin päivitystä ja sen asennuksen yhtydessä tuli ilmoitus että eipä käyttö onnistu kun system file xxx...blaa blaa.

No ajattelin poistaa koko zonen ja asentaa uudelleen, mutta eipä ongelma hävinnyt ja nyt koko kone aivan jumissa. Miten kannattaisi edetä, xp nyt niin jumissa että menee hitosti aikaa että esim control panel aukeaa. Voiko biosin kautta tehdä system restorea tms.

Help, kone ohjelmistoineen toiminut aina moitteettomasti. Tänään latailin normaaliin tapaan zone alarmin päivitystä ja sen asennuksen yhtydessä tuli ilmoitus että eipä käyttö onnistu kun system file xxx...blaa blaa.

No ajattelin poistaa koko zonen ja asentaa uudelleen, mutta eipä ongelma hävinnyt ja nyt koko kone aivan jumissa. Miten kannattaisi edetä, xp nyt niin jumissa että menee hitosti aikaa että esim control panel aukeaa. Voiko biosin kautta tehdä system restorea tms.

Jees F8: lla safe modeen missä rullasin system restoren läpi ja toimii taas. Nyt pitäis vaan aprikoida et lentääkö zone alarm mäkeen.

Tuli just mieleen, että ootko koittanu avata konsolia ja kirjoittaa sinne? Mä tarkoitin aiemmin pelkästään tuota perinteistä IOI(jotain) nakuttamista. Eli kun oot kirjoittanu EnableCheats 1 ja EnableConsole 1 ja avaat sen joko ~ painamalla tai shift+esc. Mutta oot vissiin koittanut jo kaikkea? :) (ka tiedät nämä hommat paremmin kuin mä :D ).
Blood Moneyssa onkin erilainen käytäntö, nevermind. :D

Yritin vanhemmalla Logitechin ohjelmistolla, mutta ei mitään eloa. Mikrofoni toimii, mutta kuvaa vain ei saa... ei kai webbikamera voi mennä itsestään rikki olemalla vaan näytön päällä? Millä tavalla voisi varmistaa että toimiiko se laite vai ei? Vai menikö 80€ pöntöstä alas? Onhan tuo kamera jo vähän reilun vuoden verran minulla ollutkin.

Osaako joku valoittaa seuraavanlaista ongelmaa.

1) Mozilla, mese ja useimpien ohjelmistojen päivitykset ei toimi tai siis ei saa yhteyttä nettiin.

2)Explorerilla yhteys nettiin ok.

Mistä kannattaa ongelmaa lähteä haravoimaan?

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Osaako joku valoittaa seuraavanlaista ongelmaa.

1) Mozilla, mese ja useimpien ohjelmistojen päivitykset ei toimi tai siis ei saa yhteyttä nettiin.

2)Explorerilla yhteys nettiin ok.

Mistä kannattaa ongelmaa lähteä haravoimaan?
Yhdistätkö nettiin proxy-palvelimen (välityspalvelin) kautta? Katso mitkä välityspalvelinasetukset explorerissa on, ja laita samat asetukset muihin ohjelmiin. Joskus esim. Firefox on päättänyt itse laittaa proxy-asetukset käyttöön, tässä tapauksessa pitää valita suora yhteys. Eli Työkalut/Asetukset/Lisäasetukset/Verkko/Yhteys/Asetukset/Suora Yhteys.

Tuli vähän sekavasti, mutta toivottavasti tuo selkeytti jotenkin..? Tuo nyt ainakin kannattaa tarkistaa ettei noissa ohjelmissa ole välityspalvelinyhteyden kannalta mitään epäselvää.

Eli: katso IE:stä mitkä välityspalvelinasetukset siellä on, ja laita muihin ohjelmiin vastaavat.

Edit. ai ongelma olikin vain päivityksissä, eli Mese ja Fox toimii muuten ihan oikein..?

Edit. ai ongelma olikin vain päivityksissä, eli Mese ja Fox toimii muuten ihan oikein..?

Ei siis ei toimi ollenkaan mese ja fox, noita proxyja itsekin ajattelin mutta en tajua miten mesen proxyt määräytyvät.
Alan noita setvimään, kiitti vinkistä.

edit: Nimenomaan mese herjaa että oletusyhdyskäytävä kusee.

Miten muuten voi olla että esim. eilen mozilla toimi ihan hyvin ja sitten yhtäkkiä ei toimi, voiko olla proxyissa silloin ongelma?

Viimeksi muokattu:
No niin eli tulipa tuo ongelma hoidettua eli tuo uusi zone alarm ei vaan tule toimeen xp:ni kanssa mitenkään.

Mitä muita ilmaisia palomuureja jengi käyttää kokemuksia?
Keriota koitin joskus ja oli todella tahmainen.

Jees koitan "testivoittajaa" comodoa vaikka muropaketin mukaan ei tietenkää mikään muu kuin rautapalomuuri kelpaa!
Ironista että viiteen vuoteen eka ongelma tulee nimenomaan palomuurista eikä mistään viruksesta tms.

Ongelma on se, että en saa yhteyttä nettiin omalla modeemilla. Kun kokeilin systerin läppäriä ja hänen omaa modeemiansa niin saan sillä modeemilla yhteyden siihen läppäriin (tosin joudun laittamaan ip:t manuaalisesti) ja toimii moitteitta. Kun yritän saada omalla purkillani yhteyden siihen läppäriin tai edes tähän omaan koneeseen, en saa yhteyttä ollenkaan tai se muodostuu mutta netti ei silti toimi. Oon moneen kertaan yrittäny resetoida purkin ihan nappulasta sekä sitten asetuksista valitsemalla factory default settingsit. Ei auta kumpikaan.
Tää ongelma ilmeni kun tyhmyyksissäni säädin niitä purkin asetuksia, mutta silloinkin oli tehdasasetukset käytössä ja ne on siis palautettu moneen kertaan eikä auta. Voisko toi modeemi olla rikki jotenkin? Valot vilkkuu ihan normaalisti enkä oo huomannu mitään erikoista muuta, kun että sillä ei saa yhteyttä. Oon yrittäny resetoida sitä ilman johtoja, johtojen kanssa, painamalla pitkään, lyhyesti, eikä mikään auta, ongelma ei vain häviä. Mikä neuvoksi? Uusi boksi ilmeisesti selvittäisi ongelman, mutta uskon että tossa on vaan joku juju mitä en saa nyt korjattua.

Crocop: Norton Internet Security 2007 toimii aivan loistavasti. Laadusta kannattaa jopa maksaa se 70€ vai mitä noi nyt maksaa.

Timias: Jokaiselle verkkokortille on oma ns. MAC-osoite. Kun aikoinaan vaihdon oman kaapelinetin boxin uuteen, niin minun piti soittaa tästä Soneralla ja he uudelleen osoittivat MAC-osoitteeni tälle uudelle modeemiboxille. Silloin lähti pelittämään.

En ole aivan varma lähtikö se pelittämään 100% varmuudella juuri tuon MAC-osoitteen reksiteröimisen jälkeen vai tekivätkö he jotain muuta, mutta joka tapauksessa palveluntarjoajalle siitä piti ilmoittaa, että nyt on käytössä uusi boxi.

Luulin, että se olisi lähtenyt toimimaan ihan "plug 'n' play" tyylillä, vaan eipä lähtenyt.

Timias: Jokaiselle verkkokortille on oma ns. MAC-osoite. Kun aikoinaan vaihdon oman kaapelinetin boxin uuteen, niin minun piti soittaa tästä Soneralla ja he uudelleen osoittivat MAC-osoitteeni tälle uudelle modeemiboxille. Silloin lähti pelittämään.

En ole aivan varma lähtikö se pelittämään 100% varmuudella juuri tuon MAC-osoitteen reksiteröimisen jälkeen vai tekivätkö he jotain muuta, mutta joka tapauksessa palveluntarjoajalle siitä piti ilmoittaa, että nyt on käytössä uusi boxi.

Luulin, että se olisi lähtenyt toimimaan ihan "plug 'n' play" tyylillä, vaan eipä lähtenyt.
Täytyy kokeilla tota, jos en muuta sitten keksi. En tosin ole vaihtamassa boksia tms, vaan se meni ihan asetuksia säätämällä paskaksi eikä enää palannut takaisin.
Kiitos vinkistä.

Täytyy kokeilla tota, jos en muuta sitten keksi. En tosin ole vaihtamassa boksia tms, vaan se meni ihan asetuksia säätämällä paskaksi eikä enää palannut takaisin.
Kiitos vinkistä.
Juuh.... tässä ku tarkemmin ajattelee nii ei toi mun sepustama teksti ole vastaus tohon sun ongelmaan :D. Koska samalla logiikallahan aina kun koneeseen vaihtaa verkkokortin tai ostaa uuden koneen niin pitäisi ottaa yhteyttää palveluntarjoojaan ja he säätävät nuo MAC-osoitteet jne.

Itelläni nyt sattui vaan tuo soitto Sonerella ratkaisemaan uuden boxin toimintaongelmat. Sanoivat vaan, että klo. 16.00 jälkeen pitäisi uuden boxin toimia. Siihen asti vaan joudut odottelemaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom