Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Dopey: pls elä pastaa noita viteoita suoraan noin vaan pane vaan linkkinä...meinasi äsken tärykalvot haljeta kun rupes bassot pauhaa kun avasin tämän sivun ja viteosi lähti automaattisesti käyntiin...
Sorry. Video ei pyöri automaagisesti, mutta jostain käsittämättömästä syystä taustamusiikki käynnistyy heti kun sivun avaa.

Uppasin pienen snorkauspätkän thaikuista tuubiin. Ei tuosta kyllä oikein tolkkua saa kun menee niin pikseliseksi (vaikka orkkisvideo hyvälaatuinen onkin), ja video on kaiken lisäksi kuvattu aikamoisessa aallokossa. Siitä kameran heilunta johtuu.

http://www.youtube.com/watch?v=B6JmomjXIC8

Monissa matkailuaiheisissa keskusteluissa ihmiset varoittelevat esim. siitä, kuinka taksinkuljettajat tms. vedättävät turisteja hinnoissa. No, itselläni ei ole niin tarkkaa, kuinka paljon lomalla menee rahaa, mutta olisi tietysti kiva maksaa suurinpiirtein se oikea todellinen hinta, eli lähinnä toi vedätys häiritsee, ei niinkään rahanmeno (koska summathan eivät ole isoja).

Olen kuitenkin huomannut, että vaikka kuinka pistäisi vastaan kuljettajan kertomaa summaa (hinnoista etukäteen sovittaessa), niin silti he eivät pudota summia yhtään/juurikaan alas. Ilmeisesti tämä on taktiikkaa, jota he harjoittavat jokaista turistia kohtaan, sillä hinnat ovat yleensä ihan samat joka kuskilla riippuen toki kohteesta. Lisäksi ongelmia on aiheuttanut se, että näillä keskustelupalstoilla annetut neuvot ja hinnat voivat olla vanhentunutta tietoa tai ainakin sitä alkaa epäilemään, kun kuljettaja toistaa koko ajan tiettyä summaa, joka on korkeampi kuin näissä keskusteluissa annetut hinnat.

Kuinka te, jotka kerrotte näitä "todellisia", edullisempia hintoja toimitte näissä tilanteissa, jotta saatte pudotettua hinnat niin alas kuin mitä täällä kerrotte?

Itse osaan tinkiä esim. tavallisia ostoksia tehdessäni, vaikka silloinkin myyjälle kyllä jää voittoa, mutta esim. noiden matkan hintojen tinkiminen ei onnistu. Tavallisista ostoksista tingin yleensä 2/3 - 1/2 alkuperäisestä hinnasta.

Kuinka te, jotka kerrotte näitä "todellisia", edullisempia hintoja toimitte näissä tilanteissa, jotta saatte pudotettua hinnat niin alas kuin mitä täällä kerrotte?

Yksi keino on pienen tinkaamisen jälkeen ilmoittaa että hinta on vieläkin liian kallis ja lähtee kävelemään pois. Monesti tulee myyjät perässä myymään halvemmalla. Ei tietenkään aina toimi, mutta aika usein.

Hinnat sitten vaihtelee aika paljolti paikan mukaan missä on. Kovemmissa turistimestoissa taksikuskitkin voivat pyytää ihan eri hintoja, kuin jossain rauhallisemmalla paikalla. Asiakkaita kuitenkin löytyy esim. Phuketissa aivan eri tavalla kuin vaikkapa Chiang Maissa.

Yksi keino on pienen tinkaamisen jälkeen ilmoittaa että hinta on vieläkin liian kallis ja lähtee kävelemään pois. Monesti tulee myyjät perässä myymään halvemmalla. Ei tietenkään aina toimi, mutta aika usein.

Mulla tämä ei ole toiminut kuin silloin, kun olen tinkinyt normaaleissa tavaroissa ostotilanteessa ja lähtenyt menemään. Matkojen (taksi jne.) suhteen tämä ei ole toiminut.

Mulla tämä ei ole toiminut kuin silloin, kun olen tinkinyt normaaleissa tavaroissa ostotilanteessa ja lähtenyt menemään. Matkojen (taksi jne.) suhteen tämä ei ole toiminut.

Jos haluua säästää noissa, niin sitten annat olla ja otat toisen taksin.
Tosin säästöt yleensä noissa takseissa on senverran pieniä, että ei sitä liikaa jaksa tinkailla. Ellei kuski sitten ihan törkeää summaa pyydä.

Mulla sit sattunu taksikuskit ja muut matkojen järjestäjät aika hyvin. Monet kerrat tulivat perästä joskus 15min päästä, kun olin jo jossain ihan muualla ja kysyi että käykö sitten tämä hinta.

Isommilla puljuilla kuitenkin harvemmin sai tingattua, mutta hinnat yleensä olikin jo aika kohdallaan.

En tiedä mikä on paras tapa. Itse tingin thaimaassa ystävällisesti ja rauhallisesti niin se hinta aina siitä pikkuhiljaa putoaa jutustelun aikana. Sitten voi kertoa että jossain muualla sai niin ja niin halpaan hintaan tai jotain vastaavaa...tai köh...kertoo että on kuusi lasta ruokittavana ja kysyy kauniisti että sopisko tämä hinta pls pls :)

Jos haluua säästää noissa, niin sitten annat olla ja otat toisen taksin.
Tosin säästöt yleensä noissa takseissa on senverran pieniä, että ei sitä liikaa jaksa tinkailla. Ellei kuski sitten ihan törkeää summaa pyydä.

Ne toiset taksit ovat olleet ihan samanlaisia. Mutta tosiaan, kyse on niin pienistä rahoista, etten ole jaksanut kauheasti tinkailla. Mä kirjoitin tänne aiheesta vaan siksi, että kun jotkut aina selittää, että ei missään nimessä kannata maksaa niin ja niin paljon, todellinen hinta on sitä ja tätä. Ja tosiaan noissa tavallisissa ostotilanteissa jaksan kyllä tinkailla enkä arastele tinkaamista.

Matkaopastusta

Pattiksella julkaistaan kuulemma kevään aikana Duncan Stearnin kirja Our Man in Pattya suomenkielisenä. Se saattaa antaa viitettä P:n touhuista.

Hojo!

Paljonko ihmiset ovat maksaneet halvimmillaan hel-bkk-hel lentolipuista?
Finnairilla näyttäisi olevan 699€ tiketit halvimmillaan.. Itse olen suunnitellut reissua 6.6-29.6.2008 mutta 750€ hinta on muuttunut 805€ tänään, onko miten normaalia toimintaa finnairilta, että 3kk ennen aletaan nostamaan hintoja? vai onko mahdollista että 805€ muuttuu vielä 750€ hinnaksi...

Kiitän suuresti.

545 euroa Stockmannin Hulluilta Päiviltä (Finnair). Nyt maksoin Finnairin huhtikuun lennoista 699 euroa. Olen kuullut, että alle 500 euronkin olisi saanut, mutta niissä on ollut aika nopea lähtöaikataulu.

Noihin hintojen nousuun/laskuun vaikuttaa ilmeisesti niin monta tekijää ja kyllä, tuo hintojen vaihtelu on käsitykseni mukaan ihan normaalia.

Itse lensin kerran 497e edestakaisin Finnairilla. Finnairin hinnat muuttuvat jopa minuutin välein. Silloin kun halpa hinta on, on lippu varattava samantien, huomenna hinta voi olla muuta. Mielestäni mikä tahansa hinta alle 700e on halpa suorasta lennosta. Tietty köyhästähän halpakin tuntuu kalliilta... :jahas:

Itse kun tänne Thaimaahan olimme lähdössä SAS kärsi konevioista ja lentomme peruttiin. Hinta oli Finnairilla 1497e. Refreshasin sivua noin 5min välein aina uudelleen ja uudelleen, loppujen lopuksi hinta muuttui saman illan aikan noin 4h odottelun seurauksena 1130e hinnaksi. Ei muuta kuin kiinni ja luottokortin numero tiskiin ja loppu onkin historiaa. Sanottakoon että tein tuon varauksen edellisenä iltana kuin lähdimme, lippu on 6kk lippu ;)

Yksi hyvä idea mitä voi puuhata esim. Pattayalla on lähteä ampumaradalle. Minun piti lähteä paikkaan jossa saa ampua 9 mm pistoolilla tauluihin jossain kellarissa. Taksikuski ehdotti parempaa paikkaa, lähdettiin maaseudun suuntaan pikku ampumaradalle. Olin ihan fiiliksissä sain aseet eteeni. Aloitin pienimmästä suurempaan. Ensin 9 mm pistooli, 0.45 kalibeerin pistoori ja lopuksi pumppuhaulikko.

Thaimaan vaihto edessä puolen vuoden ajan; treeniä (muay thai) ja juhlimista ja siinä ohessa mitä ehtii niin pitää kai opiskella myös..
Ampumaan on pakko päästä..Jos mp5:lla ja jollain pistoolilla alkuun joka todennäköisesti ei tuota suurempaa ongelmaa kun vaan maksaa tarpeeksi.
Sitä odotellessa.
Huhtkuussa löytyi lippuja ebookersin kautta about 695€ suoraan hki:bangkok n.10h pe suunta, hieman alle. tarkoitus olisi tehdä ekskursio sinne zoomaamaan millaisia saleja thaikuissa on.

Tässä pari suurinta ja parasta saliketjua Thaimaassa:
http://www.truefitness.co.th/ (itse käyn täällä, voin suositella)
http://www.californiawowx.com/

WOW taitaa olla nyt tarjouksessa vajaa 20e/kk. Itse maksan Truella nyt 30e/kk. Halvemmallakin pääsisi jos kyttäisi tarjouksia.

Molemmat salit ovat HUIPPUHYVIÄ ja hakkaavat esim. Suomen SATS-ketjun yritelmät täysin suvereenisti 6-0, SATS on käsittääkseni "hienoin" saliketju. Kaikki on huippua ja hienoa ja täysin uutta. Myös vapaita painoja löytyy kovemmallekin jätkälle ainakin Truelta. Ei jonoja laitteisiin (paitsi halvassa WOWissa kuulemma), koska nuo ovat suhteellisen kalliita täällä Thaimaassa.

Hien hajuisia "Kellarisaleja" löytyy sitten mutta niissä ei ole yleensä ilmastointia, mutta eipä maksakaan paljoa. Huhtikuun 45 astetta varjossa onkin kokemus jo sinänsä, mutta kun siinä vielä jotain rautoja nostelet niin jää aika monelle yritykseksi :D

Hinta oli Finnairilla 1497e. Refreshasin sivua noin 5min välein aina uudelleen ja uudelleen, loppujen lopuksi hinta muuttui saman illan aikan noin 4h odottelun seurauksena 1130e hinnaksi.

Ai että noinkin radikaaleja muutoksia voi tulla minuuteissa :wtf:

Mites itse kun bongasin tommosen halpalennon niin se piti maksaa samantien. Eli ohjautu suoraan verkkopankkii missä piti sitte alkaa kaivelemaan rahaa. Ja vielä kun pari kaverusta matkassa niin eihä mulla nyt sillähetkell äsattunu olemaan semmosta reilu 2000e ylimäärästä joten ne liput meni. Sen jälkeen kattelin pitkää kerranpäivässä hintoja, kunnes sitte päädyin n. 900 lippuin (Finnairin suora). jotka olivat ajankohtaan nähden suht halpoja. Eli syksyllä vasta aloin varailemaan.

Back
Ylös Bottom