Tietokone televisioon kiinni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mäntti
  • Aloitettu Aloitettu
Jotenki tuntuu et tästä ois puhuttu aiemminki, mutta enpä oikein löytäny mitään.
Eli ois tarkotus pystyä kattomaan leffoja TV:n kautta. Mikä on oikea johto tähän hommaan? Nätönohjaimessa on TV-out..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mäntti sanoi:
Jotenki tuntuu et tästä ois puhuttu aiemminki, mutta enpä oikein löytäny mitään.
Eli ois tarkotus pystyä kattomaan leffoja TV:n kautta. Mikä on oikea johto tähän hommaan? Nätönohjaimessa on TV-out..

Riippuu tietty mitä sieltä näytönohjaimen TV-outista tulee, mutta luultavimmin homma pelaa esim. piuhalla jossa on tietokoneen päässä miniplugi äänelle+S-video kuvalle ja telsun päässä SCART.

Ja jottei tule hukkaostosta niin kannattanee tavata ensin näytönohjaimen ja telkkarin speksit, jotta tiedät mitä toisesta tulee ulos ja mitä toinen kykenee SCARTin kautta vastaanottamaan.

Itselläni on S-Video johto joka menee TV:n S-Video liitäntään.
Ja ihmettelin itse pitkään minkä takia kuvassa menee vaaleita häiriölinjoja niin ne johtuivat tv-antennista. Kun ottaa TV:n antennin irti niin häiriö katoaa :)

carboniitti sanoi:
Itselläni on S-Video johto joka menee TV:n S-Video liitäntään.
Ja ihmettelin itse pitkään minkä takia kuvassa menee vaaleita häiriölinjoja niin ne johtuivat tv-antennista. Kun ottaa TV:n antennin irti niin häiriö katoaa :)

Sulla on vehkeet eri maatasoissa eli jos et viitsi aina nykiä antennijohtoa irti niin antennipiuhaan tuleva maa-erotin ratkaissee ongelman.

Tai sitten erottimet siihen audio+s-video komboon joka tulee tietokoneelta. Saattaa myös auttaa, jos sekä tietokone että töllö ovat samassa pistorasiassa kiinni, eivätkä esim. eri huoneissa, toinen maadotetussa toinen ei jne.

Minulla on näytönohjaimena 9700 Radeon ja televisio on suht uusi Finlux. TV-out lähtee s-videona kortilta ja menee telkkarin s-videoon. Aluksi minulla oli hieman ongelmia sopivien asetusten löytämisessä ja kun sain kuvan lopultakin näkymään telkkarissa tuli vastaan seuraava ongelma. Jos laitoin signaalin lähtemään koneelta NTSC:nä kuvaan tuli värit, mutta ne olivat huonot, ja kuva oli muutenkin aika sotkuinen. Jos taas valitsin PAL-signaalin kuva oli muuten erittäin hyvä, mutta siinä ei ollut värejä. Kun olin räpeltänyt tietokoneella, kutakuinkin kaikki mahdolliset asetukset läpi, päätin vielä kokeilla, että löytyisikö telkkarista enää mitään säädettävää. Loppujen lopuksi manuaalisen kanavahaun puolelta löytyi sisääntulo signaalin valinta, vaikka olin olettanut, että se olisi noinkin uudessa telkkarissa automaattinen. No sieltä sitten valitsin s-videon ja kuva on nyt kutakuinkin DVD-laatua.

Opetus? Paras kuvanlaatu tulee käsittääkseni, jos voit kytkeä näytönohjaimen suoraan televisioon s-videon välityksellä, mutta se voi aiheuttaa muunlaisia ongelmia. Aika usein näytönohjaimissa tulee mukana s-video->koaksiaali muunnin, jonka avulla kytkeminen voi olla helpompaa, mutta sitä en ole itse kokeillut.

->Täällä<- on aika paljon juttua TV-out ongelmista.

Kiitos vastauksista. Täytyy tänään lähtee kattomaan, jos oikean johdon löytäis. Koneella odottaaki jo pari hyvää leffaa.. :kuola:

Vähän on vanhoja jo nuo edelliset postit, muttamutta...

Ongelma on siis saada läppäristä telkkuun kuva ja vaihtoehtoja on muutamia:

S-videosta S-videoon
/
DVI-D:stä HDMI:iin sovittimella
/
DVI-D:stä VGA:han sovittimella
/
DVI-D - RGB ???

mikäs näistä yhdistelmistä toimii parhaiten hinta/laatu-suhteessa?

ja dänks jos joku jaksaa vastailla!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom