Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
bf2 alkoi toimimaan kun päivitin 1.4 versioon, ei suostunut päivittämään pienempia, ilmoitti vain patching failed..., mutta nyt se toimii.

cod2:seen olen asentanut 1.3, ongelma siinä ei ole vielä selvinnyt.. täytyypä koittaa keksiä jtn.

e: päivitin jonkun punkbuster systeemin niin ei jämppää enää tuo cod2. jossain luki että se ei toimi 64 xp:ssä hyvin. ihme juttu mulla ei pitäis olla 64xp.... henkimaailman juttuja nää koneiden jämitykset.

Kukapas tietäisi jotain ilmaista ja yksin kertasta ohjelmaa jolla vois luoda omat kotisivut.
Hakusessa olis sellanen ohjelma joka ei kaipaisi kovinkaan suuria ohjelmointitietoja vaan ennemminkin "klikkaa ja raahaa palaset paikoilleen"-tyyppistä ratkaisua oltais vaille.

Miten saan XP:ssä muutettua sitä millä ohjelmalla Windows avaa jonkun tietyn tiedostotyypin?

Elikkä mulla on koneella sekä Adobe Acrobat reader lite ja Adobe Acrobat Pro ja nyt tuo Pron paska on rekisteröinyt itsensä automaattisesti avaamaan kaikki pdf-tiedostot joita klikkaan. Haluan siis avata pdf:t tuolla Acrobat litellä tuplaklikkaamalla pdf-tiedostoa koska lite on nopeampi käyttää kuin tuo Pro. Prota en silti halua poistaa koska sillä voi luoda pdf:iä aina kun tarve vaatii.

XP:ni on englanninkielinen joten ei kannata antaa suomenkielisiä valikkojen yms. nimiä :)

Tähän on jo vastattu mutta toi --> http://www.majorgeeks.com/download4139.html Nopeuttaa huomattavasti Acrobattia

Nyt meni hermo!
Satuin painamaan shiftiä vähän pidempään, josta syystä filter keys meni päälle. Nyt näyttäis olevan shifti olevan "pohjassa" koko ajan. Kun vaan tietäis miten tuon saa pois päältä...

Painaa shiftiä uudestaan pitempään, niin windoosa ehdottaa että painamalla cancel se lähtis pois, vaan ei lähde. Settingsistäkään ei löydy kohtaa mistä sen saisi off. APUA!

Edit: ei kekkonen! Nyt se lähti itekseen pois kun hetken odotteli... nou hätä enää.
Voin olla ihan väärääs mutta katos helppokäyttötoimintoja jos auttais

Nyt meni hermo!
Satuin painamaan shiftiä vähän pidempään, josta syystä filter keys meni päälle. Nyt näyttäis olevan shifti olevan "pohjassa" koko ajan. Kun vaan tietäis miten tuon saa pois päältä...

Voin olla ihan väärääs mutta katos helppokäyttötoimintoja jos auttais
Joo ihan vaan tiedoks muillekin, että kannattaa Ohjauspaneelista valita Helppokäyttötoiminnot / Accessibility Options ja klikata jokaista Settings nappia ja poistaa valinta Use Shortcut (Huom: Settingssejä on joka sivulla).

Ärsyttäviä näin vammattomille.

Ja niin että miten noita windows movie makerin omia tekeleitä saa muutettua "katseltavaan" kuntoon, esim että niitä pystyy laittamaan youtubeen?

En tiedä onko Elisalla tiedostolistaukset estetty, mutta selaimet antavat normaalisti tuon tiedostolistauksen ihan itse, jos avatussa hakemistossa ei ole index tai default nimistä tiedostoa.

selvä. ajattelinkin että on joku esto tms. kun netikan palvelimella tuli listaus automaattisesti. ihmettelen vaan kauheasti, minkä takia se pitää estää...

Eli olen harkinnut läppärin hankkimista. Nyt on kuitenkin ilmennyt sellainen ongelma että nuo kapuppojen "valmiit" pakkaukset eivät tunnu oikeilta, eli aina puuttuu joko kovalevyä tai jotain muuta. Mistä siis saisi(vai saako ollenkaan?) itselleen räätälöidyn läppärin, eli voisi itse päättää osat(tai ainakin osan niistä).

mistähän mahtaa johtua kun mediaplayer 11 ei avaa videotiedostoja siten tv:n koko näytölle. Eli aikaisemmin videot aukesi siten että koko tv näyttöön aukes toistettava leffa eikä esim. hiiren liikkeet näkyny tv:n näytöllä. Tulipa sekavasti selitettyä mutta aikaisemmin leffat aukes silleen että kuva sovittui tv:n näyttöön automaattisesti.

mistähän mahtaa johtua kun mediaplayer 11 ei avaa videotiedostoja siten tv:n koko näytölle. Eli aikaisemmin videot aukesi siten että koko tv näyttöön aukes toistettava leffa eikä esim. hiiren liikkeet näkyny tv:n näytöllä. Tulipa sekavasti selitettyä mutta aikaisemmin leffat aukes silleen että kuva sovittui tv:n näyttöön automaattisesti.

Mikä näytönohjain jos ati niin onko peittokuva asetuksista valittu teatteritila.

sain korjattua ongelman...ilmeisesti noi pakkauksenhallintaohjelmat ei oikein pelittäneet mediaplayerin kanssa kunnolla. Poistin ne ja laitoin ainoastaan ton ace mega codecs packin ja toimii...

Vaikka ehdinkin jo hehkuttaa toisaalla, että uTorrent toimii, vaan ei toimi kovin nopsasti enää(eli siis tulee 1-3 kB/s tavaraa). http://www.portforward.com/default.htm Tuon mukaan ollaan menty, tein sen static ip adressin jo. Nyt ollaan jumissa Portforwarding kohdassa. Tulee vain tyhjä selainikkuna, jos yritän tuolla uudella ip:llä mennä. Mikä tässä nyt kusee? Ohessa vielä shotti tapahtumasta.

Viimeksi muokattu:
Mä oon aina ajatellut, että noiden nettiohjeiden mukaan pääsee vain tiettyyn pisteeseen, ja sen jälkeen kyllä pitää ottaa selvää onko ISP:llä käytössä NAT vai ei. Eli se pitää kytkeä päälle tai pois omista asetuksista. Itsekkin kauan ihmettelin omaa NAT:a ja kyse olikin vain omasta valinnasta, joko se on tai ei ole päällä. Onko nyt oikeat termit jotain SUA yms, paremmat voi selventää.

Latasin tuommoisen PFConfig-ohjelman. Se kyselee, että mitkä portit avataan, niin voinko laittaa mitkä tahansa UDP-portit? Esim. 2302, 4569 jne?
E: No nyt ainakin tulee tavaraa. Palaillaan asiaan, jos tulee ongelmia.

Eli olen harkinnut läppärin hankkimista. Nyt on kuitenkin ilmennyt sellainen ongelma että nuo kapuppojen "valmiit" pakkaukset eivät tunnu oikeilta, eli aina puuttuu joko kovalevyä tai jotain muuta. Mistä siis saisi(vai saako ollenkaan?) itselleen räätälöidyn läppärin, eli voisi itse päättää osat(tai ainakin osan niistä).

Ainakin www.digicomp.fi saa zepton kannettavia räätälöitynä osaksi :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom