- Liittynyt
- 2.10.2002
- Viestejä
- 497
Thaimaan ilmailukulttuurista sen verran, että tuolla lentoyhtiöissä taitaa oikeasti olla eroja. Hyllytetyn One-Two-Go-firman lisäksi välttäisin kyllä Phuket Airia ja Orient Thaita. Esimerkiksi Phuket Airista löytyy Pprunelta - jonne muutama ammattilaispilotti jopa kirjoittaa - aika hurjaa tekstiä.
Kaikkea ei maailmassa ei tarvitse pelätä, eikä kaikkea nettiin kirjoitettua uskoa. Kuitenkin:
"The current CP has only been such for less than 30 days, and with 2 engine fire warnings in a row,(dump fuel and return), a cargo fire warning with an evacuation, 2 incidents of altitude busts, (gross altitude busts with partial loss of aircraft control) , flying thru TRW with no wx radar and almost stalling the aircraft, crew consuming alcohol during flight (that's the operating crew mind you) and the management looks the other way"
(CP = Chief Pilot)
Lisäksi samasta ketjusta löytyy viesti otsikolla "10 reasons to stay away from Phuket Air", jossa mm. kohta "Dont get caught following the MEL, will be terminated."
(MEL = minimum equipment list, koneen valmistajan listaus järjestelmistä, joiden on on toimittava lentäessä, sisältäen myös tiedon siitä, koska huolto pitää viimeistään suorittaa.)
Koko One-Two-Go:n onnettomuutta käsittelevä ketju on meilenkiintoista luettavaa, kannattaa aloitta loppupäästä.
Mikäli palstalle kirjoittaa joku ilmailualan ammattilainen, näkemyksiä olisi hauska kuulla. Itse en tietenkään lentopelkoisena halua tilanteeseen, jossa tontti yllättävästi lähenee ja vitsit vähenee.
Kaikkea ei maailmassa ei tarvitse pelätä, eikä kaikkea nettiin kirjoitettua uskoa. Kuitenkin:
"The current CP has only been such for less than 30 days, and with 2 engine fire warnings in a row,(dump fuel and return), a cargo fire warning with an evacuation, 2 incidents of altitude busts, (gross altitude busts with partial loss of aircraft control) , flying thru TRW with no wx radar and almost stalling the aircraft, crew consuming alcohol during flight (that's the operating crew mind you) and the management looks the other way"
(CP = Chief Pilot)
Lisäksi samasta ketjusta löytyy viesti otsikolla "10 reasons to stay away from Phuket Air", jossa mm. kohta "Dont get caught following the MEL, will be terminated."
(MEL = minimum equipment list, koneen valmistajan listaus järjestelmistä, joiden on on toimittava lentäessä, sisältäen myös tiedon siitä, koska huolto pitää viimeistään suorittaa.)
Koko One-Two-Go:n onnettomuutta käsittelevä ketju on meilenkiintoista luettavaa, kannattaa aloitta loppupäästä.
Mikäli palstalle kirjoittaa joku ilmailualan ammattilainen, näkemyksiä olisi hauska kuulla. Itse en tietenkään lentopelkoisena halua tilanteeseen, jossa tontti yllättävästi lähenee ja vitsit vähenee.