Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on koneella yksi peli ladattuna, joka mun pitäisi ilmeisesti laittaa CD-levylle jotta sitä voisi pelata.
On "peliCD1", "peliCD2" ja jne. kansioita, näistä kansioista jokainen sisältää tyyliin 50 pakattua .rar tiedostoa.

Kun puran nämä .rar tiedostot, tulee kansioon .bin tiedosto. Joka ainakin kokonsa puolesta näyttäisi sisältävän nämä kaikki rarit.
Kysymys on siis että, tämä .binikö on se joka CD:lle poltetaan?

Mulla on koneella yksi peli ladattuna, joka mun pitäisi ilmeisesti laittaa CD-levylle jotta sitä voisi pelata.
On "peliCD1", "peliCD2" ja jne. kansioita, näistä kansioista jokainen sisältää tyyliin 50 pakattua .rar tiedostoa.

Kun puran nämä .rar tiedostot, tulee kansioon .bin tiedosto. Joka ainakin kokonsa puolesta näyttäisi sisältävän nämä kaikki rarit.
Kysymys on siis että, tämä .binikö on se joka CD:lle poltetaan?
Juu. Bin poltetaan cd:lle tahi luodaan esim. Daemon Toolsilla virtuaalinen cd-asema, johon bin tungetaan.

Juu. Bin poltetaan cd:lle tahi luodaan esim. Daemon Toolsilla virtuaalinen cd-asema, johon bin tungetaan.

Kiitos vastauksesta :) Niin mä vähän ajattelinkin että se on se joka poltetaan.

Tuota Daemon toolsia kokeilin mutta ei se löytänyt .bin tiedostoja, vaikka siellä mistä sen latasin sanottiin että lukee kyllä niitä.
Tiedä sit, ehkä mä vaan en osaa.

Kiitos vastauksesta :) Niin mä vähän ajattelinkin että se on se joka poltetaan.

Tuota Daemon toolsia kokeilin mutta ei se löytänyt .bin tiedostoja, vaikka siellä mistä sen latasin sanottiin että lukee kyllä niitä.
Tiedä sit, ehkä mä vaan en osaa.
Daemon Tools ei suoraan tunnista Bin-tiedostoja, joten siun pitää valita se samanniminen cue-tiedosto mikäli tällainen hakemistosta löytyy. Ellei löydy, pitää avatessa pistää kaikki tiedostotyypit näkyviin ja valita se Bin niin toimaa ihan yhtä hyvin.

Ja poltatteassa valitaan toki se imagenpolttovaihtoehto.

Daemon Tools ei suoraan tunnista Bin-tiedostoja, joten siun pitää valita se samanniminen cue-tiedosto mikäli tällainen hakemistosta löytyy. Ellei löydy, pitää avatessa pistää kaikki tiedostotyypit näkyviin ja valita se Bin niin toimaa ihan yhtä hyvin.

No nyt toimii :) Melkoinen säätäminen oli että sai pelaamaan, mutta jollain ihme säkällä aina onnistun jotain saamaan aikaiseksi, vaikken mitään näistä koneista tajua.

Miten saan Nokia 9500:n mp3-soittoäänen?

Sain tiedoston siirrettyä bluetoothilla puhelimeen ja saan sen soitettua soittimella. Mutta miten saan sen soittoääneksi?

Miten saan Nokia 9500:n mp3-soittoäänen?

Sain tiedoston siirrettyä bluetoothilla puhelimeen ja saan sen soitettua soittimella. Mutta miten saan sen soittoääneksi?

Ööö... valkkaat profiilista sen soittoääneksi? Mä en nyt tainnut tajuta kysymystä, eli mikä tarkkaan ottaen mättää?

-k

Voisin vaikka vannoa, että daemon tools tunnistaa suoraan .bin -tiedostot, valitset vaan sieltä tiedostotyypin kohdalta vaihtoehdon *.*

Voisin vaikka vannoa, että daemon tools tunnistaa suoraan .bin -tiedostot, valitset vaan sieltä tiedostotyypin kohdalta vaihtoehdon *.*
Lähinnä tarkoitin ettei tunnista = ei "näe", jolloin neuvoinkin pistämään kaikki tiedostotyypit näkyviin.

Mikä sen cue-tiedoston tarkoitus muuten on?

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Lähinnä tarkoitin ettei tunnista = ei "näe", jolloin neuvoinkin pistämään kaikki tiedostotyypit näkyviin.

Mikä sen cue-tiedoston tarkoitus muuten on?

toimia "esittelijänä"

moi. tossa on bin-tiedosto. se on blaablaa -muodossa.

Ööö... valkkaat profiilista sen soittoääneksi? Mä en nyt tainnut tajuta kysymystä, eli mikä tarkkaan ottaen mättää?

-k

Jaahas, tosiaan sieltä pitää valita että "selaa". Ihmettelin siis sitä että miten sen äänen saa tuohon listaan näkymään, enkä tajunnut tuota "selaa"-nappia. :rolleyes:

Olin vähän liian hätäinen asian kanssa. Sori. Nyt hävettää :jahas:

Emo: DFI Lanparty nf4 Ultra-D
Muistit: 2x512 MB Kingston HyperX
Kysymys: voinko ostaa 2 x 1 Gb muistia lisää (=3 gb, 512x2 + 1 Gbx2), tykkääkö kone/toimiiko?
Kiitos

Nopealla googletuksella emolevy tukee 4gb asti muistia, mutta kannattaa tarkistaa emon manuaalista, että tukeeko tuollaista kombinaatiota vai pitääkö kaikki olla esim. gigan palikoita.

edit:
kannattaa myös tarkistaa, että mitä muistityyppejä tukee. Eli, että kaupasta tarttuu oikean tyyppistä muistia mukaan.

edit2:
valmistajan sivujen mukaan tukee seuraavia muisteja:
Supports DDR266, DDR333 and DDR400 DDR SDRAM DIMM

Valitettavasti sivuilta ei löytynyt tietoa, että millaista kombinaatiota voi kiinni laittaa.

Nopealla googletuksella emolevy tukee 4gb asti muistia, mutta kannattaa tarkistaa emon manuaalista, että tukeeko tuollaista kombinaatiota vai pitääkö kaikki olla esim. gigan palikoita.

edit:
kannattaa myös tarkistaa, että mitä muistityyppejä tukee. Eli, että kaupasta tarttuu oikean tyyppistä muistia mukaan.

edit2:
valmistajan sivujen mukaan tukee seuraavia muisteja:
Supports DDR266, DDR333 and DDR400 DDR SDRAM DIMM

Valitettavasti sivuilta ei löytynyt tietoa, että millaista kombinaatiota voi kiinni laittaa.

Kiitos avusta, mutta noi oli jo tiedossa, enkä manuaalista löydä infoa josko voi laittaa "eriparisia" muisteja, ts 2x 512 + 2x1024... Muistien tyyppi etc on tiedossa, toi kombinaatio mietityttää. Tää lankku kun on hieman ronkelimpi kuulema...Mutta kiitos kuitenkin :)

Mistä saa näytön resoluution lukittua? Ati 2600 pro käytössä ja aina käynnistyksen jälkeen reso on 1280x1024, kun haluaisin pitää sen 1680x1050. Näyttö on Acerin 22" jos se nyt asiaan vaikuttaa.

Päivitin joskus muistiani 512mb -> 1024mb. Muistit olivat ihan samanlaisia paitsi erimerkkisiä. Vika korjaantui kun vaihdoin uuden muistipalikan samanmerkkiseen. Jänskä. Kannattaa siis pitää vaihtovaihtoehto avoinna.

Taas näitä fiksuja kysymyksiä eli: Voiko parikaapelia käyttää adsl-modeemin ja tietokoneen välillä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom