The Classic IQ Test - hauska testi!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu
strong sanoi:
Your IQ score is 142

Your Intellectual Type is Visionary Philosopher. This means you are highly intelligent and have a powerful mix of skills and insight that can be applied in a variety of different ways. Like Plato, your exceptional math and verbal skills make you very adept at explaining things to others - and at anticipating and predicting patterns
No tämän olisin voinut kertoa sinulle ilman tätä testiäkin. :)

Your IQ score is 126

This number is based on a scientific formula that compares how many questions you answered correctly on the Classic IQ Test relative to others.

Your Intellectual Type is Inspired Inventor. This means you've got exceptional verbal and mathematical skills, and are very good at brainstorming new ideas.

Kielet kyllä natsaa, vaan matikka ei kyllä oikein putoo meikäläiselle. No kyllähän tuo jotain kertoo kuitenkin.

Taitaapi olla fiksua porukka, tai sitten testit ovat mitä ovat. Tietääkseni keskimääräinen ÄÖ on 100, jonka mukaan testejä pitäisi kalibroida. Veikkaisin, että ylläolevan testin mukaan kaikki pakkislaiset olisivat keskimääräistä älykkäämpiä. :rolleyes: :D

Joka toinen suomalainen on keskimääräistä tyhmempi :)

Your IQ score is 122

We compared your answers with others who have taken the test, and according to the sorts of questions you got correct, we can tell your Intellectual Type is Visual Mathematician.

This means you are gifted at spotting patterns — both in pictures and in numbers. These talents combined with your overall high intelligence make you good at understanding the big picture, which is why people trust your instincts and turn to you for direction — especially in the workplace. And that's just some of what we know about you from your test results.

Omskakas sanoi:
Taitaapi olla fiksua porukka, tai sitten testit ovat mitä ovat. Tietääkseni keskimääräinen ÄÖ on 100, jonka mukaan testejä pitäisi kalibroida. Veikkaisin, että ylläolevan testin mukaan kaikki pakkislaiset olisivat keskimääräistä älykkäämpiä. :rolleyes: :D

Joka toinen suomalainen on keskimääräistä tyhmempi :)
Testit ovat varmasti mitä sattuu, mutta tulikos mieleen, että testin tekevät lähinnä älyllisestä toiminnasta kiinnostuneet, ja harvempi huonon tuloksen saanut sitä tänne laittaa. Jos koko pakkis (10000+) tekisi testin niin otanta voisi olla vähän luotettavampi. ;)

Katsoin tuota testiä toisen kerran ja ärsytti, kun vasta toisella kerralla tajusi jonkun kymysyksen ja muisti laittaneensa vahingossa väärin :curs:

you are a Precision Processor.

This means you're exceptionally good at discovering quick solutions to problems, especially ones that involve math or logic. You're also resourceful and able to think on your feet

Tässä Mensan sivulta kopsattua:

Kun väestön keskimääräinen älykkyysosamäärä on 100, saadaan Mensan jäsenyyden vaatimukseksi 148, joka on 100 + 2 kertaa keskihajonta. Tämän tuloksen voi saavuttaa 2 % väestöstä.

Löytyykö yhtään tulevaa mensan jäsentä?

Tomi sanoi:
100 ÄO = jukkapalmu.

edit: mikä toi ÄÖ on? Älykkyysösamäärä?

Siinä sen näkee, miten tyhmä sitä voi olla, kun ei ajattele, mitä kirjoittaa. :D

Tämähän johtuu siitä, että vokaalit ä, ö ja y lausutaan suun etuosalla ja a, o ja u suun takaosalla. Tästä johtuupi, että on hankala sanoa sanoja, joissa on lähekkäin sekä suun etu- että takaosassa lausuttavia vokaaleja. Siksipä ÄO vääntyy (ainakin minulla) helposti ÄÖ:ksi.

Mutta usko pois. ÄO määritellään siten, että keskimääräinen osamäärä olisi 100.

http://www.psyonline.nl/en-iq.htm
What does IQ mean?

An IQ tells you what your score is on a particular intelligencetest, compared to your age-group. The test has a mean score of 100 points and a standard deviation of 15 points. What does this standard deviation mean? It means that 68 percent of tha population score an IQ within the interval 85-115. And that 95 percent of the population scores within the interval 70-130. (We won't show the calculations for the interval-values to avoid difficult calculations.)

Edit: Lukekaahan juttu siitä, miten ihmiset muuttuvat fiksummiksi koko ajan. :)

123jippo sanoi:
Tässä Mensan sivulta kopsattua:

Kun väestön keskimääräinen älykkyysosamäärä on 100, saadaan Mensan jäsenyyden vaatimukseksi 148, joka on 100 + 2 kertaa keskihajonta. Tämän tuloksen voi saavuttaa 2 % väestöstä.

Löytyykö yhtään tulevaa mensan jäsentä?
Luulisin että toi ekan postin testi käyttää jenkkiasteikkoa, jossa keskihajonta on 16, eli Mensan raja olisi 132. Tuossa oli kuitenkin (jenkkityyliin sekin) mukana kieli/sana-kikkailua, mitä täällä ei ole mukana.

Muuten, tosimiehen yhteistulos lasketaan tietenkin penkistä ja ÄOsta. Saako kukaan täällä 300+?

135

We also compared your answers with others who have taken the test, and according to the sorts of questions you got correct, we can tell your Intellectual Type is an Insightful Linguist.

This means you are highly intelligent and have the natural fluency of a writer and the visual and spatial strengths of an artist. Those skills contribute to your creative and expressive mind.

Your IQ score is 135

Your Intellectual Type is Visual Mathematician. This means you are gifted at spotting patterns ? both in pictures and in numbers. These talents combined with your overall high intelligence make you good at understanding the big picture, which is why people trust your instincts and turn to you for direction ? especially in the workplace. And that's just some of what we know about you from your test results.

:eek: Kyllä se vaan tietää. Tämä Visual Mathematician -luokittelu sopii meikäläiselle kuin nenä päähän.

Nuo kuva- ja laskutehtävät olivat kyllä keskitasoa helpompia, kun vertaa aiemmin täällä olleisiin testeihin (esim. tieteen kuvalehti). Englannin kielen kanssa meinasi olla monesti ongelmia, kun ei vaan yksinkertaisesti tiennyt, mitä joku sana tarkoittaa.

Proteos sanoi:
Your IQ score is 133

This number is based on a scientific formula that compares how many questions you answered correctly on the Classic IQ Test relative to others.

Your Intellectual Type is Visual Mathematician. This means you are gifted at spotting patterns — both in pictures and in numbers. These talents combined with your overall high intelligence make you good at understanding the big picture, which is why people trust your instincts and turn to you for direction — especially in the workplace. And that's just some of what we know about you from your test results.

Mulla tuli sama tulos ja sama teksti. Olen teknisellä alalla, mutta verrattain huono matematiikassa. Olen tehnyt jonkin verran näitä testejä ja pisteet on yleensä haarukassa 130-140. Joku päivä pitäs käydä se mensan testi tekemässä.

Mä hieman ihmettelen tota sadan pisteen ÄO keskiarvoa. Kaikkihan noista saa yli 100 pistettä, jos vain hieman panostaa. Vai onko niin että jotkut saa alle 100, mutta ei kehtaa sanoa.

Marcules sanoi:
Mulla tuli sama tulos ja sama teksti. Olen teknisellä alalla, mutta verrattain huono matematiikassa. Olen tehnyt jonkin verran näitä testejä ja pisteet on yleensä haarukassa 130-140. Joku päivä pitäs käydä se mensan testi tekemässä.

Mä hieman ihmettelen tota sadan pisteen ÄO keskiarvoa. Kaikkihan noista saa yli 100 pistettä, jos vain hieman panostaa. Vai onko niin että jotkut saa alle 100, mutta ei kehtaa sanoa.
Itsekin olen teknisellä puolella opiskeleva. Mulle taas matematiikka on ollut aina helppoa. Tosin mitä pidemmälle mennään opiskelussa niin sitä enemmän pitäisi työtä menestyksen eteenkin tehdä. Päässälaskumestaruuden voitin ala-asteella. :)

Lontookin pitäisi olla hyvin hallussa koska olen ollut duunissa jenkeissä ja ihan hyviä koulunumeroitakin on tullut. Silti jotkut noista sana-jutuista ei auennu täysin... mulla ei ollu siis tarvittavaa sanastoa päässä.

Mensan testiä ajattelin itekin joskus kokeilla ihan mielenkiinnosta. Joskus tilasin semmosen kotitestin mikä tehtiin ja lähetettiin takaisin. Mensasta tuli jonkun ajan päästä kirje missä ilmoitettiin tulos. Taisin saada 36/40(+-1) ja kirjeessä hehkutettiin jotain rajoja millä tuloksilla on hyviä mahdollisuuksia päästä kerhoon. Itselleni tämä ei ole kuitenkaan niin tärkeätä joten koko touhu jäi...

Mielenkiintoisiahan nämä kaikki itsensä testaamiset aina ovat.

Muistakaa se että harjoittelemalla näitä testejä ennen mensan tms. virallisiin testeihin menemistä huijaa vain itseään. Tämä keskihajonta on suurella todenäköisyydellä laskettu ekaa kertaa testejä tehneistä. Tehtäväthän ovat suurinpiireten samanlaisia ja näin niitä opetella. Eli jos mensan testin saisi etukäteen ja harjoitteleisi niin varmasti tulisi kova tulos (jos nyt ei ihan mikään imbesilli ole). Itse kävin 19vuotiaana testeissä ja tein elämäni ensimmäistä kertaa tämän tyylisen testin. Uskon että antoi paljon oikeamman tuloksen (156), kuin jos olisin tehnyt harjoitustestejä 1/2v joka päivä etukäteen. Mutta jos on hinku päästä mensan jäseneksi niin tottakai voi huijata (itseään) ja treenata.

kas-vain sanoi:
Muistakaa se että harjoittelemalla näitä testejä ennen mensan tms. virallisiin testeihin menemistä huijaa vain itseään. Tämä keskihajonta on suurella todenäköisyydellä laskettu ekaa kertaa testejä tehneistä. Tehtäväthän ovat suurinpiireten samanlaisia ja näin niitä opetella. Eli jos mensan testin saisi etukäteen ja harjoitteleisi niin varmasti tulisi kova tulos (jos nyt ei ihan mikään imbesilli ole). Itse kävin 19vuotiaana testeissä ja tein elämäni ensimmäistä kertaa tämän tyylisen testin. Uskon että antoi paljon oikeamman tuloksen (156), kuin jos olisin tehnyt harjoitustestejä 1/2v joka päivä etukäteen. Mutta jos on hinku päästä mensan jäseneksi niin tottakai voi huijata (itseään) ja treenata.
No ei tässä mitään kovemman luokan huijausta ollakaan kehittämässä... :) Luonnollisesti ongelmanratkaisukyky kehittyy ongelmia ratkomalla. Siinä ei pitäisi olla mitään "väärää" tai laitonta.

Muutenkin luonnehtimasi "pystymetsästä-testiin-meno"-ajattelumalli on vähän häilyvä, koska kaikilla ihmisillä on erilaiset taustat ja lähtökohdat kyseisiin testeihin...

Back
Ylös Bottom