Tiedoston pääte .eps.hqx

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Leona
  • Aloitettu Aloitettu
Pitäisi siis saada auki tiedosto, jonka nimi on tiedostonnimi.eps.hqx. Sen verran google kertoi, että tuo hqx viittaa Macintoshin pakkausohjelmiin (?). Mäkkiähän minulla ei ole, onko tämä ongelma? Entä tuo .eps? Nyt olen ihan pihalla, auttakee :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tiukkis sanoi:
Pitäisi siis saada auki tiedosto, jonka nimi on tiedostonnimi.eps.hqx. Sen verran google kertoi, että tuo hqx viittaa Macintoshin pakkausohjelmiin (?). Mäkkiähän minulla ei ole, onko tämä ongelma? Entä tuo .eps? Nyt olen ihan pihalla, auttakee :(

EPS taitaa olla Encapsulated Post Script, ikään kuin PostScript-muotoinen kuva (onkohan ihan oikein sanottu...). Pitäisi aueta mm. Wordilla.

Ai! Tuo on hyvä tietää, kiitos! Latasin äsken koneelle turboZIP5-ohjelman, jonka pitäisi avata .hqx-tiedostoja, mutta eipä auennut :down:

Tiukkis sanoi:
Ai! Tuo on hyvä tietää, kiitos! Latasin äsken koneelle turboZIP5-ohjelman, jonka pitäisi avata .hqx-tiedostoja, mutta eipä auennut :down:

Sulla on eps kuva joka on enkoodattu binhexillä, luultavasti macilla ja stuffIt:lla.
Binhexissä binääritiedosto muutetaan ascii-merkeiksi esimerkiksi siirtoa varten.

StuffIt:lla saat varmasti muutettua takaisin .eps muotoon, sen jälkeen avautuu yleisimmillä kuvankäsittelyohjelmilla.

http://www.stuffit.com/win/expander/index.html

Prkl, ei onnistu avaaminen, tulee vain ilmoitus "unknown archive format".

Edit: siis ei onnistu tuolla Stuffit Expanderilla avaaminen.

Tiukkis sanoi:
Prkl, ei onnistu avaaminen, tulee vain ilmoitus "unknown archive format".

Edit: siis ei onnistu tuolla Stuffit Expanderilla avaaminen.

no vattu.. tuolla oon itse .hqx:iä availlu vaikka kuinka paljon. Oliskohan että yritit jo avata kuvaa eli epsiä tuolla... dekoodauksen pitäisi kyllä onnistua, jos tiedosto ei oo korruptoitunu tms.

Kokeile vaikka näin:
avaa stuffit expander. klikkaa työkalu rivistä ikonia "Folders", ja avaa hakemistossa jossa sulla tuo tiedosto on.
Sitten vaan oikean puoleisessa ikkunassa tuplaklikkaat tiedostoa, ja expander kysyy mihin dekoodattu tiedosto
(eli .eps kuva) tallennetaan.
Sit kokeilet katsoa kuvaa (eli .eps tiedostoa) stuffitin ulkopuolella.
Kokeilepa vielä toi, ja kerro onnistuuko :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom