SUPERCARB 1kg -40%

The twenty pullups challenge mimmeille

Leuanvetojen määrää koskeva ketju pyhitettäköön niille lukemille, tänne kaipaisin uteliaana treenikeskustelua.

Eli onko kukaan mimmeistä kokeillut menestyksellä Twenty pullups challenge -ohjelmaa?

Montako leukaa meni alussa ja moneenko pääsit lopulta?

Tai lähteekö joku muu testaamaan, mihin pääsee? :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Hei nyt kuulostaa hauskalta! Olin jo päättäny että kesän lopuks menee viis leukaa, mutta kyllähän 20 kuulostaa tietysti paremmalta :D Nyt menee 2, hyvinä päivinä kolmekin, jolloin viimenen tosin hiukan vajaa. Eli mukana! :)

Joulun alla tuli tätä testattua, kun löytyi Lumiaan "6 Week Training" -appis, joka piti kirjaa noiden tekemisestä. En muista tarkalleen, montako meni alussa - ehkä rimpuiltuna jotain 5-6 luokkaa, ja lopputestissä meni 12 eli ihan se 20 ei tullut täyteen ;). Joitain treenejä jäi välistä ja jotain tuli tietysti treenattua sit salilla muuten. Tuon tavoitteen kannalta ehkä eniten vaikutti kuitenkin se, että samalla kerralla tuli kokeiltua haasteita kaikissa liikkeissä (100 pushups ja mitä noita nyt olikaan), niin kai siinä käy vähän se klassinen esimerkki yhtä aikaa monen jäniksen perässä juoksemisesta :jahas:. Tosin ei tuo määrätavoite mikään kiveen kirjoitettu ollutkaan, ennemmin itsellä oli pointtina, että tulee tuon varjolla edes kotona jumpattua jotain, jos ei aina tuonne salille ehdi.

Mut joo, suosittelen kyllä testaamaan. Se haasteen ohjelma on ihan kiva ja toimiva (tai toki tohon tyyliin voi muutenkin lähteä enkkaa kasvattelemaan). Kyllä se leuanvetotulos alkaa kasvaa kohisten, kun sen mukaan hinkuttelee niitä pikkaisen maksimista vajaita sarjoja toistuvasti. Jos menee toistaiseksi 0-1 leukaa, niin siinäkin niiden hitaiden negatiivisten (eli ts. jonkun tuolin tms. avulla hypätään sinne yläasentoon ja tullaan hitaasti vastustaen alas) toistaminen potkii hommaa etiäpäin, ettei tarvitse sellaisenkaan olla yhtään huolissaan :thumbs: Ja onhan leuanveto yks parhaista perusliikkeistä.

Hei tää voiskin olla hyvä!
Nyt kun ei muuten ole talven jäljiltä mitään liikunnallista tavoitetta oikein, niin voisi toimia tähän väliin :)

Tossa videossa noi leuat tehtiin myötäotteella, eli onkohan tarkoitus toteuttaa tuolla otteella?
Mä saan nyt myötäotteella ehkä 1-2, tosin oon koittanut vaan leveällä otteella. Vastaotteella 3-4.

Edit. Niin ja noi määrät on kyllä sillein että lihas on koko ajan jännityksessä, etten päästänyt alas asti

Hyvähyvä, tässähän saadaan monta koekaniinia ja kiritysapua! :) Oli mukava kuulla myös oikeista tuloksista. Mun asteikolla 10 tai yli myötäoteleukaa joskus tuntuis mahtavalta.

Aloitin 7.6. Silloin meni myötäotteella juuri ja juuri 3 leukaa, jalat vähän koukussa mutta ei rimpuilua. Kaksi ekaa treeniä on tuntunut oikein hyvältä, mutta katsotaan miten jatkuu.

Jos alkaa jossain välissä tehdä tiukkaa, pitänee ruveta laihduttamaan...

JK: ja voihan tän toki halutessaan tehdä vastaotteellakin, vaikka ei vertaannu myötäotteisiin niin kehitystä se on sekin.

Ohjelman kannaltahan ei oo kyllä mitään väliä tekeekö myötä- vai vastaotteella, tilanne on eri vain, jos päätitte nyt joukkona tehdä sen vain myötäotteella.

Oon tehny tolla ohjelmalla joskus, suoritus nousi 2 -> 8, oma paino oli aika paljon, ainakin 75kg, kun aloitin. Enkä muistaakseni tehnyt ohjelmaa loppuun saakka, kun tuon kahdeksan jälkeen ei vaan koskaan noussu sen enempää, vaikka välillä otti takapakkia.

Jos lähtisin tälläseen haasteeseen, en suostuisi tekemään myötäotteella, koska mulla hajoaa nivelet siinä. Ainoastaan vastaotteella. Ylipäätään suosittelisin kutakin tekemään itseään enempi miellyttävällä otteella, myös leveyden suhteen. Nyt painan niin paljon, että vedän vain voimistelurenkailla jalat maassa. Viimevuotisten työperäisten rasitusvammojen vuoksi en välttämättä koskaan enää vedä kunnolla leukoja, mutta sepäs jää myöhemmin nähtäväksi. Pääsin jo kuukausi sitten (vuoden kuntouttamisen jälkeen) elelemään ilman rannetukea, ja voin jopa punnertaa ja vedellä noita leikkileukojakin ilman ranne- ja kyynärpäätukea.

