Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Minulla oli joskus sellainen todella pieni ohjelma, joka näytti levytilan kakkumaisesti. Sen hieno ominaisuus oli siinä, että se näytti, kuinka suuren osan levytilasta vie mikäkin kansio. Nyt etsin hukutettua levytilaa, joten tunnistaako kukaan ohjelmaa?

Tämä nyt ei varmasti ole se mitä haet,

http://disk-space-pie-chart.qarchive.org/

Mutta noita softia on kirjaimellisesti netti pullollaan. Mikrobitin huvi ja hyöty rompun mukana tuli juurikin tuollainen "mullistava" ohjelma.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt kävi niin hassusti, että Elisa halusi välttämättä nostaa meikäläisen nettinopeutta. :) Samalla shoppasin mukaan uuden adsl-boxin, joka tukee tulevaa kakskytäneljä-megasta nettiä. (vanha boxi ikävanha)
Eli kysymys kuuluisi:
Kun uusi adsl-lootakko taloon saapuu, paljonko 24/1Mb yhteydellä on todellinen latausnopus?
Voiko se todella olla sen 2.4mb/s?
Tämän hetkisella 1megasella nopeus on 95-105kt/s.

Kun uusi adsl-lootakko taloon saapuu, paljonko 24/1Mb yhteydellä on todellinen latausnopus?
Voiko se todella olla sen 2.4mb/s?

Minä saan parhammillani jotain 2.0-2.06 mb/s.

Mahtavaa!
Heräsi lisäkysymys: Verkkokorttihan on ilmeisesti 100/10. Eli voi ottaa vastaan 100mb/s, ja näin ollen se passaa hyvin tähän tarkoitukseen?

Jep.

On muuten todella naurettava tuo megabitin uppikaista kun sisään tulee 24. Warettamiseen nämä yhteydet myydään eikä toimi niin että jokainen imuttaa enemmän ku uppii. Tämän huomaa viimeistään kun pitäisi kaverille jotain siirtää sillä huippunopealla yhteydellä. Ja hidastaa se torrenttejakin joissain tapauksissa vaikkei suoraan rajoitakaan.

Muuten, bitit kun jaat kasilla saat tavuja eli uusi yhteytesi on 3 megatavua/128 kilotavua

Mites kun päivitän konettani,uusi virtalähde ja muistikampa lisätty.Ensi viikolla olisi tarkoitus laittaa uudenkarheat näytönohjain ja prossu emolevylle.Emolevy pysyy samana.Pitääkö tai vaatiiko tämä Wintoosa-xp uudelleen aktivoitumisen.Ja jos vaatii,niin käykö tämä homma netin kautta,vai täytyykö mikkisoftille soitella.Käyttis on siis winxp-pro.Kitoos:)

Jep.

On muuten todella naurettava tuo megabitin uppikaista kun sisään tulee 24. Warettamiseen nämä yhteydet myydään eikä toimi niin että jokainen imuttaa enemmän ku uppii. Tämän huomaa viimeistään kun pitäisi kaverille jotain siirtää sillä huippunopealla yhteydellä. Ja hidastaa se torrenttejakin joissain tapauksissa vaikkei suoraan rajoitakaan.

Muuten, bitit kun jaat kasilla saat tavuja eli uusi yhteytesi on 3 megatavua/128 kilotavua

Itse olen ymmärtänyt että ADSL tekniikalla ei pystytä suurin upload nopeuksiin, ainoastaan ADSL2 tekniikalla pystytyään 3.5 megaan. 10/10 tarvitaan VDSL-tekniikkaa, joka taas on harvoilla valituilla käytössä hintansa takia.

Mites kun päivitän konettani,uusi virtalähde ja muistikampa lisätty.Ensi viikolla olisi tarkoitus laittaa uudenkarheat näytönohjain ja prossu emolevylle.Emolevy pysyy samana.Pitääkö tai vaatiiko tämä Wintoosa-xp uudelleen aktivoitumisen.Ja jos vaatii,niin käykö tämä homma netin kautta,vai täytyykö mikkisoftille soitella.Käyttis on siis winxp-pro.Kitoos:)

En kyllä uskoisi, että tarvitsee.

Itse olen ymmärtänyt että ADSL tekniikalla ei pystytä suurin upload nopeuksiin, ainoastaan ADSL2 tekniikalla pystytyään 3.5 megaan. 10/10 tarvitaan VDSL-tekniikkaa, joka taas on harvoilla valituilla käytössä hintansa takia.

oma painoarvonsa on varmaankin myös sillä että sisääntuleva liikenne taitaa olla operaattoreille suht ilmaista, poispäinmenevä taas maksaa. (tai näin ainakin joku opettaja selitti aikanaan kun oli puhe suomen intternet-verkoista)

Oikein olet ymmärtänyt. Kommentoin lähinnä tilanteen naurettavuutta, näennäisesti reippaasta kaistasta sisäänpäin ei juuri ole iloa kun uppikaista on tuollainen. Kaverillani on muuten espoossa joku soneran 8/8 paketti muistaakseni reilun 40 euron hintaan. Se olisi oma valintani ehdottomasti mikäli mahdollista, pitääpä kysyä tarkemmin siitä. Todennäköisesti joku kiinteistön tilaama kuitukaapeli.

Itse olen ainakin toistaiseksi 100/100 funetissa kiinni. On se tuskaa muuttaa tästä pois :)

oma painoarvonsa on varmaankin myös sillä että sisääntuleva liikenne taitaa olla operaattoreille suht ilmaista, poispäinmenevä taas maksaa. (tai näin ainakin joku opettaja selitti aikanaan kun oli puhe suomen intternet-verkoista)

Jotain tällaista luulen myös kuulleeni.
Mutta ei se suhteessa huono uppinopeus ainakaan mua haittaa, pitää vain pitää maltti mukana laittomuuksissa :)

Pystyykö tallentamaan swf-tiedostoa suoraan selaimesta kiintolevylle?

Pystyy, ainakin linkistä kun painaa "Tallenna kohde nimellä." Näin siis Operassa. Tai sitten tallentaa sen flash-sivun "Tallenna nimellä."

Nyt alkaa menee sitte hermo lopullisesti ku ei perkele näy mediaplayerin esim riemurasian tyyliset videot ollenkaan? Mikä helvetti mulla on taas pielessä? :curs:
Antakaa ny joku viisas mulle neuvo. Te tiedätte.

Nyt alkaa menee sitte hermo lopullisesti ku ei perkele näy mediaplayerin esim riemurasian tyyliset videot ollenkaan? Mikä helvetti mulla on taas pielessä? :curs:
Antakaa ny joku viisas mulle neuvo. Te tiedätte.

Mediaplayerin codekit varmaan vaan kusee/puuttuu. Uusimman mediaplayerin asennus tödennäköisesti auttaa. Jos ei halua sitä tehdä, niin tämän pitäisi asentaa vaan ne pelkät codekit.

Viimeksi muokattu:
Eikö Neverwinter Nights 2 saa todellakaan "third person view" moodiin?

Eli siis niin, että näkisi oman hahmonsa kokonaan jostain selän takaa yläviistosta kuvattuna.

No kysytäänpäs sitten. Minnehän minulta on hävinnyt käynnistys valikon "Sammuta tietokone" nappula? Voin vain kirjautua ulos ja sitten sammuttaa koneen. XP:ssäni on vain yksi käyttäjätili.

Suositut

Back
Ylös Bottom