Tietokoneen äänikortti ja kaiuttimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH4
  • Aloitettu Aloitettu

JH4

Olen hankkimassa tietokoneeseen 5.1 kauttimia ja äänikortinkin ilmeisesti tarvitsen koska nyt minulla on integroitu emon äänikortti käytössä (epox 8rda+). Lähinnä elokuvia varten olen hankkimassa tuota mutta myös jonkun verran tulee pelailtua. Leffoissa äänet ovat AC3 5.1 koska DTS äänet olen joutunut ottamaan pois (varmuuskopio elokuvia). Olen itse yrittänyt jonkin verran katsella eri paketteja mutta tarjolla on todella paljon eri vaihtoehtoja ja eri hintaluokassa joten tarvitsen pientä apua valinnassa.

Minkälaisen setin siis tarvitsen? Tuohon jos vastaat olen kiitollinen :) Hintaluokka voisi olla jossain sadan euron tuntumassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itse juuri ostin verkkokaupasta Logitech X-530 surround-kaiuttimet.
Kyseessä on siis 5.1 paketti 3:lla satelliitti kaiuttimella joista yksi on keskikaiutin, kahdella surround takakaiuttimella ja subbarilla.
Näissä kaiuttimissa on erikoisuutena fdd2 tekniikka, joka luo paremmat tilaäänet. Pieneen huoneeseen tehot yhdistettynä fdd2:een ovat riittävät ja tuo erikoisominaisuus toimii, mutta isommissa huoneissa ei tehoja enää riitä kunnolla. Subbari on aktiivinen jossa on siis oma volyyminsäätö, joka oli pääasiana itselleni hankkiessa settiä. Miinukset tulevat kaiuttimien suuntausmahdollisuuksista (liian pienet ja subbari on ehkä piirun verran liian tehoton, mutta ei juurikaan iso miinus sillä kyllä se vielä kivasti paukuttaa.

Hintaa setillä oli 71e + pk joten mahtui juurikin tuohon 100e settiin.
Jos sulla ei siis ole kovinkaan isoa huonetta, on tämä paketti varteenotettava vaihtoehto joka ainakin minulla on osoittautunut hintansa väärtiksi

Suositut

Back
Ylös Bottom