Mutta voinhan mää toki noilla leikkileuoilla osallistua teidän tempaukseen, mistäs sitä tietää vaikka kohta sit pääsis taas niitä tavallisiakin. Itse asiassa aloitin tän ohjelman niillä renkailla jo puolitoista viikkoa ennenku kerkesitte tän threadin tänne tempaseen, joten mikä ettei ja jottei tässä omalla tavalla osallistuta. :D Oon ollu tosi tiukka liikkeen tason kanssa, ja huolinu laskuihin vain täysin oikein tehdyt toistot, ku on helpotettuja noi vedot. Aloitushetkellä sain 4 puhdasta toistoa ja nyt 6. Heh, vau mikä kehitys :D. Vittu jalat maassa, LOL! :hyper:

Mä alotin kans tänään ohjelman, jännityksellä odotan, mihin asti saan mun kahden leuan maksimin nostettua! ja minäkin aion tehdä vastaotteella, koska tavoitteena on kuntotestit, joissa pitää tehdä nimenomaan vastaotteella. :)

Anix, edistystä se on edistymine noinkin, pakko se on kuunnella omaa kehoa ja tehdä sen mukaan. Tsemppiä kovasti, ainakin susta tulee paras leikkileukojen vetelijä ;)

Mä ajattelin aloittaa ensi viikolla tai viikonloppuna tai tai tai :D Mutta siis aloitan, tosin en ole nyt vielä päättänyt että myötä- vai vastaotteella... hmm...

Aloitin tällä viikolla :D Päätin rohkeasti lähteä tuosta kakkosviikosta ja se on nyt selvitty, jihuu! Joutuu varmaan tosin tulevalla viikolla ihan totaalisen täysin keskittymään vetoihin eikä tekee aina jotain muuta vähän välissä.. Mutta eteenpäin vaan! -Niin ja mä olen tehny vastaotteella, kun en ole koskaan edes myötäotteella yrittänyt.
Mitenkäs muilla kulkee?

Olin pakollinen 6 pv tauko, kun työreissussa ei löytynyt leuanvetotankoja leikkipuistoista tai muualta minne olisin ehtinty. Palattuani tein kerran suosiolla "takapakkina" week1/day3-treenin (joka tuli siis tehtyä jo ennen lähtöä).

Tänään meni w2/d1, ja kyllä tuo 3-2-3-2-3 tuntui tosi kovalta kun maksimi on varmaan noin 3,5 leukaa tällä hetkellä, mutta meni se ähisten.

Vähän hurjalta tuntuu tuo ohjelman etenemisvauhti, katsotaan miten käy. Ainakin alkaa tehdä mieli laihtua, onneksi nyt vielä oon tehny näitä kotona farkut jalassa niin saan sentään puoli kiloa kevennystä sitten kun tarve vaatii :D

Mites muilla on edennyt? Meikäläisellä tuli w3/d2 kohdalla nyt ekan kerran failure. Piti mennä 5-3-4-3-5, mutta viimeisessä sarjassa meni vain 4.

Tän viikon 3 päätteeksi ohjelmassa oletettava maksimi 9 ei tule varmasti menemään, ehkä sitten pitää jatkaa alusta "seuraavassa sarakkeessa" viikot 1-3. Mutta kehitys on ollut aiempaan leukomiseen nähden tosi nopeaa, on se jännä nähdä mihin tällä vielä pääsee vaikkapa syksyyn mennessä. :)

mä saan tällähetkellä 6, ihan kesän alussa lähtötilanne oli 3 :D kesän loppuun mennessä tavoite on 10 (todennäköisesti menee aikasemminkin)

Mullakin tuli nyt tuo 6 maksimitulokseksi viikon 3 päätteeksi. :)

Eli kehitys oli 3->6 yhteensä 23 päivän harjoittelun aikana ekalla jaksolla. Katsotaan, miltä näyttää heinäkuun loppupuoliskolla.

Mä en varmaan ikinä saa yhtään leukaa :( mutta avustettu on yläkropan ohjelmassa. En tiedä onko vika tekniikassa, vai olenko edelleen yksinkertaisesti niin saatanan heikko... Lähtötilannehan 1,5 sitten oli, etten saanut penkistä ylös edes tankoa!

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Mä en varmaan ikinä saa yhtään leukaa :( mutta avustettu on yläkropan ohjelmassa. En tiedä onko vika tekniikassa, vai olenko edelleen yksinkertaisesti niin saatanan heikko... Lähtötilannehan 1,5 sitten oli, etten saanut penkistä ylös edes tankoa!

Olen käytännössä ihan varma, että joskus saat, jos vaan jaksat säännöllisesti hinkata. Muistan vieläkin kuin eilisen sen fiiliksen, kun mietin että mun koko kropassa täytyy olla joku valuvika, kun en voi kuvitellakaan miten oman painon sais hilattua sinne ylös asti. Siinä vaiheessa kun ylätaljassa menee oman painon verran rautaa, alkaa homma olla tekniikkakysymys.

Avustetut leuat on tosi hyvä jeesi negatiivisten ohella. Tsemppiä vaan kehiin! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom