Tietokone hackattu

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei todellakaan pitäisi jonkun facebookin olla se suurin harmin aihe kun koko kone on kaapattu ja mahdollisesti kaikki muutkin tunnarit matkalla...

Mitään sen tärkeempiä tunnareita oo tällä koneella tehtykään onneks. Ja onnistuin palauttamaan windowslive id:n ja sitä kautta facebookin itselleni. Ilmeisesti Tunisialainen hakkeri ollut kyseessä.. Kone on tarkkailussa, vaikuttaa ainakin siltä että olen saanut ongelman poistettua. Mitään pankkihommia en tietenkään tällä enää tee ja jos vielä jotain tulee niin viskaan koko roskan helevettiin ja ostan uuden. Kiitoksia ihmisille jeesistä.

Ei ole mitään henkilökohtaista ketään kohtaan, mutta suoraan sanottuna vituttaa, että ihmiset eivät voi nähdä sen verran vaivaa, että hoitaisivat edes perusvirusturvan (esim. ilmainen Avira AntiVir) kuntoon.

Näitä kaapattuja koneita sitten käytetään esimerkiksi DOS-hyökkäyksiin ynnä muuhun paskaan.

Myös kerio/avast yhdistelmä on aika lyömätön. Kummatkin on ilmaisia ja pelittävät hyvin.

Selaimeksi uusin firefox ja siihen adblock+scriptblock "ilmaisia" lisäosat niin saa aika huolella härvätä, jotta saa koneen saastutettua. Toki jos jokaiseen, epämääräiseen asennus pyyntöön vastaa sen kyllä, saa koneen ku koneen saastumaan.

Aika erikoista. Sain itekin ekaa kertaa omaan koneeseen jotkut spywaret.

Oli esimerkiksi muutettu selainten välityspalvelinasetukset silleen, että ne meni koneella olevan softan kautta, yms.

O4 - Global Startup: love you.exe on mielestäni hieman epäilyttävä. Aika paska nakki käynyt, eikä tainnu olla edes eka kerta? :( Etkös ole ennekin tänne valitellut samaa ongelmaa? Oliko sulla tällä kertaa virustorjunta asennettuna?

Itse en käyttäisi konetta ollenkaan, vaan laittaisin levyn kiinni toiseen koneeseen ja tekisin tekisin tarvittavat varmuuskopiot. Sitten vaan levy sileäksi ja homma alusta varmasti puhtaalla koneella (ei verkkokaapelia kiinni ennen virustorjunnan + palomuurin asennusta). Vaihtaisin myös TOISELLA KONEELLA MAHDOLLISIMMAN NOPEASTI kaikki mahdolliset salasanat kaikkiin verkkopalveluihin mitä käytän.

Lycka till

samaan kiinnitin itse huomiota, lisäksi noista toolbaareista tuskin on mitää hyötyä-

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom