Third party ajureita vistalle (Canon)

Ttusaatana! Uuden veroinen, muutaman vuoden vanha Canon-merkkinen monitoimiprintteriskannerikopiokone ei sitten toimi Windows Visvan kanssa. Canon kertoo ystävällisesti että ajureita ei oo eikä kai tuu, joten nakkaa koneesi mereen ja osta uusi, mielellään Canon. Voi ttujen ttu!

No, "asiakaspalvelun" tila nyt ei ole mitään uutta, vaikka valmistajan tavoite myydä jokaista Vistaa kohden uusi printteri on kieltämättä aika kekseliäs.

Mutta tietääkö joku jonkin tahon joka tekee ja ehkä myykin ajuritiedostoja "vanhoihin" (saatanan saatana!) koneisiin joihin valmistaja ei niitä viitsi tehdä? Tai jonkun muun kikkakakkosen, geneerisen ajurin tähän tarpeeseen? Kas kun tuli juuri ostettua uudet musteet jotka maksoivat melkein saman kuin uusi monitoimikone... Apinaa koijataan...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla kans seisoo toimeton Canon LBP-800 pöydällä ja duunisoftia turha yrittää asennella koneelle.

Itse juuri tappelin kaksi vuotta vanhan Canon MP170 tulostimen kanssa tuossa viikonloppuna. Asentelin lisää muistia koneeseen ja siinä koppaa liikutellessa tulostimen usb-johto oli irronnut. Noh huomasin sen sitten,kun piti alkaa tulostelemaan...johto kiinni samaan porttiin ja tulostin uudestaan käyntiin. Mutta eipähän toiminu enää ja Vista ilmoitti vain ettei usb laitetta tunnistettu. Boottasin koneen pari kertaa,mutta ei auttanut asiaan. Asentelin joitakin löytämiäni Canonin ajureita uudestaan,mutta ei vain alkanut pelittämään. Lopulta sain laitteen jotenkin toimimaan lisäämällä manuaalisesti Add a printer kohdasta ja määrittelemällä tulostimen usb-portin virtuaaliseksi tulostinportiksi.

En muista miten olin tuon kesällä saanut toimimaan vistan asennuksen yhteydessä,mutta sen muistan että silloinkin hermo oli mennä. Kaikki muut laitteet ovat toimineet moitteetta tässä 64-bit Vistassa,jopa digikaapelikortti,että kyllä noissa Canonin ajureissa olisi parannettavaa... :jahas:

Mutta tietääkö joku jonkin tahon joka tekee ja ehkä myykin ajuritiedostoja "vanhoihin" (saatanan saatana!) koneisiin joihin valmistaja ei niitä viitsi tehdä? Tai jonkun muun kikkakakkosen, geneerisen ajurin tähän tarpeeseen?

Täältä löytyy ajureita UNIXeihin ja UNIXinkaltaisiin käyttöjärjestelmiin.

Voihan Visvan rinnalle asentaa (tai käyttää virtuaalikoneessa) esim. Linuxin tai vanhemman Windowsin, jossa tulostin toimii.

Mulla taas ei vanha canonin ixus suostu toimimaan vistassa. Ihme sinänsä että uusi canonin järkkäri toimii vaikka sekin xp ajureiden kera kun vistaan ei omia löytynyt

Täältä löytyy ajureita UNIXeihin ja UNIXinkaltaisiin käyttöjärjestelmiin.

Voihan Visvan rinnalle asentaa (tai käyttää virtuaalikoneessa) esim. Linuxin tai vanhemman Windowsin, jossa tulostin toimii.

Joo, XP on menossa koneelle kunhan jaksan. Kiva kun pitää vaihtaa käyttistä aina kun haluaa printata... Ja kuvia pitäisi skannata muutama sata, ja sitten vistaan sopivilla ohjelmilla jatkokäsitellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom