Tietokone käynnistää itsensä pelien aikana.

Hei,

minulla on tietokoneeni kanssa seuraavanlainen ongelma. Aina kun käynnistän jonkun pelin, tietokoneeni buuttaa. Ongelma alkoi noin vuosi sitten pelatessani keskivertoa raskaampia pelejä ja on pikkuhiljaa mennyt sille tasolle etten enää voi pelata juurikaan mitään, mikä kuormittaa konettani edes vähän. Koneeni suorituskyky on siis romahtanut olemattomiin.

Olen alustanut kaikki asemat ja käyttänyt huollossakin kahdesti. Pölyt on putsattu kaikkialta ja koneessa on ajettu FurMark, jonka aikana ei mainittavia ongelmia tapahtunut. Jostain syystä huollon jätkät eivät millään löydä vikaa koneesta (tai, kuten epäilen itse, eivät vain etsi tarpeeksi hyvin). Heidän mukaansa raudan pitäisi olla kunnossa. Eihän kone kuitenkaan voi ihan huvikseen kaatuilla! Peleissä ei voi olla vikaa; tuskin nyt kaikki pelit yhtä aikaa menee rikki.

En usko että lämpötilatkaan nousee liian korkeiksi, kai ne nyt huollossa olisi sen jo huomanneet. Mistähän voisi siis olla kyse?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
http://www.cpuid.com/hwmonitor.php

Lataahan toi ohjelma ja katso näytönohjaimen (GPU Core) ja prosessorin ytim(i)en lämpötilat kumminkin. Ilmota tänne ne sitten. Aikonaan lanitellessa tuli aika paljon tollasta kavereilla, syynä yksinkertasesti liian korkeat lämpötilat ja tuskin ne huollossa on pelailleet mitään sillä tai vetäneet mitään 3D markkeja/ muuta kuormittavaa. Voi myös johtua rikkinäisistä keskusmuisteista.

Kannattanee myös laittaa windowsin asetuksista se automaattinen uudelleenkäynnistys virheen tapahtuessa -asetus pois ja lukee mitä siinä bluescreenissä sanotaan. Sit vaan googlaa sen virhesanoman ja kattoo mitä se pitää sisällään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom