Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Intel Maceissa on juuri samaa rautaa kuin muissakin Intel PC:issä.

Tietääkseni kyllä, vain BIOS puuttuu.
Apple tosiaan ei (vielä) tue muita kuin itse valmistamiaan koneita.

Miten saan kaksi konetta nettiin, kun läppärissä on käytössä langaton ja nyt haluisin pöytäkoneella päästä myös nettiin.

Ja pyydän ystävällisesti mahdollisia vastauksia suomen kielellä, ei atk:lla.. kiitos! :D

Jotain ohjattus toimintoa oon jo yrittäny, mut ei tunnu nettiyhteys skulaavan pöytsikässä.

Miten saan kaksi konetta nettiin, kun läppärissä on käytössä langaton ja nyt haluisin pöytäkoneella päästä myös nettiin.

Ja pyydän ystävällisesti mahdollisia vastauksia suomen kielellä, ei atk:lla.. kiitos! :D

Jotain ohjattus toimintoa oon jo yrittäny, mut ei tunnu nettiyhteys skulaavan pöytsikässä.

Tarttisi vetää piuha pöytäkoneesta siihen modeemiin. Noin hyvin yksinertaistettuna :)

Ei tähän oikein toimivaa vastausta näillä lähtötiedoilla saa edes ATK:si, saati suomeksi.

Onko sulla ADSL-purkki, joka toimii samalla langattomana tukiasemana vai miten tuo yhteytesi läppäristä internettiin nyt kokonaisuudessaan toimii?

No mul on siinä kaks purkkia. Toiseen tuloo kaapelijohto ja toinen on Netgear wireless router tjsp. Ne on vissiin yhistettynä ainakin toisiinsa. (en siks oo varma ku oon nyt duunis,enkä muista..:hyvä: )

Miten se pöytsikkä pitää yhistää ja mihin?

Joo, oon :david: tässä asiassa.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Käyt ostaa huomenna jostain atk-liikkeestä "verkkokaapelin" eli hienosti sanottuna RJ-45 kaapeli. Niitä on erimittasii. 1,5m - 30m nyt ainaski. Toinen pää siitä kaapelista tulee sun tietokoneen verkkokorttiin ( jos kone on vanha nii siinä ei välttämättä ole verkkokorttia vaan seki pitää ostaan. Noin 15€, mutta uusissa koneissa on sisäinen verkkokortti) ja toinen pää siitä piuhasta tulee siihen routeriin eli reitittimeen (se missä se yks kone onki jo kiinni). Suorita nää toiminpiteet ku koneet on pois päältä, ja ku käynnistät koneen nii sen pitäis itestään löytää se lähiverkko ja pistää asetukset kuntoon ( jos sun käyttis on XP tai uudempi).
Tai sitten ostat USB paikkaan kiinni tulevan langattoman lähettimen, jos haluat säästyä noilta johdoilta. Langattoman verkon asentaminen on sitten iha oma juttunsa. Joillakin se toimii heti, ja jotkut säätävät ja temppuilevat sen kanssa ikuisuuden.

Käyt ostaa huomenna jostain atk-liikkeestä "verkkokaapelin" eli hienosti sanottuna RJ-45 kaapeli. Niitä on erimittasii. 1,5m - 30m nyt ainaski. Toinen pää siitä kaapelista tulee sun tietokoneen verkkokorttiin ( jos kone on vanha nii siinä ei välttämättä ole verkkokorttia vaan seki pitää ostaan. Noin 15€, mutta uusissa koneissa on sisäinen verkkokortti) ja toinen pää siitä piuhasta tulee siihen routeriin eli reitittimeen (se missä se yks kone onki jo kiinni). Suorita nää toiminpiteet ku koneet on pois päältä, ja ku käynnistät koneen nii sen pitäis itestään löytää se lähiverkko ja pistää asetukset kuntoon ( jos sun käyttis on XP tai uudempi).
Tai sitten ostat USB paikkaan kiinni tulevan langattoman lähettimen, jos haluat säästyä noilta johdoilta. Langattoman verkon asentaminen on sitten iha oma juttunsa. Joillakin se toimii heti, ja jotkut säätävät ja temppuilevat sen kanssa ikuisuuden.

Eli kun mulla nyt toimii läppärissä jo langaton netti, niin kytken siis pöytäkoneen siihen toiseen purkkiin joka on se wireless router? Vai siihen purkkiin, johon tulee kaapelijohto seinästä? Ja verkkokortti löytyy, oonhan mä sitä pöytsikkää käyttäny aiemmin surffailuun.

Eli kun mulla nyt toimii läppärissä jo langaton netti, niin kytken siis pöytäkoneen siihen toiseen purkkiin joka on se wireless router? Vai siihen purkkiin, johon tulee kaapelijohto seinästä? Ja verkkokortti löytyy, oonhan mä sitä pöytsikkää käyttäny aiemmin surffailuun.
Jep, eli siis pöytäkone tohon wireless routeriin. Ja nyt sulla on kaks vaihtoehtoo. Joko tolla johdolla, tai sitten langattomasti sillä USB-lähettimellä.... ensimmäinen tapa halvempi ja vaivattomampi.

Mistä saa kansion Folder Optionsissa KAIKKI tiedostotyypit näkyviin, Mbnetillä niin kovasti väittävät, että sieltä löytyy mutta en tajua/löydä vaikka selaan miljoonatuhattasataa kertaa sen läpi :curs:

Kansion asetukset --> Näytä (välilehti) --> Näytä piilotetut tiedostot ja kansiot (aika alhaalla ku selaat)

Nää on siis suomenkielisestä versiosta .... sulla vissii enkuks, mutta kyllä löytyy. Se taitaa olla enkuks "Show hidden files and folders"

Mitä ohjelmaa teidän mielestänne kannattaa käyttää musiikin ja elokuvien lataamiseen netistä (tietenkään rikkomatta tekijänoikeuslakeja)?
uTorrent melkeen kaikkeen isoon ja DC++:lla yksittäiset mp3-tiedostot ja muut pikkupaskat.

Eli minulla on Oulun Dna:n (ent. Baana) VDLS taloyhtiö laajakaista. Eli siis ilmeisesti reitin on taloyhtiöllä yhteinen ja netti kytketään päälle luomalla verkkoyhteyksistä uusi PPPoe yhteys. Ongelmana on se, että raskaassa käytössä (esim. ware) jonkin ajan päästä tulee ilmoitus että verkkokaapeli ei ole yhdistetty. Konetta ei saa sammumaan muutaku boottaamalla ja netti toimii uudestaan kun on virrat ottanut pois ja pannut uudestaan päälle. Samoiten kun tuo ilmoitus on tullut ja kun menee ctrl alt del yhdistelmällä katsomaan verkkoliikennettä kone jumittuu täysin. Siis ja virta pitää ottaa koko koneesta pois ei pelkästää modeemista.

Kertokaan miten ongelman saisi pois, että ei tarttisi 15min välein bootata konetta. :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom