The Witcher (Netflix 2019– )

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kausi paketissa ja itse olen oikein tyytyväinen sarjaan, ei tietenkään ikinä voi verrata kirjoihin täysin, mutta oikein viihdyttävää tekemistä ja päivä meni mukavasti sarjaa katsoessa.

Kaksi jaksoa.katsottu ja kolmatta ei varmaan tule.
Todella pitkäveteinen, hidastempoinen. En ole lukenut kirjoja tai pelannut pelejä, vaan nähnyt hehkutuksia ja hypeä. For what?

Todella pitkäveteinen, hidastempoinen. En ole lukenut kirjoja tai pelannut pelejä, vaan nähnyt hehkutuksia ja hypeä. For what?
Tuo ekan kauden käsikirjoitus olisi vaatinut vähän enemmän työtä. Nyt tarinaan mukaan pääsy on tehty uusille aika vaikeaksi ja kaikki tuntuu sekavalta. Siinä siis kulkee 3 eri aikajanaa yhtäaikaa: Ciri - nykyhetki, Geralt - vanhempaa juttua, Yennefer - vanhin tarina, hyppää jossain vaiheessa 30v eteenpäin. Sarjan tekijät ovat ilmeisesti halunneet kaikki 3 tärkeintä hahmoa mukaan heti alusta ja muutakaan ratkaisua eivät keksineet.
Katsoin koko ykköskauden ja se on vähän pohjustusta tulevalle koko juttu. Kakkoskausi voisi päästä paljon paremmin tuosta sitten vauhtiin heti alkuunsa.

Pelannu oon varmaan sen 1000h, mut ei tää sarja kyllä sytytä. Tylsää. No enköhän mä tän kuitenki loppuun kato.

Tuo ekan kauden käsikirjoitus olisi vaatinut vähän enemmän työtä. Nyt tarinaan mukaan pääsy on tehty uusille aika vaikeaksi ja kaikki tuntuu sekavalta. Siinä siis kulkee 3 eri aikajanaa yhtäaikaa: Ciri - nykyhetki, Geralt - vanhempaa juttua, Yennefer - vanhin tarina, hyppää jossain vaiheessa 30v eteenpäin. Sarjan tekijät ovat ilmeisesti halunneet kaikki 3 tärkeintä hahmoa mukaan heti alusta ja muutakaan ratkaisua eivät keksineet.
Katsoin koko ykköskauden ja se on vähän pohjustusta tulevalle koko juttu. Kakkoskausi voisi päästä paljon paremmin tuosta sitten vauhtiin heti alkuunsa.
Itse tykkäsin tästä tyylistä enkä nähnyt mitään suurempaa vikaa, fiilistelin koko kauden läpi ja pikkuhiljaa tuntui vaan paremmalta. Kasvukipuja alkuun mikä ihan normia ja varsinkin noin suuressa ja mahtavassa tarinassa.

Koko kausi tapitettu, ihan kelpo tavaraa. Hieman jätti kylmäksi, mutta ehkä se oli lähinnä tuo hyppiminen että saadaan porukka kasaan.
Cavill sopii mun mielestä rooliin, eli siinä tehtiin ihan hyvä valinta.
Mielenkiinnolla odotan toista kautta, tuntuu kuitenkin suhteellisen hyvin jengi ottavan tän vastaan joten ehkä toiselle kaudelle ladataan paukkuja kunnolla.
Brutaaliudesta, tisseistä ja kiroilusta bonusta. Ihan vaan siksi, että onhan se nyt mörköjen tappamista käsittelevässä sarjassa hyvä pysytellä sen edellyttämässä atmosfäärissä.

Heikkoudet luokittelisin myös kasvukivuiksi kuten Luni totesi.

Kirjasarjan ensimmäistä osaa olen lukenut 70 sivun verran, kun tämä sarja julkaistiin.

Alku oli hieman sekava kun ei päässyt heti perille asioista. Mutta hetken katseltua jäin koukkuun.

Minä tykkäsin, toivottavasti ei vie lukumotivaatiota, mutta toisaalta kyllä luulen, että kirjoissa on paljon yksityiskohtaisempia asioita mitä sarjassa ei ole.

Jos ei olisi ollut ennakkohypeä ja sarja vain muiden joukossa niin olisi ehkä jäänyt ekaan jaksoon, nyt annoin mahdollisuuden ja katsoin toisen jakson.
Ei se siitä nyt paljoa sen kummemmaksi muuttunut mutta kun kerran aloitti toisenkin jakson niin onhan se katsottava loppuun.
Jotenkin jäänyt sellainen fiilis että kyhätty jo aiemmin tehdyistä fantasiasarjoista osin olevista paloista ja sitten jouduttu välttelemään ettei muistuta mitään jo aiemmin tehtyä liikaa.
No katsotaan nyt loppuun asti jos vaikka paranisi.

Jos ei olisi ollut ennakkohypeä ja sarja vain muiden joukossa niin olisi ehkä jäänyt ekaan jaksoon, nyt annoin mahdollisuuden ja katsoin toisen jakson.
Ei se siitä nyt paljoa sen kummemmaksi muuttunut mutta kun kerran aloitti toisenkin jakson niin onhan se katsottava loppuun.
Jotenkin jäänyt sellainen fiilis että kyhätty jo aiemmin tehdyistä fantasiasarjoista osin olevista paloista ja sitten jouduttu välttelemään ettei muistuta mitään jo aiemmin tehtyä liikaa.
No katsotaan nyt loppuun asti jos vaikka paranisi.
Noituri-sarjan 7 ekaa kirjaa julkaistiin vuosina 1992-1999, 2010-luvulla on joukkoon lisätty 1 uusi vielä. Fantasia-genressä vaan yleensä on noita samoja, omia elementtejänsä mukana, ihan kuten scifissä, ya-dystopioissa, sarjakuvaleffoissa jne on omansa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noituri-sarjan 7 ekaa kirjaa julkaistiin vuosina 1992-1999, 2010-luvulla on joukkoon lisätty 1 uusi vielä. Fantasia-genressä vaan yleensä on noita samoja, omia elementtejänsä mukana, ihan kuten scifissä, ya-dystopioissa, sarjakuvaleffoissa jne on omansa.
Voisikohan vaikuttaa suomentajan käyttämä kieli?
Kun alkoi tulla sellaisia nimiä kuin Hiirsäkki niin heti tuli joku Harry Potter mieleen :)

Aika laahaavaltahan tämä aluksi tuntui eikä meno siitä tuntunut kiihtyvän myöhemminkään, mutta silti joka jaksosta löytyi oma pieni koukkunsa. Vaikka ilmeisesti kirjat edellä sarjaa tehtiin, niin oli mukava huomata miten lähellä pelimaailman visuaalisuutta oltiin - muutamassa paikassa tulikin etäinen tunne, että "hei, mä oon ollut tuolla" :unsure:
Vaikka tässä eri aikajanoissa liikuttiinkin, niin hienosti jätettiin rakentamatta mitään väsynyttä twistiä sen varaan, vaan se oli puhdas keino rytmittää tarinankerrontaa.

Tässä juuri neljäs jakso menossa ja itselle kyllä toimii aika hyvin. Cavill omistaa kuivan sarkastisen huumorinsa ja vaikuttavan fyysisyytensä ansiosta. Se mukana kulkeva pillipiipari meinasi alkaa ärsyttää, mutta siihenkin alkaa jo tottua. En siis ole lukenut yhtään kirjaa tai pelannut niitä pelejä, joten ihan neitsytmatkalla ollaan.

Ainut miinus tulee tällä hetkellä kököistä erikoistehosteista joissain kohdissa. Muuten sarja tuntuu kuin mulle tehdyltä. Alastomuutta, väkivaltaa ja magiaa. Mitä muuta sitä ihminen tarvitsee.

ps: kiinnostus heräsi niitä kirjoja kohtaan tässä samalla

ps: kiinnostus heräsi niitä kirjoja kohtaan tässä samalla

Suosittelen lämpimästi lukemaan kirjat.
Ps. Eikä tarvitse lukea englanniksi, koska suomentamassa ollut alkuperäisestä Puolan kielestä alansa ammattilainen Tapani Kärkkäinen.

Dandelionin hahmossa on siis onnistuttu, koska on kirjoissa ja peleissäkin ärsyttävä ja rasittava, mutta uskollinen sidekick.

En ole ehtinyt vielä kuin pari jaksoa katsoa, mutta kakkosjakson lopun biisi oli kyllä melkoinen korvamato.

Hetken aikaa tosiaan meni, ennenkuin hiffasin eri aikajanat (ei ole noita kirjoja tullut luettua), mutta ihan kelpo alku mielestäni silti, ihan mielenkiinnolla odotan jatkoa.

Mun mielestä toi oli ihan hauska twisti toi aikajanat, tajusin homman vasta joskus tyyliin jaksossa 6, mutta se oli kai tarkoituskin. Mulle myös pelit ja kirjat tuntemattomat mutta osaan aina nauttia fantasiasta ja kannustaa. Ehkä jos näitä sarjoja tarpeeksi ihmiset katsoo niin joskus osuu arpa myös omien lemppari kirjojen kohdalle =D Harmi että osa omista lemppareista on ehkä hiukan lapsellisia kuten ihan nappulana luetut dragonlancet, mutta edelleen Raistlin Majere taistelee kruunusta Drizzit do Urdenin kanssa että kumpi hahmo olis mulle tärkeämpi nähdä isolla kankaalla.

Harmi että osa omista lemppareista on ehkä hiukan lapsellisia kuten ihan nappulana luetut dragonlancet, mutta edelleen Raistlin Majere taistelee kruunusta Drizzit do Urdenin kanssa että kumpi hahmo olis mulle tärkeämpi nähdä isolla kankaalla.

Raistlin Majere ja Drizzt do'Urden, siinä muuten kaksi omaakin suosikkiani fantasiahahmoista! Sekä Dragonlanceja että Forgotten Realmseja tullut ahmittua aikanaan ihan urakalla ja jonkin verran löytyy omasta kirjahyllystäkin.

Hyvähän tuo The Witcher -sarja oli. Puolisokin, joka ei ole kirjoihin tai peleihin tutustunut, katsoi mielellään kimpassa Geraltia kuolaten ja harmitteli, kun loppui jo.

Muutamissa kohdissa tuntui hieman hidastempoiselta ja Geraltin taistelutaitoja olisi voinut esitellä vielä enemmänkin, mutta hyvä fiilis jäi. Jaksojen teemat ja hirviöt olivat kirjoista tuttuja, joten niitä oli hauska muistella. Päähahmojen roolitus myös oli mielestäni onnistunut, vaikka alkuun julkistuksen jälkeen epäilyttikin. Ainakin Geraltin, Yenin ja Cirin osalta. Trissistä en ihan kauheasti välittänyt, kun päässä oli Witcher 3 -pelin jäljiltä hieman erilainen mielikuva.

Nyt sitten vain raastava odotus kakkoskautta odotellessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom