Tietokone ei "lataa"

Noniin, elikkä nyt pukkaa tämmöstä vikaa: ostin M2A-VM emolevyn, 2 gigaa g-skill 800mhz muistia sekä amd athlon 5600+ prossun.

Kun osat tuli, lykkäsin osat paikalleen. Asenetelu onnistu moitteetta muute, mutta emolevyn USB-paikat eivät toimineet. Tästä syystäpä laitoinkin emolevyn famikolle takuuseen.

Meni vähän yli viikko ja emolevy tuli.
Nyt sitten eilen laitoin osat taas kiinni: Nyt kone lähtee käyntiin, tuulettimet pyörivät, dvd-asema aukeaa ja menee kiinni, mutta siihenpä se jääkin. Näyttö pysyy pimeänä eikä kiintolevystäkään kuulu mitään. Kone ei siis lataa yhtään eteenpäin.

Tuossa on integroitu näyttis, olen kokeillut sillä sekä toimivalla 7900GT näyttiksellä. Olen kokeillut 1 ja 2 muistikammalla. Olen kokeillut että emolevy ei ole kotelossa jos aiheuttaa oikosulun. Olen kokeillut kahdella kiintolevyllä. En enää tiedä mikä siinä voisi olla?

Kuitenkin se emolevy, jossa ei usb paikat toimineet, toimi muuten moitteettomasti? Mitä enää voin tehdä?

Vanhoilla osilla toimii normaalisti ( A8N5X emolevy)

Tarvitsisin apua kovasti. kiitän (:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Emolevyn vaihdon jälkeen windows pitää asentaa uudestaan.

No voi helvetti kyllähän minä sen tiedän muttakun mitään ei tapahdu!
Tuostahan sen asian saa selville. Virrat päälle, tuulettimen pyörähtää päälle mutta muuta ei tapahdu. Cd levyn laitto asemaan ei vaikuta mitenkään asiaan.

Jos BIOS-viestejäkään ei näy, niin voi olla että prosessori ei ole kunnolla kiinni. Tai sitten prosessoria varten on oma virtajohto ja se ei nyt ole kiinni.

Tällaisia on ainakin itselleni tullut vastaan vuosien varrella. Kaikesta muusta on tullut piippauksia, valonvilkutuksia tai vastaavia virheilmoituksia.

Jos BIOS-viestejäkään ei näy, niin voi olla että prosessori ei ole kunnolla kiinni. Tai sitten prosessoria varten on oma virtajohto ja se ei nyt ole kiinni.

Tällaisia on ainakin itselleni tullut vastaan vuosien varrella. Kaikesta muusta on tullut piippauksia, valonvilkutuksia tai vastaavia virheilmoituksia.

Prosessoria varten oma virtajohto?Hmm, en ole mielestäni kuullut tuommoista ennen.

Tarkista, että käytössäsi olevat muistit ovat tuon emolevyn kanssa yhteensopivia. Asuksen emolevy on aika tarkkoja muistien kanssa.

Niin ja onhan sulla powerilta kytketty molemmat virtaliittimet, eli se 4pin on myös käytössä? Kyllähän sen pitäisi toimia ilman sitäkin, mutta parempi se on olla kiinni.

Prosessoria varten oma virtajohto?Hmm, en ole mielestäni kuullut tuommoista ennen.

Tuli meikäläisellekin aika ikävänä yllätyksenä muutama vuosi sitten. Lähetin emon huoltoon ennen kuin tuli mieleeni katsoa ohjekirjaa. Se tosiaan vaati prosulle oman virran, sellaisen nelipiikkisen, jollaista vanhassa powerissani ei tietenkään ollut. Adapteriakaan ei löytynyt mistään, joten lopulta piti ostaa uusi poweri...

Mutta tämä ei varmaan auta, jos se usb-vikainen emosi oli samaa mallia ja starttasi ilman prosun virransyöttöä.

Mulla oli samanlainen ongelma oman Asus emolevyn kanssa. Kokeileppa sillain, että laitan vaan yhden muistin paikoilleen ja sitten käynnistät. Jos kone lähtee lataa niin mene biosiin ja korota hieman muistille annettavaa jännitettä, se on yleensä "Auto" asetuksella, joka ainakin omassa tapauksessa ei riittäny minun muisteille

Mulla oli samanlainen ongelma oman Asus emolevyn kanssa. Kokeileppa sillain, että laitan vaan yhden muistin paikoilleen ja sitten käynnistät. Jos kone lähtee lataa niin mene biosiin ja korota hieman muistille annettavaa jännitettä, se on yleensä "Auto" asetuksella, joka ainakin omassa tapauksessa ei riittäny minun muisteille
Tuolla alkuviestissä ilmoitin että olen kokeillut muisteilla tuolleensa mutta eipä ole auttanut olleskaan. Alkaa vituttamaan koko homma aika lahjakkaasti.
Jännää sinänsä, ennen ei vaan usb-paikat toiminu mutta nyt koko paska ei vaikuta toimivan. Liekkö ovat edes korjanneet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom