Tiet huutavat kesää - Rullaluistelukausi käyntiin?

Ja hyvää kesän odotusta teille kaikille odottaville.

Alkaa ainakin näin Espoossa jo olemaan tiet aika puhtaita, että tässä pitää alkaa rajusti harkitsemaan luistimien päälle nousemista. Into on kova varsinkin, kun uusia luistimia kovasti harkitsemassa. K2 Mach 100 taitaa tulla kenkätelineeseen kesäksi. Noilla kevyt sit potkiskella salillekkin auringon paisteessa, ku isot renkaat pitävät vauhdin hyvin (edessä 2x 90mm ja takana 2x 100mm). Itsellä alkaa ainakin jo crosstrainerit, soutulaitteet ja kuntopyörät puskemaan korvista ulos :urjo:

Kesänkin kun touhuaa muita aerobisia, niin on taas motivaatiota nautiskella crossareista ja muista hökötyksistä syksyn viileinä aikoina.

Onko muita luisteluintoilijoita? Taikka niin kovahermoisia tyyppejä, jotka ovat jo kauden aloittaneet? :wtf:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itseänikin kiinnostas alkaa rullistelemaan, pitäisi vaan ostaa hyvät rullaluistimet joten kyssärini:

Mitkä rullaluistimet mun kannattaisi ostaa? Ei tarvitse olla kalliimmat mutta mielellään semmoset missä on hyvä hintalaatusuhde jne.. u get the point :) Ekaa kertaa aattelin rupee rullistelemaan (sitten 7 vuotiaan alkuinnon) ja tietämys rullaluistimista on lähes tulkoon puhdas 0

Luistelemassa kävin eka kerran pääsiäisenä ja viime viikonloppuna tuli heitettyä joku 17 km lenkki...

Empä osaa neuvoa rullaluistimien hankinnassa mutta itellä on ollut jotain 6 vuotta K2 ja ovat kyllä tautisen hyvät. Uudet rullat meinasin hiekkakelien jälkeen investoida mutta luistimet eivät kyllä (vieläkään) vaihdu.

e: niin ja nyt ei voi kyllä kelejä kehua kun välillä heittää lunta taivaalta :fck:

Minulla on sama ongelma, kuin Cartmalla. Koskaan en ole rullaluistelua kokeillut, mutta nyt on jostain tullut semmoinen innostus päästä kokeilemaan sitä, joten luistimet pitäisi saada joilla tulevan kesän treenaisi rullaluistelua. Ongelmana on, että en oikeastaan mitään tiedä noista luistimista. Täytyy tänään käydä katsomassa mitä merkkejä ja malleja on tarjolla ja selvittää, mikä niistä olisi viisain hankinta tällaiselle aloittelijalle.

Itseänikin kiinnostas alkaa rullistelemaan, pitäisi vaan ostaa hyvät rullaluistimet joten kyssärini:

Mitkä rullaluistimet mun kannattaisi ostaa? Ei tarvitse olla kalliimmat mutta mielellään semmoset missä on hyvä hintalaatusuhde jne..

Itse vähällä tietämykselläni suosittelen K2 X-training luistimia. Eli Mach 90 tai Mach 100. Toimii joka käytössä. Aloittelija pystyy hyvin harjoittelemaan, kun kisko ei ole ylipitkä kuin esimerkiksi noissa K2:sen radical-luistimissa. Ja noilla Macheilla pystyt luistelemaan kyllä pitkäänkin. Ja jos joskus herää kiinnostus kunnon matkaluistimiin, niin machit säilyy tosi hyvinä yleisluistimina.

Sen verran luistimista että kannattaa katsoa mahdollisimman tuuletettu malli. Yleensä kun on rullaluistelemassa niin on kuivaa ja lämmintä ja jalat meinaa hiota liikaa jos kenkäosa on liian umpinainen.

Mä oon harrastanut lätkää noin 15vuotta..mutta toi rullaluistelu pistää selän kipiäksi..en voi tehä ku max 6km luistelu lenkkejä..miten saisin selkä kivuin pois? pitääkö vaan vahvistaa selkälihaksia ja vatsoja ?

Mie tykkään luistelusta kovasti! Sellasta melkein 20 km lenkkiä tulee heitettyä sauvojen kanssa, ilman sauvoja sitten vähän lyhkäsempää. Nyt kuitenkin on uusien luistinten hankkimisen aika. K2:n luistimia olen suunnitellut, mallina vois olla Alexis speed CF tai Celena. Noita Alexis-luistimia kokeilin Intterissä, mutta Celenan toimitus on myöhässä. Celenassa kiinnostaisi isommat pyörät ja laakerit. Haluaisin siis kokeilla sitäkin mallia, ennen kuin ostan uudet luistimet. Alexis tuntui kyllä jalassa varsin hyvälle. :) Eilen oli vielä ihanan lämmin ilma, olis kevyesti poltellut lähtee rullailee.. Mut minkäs teet, kun vanhat luistimetkin on vielä huoltamatta ja muuten vaan ihan loppu monen vuoden käytön jälkeen. Toimitusviivästymiset on pyllystä! :D

Mullakin(ja muijalla) ongelmana, että millaset luistimet ostaa? Mä olebn luistellut vuosia ja nyt ois aika ostaa kunnon luistimet, muija taas luistellut vähän, mutta haluaa ihan laadukkaat sekin. Luistelu ehkä 70% matkaa(jopa sauvojen kanssa) ja 30% kaupingissa pyörimistä. Renkaat ei sais olla liian kovat, että meno pysyy edes jollain tavalla siedettävänä nykyteillä. Ehdotuksia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom