Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Mun on tosi vaikea ymmärtää RSS:n ideaa/käyttöä/sovellusta. Wikipedia kertoo seuraavaa:
Wikipedia sanoi:
RSS on joukko Web-syötemuotoja joita käytetään usein päivitetyn digitaalisen sisällön julkaisemiseen. Tällaista sisältöä ovat esimerkiksi blogit, uutissyötteet ja podcastit.

RSS-sisällön käyttäjät käyttävät ohjelmia, joita kutsutaan 'lukijoiksi': käyttäjä 'tilaa' syötteen antamalla lukijalleen linkin syötteeseen; lukija voi sitten tarkistaa tilaamansa syötteet siltä varalta, että niissä olisi uutta sisältöä sitten edellisen kerran, ja jos niin on, hakea kyseisen sisällön ja näyttää sen käyttäjälle.

RSS-muodot määritellään XML-kielellä (data-muotojen yleinen määritelmä). RSS antaa tietonsa XML-tiedostona, jota kutsutaan "RSS-syötteeksi", "Web-syötteeksi", "RSS-striimiksi" tai "RSS-kanavaksi". Lukijaohjelma kääntää XML-tiedoston lukijalle selvempään muotoon.

Voisiko joku kääntää tuon vielä yksinkertaisemmaksi, tai tarjota jotain sivustoa, joka selittää RSS:n For Dummies, niinku... kiitosta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun on tosi vaikea ymmärtää RSS:n ideaa/käyttöä/sovellusta. Wikipedia kertoo seuraavaa:

Voisiko joku kääntää tuon vielä yksinkertaisemmaksi, tai tarjota jotain sivustoa, joka selittää RSS:n For Dummies, niinku... kiitosta.

Tuo toimii niin, että kun sinulla on RSS feediä tukeva selain (esim. Firefox ja luultavasti muidenkin selainten uudet versiot) ja olet sivustolla jossa on käytössä RSS feed, voit ottaa ko. sivustolta automaattisen sisällön päivityksen käyttöön. Eli saat automaattisesti tietoa, kun jotain on päivitetty.

Sen voi laittaa esim. selaimeen RSS bookmarkkina, eli siitä syntyy tavallisen näköinen bookmark, mutta bookmarkin takaa löytyy uusimmat uutiset yms.

Sen saa muissakin muodoissa, mutta itse olen kokeillut ainoastaa tuota selaimen bookmarkkia.

edit:
Tuon käyttöön ottoa varten sitä tukevilta sivustoilta löytyy painike, jossa oranssilla pohjalla lukee valkoisin kirjaimin RSS.

Ei tämä RSS vaikea asia ole. Eli RSS helpottaa kaikkien blogien, uutisten jne. seuraamista. Sinulla täytyy olla vain RSS-lukija ja sitten sivu joka tarjoaa RSS-syötettä (Pakkotoiston blogi, Mbnet, Yle..).

RSS-lukijalla pystyy seuraamaan kaikkia sivuja joista olen RSS-syötteen tilannut, kerralla ja nopeasti, eikä tarvitse surffailla näille sivuille erikseen. Lisäksi voit nopeasti silmäillä uutiset jotka itseäni kiinnostaa. Ohjelmat myös päivittävät uutiset tasaisin väliajoin.

Itse käytän Firefoxiin tehtyä laajennusta NewsFox.

Edit: HIIDAAAAS.... -__________________-' :)

Läppäri hajosi ja tytsy ostaa uuden maanantaina. Miten siirrän vanhan kovolta tiedot uuteen?

Koneet on tuttuja muuten mutta läppäriä en ole avannut, pienempiä nuo kovot ovat mutta ovatko liittimetkin erilaiset. Onnistuuko homma pöytäkoneen kautta tms. ?

Osta / lainaa jostain USB-kovalevy ja kytke se vanhaan kannettavaan. Sitten hae netistä Knoppix-CD-kopio koneellesi ja polta se CD-levylle. Boottaa vanha kone Knoppix-levy sisällä. Knoppix tunnistaa USB-kovalevyn ja pysyt kopioimaan läppärin kovalevyltä tiedot USB-kovalevylle. Pähkinänkuoressa.

Sorry etten tarkentanut paremmin, tuo vanha läppäri siis hajosi täysin. Emolevy paskana eli ei buuttaa.

Saako noita läppärin kovoja kiinni normaaliin pöytäkoneen ideväylään tms. Vai pitääkö se kovo asentaa toiseen läppäriin ja siirtää tiedostot vaikka nettiin.

Hankit alan liikkeistä siihen väliin piuhan, minkä liität ideväylään.

Ja oma kysymys: Mistä näen keyn, jolla olen asentanut xp homen aikoinaan?

Ja oma kysymys: Mistä näen keyn, jolla olen asentanut xp homen aikoinaan?

Run komentoon regedit, siitä avautuvasta valikosta:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion

Sieltä löytyy Product ID.

edit: joku ehti ensin...

Viimeksi muokattu:
Kiitokset.

Mm, en mä tolla tosin pysty aktivoimaan tätä. Snif

Product keytä vaaditaan.

Mun käsittääkseni tuo product id = product key...

Saattaa ollakin, mutta siitä huolimatta tuo aktivointi ei hyväksy joitain numeroita/kirjaimia ja merkkien määrä tuossa product idssä on väärä.

5x5 pitäis olla.

http://www.mike-devlin.com/windows/key.htm

Tuolta saa ladattua apuohjelman, joka kertoo Windows XP:n Product Keyn oikeassa muodossa (5x5). HUOM: Minun koneella tuo kertoo kyllä oikean Procut Keyn, mutta F-Secure valittaa, että siinä olisi jokin troijalainen. En tiedä, onko varoitus aiheellinen, vai F-SEcuren ylisuojelua "hakkeriohjelmistoja" vastaan.

Oolrait ois tämmönen ongelma polton kanssa, eli hankin ekan Dvd-polttavan koneeseen ja yritän tehdä siitä imagen Clone-Cd:llä, mut sen kooksi tulee yli 6 gigaa ja levyn koko on 4.7gigaa.. missä vika ? Neuvoja ?

Kiitos ja kumarrus vastanneille :)

Kysymys mountaus-ohjelmista - Daemon, Alcohol...

Tukeeko vielä mikään näistä ohjelmista tiettävästi Blu-Ray -tai HD-DVD-ADHD-levyjä? Eli jos hypoteettisesti saisin jostain käsiini BR-leffan imagena, millä saisin sen mountattua katseltavaksi koneella? Tähän on varmaan joku simppeli ratkaisu, mutta en ole siis edes vielä kokeillut itse. Eli onko porukalla kokemuksia? Terminator 2, ookkonä notta tätä notta kokeillunna? :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom