The Classic IQ Test - hauska testi!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu

protsku

Banned
Perinteinen luotettava älykkyystesti

Tämä on siitä hyvä testi että kysymyksiin vastaa aika nopeasti, oma tulos vastaa hyvin omaa koulutusta ja työtehtäviä mitä olen tehnyt:

Your IQ score is 122

This number is based on a scientific formula that compares how many questions you answered correctly on the Classic IQ Test relative to others.

Your Intellectual Type is Visual Mathematician. This means you are gifted at spotting patterns — both in pictures and in numbers. These talents combined with your overall high intelligence make you good at understanding the big picture, which is why people trust your instincts and turn to you for direction — especially in the workplace. And that's just some of what we know about you from your test results.

:rolleyes:

P.S. Kaveri kokeili samaa testiä ja hän on töissä graafisella alalla, testin tulokset täsmäsivät hämmästyttävän hyvin.

Niin sellaiset 10 minuuttia menee tämän ainoastaan 2-sivuisen testin tekemiseen ja olisi mukavaa nähdä muitten pakkislaisten tuloksia. Eniten minua hämmästytti se miten hyvin tämä aika suppea kysymyspatteri korreloi real lifen ammattivalintojen kanssa.

;)

No itse en näihin nettitesteihin perustaisi sen kummemmin varsikaan jos eivät ole omalla äidinkielellä. Jos oikeasti kiinnostaa oma ÄO niin kannattaa mennä Mensan testeihin. Tämäkään ei varmaan anna kuin osviittaa omasta lahjakkudesta/loogisesta ajattelukyvystä. Testi kestää n.2h ja maksaa 30€. Jos ei muuta niin itsetuntoa kohottavana/alentavana testinä käy. Kyllä on kiva tietää että joidenkin mittareiden mukaan kuuluu 1.1% väestöstä...;)

Lisää tietoa saa www.mensa.fi

Tieteen kuvalehden nettisivuilla on parempi älykkyystesti. Eli on tehty Mensan testin perusteella (lyhempi), kotimaan kielellä ja koulutus ei vaikuta testiin (esim matematiikka).

104. 3-4 jaksoin miettiä sitten aloin painelemaan vaan randomina kaikkia nappuloita. aikaa meni noin 30sek. :) Joku noissa testeissa aina on että jaksan vaan max 5 kysymystä keskittyä sit loppuu into.

Intissä oli jokusamantyyppinen testi kanssa missä meni hermot niin aloin vaan tekee 1x2, ongelma oli se että olin vastannut johonkin 20ruutuun enemmän kun mitä kysymyksiä niin kysyi sitten joku vääpeli yms miks mulla on enemmän vastauksia kuin mitä kysymyksiä on: Katoin vaan tyhmänä sitä enkä tienny mitä sanoa ja menin takas paikalle tekee sen uudestaan. :D

Your IQ score is 142

This number is the result of a formula based on how many questions you answered correctly on Tickle's Classic IQ test. Your IQ score is scientifically accurate; to read more about the science behind our IQ test, click here.

During the test, you answered four different types of questions — mathematical, visual-spatial, linguistic and logical. We analyzed how you did on each of those questions which reveals how your brain uniquely works.

We also compared your answers with others who have taken the test. According to the sorts of questions you got correct, we can tell your Intellectual Type is a Visionary Philosopher.

This means you are highly intelligent and have a powerful mix of skills and insight that can be applied in a variety of different ways. Like Plato, your exceptional math and verbal skills make you very adept at explaining things to others — and at anticipating and predicting patterns. And that's just some of what we know about you from your IQ results.

----

En sitten tiedä miten tuohon pitäisi suhtautua. Syksyllä tuli tehtyä Mensan testi city-lehden valopää kilpailun finaalissa... silloin tuli 162 tulokseksi. Silloin kyllä jaksoi keskittyä hieman paremmin tehtäviin. Nyt sai kyllä miettiä pitkään noita sanoja, koska ei tiennyt mitä ne kaikki tarkoitti ja piti yrittää miettiä sanoja, jotka ovat läheisiä (siis muodoltaan) noihin sanoihin... siitä sai pääteltyä mitä jotkut noista tarkoittaa. Mä kyllä luotan siihen Mensan testiin. :)

Hmm... en löytänyt mistään tuolta mitä keskihajontaa tuossa testissä käytetään. Jenkeissä käytetään usein keskihajontaa 14, mutta siihen en mitenkään usko niiden tulosten takia joita tänne palstalle on tähän mennessä tullut. :) Suomen Mensa taas käyttää keskihajontaa 24.

Teimpä aikani kuluksi. Tuli tämmöstä tarinaa:

Your IQ score is 136

We also compared your answers with others who have taken the test. According to the sorts of questions you got correct, we can tell your Intellectual Type is a Word Warrior.

This means you have exceptional verbal skills. You can easily make sense of complex issues and take an unusually creative approach to solving problems. Your strengths also make you a visionary. Even without trying you're able to come up with lots of new and creative ideas. And that's just a small part of what we know about you from your test results.

Ollaan me kaikki kovasti fiksuja, eikös punttijätkien pitäis olla just päinvastoin. Tossa testissä on varmaan jotain vikaa. Toi Word Warrior on kyllä aika hauska :D.

Your IQ score is 117 :jahas:

Your IQ score is 136

We also compared your answers with others who have taken the test. According to the sorts of questions you got correct, we can tell your Intellectual Type is a Visionary Philosopher.

This means you are highly intelligent and have a powerful mix of skills and insight that can be applied in a variety of different ways. Like Plato, your exceptional math and verbal skills make you very adept at explaining things to others — and at anticipating and predicting patterns. And that's just some of what we know about you from your IQ results.

---------------------

Kehno testi mun mielestä, mutta mikäpä mä oon sanomaan. Jos oikeasti kiinnostaa niin eiköhän se kannata tosiaan mennä sinne Mensan testiin kokeilemaan.

Mun mielestä tossa testissä sais olla jokin aikaraja ja sen lisäksi siinä pitäisi olla pari huomattavasti vaikeampaa kysymystä. Veikkaisin, että ton testin katto menee siinä noin 140 kohdalla. En yhtään ihmettelisi vaikka tuo 142 olisi se maksimi. :) Jos joku viitsii, niin voi yrittää katsoa jos tosta on mahdollista saada korkeampaa kirjaamalla vastaukset ylös etukäteen ja napsimalla ne siihen mahdollisimman nopeasti. En toisaalta ole edes varma, jos tuo mittaa mitään aikaa. Mulla toki saatto olla jotku noista verbaalihässäköistä väärin. Nuohan voi tietysti tarkistaa sanakirjasta jos jaksaa...

Aika paska testi toi kyllä on. Tiedelehden sivun testistä sain taas lähes saman scoren kuin mensan virallisesta testistä, joten se vaikuttaisi ainakin mun tapauksessa korreloivan. Toisaalta se ei sano mitään yleisestä korrelaatiosta...

Your IQ score is 133

This number is based on a scientific formula that compares how many questions you answered correctly on the Classic IQ Test relative to others.

Your Intellectual Type is Visual Mathematician. This means you are gifted at spotting patterns — both in pictures and in numbers. These talents combined with your overall high intelligence make you good at understanding the big picture, which is why people trust your instincts and turn to you for direction — especially in the workplace. And that's just some of what we know about you from your test results.

Joo ei kannata paljoa näihin luottaa... Ihmisluonto tykkää silti testata itseään.
Parhaiten toi kuvaa varmaan todellisuutta kun tekee melko nopeasti ja pistelee menemään...

Vai että kynät ja paperi vielä..! LOL :D

Äääh, noi jotkut englanninkieliset sanat oli vähän hepreaa.

Analyysi ainakin oli totta, koska en ole matemaattisesti lahjakas. Oikeastaan olen paska matikassa. :)
We also compared your answers with others who have taken the test. According to the sorts of questions you got correct, we can tell your Intellectual Type is a Word Warrior.

This means you have exceptional verbal skills. You can easily make sense of complex issues and take an unusually creative approach to solving problems. Your strengths also make you a visionary. Even without trying you're able to come up with lots of new and creative ideas. And that's just a small part of what we know about you from your test results.

Pjerhana ei ollut tuo englanti oikein hallussa... mistä ihmeestä voi tietää synonyymin tai vastaa, kun ei edes tiedä, mitä sana tarkoittaa. Matikat sentään osas melkeen kaikki. Pisteitä 120.

We also compared your answers with others who have taken the test, and according to the sorts of questions you got correct, we can tell your Intellectual Type is a Precision Processor.

This means you're exceptionally good at discovering quick solutions to problems, especially ones that involve math or logic. You're also resourceful and able to think on your feet. And that's just some of what we know about you from your test results.

Jee mä oon matikkanörtti! :hyper:

naksu sanoi:
Hmm... en löytänyt mistään tuolta mitä keskihajontaa tuossa testissä käytetään. Jenkeissä käytetään usein keskihajontaa 14, mutta siihen en mitenkään usko niiden tulosten takia joita tänne palstalle on tähän mennessä tullut. :) Suomen Mensa taas käyttää keskihajontaa 24.

Tieteen Kuvalehden verkkosivulla oleva testi, keskihajonta 24:
136

Tieteen Kuvalehden verkkosivulla oleva testi, keskihajonta 16:
124

Classic IQ Test ja jenkeissä käytetty keskihajonta 14-16:
122

Sain siis Tieteen Kuvalehden testistä 136 ja se näyttäisi korreloivan melko hyvin tuohon jenkkien käyttämään keskihajontaan. Osaako joku kertoa miksi Mensan testi on muita testejä parempi? Tässä linkki Tieteen Kuvalehden testiin:

Kielitaidosta ja matikkapäästä riippumaton Mensan testi

:rolleyes:

Tieteen kuvalehden testistä 152 viime kesänä (sillä oletusjakaumalla muistaakseni). On screenshottikin tallessa, mutta työkoneella :nolo:

Eipä noihin varmaan voi luottaa paskaakaan, varsinkaan jos testi ei ole äidinkielellä.

Your IQ score is 142

Your Intellectual Type is Visionary Philosopher. This means you are highly intelligent and have a powerful mix of skills and insight that can be applied in a variety of different ways. Like Plato, your exceptional math and verbal skills make you very adept at explaining things to others - and at anticipating and predicting patterns

Back
Ylös Bottom